تبلیغات متنی |
تعداد صفحات:94
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
اهداف کلی
اهداف جزئی
فرضیات پژوهش
فرضیه کلی
فرضیههای جزئی
مفاهیم و واژگان اختصاصی پژوهش
فصل دوم
مبانی نظری و تجربی پژوهش
مقدمه
بخش اول : مبانی مفهوم شناسی بازی
تعریف بازی
نظرات متخصصان تعلیم و تربیت در پیرامون بازی
مراحل متفاوت بازی کودکان
سیر تحولات در بازی
عوامل موثر در بازی
انواع بازی
تعریف بازیهای رایانهای
اثر بازیهای رایانهای در کودکان و نوجوانان
محاسن بازیهای رایانهای
معایب بازیهای رایانهای
رهنمودها
تاریخچه بازیهای رایانهای
گونههای بازیهای رایانهای
مبانی مفهوم شناسی تفکر خلاق
ویژگیهای افراد خلاق
شرایط ابراز تفکر خلاق
توصیههای عملی به والدین جهت پرورش تفکر خلاق
مفهوم آموزش و پرورش پیش از دبستان
تاریخچه آموزش و پرورش پیش دبستانی
اهداف آموزش و پرورش پیش دبستانی
بخش دوم : مبانی تجربی پژوهش
تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
فصل سوم
روش شناسی پژوهش
مقدمه
طرح پژوهشی
جامعه آماری
حجم نمونه و روش نمونهگیری
ابزار پژوهش
شیوه تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
تحلیل آماری سوالات پرسشنامه
تحلیل استنباطی فرضیه های این پروژه
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری پژوهش
مقدمه
خلاصه یافته های پژوهش
نتیجه گیری پژوهش
محدودیتها
پیشنهادات
پیشنهادات کاربردی
پیشنهادات پژوهشی
ضمائم : پرسشنامه
فهرست جداول:
مولفههای پرسشنامه
مولفه های پرسشنامه
گویه یک
گویه دو
گویه سه
گویه چهار
گویه پنج
گویه شش
گویه هفت
گویه هشت
گویه نه
گویه ده
گویه یازده
گویه دوازده
گویه سیزده
گویه چهارده
گویه پانزده
گویه شانزده
گویه هفده
گویه هجده
گویه نوزده
گویه بیست
گویه بیست و یک
گویه بیست و دو
گویه بیست و سه
گویه بیست و چهار
گویه بیست و پنج
گویه بیست و شش
گویه بیست و هفت
گویه بیست و هشت
گویه بیست و نه
آزمون رابطه بین بازی های سنتی در پرورش خلاقیت کودکان
تفکرخلاق
رابطه میزان استفاده نادرست از رایانه و مشکلات رفتاری
مدت زمان کار طولانی با رایانه و تاثیر منفی در کودکان
استفاده نادرست از رایانه و منزوی کردن کودکان
چکیده:
هدف بررسی تاثیر بازیهای رایانهای بر تفکر خلاق کودکان مراکز پیش دبستانی شهرستان کاشان میباشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد تحقیق توصیفی شامل مجموع روشهایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط یا پدیدههای مورد بررسی است جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه مربیان و کودکان مراکز پیش دبستانی شهرستان کاشان در سال تحصیلی 93-92 است که پرسشنامه مربوط به بازیهای رایانهای توسط مربیان تکمیل گردیده است.
به دلایل حجم بالای جامعه آماری محدودیتهای مالی و زمانی از میان 17 پیشدبستانی شهرستان کاشان 7 پیشدبستانی متناسب با جامعه انتخاب گردیدند و سپس به روش نمونهگیری تصادفی ساده از بین گروه انتخاب شده 40 پرسشنامه میان این مربیان توزیع گشت.
ابزار جمعآوری اطلاعات در این پژوهش شامل 2 فرم پرسشنامه است نتایج تحقیق نشان میدهد که استفاده بیش از حد و نادرست از رایانه باعث بروز مشکلات جسمانی، مثل : خستگی چشم، کمر درد در کودکان میشود که این مشکلات باعث بیماری های فرض دیگری میشود و همچنین نتایج این پژوهش نشان میدهد که هر چه دانش آموزان بیشتر رایانه استفاده کنند علاقه بیشتری به آن پیدا میکنند.
برچسب ها : ابزار پژوهش, بازی های سنتی, بازیهای رایانهای, بیماری, تفکر خلاق, جامعه آماری, خستگی چشم, دانلود, رایانه, روانشناسی, روش شناسی, علوم تربیتی, مشکلات, نمونهگیری, نوجوانان, پایان نامه, پرورش خلاقیت, پژوهش, پیش دبستانی, کمر درد, کودکان,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 12:00 موضوع | تعداد بازديد : 251 | لينک ثابت
تعداد صفحات:21
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
خلاقیت چیست؟
سنجش خلاقیت
رابطه بین هوش و خلاقیت
خصوصیات افراد خلاق
خلاقیت و آموزش و پرورش
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
مقدمه:
یکی از مسائلی که از دیرباز ذهن اندیشمندان، روانشناسان و دانشمندان علوم انسانی را به خود مشغول نموده است چگونگی رشد و پرورش خلاقیت و ابتکار عمل در دانش آموزان، نوجوانان و جوانان میباشد.
اصولا یکی از شاخصه های رشد و ارتقای علمی در هر کشوری شکوفایی و تجلی خلاقیت و ابتکار عمل بعنوان زیر ساخت آن جامعه میباشد. جوامعی که بتوانند خلاقیت نسل جوان را احیاء و شکوفا سازند، از میزان قابل توجه توسعه – رشد و شکوفایی علمی برخوردار خواهند بود و بالعکس. به هر میزان که خلاقیت، پرورش و تعالی نباید رکود علمی، صنعتی و فرهنگی را باید برای آن جامعه انتظار داشت.
خلاقیت مقوله ای است که علیرغم اهمیت فوق العاده در مباحث آموزشی سالها زیر غبار فراموشی پنهان مانده است. اما اکنون گویا برخی بخش ها در آموزش و پرورش نقش حیاتی آن را باز شناخته اند و درصددند به مسئله خلاقیت بپردازند.
این اثر حاصل مطالعه چند کتاب در این زمینه به علاوه تجارب شخصی ده سال مدیریت است که امید است مورد توجه و استفاده علاقه مندان قرار گیرد.
برچسب ها : آموزش, آموزش و پرورش, ابتکار عمل, ارتقای علمی, افراد خلاق, اندیشمندان, تفکر خلاق, جوانان, خلاقیت, دانش آموزان, دانلود پروژه, روانشناسی, علوم انسانی, نوجوانان, هوش, پرورش تفکر خلاق,
امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:42 موضوع | تعداد بازديد : 244 | لينک ثابت
درباره وبلاگ
فهرست اصلي
آمار وبلاگ
تعداد آنلاين : 0
بازديد امروز : 11
بازديد ديروز : 2
بازديد هفته : 13
بازديد کل : 40411
کل مطالب :
1343
نظرات :
0
آمار وبلاگ
نوشته هاي پيشين
POWERED BY