تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پایان نامه نظریه صدق منطق دانان مسلمان

تعداد صفحات:168
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – مقدمه و پیشینه تاریخی
بخش اول – مقدمه و کلیات و معانی حق و صدق نزد حکمای اسلامی
مقدمه
تعریف مساله
سوال های اصلی تحقیق
فرضیه‌های تحقیق
هدف‌های تحقیق
روش تحقیق
سابقه تحقیق
معانی حق و صدق نزد حکمای اسلامی
تمایز حق و صدق
رای مشهور حکمای اسلامی
نظریه برخی از فیلسوفان غربی
نظریه شهید مطهری
بخش دوم – پیشینه تاریخی نظریه مطابقت صدق
سابقه نظریه مطابقت در یونان
مطابقت از نظر افلاطون
نظریه مطابقت از دیدگاه ارسطو
نظریه مطابقت از نظر فارابی
نظریه مطابقت از دیدگاه ابن سینا
نظریه مطابقت از دیدگاه سهروردی
بخش سوم – آیا نظریه مطابقت تعریف صدق است یا ملاک آن
تمایز تعریف صدق و ملاک صدق
دیدگاه برخی از فلاسفه اسلامی
دیدگاه برخی از فلاسفه غربی
نقد و بررسی
فصل دوم – تئوری صدق از نظر منطق دانان غربی
بخش اول – نظریه مطابقت
توضیح نظریه مطابقت
نظریه مطابقت در نظر منطق دانان جدید غرب
مطابقت و اتمیسم منطقی
اشکالات نظریه مطابقت
بخش دوم – تئوری هماهنگی
تئوری هماهنگی یا سازگاری
اصل ارتباط درونی
درجات صدق
ایرادات نظریه هماهنگی
بخش سوم – تئوری عمل گرایانه
تئوری عمل گرایانه
نظریه شیلر
نقد و بررسی این نظریه
بخش چهارم – تئوری زیادتی صدق
تئوری زیادتی صدق
اشکالات نظریه زیادتی صدق
بخش پنجم – نظریه غیر توصیفی صدق
نظریه غیر توصیفی صدق
اشکالات نظریه غیر توصیفی صدق
بخش ششم – نظریه سمانتیکی صدق تارسکی
تبیین نظریه سمانتیکی تارسکی
مفهوم صدق به عنوان موضوع نظریه معنا شناختی تارسکی
تعریف صدق در نظریه معناشناسی تارسکی
فصل سوم – نظریه مطابقت صدق از نظر فیلسوفان و منطق دانان مسلمان
بخش اول – آیا مطابقت مربوط به علوم حضوری است یا حصولی
تعریف علم حضوری و حصولی
رابطه مطابقت با علم حضوری و حصولی
راهیابی خطا در علم حضوری
بخش دوم – نظریه مطابقت به عنوان روش صدق در تصورات یا تصدیقات
بخش سوم – رابطه خبر با صدق و کذب
تحلیلی که صدق و کذب پذیری را تعریف قضیه میداند
تحلیلی که صدق و کذب پذیری را ملاک تمایز قضیه میداند
اشکال پارادکس دروغگو بر هر دو تحلیل
بخش چهارم – مناط صدق و کذب قضایا
بررسی اجمالی اختلاف حکما در تقسیم قضایا
صدق و کذب در انواع قضایا
قضایای خارجیه
قضایای ذهنیه
قضایای حقیقیه
بخش پنجم – معانی نفس الامر
نفس الامر به معنای عالم امر و عقول مجرده
نفس الامر به معنی فی نفسه
نفس الامر به معنای عالم ثبوت اشیاء
نقد و بررسی معانی ذکر شده از نفس الامر
بخش ششم – مطابقت در مباحث وجود ذهنی
مطابقت در مباحث وجود ذهنی
اهمیت بحث وجود ذهنی
تاریخچه وجود ذهنی
تبیین نظریه وجود ذهنی
آیا انحفاظ ماهیت از لوازم نظریه مطابقت است یا از مبنای آن
بخش هفتم – نظریه مطابقت از دیدگاه برخی از فیلسوفان مسلمان
نظریه ملاصدرا درباره مطابقت
حکیم سبزواری
علامه طباطبایی
شهید مطهری
استاد مصباح یزدی
جمع بندی و نتیجه گیری
منابع و ماخذ

چکیده:
درباره تئوری صدق در میان فیلسوفان و منطق دانان جهان شش نظریه وجود دارد رایج ترین و قدیمی ترین آن ها نظریه مطابقت است که سابقه آن به یونان و ارسطو میرسد هر چند در آثار ارسطو بطور مستقل به این بحث پرداخته نشده است. فلاسفه اسلامی بطور قطع و بدون تردید به این نظریه معتقدند و همچنین بسیاری از فیلسوفان مغرب زمین در تعریف صدق قضایا به نظریه مطابقت قائلند.
اساس نظریه مطابقت این است صدق قضیه عبارت از مطابقت آن با واقع و نفس الامر و این مسأله مبتنی بر دو اصل است اول اینکه واقعیتی هست و دوم اینکه ذهن ما قادر به کشف واقعیت میباشد.
فیلسوفان غربی در مورد صدق به تئورهای دیگر معتقدند که این تئوری ها عبارتند:
1) تئوری هماهنگی – این نظریه به فلاسفه عقل گرا نسبت داده شده و آن ها معتقدند که صدق یک گزاره تنها به معنای سازگاری آن با نظامی از قضایای دیگر عقلی است. و برخی از پوزیتویست‌ها از این تئوری دفاع کرده‌اند و برخی از این ها معتقد بودند که قضایای حسی و تجربی صدقشان از راه مطابقت معلوم میشود و قضایای که تجربی و حسی نیستند صدقشان به وسیله سازگاری آن ها با گزاره‌های آزموده شده بدست می آید و بعضی از پوزیتویست‌ها معتقدند تنها راه آزمون صدق قضایا ارتباط درونی میان خود باورها است.
2) تئوری عمل گرایانه :- پیرس و جیمز و دیوئی از طرفداران این تئوری هستند و آن ها در معناداری معتقدند که معنای یک لفظ عبارت از پیامد عملی یا تجربی آن.
3) تئوری زیادتی صدق – طرفداران این نظریه معتقدند که محمول صادق و کاذب زاید است و میتوان آن ها را حذف کرد و هیچ تأثیری در جمله ندارند.
4) نظریه غیر توصیفی صدق – معتقدان به این تئوری میگویند که صدق و کذب کلمات توصیفی نیستند بلکه کلمات انجازی و تاییدی و انشایی هستند.
5) نظریه سمانتیکی صدق تارسکی – تارسکی ضمن قبول نظریه صدق ارسطویی با ارائه نظریه زبان و فرا زبان به بازسازی این تئوری پرداخته تا از شبهات و پارادوکس‌های که در زبان پیش می آیند جلوگیری کند و از نظر وی صدق و کذب عناصر فرا زبانی هستند در حالی که راست و دروغ عناصر زبانی هستند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : ابن سينا, ارتباط درونی, ارسطو, افلاطون, حق, حكمای اسلامی, حكيم سبزواری, دانلود, سهروردی, شهيد مطهری, صدق, عقل گرا, علامه طباطبايی, علم حصولی, علم حضوری, فارابی, فلسفه, فيلسوفان, مسلمان, مصباح يزدی, معناشناسی, ملاصدرا, منطق دانان, نظريه سمانتيكی تارسكی, نظريه شيلر, نظریه, يونان, پایان نامه,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:11 موضوع | تعداد بازديد : 223 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه بررسی تیپ شخصیتی (درون گرا – برون گرا) در بازیگران گروه های مخ

تعداد صفحات:128
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول – طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
پرسش های پژوهشی
فرضیه های پژوهشی
تعریف مفهومی
تعریف عملیاتی
فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق
تاریخچه در ارتباط با موضوع شخصیت
تعاریف شخصیت
عوامل موثر در تعیین شخصیت
شکل گیری شخصیت
رشد شخصیت
ابعاد شخصیت
نظریه های شخصیت
تیپ شناسی شخصیت ویلیام شلدون
تیپ شناسی شخصیت امیل کرچمر
تیپ شناسی شخصیت یونگ
نظریه ریموند بی کتل
نظریه هانس جی آیزنگ
نظریه پنج عامل رابرت مک کری و پل کاستا
نظریه خلق وخو آرنولد باس و رابرت پلامین
دیدگاه فطری در مورد صفات شخصیتی
تئاتر چیست؟
نظریه خاستگاه آیینی
نظریه های دیگر درباره خاستگاه آیینی
تئاتر کلاسیک و شخصیت بازیگران تئاتر کلاسیک
تئاتر نئوکلاسیک و شخصیت بازیگران تئاتر نئوکلاسیک
تئاتر مدرنیسم و شخصیت بازیگران تئاتر مدرنیسم
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
آزمون شخصیتی آیزنگ
اعتبار و روایی پرسشنامه شخصیت آیزنگ
روش اجرای تست آیزنگ
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل آماری
مقدمه
تجزیه و تحلیل فرضیات
جدول شاخص های آمار توصیفی 2 متغیر سبک های تئاتر و نوع شخصیت
جدول بررسی فرضیه
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
بحث و نتیجه گیری
منابع
ضمایم

فهرست جداول:
توزیع فراوانی سبک های تئاتر
توزیع فراوانی تیپ شخصیت
فراوانی مشاهده شده و درمورد انتظار در هر یک از سبک های تئاتر
فراوانی مشاهده شده و در مورد انتظار بازیگران گروه های مختلف تئاتر

چکیده:
در پژوهش حاضر که با هدف بررسی تیپ شخصیتی بازیگران گروه های مختلف تئاتر تدوین شده است یک فرضیه مدنظر بوده است و بر روی نمونه ای در دسترس به حجم 60 نفر از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اجرای شده است. جهت سنجش متغیرها از پرسشنامه شخصیت آیزنگ استفاده شده است. هم چنین داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و نتایج بررسی فرضیه حاکی از آن است که بین تیپ شخصیتی (برونگرا- درونگرا) بازیگران گروه های مختلف تئاتر تفاوت معناداری وجود دارد.
در سطح توصیفی از شاخص آماری فراوانی، درصد فراوانی و فراوانی تجمعی و در سطح استنباطی از آزمون خی دو استفاده شده است.

مقدمه:
هر کسی شخصیتی دارد و شخصیت شما به مشخص کردن میزان موفقیت، خشنودی و رضایت خاطر در زندگی شما کمک میکند. ما درباره شخصیت صحبت میکنیم، بدون اغراق باید بگوییم که شخصیت شما یکی از مهم ترین نعمت های شماست. شخصیت به شما کمک کرده است تا زندگی خود را شکل دهیدو آینده نیز همین کار را خواهد کرد.
هر چیزی که تا به حال به دست آورده اید، هر چیزی که انتظار دارید در شغل خود به دست آورید، خواه همسر یا والد خوبی بشوید، و حتی وضعیت سلامت کلی شما تحت تاثیر شخصیت شما و شخصیت کسانی که با آن ها در تعامل هستید قرار دارند. شخصیت شما گزینه هایی را که در زندگی دارید محدود کرده یا گسترش میدهد. شخصیت به شما اجازه نمی دهد تجربیات خاص را با دیگران در میان بگذارید یا شما را قادر میسازد بیشتر آن ها را با دیگران در میان بگذارید.
شخصیت، برخی افراد را محدود میکند و دنیای تجربه را به وی دیگران میگشاید.
یکی از ابعاد اصلی شخصیت درون گرایی و برون گرایی است. برون گرایان افرادی تکانشی هستند، مردم آمیز هستند مشتاق تحریک و هیجان هستند. تمایل به پرخاشگری دارند و آدم چندان با ثباتی نیستند، در مقابل درون گرایان افراد کم حرف و به نحوی گوشه گیر هستند و در خود فرو رفته، به کتاب ها بیشتر علاقه دارند تا آدم ها، تحریک و هیجان را دوست ندارند و به دور اندیشی تمایل دارند. افراد تو داری هستند و به جز چند دوست صمیمی از دیگران فاصله میگیرند. زندگی با نظم و قاعده را دوست دارند به ندرت پرخاشگری نشان میدهند با ثبات و تا حدی بدبین هستند و برای معیارهای اخلاقی ارزش فراوان قائل هستند.
بعضی معتقدند که درون گرایی و برون گرایی متکی به عوامل موروثی است اما این عوامل تا آن اندازه نیست که ما نتوانیم شخصیت خود را تغییر دهیم. به علاوه اغلب درون گرایی ها و برون گرایی ها ممکن است محصول تجربه و یادگیری باشد از این رو هر کس میتواند رفتار خود را عمدا در مسیر درون گرایی و برون گرایی سوق دهد بطور کلی شخصیت درون گرا در رفتار و عمل حل مسائل، دارای انگیزه و هدف هایی است که با خواسته های درونی خویش متناسب میباشد. فرد درون گرا شیفته دنیای درون است و هر امر ذهنی را که درون او میگذرد بصورت عینی یعنی مانند امری که در دنیای خارج وجود دارد توصیف میکند. اما فرد برون گرا بین خود و اعتقادی که دارا میباشد تمایزی قائل نیست و هر انتقاد یا حمله ای به اعتقاد او به منزله حمله به خود است در حالیکه درون گرا ممکن است به سختی از یک عقیده دفاع کند اما میداند که از یک عقیده دفاع میکند نه از شخص خود.
در بررسی عمیق تر بعد برون گرایی – درون گرایی تفاوت باز دارندگی و تحریک مغز افراد درون گرا و برون گرا از اهمیت به سزایی برخوردار است. در برون گراها، نیرویی بازدارندگی و در درون گراها نیروی تحریکی مغز بیشتر است. به همین دلیل افراد برون گرا که نیروی بازداری شدیدی دارند نسبت به درون گراها دیرتر شرطی میشوند و خاموشی پاسخ هم در آن ها سریعتر است. به همین دلیل میتوان انتظار داشت به شرط آن که رویداد آسیب زا و دردزای زندگی برای همه یکسان باشد کسانی که راحت تر شرطی میشوند (درون گراها) همان افرادی میباشند که بیش از دیگران به اختلالات روان رنجوری دچار میشوند.
تئاتر اجرای آگاهانه یک متن یا یک مایه از پیش تعیین شده است که هدف های متعددی را دنبال میکند، تئاتر آموزش میدهد، ارشاد میکند، سرگرم میکند، و نیز در راه کشف جهان و انسان و الهام بخشیدن به تماشاگران گام بر میدارد. تئاتر همواره با انسان بوده است، و فرهنگ های مختلف با آن رفتاری گوناگون داشته اند، گاه به داشتن تئاتر مباهات مینمودند، و گاه هم چون عامل فساد جامعه تکفیر و طردش میکردند. بر این برخوردهای متفاوت و تناقض آمیز دو علت عمده را میتوان بر شمرد: نخست تنوع و پیچیدگی تئاتر که قادر است از پیش پا افتاده ترین حرکات نمایشی و تفریحی تا متعالی ترین جنبه های معرفت بشر را به نمایش بگذارد و دیگر دامنه نفوذ و اقتدار فرهنگی آن. در تمدن های بزرگ گذشته تئاتر هم چون یک نهاد با نفوذ فرهنگی و عقیدتی عمل میکرد و مثل آیین در پی کشف و افشای رازهای نهفته بود. علت سومی را میتوان بر این دو افزود، و آن فرایافت جامعه است. ارسطو انسان را جانور مقلد توصیف میکند، از این رو اجرای نمایش را از غرایز طبیعی او می شمارد؛ در قرن وسطی تئاتر سراسر در خدمت آموزش های اخلاقی و تجسم بخشیدن به داستان های انجیل قرار میگیرد؛ پس از رنسانس اروپا انسان همچون موجودی زمینی اما لایق رسیدن به کمال تعریف میشود. پس انسانگرایی و واقعگرایی بر ضوابط فلسفی، و به تبع آن بر تئاتر زمان حکم میگردد، و شخصیت های اساطیری در درام ها جای خود را به انسان های واقعی می سپارند. هنگامی که کپرنیک اعلاغم میکند زمین (و به تبع آن انسان) مرکز عالم نیست، تئاتر آرمانگرا و بزرگ نمایی پدید می آید تا اشتیاق رسیدن به جاودانگی را پاسخ گوید: عقل گرایی عصر ولتر و دیده رو و اصحاب دایره المعارف، احساس گرایی سده هجدهم، طبیعت گرایی عصر علمو انقلاب های سیاسی و اجتماعی، همه تئاترهای مناسب با فرایافت دوران خود را به وجود می آورند.
تئاتر به خاطر طبیعت، نقاد و افشاگرانه حاکمان مستبد را خوش نمی آمد. از طرفی پادشاه ایرانی خودچندان گرفتار تاخت و تاز و حفظ بقای خود بودند، که حتی مجال پرداختن به یک نمایش رسمی و دولتی را نمیداشتند. هنر همواره در جوامعی رشد میکند که دارای ثباتی دراز مدت باشند زیرا هنر نیز هم چون نتیجه کار گروهی، وانتقال تجربه ها و دستاوردها از گروهی به گروه دیگر است. حکومت های ایرانی همواره پس از رسیدن به قدرت همه دستاوردهای پیش از خود را از میان برداشتند و سازمان دیگری را پی ریزی میکردند. در چنین شرایطی سنت های جدی نمایشی تنها به صورت نمایش های آیینی و بومی که ریشه در اعماق فرهنگ جامعه به جای میماند، و هرگونه نوآوری با مقاومتی جدی روبرو میشود. بنابراین نمایشگران آزاد و حرفه ای، اگر وجود داشته باشند، برای جلب تماشاگر ناچار به دلقکی (طلحگی) و مسخرگی روی می آورند، در نتیجه مهر بی ارزشی میخورند. چون بی ارزشند از حلقه فرهیختگان جامعه دور می افتند، و چون مطرود و مکروهند عوامانه و گمنام میمانند. نمایش هنگامی در میان توده های مردم رواج می یابد خواسته ها و آمال آن ها را منعکس کند، و چون اجازه این کار را ندارند توده مردم نیز گرایشی بدان نشان نمیدهد و حمایت خود را از آن سلب میکند. گزارشگران و مورخان نیز در آثار خود اعتنایی به نقل آن نمیکنند. به دلایلی از این است آثار نمایشی گذشته ما عموما سینه به سینه، و بعنوان نمایش هایی عامیانه به دوران ما رسیده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آرنولد باس, آزمون خی دو, ابعاد شخصيت, ارسطو, الهام بخشيدن, اميل کرچمر, بازيگران, برون گرا, تئاتر, تئاتر مدرنيسم, تئاتر نئوکلاسيک, تئاتر کلاسيک, تحقيق, تماشاگران, تيپ شخصيتی, خشنودی, دانلود پایان نامه, درون گرا, ديدگاه فطری, رابرت مک کری, رابرت پلامين, رشد شخصيت, رضايت خاطر, رنسانس اروپا, روانشناسی, روش تحقيق, ريموند بی کتل, شخصيت, شکل گيری شخصيت, صفات شخصيتی, عوامل موروثی, فرهنگ, موفقيت, هانس جی آيزنگ, واقعگرايی, ويليام شلدون, يونگ, پل کاستا, پژوهش, کشف جهان,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:37 موضوع | تعداد بازديد : 244 | لينک ثابت


دانلود پايان نامه بررسي و مقايسه ميزان هيجان خواهي در پسران و دختران نابينا و مع

تعداد صفحات:185
نوع فايل:Word
فهرست مطالب:
فصل اول : طرح تحقيق
پيشگفتار
مقدمه
ضرورت تحقيق
هدف هاي كلي و آرماني تحقيق
فرضيه هاي تحقيق
سوالات ويژه تحقيق
تعريف موضوع تحقيق
خلاصه اي از ساير فصل ها
فصل دوم : سابقه موضوع تحقيق
مفهوم هيجان
تعريف هيجان
نظريه هاي هيجان
نظريه جيمزلانگه
انتقاد به نظريه جيمزلانگه
نظريه كنون – بارد
نظريه واتسون درباره هيجان
نظريه روانكاوري
نظريه فعال سازي
نظريه فرآيند متضاد
ديدگاه ماندلر
نظريه بازخورد
روابط ميان هيجان ها
شدت هيجان
شدت فعال سازي هيجان
شدت تحريك هيجاني
سطح بهينه خيزش هيجان
پايايي هيجان
ساير جنبه هاي هيجاني
مغز و هيجان
جنبه هاي فيزيولوژيك احساسات و هيجان ها
هيجان و برانگيختگي دستگاه عصبي خودمختار
آيا انگيزه هاي هيجاني اساسي فيزيولوژي متفاوتي دارند؟
عناصر تجربه هاي هيجاني
ارتباط ميان مراحل فيزيولوژي هيجان
طبقه بندي هيجان ها و ابعاد آن
اختلالات ابزار هيجاني
ارتباط بين انگيزش و هيجان
هيجان و ارتباط غيركلامي
سابقه موضوع تحقيق
معلولي
معلول كيست و معلول چيست؟
معلوليت بينايي
خلاصه تحقيقاتي كه در زمينه نابينايي در جهان صورت گرفته است
تحقيقي در مورد تظاهرات هيجاني يك كودك نابينا
معلولين حركتي
خلاصه تحقيقاتي كه در زمينه معلولين حركتي در جهان صورت گرفته است
فصل سوم : روش تحقيق
روش تحقيق و جامعه آماري
نمونه مورد تحقيق
ابزار تحقيق
متغير مستقل
متغير وابسته
روش آماري
فصل چهارم : جداول آماري
جداول آماري تحقيق
فصل پنجم : نتيجه گيري
نتيجه گيري و تجزيه و تحليل يافته هاي تحقيق
فصل ششم : خلاصه تحقيق و پيشنهادها
خلاصه تحقيق و نتايج آن
پيشنهادات
محدوديت هاي تحقيق
پيشنهاداتي براي تحقيقات آينده
فهرست منابع فارسي
فهرست منابع لاتين
استفاده از پايان نامه
فرمول هاي مورد استفاده در تحقيق
جدول نمرات بدست آمده
تست مورد استفاده

پيشگفتار:
انسان از هنگام تولد در ميان شبكه اي از روابط متقابل اجتماعي به سر ميبرد و جامعه و فرهنگ در جهت دادن به كوشش هاي تربيتي نقش اساسي دارند.
احساس و هيجان يكي از جالب ترين و بحث انگيزترين موضوعاتي هستند كه از گذشته اي بسيار دور تاكنون ذهن انسان را به خود مشغول داشته اند. بشر، از ديرباز تاكنون در كاوش يافتن شيوه هايي بوده است تا با ياري آنها به آرامش و خوشبختي دست يافته و خود را از چنگال ترس، اضطراب، غم و اندوه برهاند.
هيجان ها هميشه مورد توجه كامل انسان بوده اند. زيرا در هر تلاش و هر اقدام مهم بشري حالات هيجاني به طريقي دخالت دارند. تقريباً بزرگ از ارسطو گرفته تا اسپنوزا، ازكانت، تاديوني، ازبرگسون و تاراسل همگي در مورد ماهيت هيجان ها انديشه اند. در مورد ريشه ها، نمودها، اثرات و جايگاه آن ها در نظام طبيعي زندگي انسان تفكر كرده اند و نظريه هايي ارائه داده اند.
حكماي اسمي به اهميت بعضي هيجان هاي خاص مرتبط با تجربه مذهبي افراد پي برده اند و پرورش اين هيجانات را به طور غيرمستقيم و راس برنامه تربيت مذهبي قرارداده اند. نويسندگان، نقاشان و موسيقي دانان همواره سعي كرده اند براي تحريك احساسات افراد و تاثير گذاشتن بر آنان از طريق ارتباط هاي سمبليك به هيجان ها متوسل شوند.
پيشرفت هاي نيم قرن اخير در زمينه روانكاوي، روانشناسي باليني و جلب روان شي نقش هيجان را در سلامت و بيماري افراد بطور دقيق مورد توجه قرار داده اند.

تعريف موضوع تحقيق:
در اين تحقيق سعي بر اين است كه مقايسه اي ميزان هيجان خواهي در نوجوانان معلول حركتي و نابينا در گروه سني 15 تا 18 سال با استفاده از مقياس اندازه گيري زاكرمن (1979) با نام اختصاري sss به عمل آيد.
هيجان خواهي از نظر اتوفنيكل (1946) عبارت است از عواطف، در اصل علايم ديرينه تخليه رواني كه در شرايط خاص تحريك آميز، جايگزين اعمال ارادي ميشوند.
معمول به كسي ميگويند كه در نقاع شوكي دچار ضايعه هستند و چون اعصاب حسي و حركتي اعضاي بدن به نخاع مربوط ميشوند لذا اين ضايعات باعث اختلالات حسي، حركتي و عدم كنترل حركات اعضاء و يا تركيبي از اين ها در ارائه عكس العمل ها و الگوهاي رفتاري عادي اجتماع دچار اشكال است.
نابينا به كسي گفته ميشود كه دچار ناتواني در ديدن بوده و به نوعي داراي اخلال در حس ميباشد. در اين افراد دقت بينايي 200/20 يا كمتر، ميدان ديد كمتر از ْ20 ميباشد لذا نيازمند دريافت كمك هاي ويژه‌اي ميباشند.

خلاصه‌اي از ساير فصل ها:
در فصل دوم هدف از سابقه موضوع تحقيق است حاوي چكيده‌اي از مطالعه‌اي وسيع و عميق از آن چه كه درباره موضوع مورد تحقيق و موضوعاتي مشابه در كتاب ها و مقالات، تحقيقات و پايان نامه‌ها وجود دارد. به عبارت ديگر، اين فصل مشتمل بر اطلاعات مهم و مربوطه به تحقيق است كه خواننده را با مطالعات، تحقيقات و نوشته‌هاي ديگران دراين زمينه آشنا ميسازد.
و در فصل سوم مرحله به مرحله روش انجام تحقيق توصيف شده است و به تفصيل در مورد جامعه آماري، آزموني ها، چگونگي گزينش آن ها، روش جمع آوري اطلاعات، متغيرهاي مستقل و وابسته و روش آماري توضيحاتي آورده شده است.
در فصل چهارم و پنجم كه با يكديگر ادغام شده‌اند، يافته‌ها و تجزيه و تحليل آن ها را بيان ميكند كه مشتمل بر جداول و تجزيه و تحليل اطلاعات ميباشد كه هدف از رسم اين جداول روشن تر كردن روابط با معني يافته‌ها؟ و خود آن ها به شمايي براي خواننده قابل درك و واضح است.
در فصل شش خلاصه، تحقيق و پيشنهادات مربوط به تحقيق آورده شده است.

لينك دانلود

 


برچسب ها : احساس, احساسات, اختلالات, ارسطو, اضطراب, بيماري, تحقيق, ترس, تفكر, جامعه, جيمزلانگه, دانلود پايان نامه, دستگاه عصبي, روانشناسي باليني, سلامت, غم و اندوه, فرهنگ, فيزيولوژيك, ماندلر, معلول, معلوليت بينايي, نابينا, نظريه روانكاوري, نظريه واتسون, هيجان, هيجان خواهي,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 10 فروردين 1396 ساعت 13:21 موضوع | تعداد بازديد : 213 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد