تعداد صفحات:126
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
تاريخچه ورود عكاسي به ايران
منابع ايراني
منابع فرانسوي و ايتاليايي
منابع آلماني
اهميت عكاسي در دوره ناصرالدين شاه
عكاسي شاهانه
ظهور صنعت عكس
عكس حرم
عكس زندانيان
عكاسباشي و عكاسخانه
رساله هاي عكاسي
فصل دوم
تاريخچه پرتره در عكاسي ايران
تاريخچه تحقيقي
پادشاهان
ديوانيان و درباريان
مستوفيان
مبارزان دوره مشروطه
دانشمندان
عشاير و طوايف
زنان
زندگاني ايراني
تجار و پيشه وران
مدارس
عكاسان و مهرهاي آنان
فصل سوم
فيلم و ملزومات آن
فيلم چگونه عمل ميكند؟
لايه هاي فيلم
حساسيت فيلم
در فيلمي كه كم نور ببنديد چه اتفاقي مي افتد
فيلم سياه و سفيد رنگ را چگونه ميبينيد
فهرست وسائل مورد نياز ظهور فيلم
وسائل چاپ عكس
فصل چهارم
نور پردازي
نورپردازي مركزي
نورپردازي غير مركزي
نورپردازي اريب
نورپردازي كناري
نورپردازي كناري – پشت سر
نورپردازي حاشيه يي
نورپردازي پشت سر
كاربرد انواع نورپردازي براي صورت
فصل پنجم
عكاسان معاصر پرتره در ايران
فخرالدين فخرالديني
نمايش و بررسي چند عكس از فخرالديني
مريم زندي
نمايش و بررسي چند عكس از مريم زندي
فصل ششم
پروژه عملي
عكس هاي پروژه عملي زينب كياني
نقد و بررسي آثار
نتيجه گيري
منابع و مواخذ

مقدمه:
عكاسي را بايد بعنوان تنها هنري بيان كرد كه تاريخ ساز است، اين هنر آن چنان قوي، عظيم و تاثير گذار است كه به آن استناد ميشود، به واسطه آن ميشناسيم، مي آموزيم و درس ميگيريم و گاهي با آن سفر ميكنيم، آنچنان قوي است كه ميتواند ما را با خود به عمق ببرد، اين هنر لحضه ها را ثبت ميكند ثابت ميكند و در واقع مي ميراند ولي در عين حال براي هميشه جاودانه ميكند. موضوع اين تحقيق بخش خاصي از عكاسي است كه به آن عكاسي پرتره (چهره نگار) ميگوئيم، اين بخش از هنر عكاسي افراد را به ما مي شناساند، حالات و درونيات آن ها را به نمايش مي گذارد و بيننده با آن ها همسفر ميشود، گاهي فقط با نگاه به يكي از اين تصاوير ما هر آن چه را كه مدل ميخواهد بيان كند در سكوت ژرف تصوير فرا مي گيريم و شايد همين ويژگي از خواص جادويي و بهت انگيز هنر عكاسي و خصوصا عكاسي پرتره باشد و نيز انگيزه اصلي من براي انتخاب و تحقيق بر روي اين موضوع، در اين رهگذر گذري كوتاه داشته ام بر تاريخچه عكاسي در ايران و نيز عكاسي پرتره در اين مرز و بوم، متاسفانه، تاريخ يا سند دقيقي از اين بخش از هنر صنعت عكاسي در دست نيست و به درستي به آن پرداخته نشده است. هر آن چه از تاريخ پرتره در اين مجموعه مي خوانيم حاصل جمع بندي شخصي محقق و نظريه سازي وي از روي شواهد و مدارك تاريخي بوده است، پس از اين مرحله نيز به سراغ عكاسان معاصر پرتره مي رويم برخي از آثار آن ها را ديده و بررسي مي كنيم و در آخر نيز به نمايش آثار پروژه عملي مي نشينيم، با اميد به آن كه از هر آن چه داريم حفاظت عميق و هوشمندانه انجام داده و هر روز آن را پربار تر كنيم تا رنگ فراموشي و خاطره نگيرد و تا هميشه جاودانه بماند.

لينك دانلود

 


برچسب ها : تجار, دانلود پايان نامه, درباريان, دوره مشروطه, دوره ناصرالدين شاه, صنعت عكس, ظهور فيلم, عكاسباشي, عكاسخانه, عكاسي, عكاسي شاهانه, عكس حرم, فيلم, مستوفيان, نور پردازي, هنر, پرتره, پيشه وران, چاپ عكس, چهره نگار,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 9 فروردين 1396 ساعت 13:48 موضوع | تعداد بازديد : 194 | لينک ثابت