تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه نقـد مبـانی فـکری انجمن حجتیه

تعداد صفحات:88
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات
فصل دوم
توصیف
عقلائیت و خرد ورزی
نفی اخباری گری
نفی عقل فلسفی
مفهوم عقل در دیدگاه تفکیک
کیفیت پیدایش معرفت
ارزش معلومات
فلسفه ستیزی
نفی فلسفه به صراحت
استدلال بر تباین کلی فلسفه و شریعت
از افراط تا تعدیل (از فلسفه ستیزی تا فلسفه پذیری)
تحلیل
واژه شناسی
معرفت شناسی
پیشفرض ها
پیشفرض های رقیب
لوازم پیشفرض ها
نظام بحث
نقد و بررسی
نقد زبانی
سازگاری درونی
سازگاری برونی
سازگاری با واقع

منابع و مآخذ

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, معارف, انجمن حجتیه, عقلانیت, خردورزی, عقل, فلسفه, معرفت, شریعت, افراط, تعدیل, فلسفی, معرفت شناسی, نظام بحث, ,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 14 آبان 1394 ساعت 23:01 موضوع | تعداد بازديد : 238 | لينک ثابت


دانلود پروژه اقرار و ماهیت حقوقی آن

تعداد صفحات:40
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه
ارکان‌ اقرار
بلوغ
عقل
رشد
قصد
اختیار
صیغه‌ یا لفظ اقرار
اقرار مریض‌
اقرار به‌ مجهول‌
آثار اقرار
تکذیب‌ مقرٌّ له‌
اقسام‌ اقرار
اقرار منجَّز و معلّق‌
اقرار صریح‌ و ضمنى‌
اقرار در دادگاه‌ و اقرار خارج‌ از دادگاه‌
انواع‌ اقرار از نظر مقرٌّ به‌
اقرار به‌ حق‌الله‌ و حق‌الناس‌
اقرار به‌ حق‌الله‌ شرایط خاصى‌ دارد
تعدد
صراحت
اقرار به‌ مال‌، حق‌ و نسب‌
مال
حق
نسب
اعتبار اقرار
موضوع‌ اقرار (مقربه‌)
اقرار ساده‌
رجوع‌ از اقرار
اثبات‌ بى‌اعتباری‌ اقرار
اقرار مبتنی بر شکنجه
شرط اول
شرط دوم
شرط سوم
آیا قانون گذار میتواند مصادیق شکنجه را بیان نماید؟
پی نوشت ها
منابع

پیشگفتار
اِقْرار، اصطلاحى‌ فقهى‌ و حقوقى‌ و آن‌ عبارت‌ است‌ از اِخبار به‌ حقى‌ برای‌ دیگری‌ به‌ زیان‌ خود. اقرار در کتب‌ لغت‌ به‌ اذعان‌ یا اعتراف‌ به‌حق‌ معنا شده‌ است‌ (جوهری‌، 2/790؛ قاموس‌، ذیل‌ قرر). خلیل‌ بن‌ احمد آن‌ را اعتراف‌ به‌ شى‌ء (5/22)، و راغب‌ اصفهانى‌ (ص‌ 600) اثبات‌ شى‌ء دانسته‌ است‌ (قس‌: حج‌/22/5). معنای‌ اصطلاحى‌ اقرار نیز به‌ معنای‌ لغوی‌ بسیار نزدیک‌ است‌ (نک: محقق‌ حلى‌، 3/143؛ شهید اول‌، الدروس‌…، «کتاب‌ الاقرار»؛ زیلعى‌، 5/2؛ قانون‌ مدنى‌، ماده 1259).

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پایان نامه, پروژه, بلوغ, اقرار, عقل, رشد, قصد, مجهول, تکذیب, معلق, حق الناس, حق الله, دادگاه, صراحت, تعدد, نسب, حق, رجوع, شکنجه, قانون گذار, فقهی, قانون مدنی, محقق حلی,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 0:15 موضوع | تعداد بازديد : 223 | لينک ثابت


دانلود پروژه حج از دیدگاه قرآن

تعداد صفحات:149
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
کلیات
مقدمه
تبیین موضوع
اهمیت و ضرورت موضوع
پیشینه موضوع
پرسش ها و فرضیات
چکیده
فصل اول : حج از نظر لغوی واصطلاحی انواع آن
حج در لغت
حج در اصطلاح
شرافت زمانی حج
اهمیت و آثار حج
انواع و اقسام حج و عمره
تمتع از نظر لغوی واصطلاحی
کیفیت حج تمتع
حج افراد
حج قرآن
عمره مفرده و تمتع
عمره از نظر لغوی و اصطلاحی
عمره مفرده و اعمال آن
میقات احرام عمره مفرده
فرق عمره مفرده با عمره تمتع
نتیجه
فصل دوم : سیمای حج از دیدگاه قرآن
مقدمه
واژه حج در قرآن
تاریخ مکه
نام های مکه
مکه
بکه
بیت العتیق
بیت المعمور
مسجد الحرام
بیت الحرام
ام القری
بلد الامین
دلیل پیدایش کعبه
تاریخچه مبنای کعبه
زمان ساختن بنای اولیه کعبه
وجوب و ضرورت حج
آیاتی در مورد ادله وجوب حج و عمره
مستطیع کیست؟
استطاعت مالی
استطاعت عقلی
استطاعت بدنی
استطاعت زمانی
استطاعت امنیت
دعوت به حج اکبر
محرمات
مقدمه
محرمات احرام
فلسفه صید
کفاره صید و شکار بر فرد محرم
حکم شکار کردن حیوانات دریایی و صحرایی
حکم شکار بعد از احرام
حکم جدال و فسوق کردن
کفاره جدال
حرمت مباشرت
قرآن اثر اجتناب از محرمات را چنین بیان کرده
واجبات
مقدمه
طواف
احکام طواف
سعی صفا و مروه
احکام صفا و مروه
عرفات
وقوف در مشعرالحرام
رمی جمرات
قربانی
فلسفه قربانی
کمک رسانی به اهل حجاز یک اصل میباشد
قربانی از شعائر الهی است
کمک به مستمندان و سیر کردن آن ها
رسیدن به تقوای الهی
حلق و تقصیر کردن
فضیلت حلق
حکم حلق و زمان آن
نتیجه
فصل سوم : فلسفه حج
مقدمه
فلسفه فردی و معنوی
مقدمه
بعد معنوی حج
حج و کسب معرفت
انسان و خودسازی
عبادت حج، عبادتی بی ریاست
بعد معنوی مناسک و اعمال حج و تاثیر آن بر فرد
بعضی از اسرار حج
اسرار صفا و مروه
راز طواف کردن
سرحلق
نتیجه
فلسفه اقتصادی
بعد اقتصادی حج
اهداف و آثار تجاری و اقتصادی حج
دیدگاه قرآن نسبت به بعد اقتصادی حج
دیدگاه قرآن در مورد واژه منافع و نظر مفسران در آن مورد
قربانی عامل تقویت کننده اقتصاد جوامع اسلامی
قربانی عامل برآوردن نیاز فقیران
نتیجه
فلسفه اجتماعی
مقدمه
ویژگی های اجتماع حج
محتوای اجتماعی حج و آثار آن
دیدگاه قرآن نسبت به اجتماعی بودن حج
خانه خدا متعلق به مردم است
قیام جهان شمول اجتماعی مسلمانان در پرتو حج
امنیت اجتماعی مسلمانان
حج تراکم قوه متکثره در نقطه واحده است
نتیجه
نتیجه گیری کلی
منابع

مقدمه:
شناخت صحیح مسائل حج به عنوان بخش عمده‌ای از آیات قرآنی، معارف، احکام و فقه اسلامی ضرورتی است که همواره مورد توجه مجامع مختلف قرار گرفته است و این خود فرصتی است که بیشتر به مسائل آن بپردازیم.
بنابراین در قرآن هم سوره ای به این نام یعنی، حج وجود دارد و در چند سوره دیگر از قرآن به مسائل مربوط به آن پرداخته از جمله : بقره،آل عمران، ابراهیم و…
همچنین نزدیک سیصد آیه در مورد حج و داستان حضرت ابراهیم (ع) وجود دارد که ما در این تحقیق قسمتی از آن ها را همراه با تفاسیر و نظرات نویسندگان بیان میکنیم.
اما یکی از وظایف مهم ما، قضیه آشنا کردن مردم است به مسائل حج، آدمی بسیار میبیند که به حج میروند، زحمت می کشند، لکن مساله حج را نمی دانند.
البته عمده ترین مشکلی که در مورد این عبادت و فرضیه مهم وجود دارد با این که مومنان با این عبارت الهی،آشنایی دیرینه دارند، و هر سال با حضور شورانگیز از سراسر عالم، زنگار دل، با زلال زمزم توصیه میزدایند، و با حضرت دوست تجدید میثاق میکنند، و اگر چه میراث ادب فرهنگ ما، مشحون از آموزه های حیات بخش حج است،اما هنوز ابعاد بی شماری از این فرضیه مهم، ناشناخته و مهجور مانده است.
این تحقیق شامل سه فصل میباشد:
فصل اول حج از نظر لغوی و اصطلاحی بحث شده و انواع حج و عمره هم بررسی شده است.
در فصل دوم که سیمای حج از دیدگاه قرآن میباشد تقریباً آیات قرآن را تا حدودی مورد بررسی و دسته بندی قرار دادیم همچنین آیات مربوط به بنای کعبه و تاریخچه آن و آیات مربوط به محرمات و واجبات حج نیز در این فصل بحث شده است.
و اما در فصل سوم، این فصل فلسفه حج میباشد که فلسفه اجتماعی، اقتصادی و فردی معنوی را به رشته تحریر درآورده، همچنین آیاتی که مربوط به آن ها در قرآن بیان شده آن ها را جمع آوری کرده و در مباحث مربوط به خودشان جای داده شده است.
و در آخر هم یک نتیجه گیری کلی از همه مباحث تحقیق به عمل آمده است.
امید به این که توانسته باشم این عبادت بزرگ را که اسلام و قرآن به آن این قدر اهمیت داده اند، با استناد به قرآن تا حدی برای همه روشن و مبرهن گردد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : احرام, استطاعت بدنی, استطاعت عقلی, استطاعت مالی, اعمال حج, الهیات, ام القری, بلد الامين, بيت الحرام, بيت العتيق, بيت المعمور, تفاسير, تقوای الهی, جوامع اسلامی, حج, حج تمتع, حضرت ابراهيم, دانلود, رمی جمرات, سوره, صفا و مروه, عرفات, عمره, فضيلت, فلسفه, قرآن, كعبه, كفاره, محرمات, مستطيع, مسجد الحرام, مسلمانان, معارف, مفسران, مكه, مناسک, واجبات, پروژه,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:05 موضوع | تعداد بازديد : 264 | لينک ثابت


دانلود پروژه تاثیر مستی ارادی بر مسئولیت کیفری

تعداد صفحات:74
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : بررسی موضوعات عمومی و مبنایی مستی و مسئولیت
تعریف مست و مستی
صفات مستی
عوارض مستی
اسباب مستی
الکل
فرق الکلیسم و مستی ارادی
اندازه می برای مستی
عوارض اعتیاد به الکل
ارتباط مصرف الکل با ارتکاب جرم
مواد مخدر
عوارض اعتیاد به مواد مخدر
ارتباط مصرف مواد مخدر با ارتکاب جرم
نواع مستی
مستی از نظر میزان تاثیر بر دستگاه عصبی
مستی تام
مستی نسبی
مستی بر مبنای قصد شخصی مست
مستی ارادی
مستی ارادی به انگیزه ارتکاب جرم
مستی ارادی بدون انگیزه ارتکاب جرم
مستی غیر ارادی
تعریف مسئولیت
انواع مسئولیت
ارکان مسئولیت کیفری
فصل دوم : وجود یا فقدان مسئوولیت کیفری در مستی ارادی
وجود مسئولیت کیفری در مستی ارادی
الامتناع بالاختیار لاینافی الاختیار
ترجیح منافع عمومی بر عواطف و امیال اشخاص
جرم بودن اسباب مستی ارادی
فقدان مسئولیت کیفری در مستی ارادی
فقدان قصد حین ارتکاب جرم
عدم تامین اهداف مجازات
عدم تاثیر انگیزه در ارتکاب جرم
مستی در قانون مجازات اسلامی و قانون اقدامات تامینی
ماده 53 قانون مجازات اسلامی
ماده 244 قانون مجازات اسلامی
مستی علت مشدده کیفر ( ماده 718 قانون مجازات اسلامی)
ماده 7 قانون اقدامات تامینی
نتیجه گیری و پیشنهاد
فهرست منابع

مقدمه:
در میان احکام تاسیسی اسلام روند تحریم شرب خمر جالب است زیرا به تدریج صورت گرفت. ابتدا بدون ضمانت اجرا مردم را از نوشیدن مسکرات بر حذر داشت. بعد از آن با شیوه بطلان نماز هنگام مستی از موارد ارتکاب و استعمال مسکر کاست و در نهایت آن را عملی شیطانی معرفی کرده و آن ها را از زمره نجاسات به حساب آورد. خداوند در آیه 90 و 91 سوره مائده میفرماید:
“یا ایها الذین آمنوا انما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون انما یزید الشیطان ان یوقع بینکم العداوه و البعضاء فی الخمر و المسیر و یصدکم عن ذکر الله و عن الصلوه فهل انتم منتهون”
“ای اهل ایمان شراب و قمار و بت پرستی و تیرهای گروبندی همه این ها پلید و از عمل شیطان است از آن البته دوری کنید تا رستگار شوید. شیطان قصد آن دارد که به وسیله شراب و قمار میان شما عداوت و کینه برانگیزد و شما را از ذکر خدا و نماز باز دارد پس آیا شما از آن دست بر می دارید؟”
امام صادق (ع) نیز در تحف العقول می فرمایند:
“… از نوشابه ها هر آنچه زیادش عقل را زایل نکند نوشیدنش عیب ندارد. هر آنچه زیادش مستی آورد و عقل را تغییر دهد کم آن نیز حرام است”
هنگامی که بحث مستی پیش آمد، دانشمندان علوم نظری در مقابل آن جبهه گیری کردند از جمله شاعران، فقیهان، عارفان و … . بسته به این که مجرای این اندیشه چیست، دیدگاه و بنابراین نتایج متفاوت خواهد بود. حتی در میان خود این گروه ها نیز مکاتبی به وجود آمد که با سایر مکاتب آن گروه اختلاف عقیده دارند. اگر فقط از جنبه فقهی به این مسئله پرداخته شود با توجه به اینکه نظرات بی شماری در این رشته وجود دارد مجال پرداخت به همه آن ها نیست. بنابراین باید مشخص شود در کدام فرع از رشته حقوق باید به آن پرداخته شود.
آیا در زمره حقوق کیفری یا جرم شناسی باید مورد بررسی قرار گیرد؟
این بحث از آنجا ناشی میشود که بین این دو رشته ارتباط نزدیکی وجود دارد. چرا که قوانین کیفری ثمره بحث جرم شناسان است. این که اصل مجازات باشد یا نه اهداف آن چه باشد و… همه مورد بحث جرم شناسان است. از سوی دیگر موضوع جرم شناسی مجرم است که آن را حقوق کیفری تعیین می کند. بنابراین این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.
در این جا از حقوق کیفری استفاده میشود تا روشن شود که این شخص مجرم و بنابراین مسنحق کیفر است یا نه. بنابراین از اصول مورد قبول حقوق کیفری استفاده خواهد شد.
خود موضوع مسئولیت کیفری یکی از مباحث بسیار مهم و در عین حال اختلافی در حقوق است و ما بدون اثبات آن نمی توانیم حکمی استخراج کرده و به شخص مست تحمیل نماییم. بنابراین بیشتر مباحث حول محور مسئولیت کیفری خواهد بود.
بنا به روش دانشمندان و فقیهان ابتدا موضوعات تعریف خواهند شد و سپس به اصل مسئله یعنی حمل موضوع بر محمول و قابلیت یا عدم قابلیت آن پرداخته خواهد شد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : احكام, ارتكاب, ارتكاب جرم, استعمال, اسلام, الكليسم, انگيزه, اهل ايمان, بت پرستی, حقوق, دانلود, دستگاه عصبی, عقل, عوارض اعتياد, فقيهان, قانون مجازات اسلامی, قمار, كيفر, كينه, مسئوليت كيفری, مستی ارادی, مستی تام, مستی نسبی, مصرف الكل, منافع عمومی, مواد مخدر, نماز, پروژه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:05 موضوع | تعداد بازديد : 272 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه بررسی اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5

تعداد صفحات:114
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
تعریف مفهومی و عملیاتی
موضوع
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت پژوهش
هدف پژوهش
فرضیه پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها
مفهومی
عملیاتی
فصل دوم
تاریخچه بازی
اشاره ای گذرا به تاریخچه روانشناسی کودک
بازی از دیدگاه اسلام
بازی از نظر قرآن
بازی در کردار و گفتار معصومین
بازی از دید روانشناسی قدیم
بازی از دید روانشناسی جدید
تعریف بازی و فرق آن با کار
بازی و رشد اجتماعی
ارزش بازی برای کودکان
شرط مقررات خوب و جامع
فوائد بازی
چرا بازی برای رشد کودکان ضرورت دارد؟
انواع بازی
بازی سمبلیک
بازی و بیان کلامی
عوامل مؤثر در بازی
رشداجتماعی کودک
رفتار اجتماعی کودک
اصول رشد شناختی اجتماعی کودک
مراحل رشد ذهنی اجتماعی کودک کودکستانی و مهد کودکی
بازی درمانی
ارزش بدنی
ارزش عقلی
ارزش شناسایی شخصیت
ارزش تربیتی درمانی
فصل سوم
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
ابزار پژوهش
روش های آماری
نمره گذاری
دستورالعمل نمره گذاری
فصل چهارم
محاسبات آماری توصیفی
جداول و نمودارها
محاسبات آمار استنباطی
بحث و نتیجه گیری
فصل پنجم
خلاصه
یافته های اساسی مربوط به فرضیات تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات تحقیق
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات تحقیق
منابع
ضمائم
تست رشد اجتماعی وایلند

چکیده:
در این تحقیق به بررسی اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شد، بدین ترتیب پس از تدوین سوال و فرضیه دال بر اثبات ثبت بازی درمهد کودک بخصوص بازی گروهی و با قاعده در مهد کودک بر میزان رشد اجتماعی، بررسی مباحث نظری و بخصوص نظریه وایلند در محیط رشد اجتماعی تأکید شد، پس از آن تعداد و 60 نفر بعنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی با روش نمونه گیری خوشه ای گزینش شدند و از پرسشنامه وایلند بر روی آن ها اجرا گردید. سپس از طریق آزمون t استیودنت گروه های مستقل با آزمون فرضیه تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید که میانگین رشد اجتماعی کودکی یا کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام میدهند در مقایسه با کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام نمیدهند، بالاتر است و این تفاوت از لحاظ آماری در سطح 1 0 / 0 معنادار میباشد. بنابراین میتوان نتیجه گیری نمود که بازی گروهی و با قاعده در مهد کودک میتوان تأثیر مثبتی را در افزایش رشد اجتماعی کودکان ایفا نماید.

لینک دانلود

 


برچسب ها : ارزش بدنی, ارزش عقلی, بازی, بازی درمانی, بازی گروهی, تست رشد اجتماعی وايلند, دانلود, ديدگاه اسلام, رشد اجتماعی, رفتار اجتماعی, روانشاسی, سمبليک, قرآن, كردار, كودكستان, مهد كودك, نمونه گيری, پایان نامه, گفتار معصومين,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:16 موضوع | تعداد بازديد : 229 | لينک ثابت


دانلود پروژه انسان کامل از دیدگاه مولوی و راجرز

تعداد صفحات:75
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان کلی مسئله
هدف ضرورت تحقیق
فصل دوم
مقدمه
انسان کامل در سیر تاریخ
ریشه گرایش به انسان کامل
نگاهی به ویژگی های انسان کامل
انسان کامل از دیدگاه مولوی
عظمت انسان
انسان میان دو بینهایت
ارزیابی خود
موانع رشد و کمال
راه و روش های نیل به کمال
انسان از دیدگاه مولوی
ویژگی های انسان کامل
حواس جسمانی و حس نهانی انسان
آدم شناسی از هر علم و فنی دشوارتر است
حل مشکل
خودشناسی، کلید رمز غیرشناسی است
آدمی دید است، باقی گوشت و پوست
نتیجه اخلاقی
راه لذت و الم از درون است نه از بیرون
دفع توهم و جواب شبهه احتمالی
حس و اندیشه انسانی اسیر عقل، و عقل اسیر روح است
درمان دردهای درونی بشر
فصل سوم
انسان با کنش کامل
زندگی راجرز
نگرش راجرز به شخصیت
انگیزش شخصیت سالم : فعلیت بخشیدن
خود و تحقق خود
ویژگی های افراد کامل
آگاهی از تمام تجربیات
تازگی درک در مورد تمام تجربیات
اعتماد کردن به رفتار و احساس های خویش
آزادی انتخاب بدون بازداری ها
خلاقیت و خودانگیختگی
نیاز مستمر به رشد
اظهار نظر شخصی
عملکرد کامل فرد
توجه بی قید و شرط
شرایط با ارزش بودن
اصول کلی نظریه راجرز
نظر راجرز در مورد انسان
همسانی و همخوانی خویشتن
تحقیق در همسان و همخوانی خویشتن
نیاز به توجه مثبت
دیدگاه یک درمان گر از زندگی خوب
انسان کارآمد
یک مشاهده منفی
یک مشاهده مثبت
ویژگی های فرآیند
باز بودن فرآیند نسبت به تجربه
افزایش زندگی هستی گرایانه
یک اعتماد فزاینده نسبت به ارگانیسم
فرآیند کارآمدی کامل تر
پاره ای پیامدها
چشم انداز نو درباره آزادی در برابر جبر علمی
آفرینندگی بعنوان یک عنصر زندگی خوب
پایه اطمینان بخش طبیعت انسان
پرباری عظیم زندگی
فرآیند آفرینندگی
انگیزش برای آفرینندگی
شرایط درونی آفرینندگی سازنده
فصل چهارم
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
نظریه مولوی
نظریه راجرز
محدودیت ها
پیشنهادات
فهرست منابع

مقدمه:
اینکه انسان نمونه و ایده آل باید دارای چه خصوصیات و ویژگی هایی باشد تا به عنوان یک الگو برای همه انسان ها مطرح شود، در همه ادیان الهی و عمومی مکاتب بشری مورد توجه قرار گرفته است. اساساً هر مذهب و مکتبی که داعیه انسان سازی و انسان شناسی دارد باید انسانی را با ویژگی ها و صفات خاصی به عنوان یک الگو معرفی کند و اگر مکتبی نتواند از عهده چنین مهمی برآید، هیچگاه نمیتوان از آن مکتب به عنوان یک مکتب عاری از عیب و نقص یاد کرد. هر مکتبی نه تنها باید انسان ایده آل خود را معرفی نماید، بلکه باید جامعه نمونه خود را نیز معرفی کند.
توجه به انسان و شناسایی وی مسئله ای است که از قدیم الایام مورد توجه مذاهب و مکاتب و فرهنگ های گوناگون بوده است و کمتر سیستم فکری و فلسفی را میتوان سراغ گرفت که به گونه ای به شناسایی انسان پرداخته باشد. جمله معروف خودت را بشناس که از سقراط نقل شده، اما با تعابیر دیگر در تفکرات و اندیشه های قبل از سقراط وجود داشته، نمایشگر این مسئله است که آدمی نسبت به خود و حقیقت وجودی خود همواره بی اعتنا نبوده است و اگر هم بر بعضی از مکاتب فکری ایراد گرفته میشود که به انسان توجه نکرده اند، این نه به آن معناس که آن مکاتب اصلاً توجهی به انسان نداشته اند، بلکه مراد آنست که از اندیشیدن در باره انسان آن گونه که شایسته مقام آدمی بوده است، خودداری کرده اند.
از مکاتب و مذاهب هند گرفته تا فلسفه یونان و رم، از تفکرات اندیشمندان قرون وسطایی مسیحی گرفته تا اندیشه های اصیل اسلامی، از رنسانس گرفته تا عصر حاضر، همواره شناسایی انسان و توجه به ابعاد وجودی وی مورد نظر بوده است. اگر چه توجهی که اسلام یا مذاهب هندی به انسان دارند، هیچگاه نمیتوان با نیجه فیلسوفان یونانی به انسان یکی دانست، اما این قدر هست که بتوان گفت شناسایی انسان مورد توجه همه سیستم های فکری و عقیدتی بوده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آدم شناسی, احساس, اخلاق, اديان الهی, ارگانيسم, اعتماد, انديشه های اصيل اسلامی, انسان كارآمد, انسان کامل, تاريخ, حس نهانی, حواس جسمانی, خلاقيت, خودشناسی, دانلود, راجرز, روح, سقراط, طبيعت, عظمت انسان, عقل, علم, فلسفه, كمال, مكتب, مولوی, همخوانی, همسانی, پروژه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:08 موضوع | تعداد بازديد : 227 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه نظریه صدق منطق دانان مسلمان

تعداد صفحات:168
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – مقدمه و پیشینه تاریخی
بخش اول – مقدمه و کلیات و معانی حق و صدق نزد حکمای اسلامی
مقدمه
تعریف مساله
سوال های اصلی تحقیق
فرضیه‌های تحقیق
هدف‌های تحقیق
روش تحقیق
سابقه تحقیق
معانی حق و صدق نزد حکمای اسلامی
تمایز حق و صدق
رای مشهور حکمای اسلامی
نظریه برخی از فیلسوفان غربی
نظریه شهید مطهری
بخش دوم – پیشینه تاریخی نظریه مطابقت صدق
سابقه نظریه مطابقت در یونان
مطابقت از نظر افلاطون
نظریه مطابقت از دیدگاه ارسطو
نظریه مطابقت از نظر فارابی
نظریه مطابقت از دیدگاه ابن سینا
نظریه مطابقت از دیدگاه سهروردی
بخش سوم – آیا نظریه مطابقت تعریف صدق است یا ملاک آن
تمایز تعریف صدق و ملاک صدق
دیدگاه برخی از فلاسفه اسلامی
دیدگاه برخی از فلاسفه غربی
نقد و بررسی
فصل دوم – تئوری صدق از نظر منطق دانان غربی
بخش اول – نظریه مطابقت
توضیح نظریه مطابقت
نظریه مطابقت در نظر منطق دانان جدید غرب
مطابقت و اتمیسم منطقی
اشکالات نظریه مطابقت
بخش دوم – تئوری هماهنگی
تئوری هماهنگی یا سازگاری
اصل ارتباط درونی
درجات صدق
ایرادات نظریه هماهنگی
بخش سوم – تئوری عمل گرایانه
تئوری عمل گرایانه
نظریه شیلر
نقد و بررسی این نظریه
بخش چهارم – تئوری زیادتی صدق
تئوری زیادتی صدق
اشکالات نظریه زیادتی صدق
بخش پنجم – نظریه غیر توصیفی صدق
نظریه غیر توصیفی صدق
اشکالات نظریه غیر توصیفی صدق
بخش ششم – نظریه سمانتیکی صدق تارسکی
تبیین نظریه سمانتیکی تارسکی
مفهوم صدق به عنوان موضوع نظریه معنا شناختی تارسکی
تعریف صدق در نظریه معناشناسی تارسکی
فصل سوم – نظریه مطابقت صدق از نظر فیلسوفان و منطق دانان مسلمان
بخش اول – آیا مطابقت مربوط به علوم حضوری است یا حصولی
تعریف علم حضوری و حصولی
رابطه مطابقت با علم حضوری و حصولی
راهیابی خطا در علم حضوری
بخش دوم – نظریه مطابقت به عنوان روش صدق در تصورات یا تصدیقات
بخش سوم – رابطه خبر با صدق و کذب
تحلیلی که صدق و کذب پذیری را تعریف قضیه میداند
تحلیلی که صدق و کذب پذیری را ملاک تمایز قضیه میداند
اشکال پارادکس دروغگو بر هر دو تحلیل
بخش چهارم – مناط صدق و کذب قضایا
بررسی اجمالی اختلاف حکما در تقسیم قضایا
صدق و کذب در انواع قضایا
قضایای خارجیه
قضایای ذهنیه
قضایای حقیقیه
بخش پنجم – معانی نفس الامر
نفس الامر به معنای عالم امر و عقول مجرده
نفس الامر به معنی فی نفسه
نفس الامر به معنای عالم ثبوت اشیاء
نقد و بررسی معانی ذکر شده از نفس الامر
بخش ششم – مطابقت در مباحث وجود ذهنی
مطابقت در مباحث وجود ذهنی
اهمیت بحث وجود ذهنی
تاریخچه وجود ذهنی
تبیین نظریه وجود ذهنی
آیا انحفاظ ماهیت از لوازم نظریه مطابقت است یا از مبنای آن
بخش هفتم – نظریه مطابقت از دیدگاه برخی از فیلسوفان مسلمان
نظریه ملاصدرا درباره مطابقت
حکیم سبزواری
علامه طباطبایی
شهید مطهری
استاد مصباح یزدی
جمع بندی و نتیجه گیری
منابع و ماخذ

چکیده:
درباره تئوری صدق در میان فیلسوفان و منطق دانان جهان شش نظریه وجود دارد رایج ترین و قدیمی ترین آن ها نظریه مطابقت است که سابقه آن به یونان و ارسطو میرسد هر چند در آثار ارسطو بطور مستقل به این بحث پرداخته نشده است. فلاسفه اسلامی بطور قطع و بدون تردید به این نظریه معتقدند و همچنین بسیاری از فیلسوفان مغرب زمین در تعریف صدق قضایا به نظریه مطابقت قائلند.
اساس نظریه مطابقت این است صدق قضیه عبارت از مطابقت آن با واقع و نفس الامر و این مسأله مبتنی بر دو اصل است اول اینکه واقعیتی هست و دوم اینکه ذهن ما قادر به کشف واقعیت میباشد.
فیلسوفان غربی در مورد صدق به تئورهای دیگر معتقدند که این تئوری ها عبارتند:
1) تئوری هماهنگی – این نظریه به فلاسفه عقل گرا نسبت داده شده و آن ها معتقدند که صدق یک گزاره تنها به معنای سازگاری آن با نظامی از قضایای دیگر عقلی است. و برخی از پوزیتویست‌ها از این تئوری دفاع کرده‌اند و برخی از این ها معتقد بودند که قضایای حسی و تجربی صدقشان از راه مطابقت معلوم میشود و قضایای که تجربی و حسی نیستند صدقشان به وسیله سازگاری آن ها با گزاره‌های آزموده شده بدست می آید و بعضی از پوزیتویست‌ها معتقدند تنها راه آزمون صدق قضایا ارتباط درونی میان خود باورها است.
2) تئوری عمل گرایانه :- پیرس و جیمز و دیوئی از طرفداران این تئوری هستند و آن ها در معناداری معتقدند که معنای یک لفظ عبارت از پیامد عملی یا تجربی آن.
3) تئوری زیادتی صدق – طرفداران این نظریه معتقدند که محمول صادق و کاذب زاید است و میتوان آن ها را حذف کرد و هیچ تأثیری در جمله ندارند.
4) نظریه غیر توصیفی صدق – معتقدان به این تئوری میگویند که صدق و کذب کلمات توصیفی نیستند بلکه کلمات انجازی و تاییدی و انشایی هستند.
5) نظریه سمانتیکی صدق تارسکی – تارسکی ضمن قبول نظریه صدق ارسطویی با ارائه نظریه زبان و فرا زبان به بازسازی این تئوری پرداخته تا از شبهات و پارادوکس‌های که در زبان پیش می آیند جلوگیری کند و از نظر وی صدق و کذب عناصر فرا زبانی هستند در حالی که راست و دروغ عناصر زبانی هستند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : ابن سينا, ارتباط درونی, ارسطو, افلاطون, حق, حكمای اسلامی, حكيم سبزواری, دانلود, سهروردی, شهيد مطهری, صدق, عقل گرا, علامه طباطبايی, علم حصولی, علم حضوری, فارابی, فلسفه, فيلسوفان, مسلمان, مصباح يزدی, معناشناسی, ملاصدرا, منطق دانان, نظريه سمانتيكی تارسكی, نظريه شيلر, نظریه, يونان, پایان نامه,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:11 موضوع | تعداد بازديد : 223 | لينک ثابت


دانلود پروژه بررسی قاعده اضطرار در فقه و حقوق ایران

تعداد صفحات:33
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
کلید واژه ها
مقدمه
فصل اول : ماهیت اضطرار
اضطرار در لغت
اضطرار در حقوق و قانون مدنی
اضطرار در حقوق جزا
قاعده ی اضطرار در حقوق کیفری
اضطرار در فقه
اضطرار و ضرورت
ریشه های اضطرار
اکراه
تقیه
ضرر
ضرورت
فصل دوم
بررسی ادله فقه اضطرار
کتاب
روایات
اجماع
بنای عقلا
عقل
فصل سوم
شرایط واقعه اضطراری
فرق بین مصلحت و ضرورت
اضطرار شخصی یا نوعی
فرق اضطرار با اکراه
مقایسه اضطرار با اجبار
کاربرد قاعده اضطرار
اضطرار به قتل
سقط جنین
اضطرار به تصرف در مال غیر
مراجعه به پزشک نامحرم (نگاه لمس و معاینه)
نتیجه
منابع

چکیده:
اضطرار از عناوین ثانویه و قواعد مشهور فقهی است که در ابواب مختلف مورد استناد واقع شده و از جنبه های عبادی، حقوقی و کیفری کاربرد داشت و نقش مهمی در رفع حرج و حل مشکلات فردی و اجتماعی دارد. البته فقها عمده بحث را در کتاب اطعمه و اشربه آورده اند. ریشه های اضطرار اکراه، فقیه، ضرر و ضرورت است. قرآن در برخی موارد صراحت تکلیف را از مضطر برداشته است . سیره عقلا هم اصل قاعده اضطرار را مورد تایید و اذعان قرار داده اند. شرایط این قاعده هم به این صورت است که خطر باید مسلم الوقوع باشد یا به وسیله خود مضطر ایجاد نشده و مضطر به موجب شرع و قانون مکلف به تحمل ضرر نباشد. اضطرار شخصی است و رفع تکلیف می کند و در تشریع نقش خاصی ندارد. در غیر موارد پیش بینی شده توسط شارع اجازه داده شده تا از احکام عناوین اولی عدول شود و احکام عناوین ثانوی جایگزین آن گردد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اجبار, اجماع, اکراه, تقیه, حقوق, حقوق جزا, حقوق کیفری, حقوقی, دانلود, روایات, سقط جنین, سیره, شارع, ضرر, ضرورت, عبادی, عقل, فقه, قاعده اضطرار, قانون مدنی, قتل, مصلحت, معاینه, پروژه, پزشک, کتاب, کیفری,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:31 موضوع | تعداد بازديد : 226 | لينک ثابت


دانلود پروژه اقسام علوم اسلامی و معرفی هر یک از آن ها

تعداد صفحات:49
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
علم منطق
تعریف منطق
فایده منطق
خطای ذهن
موضوع منطق
تصویر و تصدیق
علم و ادراک
ضروری و نظری
کلی و جزئی
نصب اربعه
کلیات خمس
روابط فلسفه و عرفان
نظریه خلق جدید عرفا
فلسفه اسلامی پیش از ملاصدرا
فلسفه نقادی
فلسفه و کلام در دوران اسلامی
عقل در دین و فلسفه
نسبت علم و فلسفه جدید با اسلام
دین با علم و فلسفه جدید نمی تواند جمع شود
منابع

علم منطق:
یکی از علومی که از جهان خارج دارد حوزه فرهنگ اسلامی شد و پذیرش عمومی یافت و حتی بعنوان مقدمه ای بر علوم دینی جزء علوم دینی قرار گرفت علم منطق است.
علم منطق از متون یونانی ترجمه شد، واضح و مدون این علم از سلطاطالیس یونانی است. این علم در میان مسلمین نفوذ و گسترش فوق العاده یافت اضافاتی بر آن شد و بر سر حد کمال رسید.
بزرگترین منطق های ارسطویی که در میان مسلمین تدوین شد منطق الشفای بوعلی سینا است.
منطق الشفا چندین برابر منطق خود ارسطو است. متن یونانی، ترجمه عربی و هم ترجمه دیگر منطق ارسطو به زبان های دیگر اکنون در دست است. منطق ارسطو را ضین بن اسحاق ترجمه کرد و اکنون عین ترجمه موجود است.
در قرون جدید به وسیله فرانسیس بیکن انگلیسی و دکارت فرانسوی منطق ارسطویی سخت مورد هجوم و ایراد قرار گرفته سال ها و بلکه در سه قرن گذشته در حالی که اروپا ایمان خود را به منطق ارسطویی به کلی از دست داده بود تدریجاً از شدت حمله و هجوم به آن کاسته شد. برای ما لازم است نه مانند عده ای چشم بسته منطق ارسطویی را ینپذیریم و همچنین مانند عده ای دیگر چشم بسته آن را محکوم نکنیم بلکه تحقیق کنیم و ببینیم ارزشی که منطق ارسطویی برای خود قایل است چه ارزشی است.
ناچاراً باید آن را تعریف کنیم.

لینک دانلود

 


برچسب ها : ارسطو, اسلام, بوعلی سينا, دانلود, دوران اسلامی, دين, عرفا, عرفان, عقل, علم, علم منطق, علوم اسلامی, علوم دينی, فرهنگ اسلامی, فلسفه, فلسفه اسلامی, فلسفه نقادی, مسلمين, ملاصدرا, منطق, منطق الشفا, نصب اربعه, پروژه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 13:45 موضوع | تعداد بازديد : 233 | لينک ثابت


دانلود پروژه بررسی مدیریت مشارکت کارکنان با رویکرد مدیریت اسلامی

تعداد صفحات:35
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مساله
ضرورت تحقیق
خصوصیات مشاورین
برخی از فوائد مشارکت
ارزش های بنیادی مشارکت و نتایج آن
اهداف تحقیق
هدف نظام مشارکت کارکنان از دیدگاه اسلام
از پیامدهای مهم مشارکت
مزایای مشارکت
سابقه و پیشینه
هدف و فوائد مشارکت
فرضیات
راهکارهای برخورد با بی تفاوتی در کارکنان
محاسن ارزیابی
نتیجه
روش و حیطه تحقیق
واژها و اصطلاحات
پارادایم
مشارکت
موانع و محدودیت ها
موانع فرهنگی
موانع سازمانی
وجود موانع فرهنگی مشارکت
وجود موانع سازمانی مشارکت
موانع از دیدگاهی دیگر
نتیجه گیری
ارائه چند پیشنهاد
فهرست منابع و ماخذ

مقدمه:
اسلام نظام مدیریت خاص خود را دارد نظام مدیریتی که عالی ترین نعمات الهی دنیا و آخرت را نصیب مردم خواهد نمود.
نظام مدیریتی که با سرعتی عجیب جامعه را رو به رشد و ترقی و تکامل پیش خواهد برد. نظامی که تمام درهای رحمت الهی را بروی مردم خواهد گشود. نظامی که مردم را از جهل و گمراهی نجات خواهد بخشید. نظامی که ریشه ظلم و ستم و بهره کشی را از جامعه بر خواهد کند.
شباهت های پارادایم مدیریت اسلامی با سایر پارادایم های مدیریتی دولتی:
با مروری بر پارادایم های موجود در مدیریت دولتی و ابعاد مختلف این پارادایم ها و مقایسه آن با فرهنگ اسلامی در می یابیم که بر اساس اصول اساسی پذیرفته شده در اسلام هر کدام از این پارادایم ها دارای نقاط اشتراک زیادی با مفروضات و باورهای اسلامی میباشد. بعنوان مثال تاکید بر عقلانیت و نظم منطقی در اداره امور مسلمین که ایات و روایات زیادی نیز در این خصوص ارائه شده است وجه اشتراک باورهای بنیادین اسلام با پارادایم مدیریت دولتی سنتی است. از طرفی تاکید بر اقتصاد و ارائه احکام مختلف در این زمینه، از خصوصیات بارز مدیریت در اسلام میباشد که به نوعی در پارادایم مدیریت دولتی نوین مدنظر قرار گرفته است و نهایتاً خدمت به خلق، توجه به حقوق شهروندی و دادن آزادی توام با پاسخگویی به مدیران، بارها در قرآن مجید، نهج البلاغه و سایر کتب معتبر اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است که در پارادایم خدمات عمومی نوین نیز مورد توجه اندیشمندان و پیروان این مکتب بوده است.
یکی از مهم ترین تعالیم و آموزه های مدیریتی اسلام٬ مشارکت و مشورت در کارهاست:
مشارکت از دیدگاه نظام مدیریت مشارکتی را میتوان به اختصار چنین تعریف نمود: همکاری و تعاون فکری افراد در کسب موفقیت گروهی به نحوی که این همفکری افراد را تشویق نماید تا هدف‌های سازمان را هدف‌های خود دانسته مسئولیت دستیابی به آن ها را به دوش گرفته و در اجرای موثر فعالیت‌ها سهیم شوند به دیگر بیان مشارکت به معنای شرکت داوطلبانه و آزادی افراد در تصمیم‌گیری ها از طریق ارائه پیشنهادات مفید و انجام کارها و پیشبرد فعالیت‌های گروهی سازمان میباشد.
مدیریت مشارکتی پدیده‌ای است ذهنی و فرهنگی که باعث میشود کارکنان بی انگیزه و نظاره‌گر، به کارهای گروهی کشیده شوند و احساس مسئولیت نمایند. این شیوه باعث ارتقای میزان بهره‌وری، ابتکار، انضباط، تقلیل تنش‌ها و شکایات، افزایش تحرک، اجتناب از جزئی نگری، تصمیم‌گیری جمعی، انعطاف‌پذیری، جلوگیری از خودبینی و خودکامگی، مردم‌سالاری، رشد شخصیت و… میگردد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آموزه های مدیریتی, ابتكار, انضباط, انعطاف پذيری, باورهای اسلامی, باورهای بنیادین, بهره وری, تحقیق, تصميم گيری, خودبينی, خودكامگی, دانلود پروژه, دیدگاه اسلام, رشد شخصيت, عقلانیت, قرآن مجید, مدیریت, مدیریت اسلامی, مدیریت دولتی, مردم سالاری, مشارکت کارکنان, موانع سازمانی, موانع فرهنگی, موفقيت, نعمات الهی, نهج البلاغه, پارادایم, کارکنان, کتب معتبر اسلامی,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:41 موضوع | تعداد بازديد : 251 | لينک ثابت


دانلود پروژه خواص ماهي و ميگو و اثرات امگا 3

تعداد صفحات:53
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
پيشگفتار
تاريخچه
مقدمه
بيماري هاي قلبي عروقي
عوامل افزايش خطر بيماري عروق كرونر (آترواسكلروز)
مصرف ماهي در سلامت قلب
جلوگيري از حملات قلبي
اگر يك بار حمله قلبي رخ داد، براي جلوگيري از حمله قلبي دوم چه بايد كرد؟
بعد از جراحي قلب توصيه‌ها چگونه خواهد بود؟
تاثير ماهي بر فشار خون بالا
تاثير ماهي بر چربي هاي خون
مصرف ماهي و سكته هاي مغزي ناشي از لخته در رگ‌هاي مغز
تاثير ماهي بر عروق افرادي كه دخانيات مصرف ميكنند
يافته‌هاي ديگر
ارتباط يائسگي و سن و بيماري هاي قلبي عروقي با مصرف ماهي
سرطان
مكانيزم اثر
اثر ماهي بر بهداشت روان
زوال عقلي (دمنتيا)
آلزايمر
افسردگي
شيزوفرني
خودكشي و جرم و جنايت
ميگرن
بيماري هاي التهابي (مفصلي، آرتريت روماتوئيد و …)
ميگو
شناسايي ميگو
روش تشخيص ميگوي سالم و فاسد
فساد ميگو
بو
استحكام پوسته در ناحيه سر و بدن
منابع

پيشگفتار:
پيشرفت انسان مرهون بهره گيري از نيروي تعقل و انديشه اوست و انديشه خلاق و كارآمد نيز در بدني سالم و با نشاط تجلي مييابد. بر اين اساس نقش تغذيه در زندگي انسان از دوران جنيني تا كهنسالي حائز اهميت بسيار است.
تنظيم الگوي تغذيه‌اي جديد در خانواده كه صرف نظر از سازگاري با ذائقه فرد، بر ضرورت تامين نيازمندي بدن به انواع ويتامين، پروتئين، فسفر و … متكي باشد، خواهد توانست افراد را از بزرگ ترين وديعه الهي كه همانا سلامتي است، برخوردار نمايد.
متاسفانه مصرف مستمر آبزيان، علي رغم خواص تغذيه‌اي اثبات شده آن ها در تامين سلامت بدن و نقش پيشگيرانه‌اي كه در ابتلا به انواع بيماري ها دارند، هنوز در عادت غذايي اغلب خانواده‌ها نگنجيده و سفره ايراني جايگاه ثابت و معيني را به خوراك دريايي اختصاص نداده است.

تاريخچه:
بشر از ديرباز از ماهي بعنوان يك ماده غذايي استفاده كرده است. تصاوير و اشكال در غارها و ديواره‌هاي معابر محل زندگي نشان دهنده قدمت چند هزار ساله استفاده از آن است، بشر حتي به صورت خام نيز آن را تجربه كرده است، البته پس از پختن به طعم بهتر آن پي برده و از آن پس در برنامه غذايي خود بعنوان يك غذاي خوشمزه بطور مكرر استفاده كرده است.
البته طبيعي است كه در مردمان ساحلي كه در سواحل رودخانه‌ها، درياها و اقيانوس‌ها ميزيستند مصرف ماهي بيشتر بوده است ولي با پيشرفت بشر و گسترش فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، به ديگر جوامع نيز راه يافت و با كشف علوم جديد پي به ارزش‌هاي غذايي آن برد. به گفته متخصصين علوم تغذيه، ماهي ماده غذايي مفيدي است كه به علت داشتن ارزش غذايي و تغذيه‌اي بالا، غذايي كامل محسوب ميشود.
ماهي از منابع بسيار خوب پروتئين است. چربي موجود در ماهي از نوع به خصوصي است كه در حفظ سلامت انسان و پيشگيري از بيماري ها تاثير فراواني دارد. ماهي حاوي ويتامين‌هاي محلول در چربي (A,D,E,K) و همچنين انواع محلول در آب از قبيل گروه B و منبع خوبي از مواد معدني مانند : مس، روي، يد، سلنيوم، آهن و فلوئور است.
اسيدهاي چرب موجود در ماهي از نوع امگا- 3 بوده و به عبارتي داراي چربي هاي اشباع نشده خوبي بوده و عوارض ناشي از چربي هاي اشباع شده را نداشته و در حفظ سلامتي بسيار مهم است. ماهي داراي كلسترول خوب از نوع HDL ميباشد.
با پيشرفت علوم و افزايش آگاهي مردم، خوشبختانه مصرف ماهي رو به افزايش است و مصرف مكرر ماهي در برنامه غذايي باعث جلوگيري از بسياري از بيماري هاي قلبي عروقي هايپر كلسترومي (كلسترول بالاي خون) ميگرن، ديابت، سرطان‌ها، آلزايمر و غيره ميشود.

لينك دانلود

 


برچسب ها : آلزايمر, آهن, افسردگي, امگا 3, بهداشت, بيماري عروق كرونر, تغذيه, جراحي قلب, خودكشي, خوراك دريايي, دانلود پروژه, دمنتيا, روي, زوال عقلي, سرطان, سلامت بدن, سلامت قلب, سلنيوم, شيزوفرني, صنايع غذايي, فشار خون بالا, فلوئور, كلسترول, ماده غذايي, ماهي, مس, مصرف ماهي, ميگو, يد, پروتئين, چربي خون,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 5 فروردين 1396 ساعت 17:44 موضوع | تعداد بازديد : 246 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد