تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه معماری ایران در دوره قبل و بعد ازاسلام

تعداد صفحات:28
نوع فایل:word
رشته معماری
فهرست مطالب:
اصول معماری ایرانی
شیوه های معماری ایرانی
معماری در دوره مادها
معماری در دوره هخامنشی
معماری در دوره سلوکیان
معماری در دوره اشکانیان
معماری در دوره ساسانیان
آتشکده ها
کاخ ها
معماری ایران بعد از اسلام
شیوه های معماری ایران در دوره های بعد از اسلام
بناهای شیوه خراسانی(شبستانی)
بناهای شیوه رازی
بناهای شیوه آذری
بناهای شیوه اصفهانی
معماری در دوره افشاریه
معماری در دوره قاجاریه
نفوذ معماری غرب در ایران
معماری در کشور های اسلامی
منابع و مآخذ

معماری در دوره هخامنشی
عصر هخامنشی با اقدامات سیاسی کوروش بنیان گذار آن سلسله، و ایجاد نخستین کانون امپراطوری خود در پاسارگاد ،از سال 550 ق.م آغاز میشود. هنر هخامنشی معمو لا به دو دوره تقسیم میشود:
اولین دوره در ویرانه های پاسارگاد شناسایی میشود که به فرمان کوروش برپا گردید دوره دوم در آثار شکوهمندی چون کاخ های تخت جمشید دیده میشود که به فرمان داریوش اول و جانشین آن ساخته شد. بنا مهم تخت جمشید یکی از بناهایی است که به شیوه پارسی ساخته شده است.

 

لینک دانلود

 

 


برچسب ها : دانلود, معماری, پروژه, پایان نامه, قبل از اسلام, بعد از اسلام, شیوه معماری, ماد, هخامنش, اشکانیان, ساسانیان, آتشکده, کاخ, خراسانی, آذری, اصفهانی, افشاریه, قاجار, کوروش,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 17:20 موضوع | تعداد بازديد : 219 | لينک ثابت


دانلود پروژه کاخ آشور اشکانیان

تعداد صفحات:70
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
اشکانیان
ارشک شاه و سلسله اشکانیان
سقوط اشکانیان
حدود و متصرفات ایران در زمتن اشکانیان
مذهب اشکانی
خط و زبان در دوره اشکانی
پادشاهانی بدون دین واحد و رسمی
هنر در جامعه اشکانی
دوران آشور قدیم
معماری
مهرهای استوانه ای
دوران آشور میانی
هنر هوری ـ میتانی و ارتباط آن با هنر آشور میانه
معماری
هنرها
سبک شاخص آشوری: بیداری آشوری ها
معماری
مهرهای استوانه ای
دوران آشور جدید: عصر امپراطوری
قرن نهم ق.م: از آشور ناصرپال دوم تا شلمانزر سوم
امپراطوری آشور
تیگلات پیله‌سر سوم
شلمانزر پنجم
هنر آشوری
هنر آشور قدیم
هنور هوری ـ میتای و آشور میانه
اوج شکوفایی هنر آشور میانه در قرن 13 ق.م
هنر دوره آشور بانیال
منابع

اشکانیان:
در شما خاوری ایران که اینک کشورهای آسیای میانه قرار دارند، قومی دیگری به نام پارتیان معماری کاملاً متفاوتی را تکوین بخشید. پارتیان با حرکت به سوی باختر، مقدار زیادی از قلمرو سلوکیان را تسخیر کردند، ولی برای مدتی هر دو شاهنشاهی وجود داشت. معماری پارتیان، با ترکیب عناصر یونانی و ایرانی شیوه جدید و بی نظیری را در معماری به وجود آورد و با تجدید حیات مجدد به ویژگیهای نمادی طرح ایرانی پرداخت.
دو ارکان مهم پارتیان در زمینه معماری، یکی دستیابی به گنبد روی گوشواره و دیگری، تکوین ایوان طاقدار است که هر دو رشد معماری ایرانی در دوره‌های واپسین، نقش حیاتی داشت. متاسفانه از این آثار، چندان چیزی سالم باقی نمانده و اغلب بناهای قابل مطالعه، در بیرون از خاک اصلی ایران واقع است، یعنی در بین‌النهرین و قسمت شمال شرقی. این امر، سرعت گسترش نیروی پارتیان را در سراسر فلات ایران نشان میدهد. با این که، هنر پارتی در حدود سال 250 ق.م شناخته شده است، با این همه در واقع از زمان پادشاهی مهرداد دوم از سلسله اشکانی در سال 123 ق.م معلومات ما درباره معماری گسترده پارتی شکل میگیرد. از ویرانه‌های کاخ بزرگ مربوط به سده دوم میلادی در الحضر (عرق کنونی)، اگر هم نخستین نوآوریهای پارتی را نتوان دید، ولی آن قدر رد پا و نشانه هست که بتوانیم استعدادهای پارتی را بازشناسیم.
کاخ آشور، که یکی از بناهای اشکانی مربوط به قرن اول میلادی است، با اضافاتی از قرن سوم، بازهم نقشه جالب‌ تری را دست کم از لحاظ پیشرفت‌های بعدی ایرانیان، ارائه میدهد. در آن نخستین نمونه چهار ایوان را میبینیم که به یک حیاط چهارگوش مرکزی مشرف است. این طرح با تغییرات اندکی، همان نقشه چهار ایوان است که شالوده مسجدها، مدرسه‌ها و کاروانسراهای ایرانی را در قرون بعد تشکیل میدهد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, معماری, کاخ آشور, اشکانیان, سلسله, مذهب, خط, زبان, آشور میانه, عصر امپراطوری, قرن, بانیال, پارتیان, گوشواره, طاق, بین النهرین, فلات ایران, ایوان, شالوده, مسجد, مدرسه, کاروان,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 16:20 موضوع | تعداد بازديد : 209 | لينک ثابت


دانلود پروژه نگارگری ایران عصر سلجوقی

تعداد صفحات:41
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
تعریفی اجمالی از مینیاتور( نگارگری)
تاریخچه نقاشی در ایران
مکتب های مینیاتور
مکتب بغداد (عباسی)
مکتب سلجوقی
مکتب تبریز (مغول)
جلایریان
مکتب شیراز
مکتب هرات
مکتب بخارا
مکتب تبریز ( صفویه)
مکتب اصفهان
نگارگری قبل از اسلام
نگارگـری پیش از تاریخ در ایران
غارنگـاره های لرستـان میرملاس
غار نگاره های همیان، دوشـه؛ لاخ مـزار
نگـاره های سفالیـن
نقش اندازی بر روی مهـر
نگـارگری دوره هخـامنشیان
ویژگیهای نگارگـری و هنـر بعد از هخامنشیان
جایگـاه نگارگری در هنر اشکـانیان
نگـارگری در دوره سـاسانیان
آثار و بقـایای نقاشی دوره سـاسانیان
نگـارگری و کتاب سازی ساسانیـان
مانی و نگـارگری او
نگارگری ایرانی
پیشینه
مکاتب
مکتب بغداد
پیشینه
فرم شناسی
کتب مکتب بغداد
مکتب سلجوقی
فرم شناسی
کتب مکتب سلجوقی
سفال‌های منقوش مکتب سلجوقی
مکتب تبریز ۱
فرم شناسی
کتب مکتب تبریز ۱
مکتب شیراز(سده ۸)
مکتب جلایری
فرم شناسی
کتب مکتب جلایری
مکتب شیراز(سده ۹)
فرم شناسی
کتب مکتب شیراز(سده ۹)
مکتب هرات
فرم شناسی
کتب مکتب هرات
کمال‌الدین بهزاد (هرات ۲)
فرم شناسی آثار بهزاد
نگارگری مکتب سلجوقی
مکتب سلجوقی
نگارگری
نقاشی اسلامی در دوره سلجوقیان
مکاتب در نگارگری
مکتب بغداد
پیشینه
فرم شناسی
سبک سلجوقی
فرم شناسی
کتب مکتب سلجوقی
مکتب تبریز ۱
فرم شناسی
کتب مکتب تبریز ۱
مکتب شیراز(سده ۸)
مکتب جلایری
فرم شناسی
کتب مکتب جلایری
مکتب شیراز(سده ۹)
فرم شناسی
کتب مکتب شیراز(سده ۹)
مکتب هرات
فرم شناسی
کتب مکتب هرات
کمال‌الدین بهزاد(هرات ۲)
فرم شناسی آثار بهزاد

تعریفی اجمالی از مینیاتور( نگارگری):
واژه مینیاتور که مخفف شده کلمه فرانسوی مینی موم ناتورال و به معنی طبیعت کوچک و ظریف است و در نیمه اوال قرن اخیر و حدودا از دوره قاجاریه وارد زبان فارس شده، اصولا به هر نوع پدیده هنری ظریف ( به هر شیوه که ساخته شده باشد) اطلاق میشود و در ایران برای شناسایی نوعی نقش هایی که دارای سابقه و قدمتی بسیار طولانی است به کار میرود.
این هنر که به اعتقاد اکثر محققان در ایران تولد یافته، بعد به چین راه برده و از دوره مغول ها به صورتی تقریبا تکمیل تر به ایران برگشته و هنرمندان ایرانی تلاش بی شائبه را صرف تکمیل و توسعه آن کرده اند از جمله هنرهایی است که قابلیت به تصویر در آوردن تمامی طبیعت را در قالبی کوچک دارد. اما نباید چنین پنداشت چون مقیاس تصاویر در مینیاتور سازی بسیار کوچک است، بنابراین تنها بخش کوچکی از طبیعت را می توان در این تابلوها تصویر نمود، یا چون الهام بخش مینیاتوریست طبیعت است، وی ناچار می باشد فقط مناظری از طبیعت را ترسیم کند. بلکه کوشش در ایجاد و القای هر چه بیشتر زیبایی و تفهیم آن صفت ویژه ست که مینیاتور سازی را از سایر انواع نگارگری ایران جدا میکند و مینیاتوریست هنرمندی است که آن چه را خود می اندیشد یا می پندارد که بیننده علاقمند به دیدن آن است تجسم می بخشد و به هیچ وجه تابع مقررات و قوانین حاکم بر فضای نقاشی نیست.
مینیاتورهای امروز ایران، همان نقاشی کلاسیک اروپا (سبک امیرسیونیسم و به دنبال آن شیوه های مدرن نقاشی اروپایی) است و هرچند گروهی نوشته اند که به هنگام ظهور اسلام، ایرانیان در هنر نقاشی دارای سنتی کهن بوده اند. اما هیچ سند معتبری که این ادعا را ثابت کند در دست نیست و اصولا این گونه اظهارنظر کردن بیشتر منطبق بر واقعیت است که مکاتب مینیاتورهای ایرانی، از قرون بعد از اسلام آغاز شده و در قرون اولیه بعد از ظهور اسلام، هنر ایران با ابتکاراتی در خطوط عربی تداوم یافته و بهترین نسخه های قرآن کریم را هنرمندان مبتکر ایرانی نوشته اند و به تزئین و تذهیب مصحف شریف پرداخته و طلاکاری حواشی و سرلوحه قرآن و طرح های اسلیمی و ختایی و گردش های ترکیب بندی آن ها را به شیوه مخصوصی که امروزه آن را استیلیزه مینامیم ابداع کردند و در ادامه این ابداع و ابتکار، نقاشی براساس متن کتب و نوشته ها نیز رواج یافت که مینیاتورهای مکتب بغداد سر آغاز آن است. مکتب بغداد، از آن جهت که نوعی نقاشی بدوی است تا حدودی نشان از فقدان مهارت و قدرت هنری سازندگانش دارد و بیشتر در بردارنده قصه ها و روایات مذهبی است. هنرمندان مکتب بغداد، اکثر ایرانی بوده اند و معمولا نیز به سفارش و دستور روسای قبایل عرب کتب خطی را با ذوق خود تزئین میکردند و روش کار آن ها به اکثر نقاط دور و نزدیک ایران راه یافته بود و تا دوران سلجوقیان که نقاشی ایران ترقی محسوسی کرد ادامه یافت.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, هنر, نگارگری, ایران, عصر سلجوقی, مینیاتور, مکتب, قبل از اسلام, میرملاس, غارنگاره, اشکانیان, جلایری, کمال الدین بهزاد, ناتورال, طلاکاری,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 16:27 موضوع | تعداد بازديد : 211 | لينک ثابت


دانلود پروژه زری بافی

تعداد صفحات:26
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تاریخچه
دوره هخامنشیان
دوره اشکانیان
دوره ساسانیان
دوران اسلامی
دوران سلجوقیان
دوران مغولان
دوران صفویان
دوران پهلوی
دوران جمهوری اسلامی
وجه تسمیه
زری بافی
مواد اولیه
دستگاه و ابزار زری بافی
نقشه
بافت زری
گلابتون چیست
رنگ ها و نقش
کاربرد پارچه های زربفت
بافندگان مشهور گذشته
بافندگان مشهور امروز
زربفـت چگونه به خارج رفت
مهمترین مراکز بافـت
پارچه های زربفت تاریخی
وضعیت امروزی پارچه های زربفت
منابـع

چکیده:
هدف از انجام این تحقیق نگاهی گذرا به فن زری بافی و جایگاه آن در میان هنرهای معاصر است .
نقطه آغازین زری بافی در تمدن ایران چه زمانی بوده است ؟
مراحل انجام زری بافی به چه ترتیب است ؟

مقدمه:
هدف از انجام این تحقیق مروری بر صنعت نساجی ایران و به ویژه هنر بافت پارچه های زری بوده.
این هنر امروزه تقریبا فراموش شده و تعداد کارگاه های کمی در ایران هم اکنون مشغول به بافت پارچه های زری است. هم این موضوع یعنی کمبود منابع در کسب اطلاعات در مورد این هنر مشکل اصلی در این تحقیق بود.
البته در اصفهان چند کارگاه زیر نظر سازمان صنایع دستی و گردشگری دایر شده و مشغول به احیای این هنر است این کارگاه ها در خانه های قدیمی اصفهان مثل خانه شیخ الاسلام و … دایر شده.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اسلامی, اشکانیان, تمدن, دانلود, رنگ, زری بافی, سازمان صنایع دستی و گردشگری, ساسانیان, سلجوقیان, صفویان, صنعت نساجی, مغولان, نقش, نقشه, هخامنشیان, هنرهای معاصر, پارچه, پروژه, پهلوی, کارگاه, گلابتون,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:14 موضوع | تعداد بازديد : 262 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد