تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه اقسام علوم اسلامی و معرفی هر یک از آن ها

تعداد صفحات:49
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
علم منطق
تعریف منطق
فایده منطق
خطای ذهن
موضوع منطق
تصویر و تصدیق
علم و ادراک
ضروری و نظری
کلی و جزئی
نصب اربعه
کلیات خمس
روابط فلسفه و عرفان
نظریه خلق جدید عرفا
فلسفه اسلامی پیش از ملاصدرا
فلسفه نقادی
فلسفه و کلام در دوران اسلامی
عقل در دین و فلسفه
نسبت علم و فلسفه جدید با اسلام
دین با علم و فلسفه جدید نمی تواند جمع شود
منابع

علم منطق:
یکی از علومی که از جهان خارج دارد حوزه فرهنگ اسلامی شد و پذیرش عمومی یافت و حتی بعنوان مقدمه ای بر علوم دینی جزء علوم دینی قرار گرفت علم منطق است.
علم منطق از متون یونانی ترجمه شد، واضح و مدون این علم از سلطاطالیس یونانی است. این علم در میان مسلمین نفوذ و گسترش فوق العاده یافت اضافاتی بر آن شد و بر سر حد کمال رسید.
بزرگترین منطق های ارسطویی که در میان مسلمین تدوین شد منطق الشفای بوعلی سینا است.
منطق الشفا چندین برابر منطق خود ارسطو است. متن یونانی، ترجمه عربی و هم ترجمه دیگر منطق ارسطو به زبان های دیگر اکنون در دست است. منطق ارسطو را ضین بن اسحاق ترجمه کرد و اکنون عین ترجمه موجود است.
در قرون جدید به وسیله فرانسیس بیکن انگلیسی و دکارت فرانسوی منطق ارسطویی سخت مورد هجوم و ایراد قرار گرفته سال ها و بلکه در سه قرن گذشته در حالی که اروپا ایمان خود را به منطق ارسطویی به کلی از دست داده بود تدریجاً از شدت حمله و هجوم به آن کاسته شد. برای ما لازم است نه مانند عده ای چشم بسته منطق ارسطویی را ینپذیریم و همچنین مانند عده ای دیگر چشم بسته آن را محکوم نکنیم بلکه تحقیق کنیم و ببینیم ارزشی که منطق ارسطویی برای خود قایل است چه ارزشی است.
ناچاراً باید آن را تعریف کنیم.

لینک دانلود

 


برچسب ها : ارسطو, اسلام, بوعلی سينا, دانلود, دوران اسلامی, دين, عرفا, عرفان, عقل, علم, علم منطق, علوم اسلامی, علوم دينی, فرهنگ اسلامی, فلسفه, فلسفه اسلامی, فلسفه نقادی, مسلمين, ملاصدرا, منطق, منطق الشفا, نصب اربعه, پروژه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 13:45 موضوع | تعداد بازديد : 233 | لينک ثابت


دانلود پروژه بحران هویت در جوانی

تعداد صفحات:64
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بحران هویت و نوجوانی
فایده و اهمیت طرح تحقیق
تعریف اصطلاحات
هویت
بحران هویت
اختلال هویت
هویت خود
مفهوم شناسی هویت
هویت از منظر اریکسون
بررسی تاریخی
اریکسون و انسان آرمانی هویت جو
هویت در یک نگاه
بحران هویت
آشفتگی هویت
اختلال هویت
پیامدهای فقدان هویت
مشغولیت بی هدف
هیجانات جانشین ناپذیر
شخصیت منفعل
ویلیام گلاسر
آلپورت و انسان آرمانی بالغ
اشپرانگرور و میکر فلسفه خواهانه به درون کاوی و خودشناسی
هویت از منظر قرآن فلاسفه
برخی از برداشت های رایج درباره هویت
هویت همچون میراث
هویت همچون احساس
هویت همچون راهبرد
تحلیل برداشت های رایج درباره هویت
هویت در دیدگاه اسلامی
تعیین هویت از نظر فلسفه اسلامی
تبیین هویت از منظر قرآن کریم
منابع و ماخذ

مقدمه:
از ویژگیهای عصر جدید جریان شتاب آلود زندگی است، حوادث و رویدادهای گوناگون آن چنان با سرعت پدید می آیند که فرصت تفکر و تامل را از آدمی سلب میکند در نتیجه مجالی برای تفرج در دنیای درون جهان برون باقی نمیگذارد و انسان این موجود سرگشته و درمانده نه تنها لذت تفکر را حس نمیکند بلکه انگیزه کافی برای اندیشیدن در باب ضروریات زندگی در خود نمی یابد حاصل این روند، بیگانگی او با خویشتن و جهان خارج از خویش است ولی آن چه دردآورتر عمیقتر و دشوار تر رخ می نماید بیگانگی با خود (عالم درون) است.
در کلام الهی از خود بیگانگی حاصل از خدا بیگانگی تلقی شده است آن جا که میفرماید در زمره آنانی نباشید که خدای را از یاد برند، پس خود را نیز از یاد بردند.
امروزه از خود بیگانگی معمای بزرگ و معضل فکری اندیشمندان و نویسندگان نام آور میباشد. به گفته اریک فروم از زمان دکارت تاکنون هویت فرد از بزرگ ترین مشکلات فلسفه جدید بوده است.
الکسیس کارل در بحث از انسان این موجود ناشناخته چنین مینویسید. ما میخواهیم معنای زندگی و مرگ را بدانیم چرا باید زیست؟ به کجا میرویم؟ سرنوشت روان ما چیست؟
وایتهد، ریاضیدان و فیلسوف برجسته معاصر معتقد است که در عصر جدید انسان در لابه لای شهرهای بزرگ و جمعیت های انبوه و متراکم، بخشی از حقیقت وجودی خویش را از دست داده است و احساس تعلق به جایی ندارد تعبیری که در حال حاضر برای از خود بیگانگی به کار میرود فقدان هویت است که به عقیده ارکسیون مفهوم بحران هویت گوباتر و جامع تر است. او هر یک از مراحل رشد آدمی را توام با یک بحران میداند ولی شروع بحران هویت را از دوره نوجوانی دانسته و دامنه آن را به دوره جوانی امتداد میدهد. شاید بتوان اریکسون را موفق ترین نظریه پردازی دانست که در عرصه روانشناسی، مفهوم هویت را به ما شناسانده است. شاید بتوان هویت را به محورهای مختصات تشبیه کرد.
در ریاضیات نقطه با تعیین طول و عرض آن در دستگاه محورهای مختصات قابل تعریف، محاسبه و عملیات ریاضی است و در غیر این صورت نقطه را نمیتوان در محاسبات ریاضی وارد نمود لذا همان گونه که در طول و عرض نقطه هویت آن را تشکیل میدهد. ویژگی های گوناگون و متعددی نیز هویت آدمی را تعیین میکند.
ارزش و جایگاه بحث هویت بی نیاز از ارائه دلیل است ولیکن تنها به ذکر یک مورد اکتفا میشود. بر اساس قاعده عقلی، تعرف الاشیاء با ضدادها یعنی هر چیزی با ضدش شناخته میشود کافی است توجهی به آثار پیامدها و نتایج ناگوار فقدان هویت داشته باشیم و از عمق رنج و دردی که جوانان بی هویت احساس میکنند. آگاه شویم بخش قابل توجهی از افسردگی ها و احساس پوچی و درون تهی شدن ها و روزمرگی ها نتیجه منطقی بی هویتی است.
در این تحقیق سعی شده است که علاوه بر تعیین جلوه های متنوع هویت که شامل هویت فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی و … پرداخته و به ارتباط بین آن ها اشاره شود و راه کارهای تکوین و تقویت هر یک پیشنهاد گردد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اجتماعی, افسردگی, انديشيدن, بحران هويت, بی هويتی, تفکر و تامل, خانواده, دانلود پروژه, ديدگاه اسلامی, روانشناسی, رياضيدان, فرهنگ, فلاسفه, فلسفه اسلامی, فيلسوف, قرآن, قرآن کريم, مفهوم شناسی, نوجوانی,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:35 موضوع | تعداد بازديد : 192 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد