تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پايان نامه افسردگي در زنان

تعداد صفحات:49
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
چكيده
فصل اول – كليات
تعريف و تبيين موضوع
ضرورت و اهداف تحقيق
پيشينه موضوع
سوالات اصلي و فرعي
روش تحقيق
كليد واژه
منبع كشف مسئله
فصل دوم – افسردگي
افسردگي
تاريخچه افسردگي
علل افسردگي
علل شيميايي
علل نوروني
سكته
سيستم اندوكرين
علل ژنتيك
افكار منفي
‌تفكر همه يا هيچ ( كامل و بي نقص بودن )
تصميم مبالغه آميز
فيلتر ذهني (عينك بد بيني)
بي توجهي به امر مثبت
نتيجه گيري شتاب زده
درشـت نـمايي
استدلال احساسي
بايـدها
برچسب زدن
‌شخصي سازي و سرزنش (به خود گرفتن)
افسردگي در زنان
نشانه هاي بيماري
فصل سوم – افسردگي در سنين مختلف
افسردگي در دوره پيش از يائسگي
افسردگي در دهه هاي چهل و پنجاه
افسردگي در افراد مسن
فصل چهارم – اختلال افسردگي مانيك
علائم و نشانه هاي افسردگي مانيك
ظاهر كلي
خلق، عاطفه و احساسات
تكلم
قابليت اعتماد
انواع شيوه هاي درمان
افزايش فعاليت هاي خوش آيند و مطبوع
افزايش بازده رفتار
ايجاد مهارت هاي شناختي، جهت اداره نمودن خود
مسئله گشايي و تصميم گيري
ثبت اعمال در جدول روزانه
ثبت افكار و اوهام باطل و احساسات منفي در جدول
داروهاي ضد افسردگي
فصل پنجم – ختلال شيدايي ـ افسردگي
اختلال شيدايي ـ افسردگي
علائم اختلال شيدايي ـ افسردگي
درمان اختلال شيدايي ـ افسردگي
الكتروشوك درماني
فصل ششم – اختلال افسردگي خويي
اختلال افسردگي خويي
علائم افسردگي خويي
درمان افسردگي خويي
شناخت درماني
رفتار درماني
دارو درماني
فصل هفتم : راه هاي كسب آرامش از نظر روانشناسي، قرآن و روايات
راه هاي كسب آرامش از نظر روانشناسي
توقعات خود را كاهش دهيد
براي كسب آرامش صراحت گفتار داشته باشيد
روشهاي ديگر به دست آوردن آرامش
افسردگي از ديدگاه قرآن
افسردگي از ديدگاه روايات
نتايج و پيشنهادها
فهرست منابع و ماخذ

چكيده:
با آن كه در دهه هاي اخيرريال پيشرفت هاي سريع و شگفت انگيزي نصيب جامعه پزشكي گرديده با اين حال يك نوع حس بلاتكليفي و سرماخوردگي نهاني در بين مردم به ويژه در گروه زنان گرديده است. اين ناراحتي هاي گوناگون رواني طبيعتاً جسم آدمي را نيز تحت تاثير قرار ميدهد و شخص را تا سر منزل بيماري هاي روان تني و رواني مانند افسردگي كه يكي از عواقب آن خودكشي است ميرساند. به عقيده عده اي از دانشمندان بيش از 60 درصد بيماري هاي جسمي اغلب به علت فشارهاي رواني و عوارض گوناگوني بر دستگاه هاي مختلف بدن و از جمله كاهش عمر طبيعي شخص ميگذارد.
در جامعه كنوني كه مملو از مشكلات و محيط هاي متشنج است، زمينه بيش تري براي بروز بيماري هاي رواني مهيا شده است و به طبع افسردگي هم به خصوص در زنان رو به افزايش است. به همين علت در اين تحقيق (افسردگي در زنان) سعي بر شناسايي اين بيماري و عوامل به وجود آورنده آن به خصوص در زنان شده است و در آخر راه هاي كسب آرامش از نظر روانشناسي و ديدگاه هاي قرآن و روايات در مورد افسردگي بيان شده است.
روش تحقيق در اين مقاله بر اساس روش كتابخانه اي و روش اسناد و مداركي و توصيفي و همچنين از منابع دست اول ديني (قرآن، نهج البلاغه و غررالحكم) و ديگر منابع دست دوم استفاده شده است.
افسردگي يك انحراف خلقي است به عبارت ديگر افكار منحرف و فريب آلود مجموعه اي از احساسات و غم و اندوه، عدم اعتماد به نفس، بي تفاوتي، بي حوصلگي، خستگي و ضعف و … را تحت عنوان افسردگي در فرد به وجود آورده است. علل افسردگي عبارتند از : علل شيميايي، نوروني، سكته، سيستم اندوكرين، افكار منفي و علل ژنتيكي.
افسردگي عمده در ميان زنان 18 تا 44 ساله بيشتر شيوع دارد و معمولأ در اواخر دهه بيست زندگي آغاز ميشود. در اوايل دهه بيست زندگي ناسازگاري هاي زناشويي، براي كساني كه ازدواج كرده اند، اغلب به نقطه اوج خود ميرسد. در گـذشته، رايـج ترين داروهـاي درمـان افـسردگي، داروهاي ضد افسردگي سه حلقه اي؛ ايمي پرامين (توفرانيل) و آمي تريپ تيلين (ايلاويل) يا بعد از موفقيت اين داروها، بازدارنده هاي منوآمين اكسيداز فنلزين (نورديل) و سولفات ترانيل سيپرمين (پارنات) بودند. در اكثر موارد، اين داروها عوارض جانبي (خشك شدن دهان، خواب آلودگي، سرگيجه و افزايش وزن) به همراه دارند و نميتوانند از آنها براي كساني كه به بيماري هاي متعدد ديگري دچار هستند، استفاده كرد.
راههاي كسب آرامش از نظر روانشناسي عبارتند از: توقعات خود را كاهش دهيد؛ براي كسب آرامش، صراحت گفتار داشته باشيد.
راههاي كسب آرامش از نظر قرآن و روايات عبارتند از : خداوند ميفرمايد : « وَ مَن أعرَضَ عَن ذِكري فَإنَّ لَهُ معشيهً فَتنَتاً. طه 124
و هر كه از ياد من دل بگرداند، در حقيقت زندگي تنگ و سختي خواهد داشت.»
و نيز در سوره رعد آيه 27 ميفرمايد:
« … إلا بِذِكرِاللّه تَطمَئِنَّ القلوب . آگاه باشيد كه دلها با ياد خدا آرامش مييابد.»
رسول الله ( ص ) ميفرمايند : « إن هَدفي في الدُنيا يحبُكَ اللّهُ وَ إن هَدفيما ايدي الناس يحبُكَ الناسُ : به دنيا بي رغبت باش، تا خداوند دوستت بدارد به آن چه در دست مردم است بي اعتنا باش تا مردم دوستت بدارند.»
امام علي (ع) ميفرمايند : « أعظمُ البَلاءِ إنقِطاعِ الرَّجاء : بزرگ ترين بلا نوميدي است.»
در سخني ديگر آن حضرت فرموده اند كه : « قَتَلَ القُنوطُ صاحِبَهُ : نوميدي، صاحب خود را ميكشد.»
امام باقر ( ع ) ميفرمايند : « َيرُالمالِ الثِّقَهُ بِاللّهِ والأسِ مِمّا في ايدي الناسِ : بهترين سرمايه اعتماد به خداست و چشم طمع بركندن از آن چه مردم دارند.»
امام صادق ( ع ) ميفرمايند : «اليأسُ مِمّا في ايدي الناسِ عزّ المؤمِنِ في دينِهِ : قطع اميد كردن از آن چه مردم دارند‘ مايه عزت دين مومن است.»

لينك دانلود

 


برچسب ها : احساسات, احساسات منفي, اعتماد, افسردگي, افسردگي در زنان, افكار منفي, الكتروشوك درماني, بيماري, تصميم گيري, تكلم, جامعه پزشكي, خلق, خودكشي, دارو درماني, داروهاي ضد افسردگي, دانلود پايان نامه, رفتار درماني, روانشناسي, زناشويي, سرماخوردگي, سكته, شناخت درماني, عاطفه, ژنتيك,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 10 فروردين 1396 ساعت 13:18 موضوع | تعداد بازديد : 234 | لينک ثابت


دانلود پروژه مقايسه مباني فكري و سنت شعري رودكي (پدر شعر فارسي) و نيما يوشيج (پد

تعداد صفحات:252
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه و پيشگفتار
نخستين شناسندگان رودكي
نخستين شناسندگان نيما يوشيج
عقايد و افكار رودكي
عقايد و افكار حكيمانه و اندرزگويي
رقيق القلب و باهوش بودن رودكي
حس بي نيازي
نيكنامي
مذهبي بودن
عقايد و افكار نيما يوشيج
مهرباني و دلسوز بودن
اجتماعي و سياسي بودن نيما
پند و اندرزگويي
پايبندي نيما به زادگاه و طبيعت و مظاهر آن
استواري و پايبندي به عقايد
اصول عقايد نيما در باب نظم و نثر
عقايد مذهبي نيما
معلومات رودكي و بازتاب آن در اشعارش
قرآن و حديث
اشاره به داستان هاي قرآن و اساطير سامي
بهره‌گيري از مضامين شعر عرب و اشاره به سرايندگان آن ها
اشاره به اساطير ايراني و داستان هاي پهلواني
اشارات علمي و فلسفي
معلومات نيما يوشيج و بازتاب آن در اشعار وي
آشنايي و تسلط بر زبان فرانسه
ياد‌گيري زبان عربي
تسلط بر سبك و اوزان اشعار قدما
آشنايي با هنر موسيقي
تدريس زبان فارسي و عربي
توانايي بر نويسندگي و داستان نويسي و نمايشنامه نويسي
آشنايي با نقد ادبي
تسلط بر سبك رمانتيسم و سمبليسم
آشنايي نيما با فقه و اصول و حكمت
رودكي پدر شعر فارسي و علل و دلايل آن
نيما پدر شعر فارسي و علل و دلايل آن
نكات دستوري و صنايع ادبي در اشعار رودكي
ويژگي هاي صرفي
افعال
اسم ها
حروف
استعمال حروف ربط يا اضافه مركب
پيشوندها
استعمال و حذف به قرينه پيشوند «بـ» تاكيدي
استعمال پيشوند‌هاي كهن
استعمال پسوند (ومند) به جاي مند
استعمال فراوان كاف تحبيب، تصغير، تلطيف
ابدال حروف
ساختار نحوي
جمله
ضماير
تكرار كلمه
نكات دستوري
اضافه تشبيهي
كاربرد دو حرف اضافه براي يك متمم
صفت جانشين موصوف
صفت فاعلي
صفت بياني
صفت مفعولي
بدل
قيد شك و ترديد
قيد تنبيه
صوت (شبه جمله تاسف)
ضمير ملكي
پسوند دارندگي و اتصاف
انواع الف
الف ندا
الف زايد
الف تاكيد
الف اطلاق
اسم مصدر
ي مصدري
فعل دعايي
جمله معترضه
اضافه استعاري
واو حاليه
كه حاليه
قيد حالت
كاربرد مي براي تاكيد
استفهام تقريري
حرف ربط براي تسويه
نمونه‌‌هايي از صنايع ادبي در اشعار رودكي
تشبيه
استعاره
استعاره كنائي (از نوع تشخيص)
كنايه
ايهام
تضاد، طباق
غلو
مجاز
ردالمطلع
جناس زايد
طرد و عكس
تمثيل
هجويه
ذو وزنين
حشو
نكات دستوري و صنايع ادبي در شعر نيما
استعاره
كنايه
مجاز
تشبيه
سمبل
صفت‌ مفعولي مركب
كنايه
صفت فاعلي مرخم
تاثير گذاري رودكي و كلام وي بر گويندگان پس از خود
سعدي
مسعود سعد- قطران تبريزي – ابوالمظفر مكي پنجدهي – سنايي – سعدي – اديب‌الممالك
سنايي
كسايي مروزي – رشيد و طواط
دقيقي
سعدي
وزير ابي طيب مصعبي
عنصري بلخي
ابوشكور بلخي – فردوسي
ابوطاهر خسرواني
ابوشكور بلخي
فردوسي
ازرقي هروي
رابعه – عنصري – سنايي غزنوي – قطران تبريزي – امير معزي نيشابوري – رشيد و طواط – ظهير‌الدين فاريابي – فريدالدين عطار نيشابوري – خواجوي كرماني – اوحدي مراغه‌اي
سنايي – ابن‌يمين
تاثيرگذاري نيما و كلام وي بر گويندگان پس از خود
شهريار
دو مرغ بهشتي
ضياء هشترودي
ميرزاده عشقي
اسماعيل شاهرودي
شين پرتو
فروغ فرخ زاد
نصرت رحماني
گستردگي انواع قالب‌هاي شعري در شعر رودكي
گستردگي انواع قالب‌هاي شعري در اشعار نيما يوشيج
رودكي و مديحه‌سرايي در اشعار او
نيما يوشيج و مديحه‌سرايي
ويژگي هاي اشعار رودكي
ويژگي هاي اشعار نيما
مضامين اشعار رودكي
مدح
تغزل
توصيف
خمريات
مرثيه
هجو
زهد و پند
مضامين اشعار نيما يوشيج
طبيعت گرايي
شب
انسان دوستي
نمادگرايي (سمبوليسم)
راز و رمز جانوران در شعر نيما
آواز قفس
پرنده منزوي
توكا
خريت
خروس
داروگ
روباه
سيوليشه
شب‌پره‌ ساحل نزديك
غراب
ققنوس
قو
كاكلي
كبك
كرم ابريشم
كك كي (گاو نر)
گاو
گرگ
لاشخورها
مرغ شكسته‌پر
سبك اشعار رودكي
بررسي سبكي نمونه‌هايي از اشعار رودكي
شعر زندگاني و مرگ
شعر عصا بيار كه وقت عصا و انبان بود
نتيجه‌گيري
سبك اشعار نيما
نمونه‌اي از شعر آزاد نيما شعر مهتاب
نتيجه‌گيري
فهرست منابع و ماخذ

مقدمه و پيشگفتار:
سال هاست كه نام رودكي پيوسته با عنوان پدر شعر فارسي و نام نيما يوشيج علي اسفندياري با عنوان پدر شعر نو فارسي همراه بوده است و گاه خواننده بدون آن كه علت واقعي اين وجه تسميه را بداند آن را به خاطر سپره و بارها ذكر نموده است.
شاعران بزرگواري كه هر كدام در اعتلاي فرهنگ و ادب غني ايراني بسيار كوشيده‌اند و تاثيرگذار بوده‌اند و هركدام تحولات بسيار عظيمي را در زمانه و عصر خويش حاصل كرده‌اند.
افراد بسياري نيز در معرفي آنان و توضيح و گزارش آثارشان گام نهاده‌اند.
در اين تحقيق كوشيده شده است تا بين مباني فكري و سنت شعري اين دو شاعر، مقايسه‌اي انجام دهم و در ضمن به علل و دلايلي كه باعث شده است از ميان خيل عظيم شاعران و گويندگان فارسي از ديرباز تاكنون اين دو را بعنوان پدران‌ شعر فارسي برگزيده‌اند، اشاره نمايم.
به نظر محقق براي يك مقايسه‌ اصولي و صحيح، نخست بايد به بررسي و شناخت جزئيات مطالب مورد قياس پرداخت و سپس نتيجه‌گيري نمود. البته قابل ذكر است كه اگر بخواهيم يك مقايسه‌ نسبتاً اصولي انجام دهيم؛ بايد با توجه به آن كه تعداد ابيات بر جاي مانده از اين دو شاعر بسيار از لحاظ كميت با هم اختلاف دارند و چون تعداد ابيات بر جاي مانده از رودكي كمتر از هزار بيت است ولي در مورد نيما يوشيج اين تعداد چندين برابر ميباشد؛ لذا به ذكر پاره‌اي از آن ها ميپردازيم تا بدين وسيله يك توازن تقريباً منطقي بين شمار ابيات اين دو شاعر از لحاظ ارزيابي برقرار گردد.
لازم به ذكر است كه در تذكره‌ها و كتب تاريخ ادبيات درباره‌ شمار اشعار رودكي سخن بسيار گرفته‌اند: برخي آن را متجاوز از يك ميليون بيت ميدانند و برخي ديگر بر آن‌اند كه 700 هزار بيت بوده، و نيز آورده‌اند كه شعر رودكي در صد دفتر گردآوري شده بوده كه بي گمان اين ارقام مبالغه‌آميز است. آن چه مسلم است آن است كه رودكي پر شعر بوده و اكنون همانطور كه ذكر شد مقدار اندكي از سروده‌هاي او در دست است.
در اين مجموعه تلاش شده است كه با بررسي و تفحص بر روي اكثر آثار و تحقيقاتي كه در باب اين دو شاعر شده است و در كنار هم قرار دادن آن مطالب به نتيجه‌اي كه مورد نظر است، دست يافته شود. در باب رودكي و نيما يوشيج تحقيقات و كتب فراواني به انجام رسيده و تاليف شده است؛ اما آن چه اكنون پس از سال ها ميتواند انگيزه‌اي براي تامل و تاليفي دوباره در شعر و زندگي اين دو شاعر باشد، يكي همان مقايسه‌ مباني فكري و سنت شعري اين دو است و نيز شايد با اين روش پاره‌اي از ابهامات با اين روش از ميان برداشته شود و ديگر آن كه شايد در كنار هم قرار دادن مطالب به صورت مقايسه‌اي راه تازه‌اي را در نقد و تحليل اشعار اين دو گوينده‌ شهير ايراني به همراه داشته باشد.
مجموعه‌ حاضر به هر حال كوششي است براي آشنايي و باز آشنايي كه از منابعي بسيار با ارزش در اين زمينه مدد جسته است.

لينك دانلود

 


برچسب ها : ابوشكور بلخي, ابوطاهر خسرواني, ادبيات, اديب الممالك, استعاره, افكار, انسان دوستي, ايهام, تشبيه, تضاد, تغزل, تمثيل, حديث, حشو, حكمت, داروگ, داستان نويسي, دانلود پروژه, دقيقي, رمانتيسم, رودكي, سعدي, سمبل, سمبليسم, سمبوليسم, سنايي, سنت, شعر, شعر مهتاب, شهريار, طباق, طبيعت, طبيعت گرايي, عقايد, غلو, فردوسي, فروغ فرخ زاد, قرآن, كنايه, مباني فكري, مجاز, مرثيه, نصرت رحماني, نمادگرايي, نمايشنامه, نويسندگي, نيما يوشيج, هجويه, پدر شعر فارسي, پدر شعر نو فارسي,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 12:49 موضوع | تعداد بازديد : 200 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد