تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پایان نامه بررسی نقش بازی بر کنترل خشونت کودکان پیش دبستانی

تعداد صفحات:121
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
کلیـــات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
اهداف کلی
اهداف جزئی
فرضیات پژوهش
سؤالات پژوهش
قلمرو پژوهش
قلمرو موضوعی
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
تعاریف نظری
فصل دوم
ادبیــات پژوهش
مقدمه
تعریف بازی
تاریخچه بازی
اهمیت و نقش بازی در تربیت کودک
نقش بازی در شکل گیری رشد شخصیت کودک
رشد هوشی
رشد اجتماعی
رشد اخلاقی
رشد حسی
تاثیر و اهمیت کودکستان در رفتار کودکان
اهمیت بازی از دیدگاه اسلام
تعریف خشونت
انگیزه خشونت
عوامل خشونت
عوامل خانوادگی پرخاشگری
عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)
علل پرخاشگری کودکان
طرفداران ذاتی بودن پرخاشگری
طرفداران اجتماعی بودن خشونت
بازی پیامبر با کودکان
نقش های بازی
نقش بازی در رشد جسمانی
نقش بازی در رشد عقلانی و اعتماد به نفس
نقش بازی در رشد عواطف
نقش بازی در رشد اجتماعی و ارتباط با همسالان
نظر کاپلان درباره نقش بازی بر رشد اجتماعی کودک
نقش بازی در رشد خلاقیت
نقش بازی در رشد استقلال فردی
نقش بازی در بهداشت روانی کودک
نقش بازی در رشد ذهنی و هوشی
نقش های اخلاقی بازی
نقش های آموزشی و تربیتی بازی
نقش درمانی بازی
نتایج بازی برای کودکان خردسال
عوامل موثر در بازی
تاثیر جنس
تاثیر هوش
تاثیر سن
تاثیر محیط
بازی ها از نظر اجراء
انواع بازی
بازی های جسمی
بازی های تقلیدی
بازی های تخیلی
بازی های نمایشی
بازی های نمادی
بازی های قانونمند
بازی های قرآنی و آموزشی
چند نمونه از بازی های قرآنی و آموزشی
جایگاه و وظایف والدین در مورد بازی کودک
ضرورت آموزش بازی به کودکان
مسؤولیت والدین در زمینه بازی کودک از دیدگاه اسلام
بازی و نقش آن در کنترل خشونت در بین کودکان پیش دبستانی
پرخاشگری در کودکان ناشی از آموزش های والدین است
رفتارهای پرخاشگرانه در کودک
پسرها بیشتر از دخترها پرخاشگرند
آسیب شناسی این رفتار نابهنجار
راهکارهایی که والدین باید بدانند
پیشینه تحقیق
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
فصل سوم
روش تحـقیق
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
مقدمه
روش پژوهش
جامعه آماری پژوهش
حجم نمونه
ابزار پژوهش
روایی و پایایی پرسشنامه
تجزیه و تحلیل داده ها
روش جمع آوری اطلاعات
روش جمع آوری اطلاعات این تحقیق
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
نتایج توصیفی
نتایج استنباطی
اعتبار یابی
فصل پنجم
نتایج، محدودیت ها و پیشنهادات پژوهش
مقدمه
نتیجه گیری پژوهش
محدودیت
پیشنهادات کاربردی
پیشنهادات آتی
پیشنهاد به محققان
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمائم : پرسشنامه

چکیده:
در این پژوهش به بررسی تاثیر بازی در کنترل خشونت کودکان پیش دبستانی شهرستان کاشان می پردازیم. رویکرد اصلی این پژوهش، روان شناختی است. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیش دبستانی شهرستان کاشان است که در سال 92-1391 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه تعداد 100 نفر انتخاب گردید. روش به کار رفته در این آزمون روش همبستگی و همخوانی میباشد. روش جمع آوری اطلاعات این تحقیق روش کتابخانه ای و پرسشنامه ای میباشد.
ابزار جمع آوری اطلاعات شامل یک پرسشنامه با 24 گویه مورد استفاده قرار گرفت. در فصل چهارم با استفاده از نرم افزار spss یافته های پژوهش را در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. به منظور بررسی میزان اعتبار پرسشنامه مورد استفاده و مقایسه آن با پژوهش های قبلی، همچنین بررسی میزان اعتبار به وسیله فرمول آلفای کرونباخ برای پرسش نامه میزان کنترل خشونت اعتباریابی صورت گرفت که مقدار محاسبه شده 754/0 می باشد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آموزش, اسلام, بازی, تربیت, تربیت کودک, خلاقیت, دانلود, رشد اجتماعی, رشد اخلاقی, رشد حسی, رشد هوشی, رفتار کودکان, روانشناسی, شخصیت کودک, قانونمند, والدین, پایان نامه, پرخاشگری, پژوهش, پیش دبستانی, پیشنهادات, کاپلان, کنترل خشونت, کودکان, کودکستان,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:49 موضوع | تعداد بازديد : 256 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر تفکر خلاق کودکان مراکز پیش د

تعداد صفحات:94
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
اهداف کلی
اهداف جزئی
فرضیات پژوهش
فرضیه کلی
فرضیه‌های جزئی
مفاهیم و واژگان اختصاصی پژوهش
فصل دوم
مبانی نظری و تجربی پژوهش
مقدمه
بخش اول : مبانی مفهوم شناسی بازی
تعریف بازی
نظرات متخصصان تعلیم و تربیت در پیرامون بازی
مراحل متفاوت بازی کودکان
سیر تحولات در بازی
عوامل موثر در بازی
انواع بازی
تعریف بازی‌های رایانه‌ای
اثر بازی‌های رایانه‌ای در کودکان و نوجوانان
محاسن بازی‌های رایانه‌ای
معایب بازی‌های رایانه‌ای
رهنمودها
تاریخچه بازی‌های رایانه‌ای
گونه‌های بازی‌های رایانه‌ای
مبانی مفهوم شناسی تفکر خلاق
ویژگی‌های افراد خلاق
شرایط ابراز تفکر خلاق
توصیه‌های عملی به والدین جهت پرورش تفکر خلاق
مفهوم آموزش و پرورش پیش از دبستان
تاریخچه آموزش و پرورش پیش دبستانی
اهداف آموزش و پرورش پیش دبستانی
بخش دوم : مبانی تجربی پژوهش
تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
فصل سوم
روش شناسی پژوهش
مقدمه
طرح پژوهشی
جامعه آماری
حجم نمونه و روش نمونه‌گیری
ابزار پژوهش
شیوه تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
تحلیل آماری سوالات پرسشنامه
تحلیل استنباطی فرضیه های این پروژه
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری پژوهش
مقدمه
خلاصه یافته های پژوهش
نتیجه گیری پژوهش
محدودیت‌ها
پیشنهادات
پیشنهادات کاربردی
پیشنهادات پژوهشی
ضمائم : پرسشنامه

فهرست جداول:
مولفه‌های پرسشنامه
مولفه های پرسشنامه
گویه یک
گویه دو
گویه سه
گویه چهار
گویه پنج
گویه شش
گویه هفت
گویه هشت
گویه نه
گویه ده
گویه یازده
گویه دوازده
گویه سیزده
گویه چهارده
گویه پانزده
گویه شانزده
گویه هفده
گویه هجده
گویه نوزده
گویه بیست
گویه بیست و یک
گویه بیست و دو
گویه بیست و سه
گویه بیست و چهار
گویه بیست و پنج
گویه بیست و شش
گویه بیست و هفت
گویه بیست و هشت
گویه بیست و نه
آزمون رابطه بین بازی های سنتی در پرورش خلاقیت کودکان
تفکرخلاق
رابطه میزان استفاده نادرست از رایانه و مشکلات رفتاری
مدت زمان کار طولانی با رایانه و تاثیر منفی در کودکان
استفاده نادرست از رایانه و منزوی کردن کودکان

چکیده:
هدف بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر تفکر خلاق کودکان مراکز پیش دبستانی شهرستان کاشان میباشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد تحقیق توصیفی شامل مجموع روش‌هایی است که هدف آن‌ها توصیف کردن شرایط یا پدیده‌های مورد بررسی است جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه مربیان و کودکان مراکز پیش دبستانی شهرستان کاشان در سال تحصیلی 93-92 است که پرسشنامه مربوط به بازی‌های رایانه‌ای توسط مربیان تکمیل گردیده است.
به دلایل حجم بالای جامعه آماری محدودیت‌های مالی و زمانی از میان 17 پیش‌دبستانی شهرستان کاشان 7 پیش‌دبستانی متناسب با جامعه انتخاب گردیدند و سپس به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده از بین گروه انتخاب‌ شده 40 پرسش‌نامه میان این مربیان توزیع گشت.
ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش شامل 2 فرم پرسشنامه است نتایج تحقیق نشان میدهد که استفاده بیش از حد و نادرست از رایانه باعث بروز مشکلات جسمانی، مثل : خستگی چشم، کمر درد در کودکان میشود که این مشکلات باعث بیماری های فرض دیگری میشود و همچنین نتایج این پژوهش نشان میدهد که هر چه دانش آموزان بیشتر رایانه استفاده کنند علاقه بیشتری به آن پیدا میکنند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : ابزار پژوهش, بازی های سنتی, بازی‌های رایانه‌ای, بیماری, تفکر خلاق, جامعه آماری, خستگی چشم, دانلود, رایانه‌, روانشناسی, روش شناسی, علوم تربیتی, مشکلات, نمونه‌گیری, نوجوانان, پایان نامه, پرورش خلاقیت, پژوهش, پیش دبستانی, کمر درد, کودکان,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 12:00 موضوع | تعداد بازديد : 251 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد