تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه انسان کامل از دیدگاه مولوی و راجرز

تعداد صفحات:75
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان کلی مسئله
هدف ضرورت تحقیق
فصل دوم
مقدمه
انسان کامل در سیر تاریخ
ریشه گرایش به انسان کامل
نگاهی به ویژگی های انسان کامل
انسان کامل از دیدگاه مولوی
عظمت انسان
انسان میان دو بینهایت
ارزیابی خود
موانع رشد و کمال
راه و روش های نیل به کمال
انسان از دیدگاه مولوی
ویژگی های انسان کامل
حواس جسمانی و حس نهانی انسان
آدم شناسی از هر علم و فنی دشوارتر است
حل مشکل
خودشناسی، کلید رمز غیرشناسی است
آدمی دید است، باقی گوشت و پوست
نتیجه اخلاقی
راه لذت و الم از درون است نه از بیرون
دفع توهم و جواب شبهه احتمالی
حس و اندیشه انسانی اسیر عقل، و عقل اسیر روح است
درمان دردهای درونی بشر
فصل سوم
انسان با کنش کامل
زندگی راجرز
نگرش راجرز به شخصیت
انگیزش شخصیت سالم : فعلیت بخشیدن
خود و تحقق خود
ویژگی های افراد کامل
آگاهی از تمام تجربیات
تازگی درک در مورد تمام تجربیات
اعتماد کردن به رفتار و احساس های خویش
آزادی انتخاب بدون بازداری ها
خلاقیت و خودانگیختگی
نیاز مستمر به رشد
اظهار نظر شخصی
عملکرد کامل فرد
توجه بی قید و شرط
شرایط با ارزش بودن
اصول کلی نظریه راجرز
نظر راجرز در مورد انسان
همسانی و همخوانی خویشتن
تحقیق در همسان و همخوانی خویشتن
نیاز به توجه مثبت
دیدگاه یک درمان گر از زندگی خوب
انسان کارآمد
یک مشاهده منفی
یک مشاهده مثبت
ویژگی های فرآیند
باز بودن فرآیند نسبت به تجربه
افزایش زندگی هستی گرایانه
یک اعتماد فزاینده نسبت به ارگانیسم
فرآیند کارآمدی کامل تر
پاره ای پیامدها
چشم انداز نو درباره آزادی در برابر جبر علمی
آفرینندگی بعنوان یک عنصر زندگی خوب
پایه اطمینان بخش طبیعت انسان
پرباری عظیم زندگی
فرآیند آفرینندگی
انگیزش برای آفرینندگی
شرایط درونی آفرینندگی سازنده
فصل چهارم
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
نظریه مولوی
نظریه راجرز
محدودیت ها
پیشنهادات
فهرست منابع

مقدمه:
اینکه انسان نمونه و ایده آل باید دارای چه خصوصیات و ویژگی هایی باشد تا به عنوان یک الگو برای همه انسان ها مطرح شود، در همه ادیان الهی و عمومی مکاتب بشری مورد توجه قرار گرفته است. اساساً هر مذهب و مکتبی که داعیه انسان سازی و انسان شناسی دارد باید انسانی را با ویژگی ها و صفات خاصی به عنوان یک الگو معرفی کند و اگر مکتبی نتواند از عهده چنین مهمی برآید، هیچگاه نمیتوان از آن مکتب به عنوان یک مکتب عاری از عیب و نقص یاد کرد. هر مکتبی نه تنها باید انسان ایده آل خود را معرفی نماید، بلکه باید جامعه نمونه خود را نیز معرفی کند.
توجه به انسان و شناسایی وی مسئله ای است که از قدیم الایام مورد توجه مذاهب و مکاتب و فرهنگ های گوناگون بوده است و کمتر سیستم فکری و فلسفی را میتوان سراغ گرفت که به گونه ای به شناسایی انسان پرداخته باشد. جمله معروف خودت را بشناس که از سقراط نقل شده، اما با تعابیر دیگر در تفکرات و اندیشه های قبل از سقراط وجود داشته، نمایشگر این مسئله است که آدمی نسبت به خود و حقیقت وجودی خود همواره بی اعتنا نبوده است و اگر هم بر بعضی از مکاتب فکری ایراد گرفته میشود که به انسان توجه نکرده اند، این نه به آن معناس که آن مکاتب اصلاً توجهی به انسان نداشته اند، بلکه مراد آنست که از اندیشیدن در باره انسان آن گونه که شایسته مقام آدمی بوده است، خودداری کرده اند.
از مکاتب و مذاهب هند گرفته تا فلسفه یونان و رم، از تفکرات اندیشمندان قرون وسطایی مسیحی گرفته تا اندیشه های اصیل اسلامی، از رنسانس گرفته تا عصر حاضر، همواره شناسایی انسان و توجه به ابعاد وجودی وی مورد نظر بوده است. اگر چه توجهی که اسلام یا مذاهب هندی به انسان دارند، هیچگاه نمیتوان با نیجه فیلسوفان یونانی به انسان یکی دانست، اما این قدر هست که بتوان گفت شناسایی انسان مورد توجه همه سیستم های فکری و عقیدتی بوده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آدم شناسی, احساس, اخلاق, اديان الهی, ارگانيسم, اعتماد, انديشه های اصيل اسلامی, انسان كارآمد, انسان کامل, تاريخ, حس نهانی, حواس جسمانی, خلاقيت, خودشناسی, دانلود, راجرز, روح, سقراط, طبيعت, عظمت انسان, عقل, علم, فلسفه, كمال, مكتب, مولوی, همخوانی, همسانی, پروژه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:08 موضوع | تعداد بازديد : 227 | لينک ثابت


دانلود پروژه تبیین الگوی نظام کالبدی توسعه گردشگری در محور زاینده رود

تعداد صفحات:48
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
ادبیات موضوع
توسعه گردشگری محور زاینده رود بر اساس معیارهای توسعه پایدار
ضرورت توسعه متوازن گردشگاه های کل محور زاینده رود
توسعه متوازن و هماهنگ بین گزینه های توسعه گردشگری
روش تحقیق
تعیین نظام کالبدی
تعیین محدوده های دارای اولویت جهت برنامه و طرح های توسعه گردشگری
منطقه بندی و تعیین زونهای مستعد استقرار و برنامه ریزی در محور زاینده رود
وﻳﮋگی ﻫﺎی ﻣﻨﺎﻃﻖ چهارگانه ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻣﺤﻮر زاﻳﻨﺪه رود
ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻳک ـ ﻛﻮه و درﻳﺎﭼﻪ( ﻣﻨﻄﻘﻪ اﻛﻮﺗﻮرﻳﺴﻢ و ﻃﺒﻴﻌﺖﮔﺮدی)
ﻣﻨﻄﻘﻪ دو ﭘﺎرکﻫﺎی آﺑی و ﺳﺎﺣﻠی ﻏﺮب (ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻔﺮیحی و ورزشﻫﺎی آبی)‬
ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺳﻪ ـ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﻬﺮی اﺻﻔﻬﺎن (ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻓﺮهنگی)
ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻛﻮﻳﺮ و ﺑﻴﺎﺑﺎن در ﺷﺮق اﺻﻔﻬﺎن (ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺑﻴﺎﺑﺎنی و ﺗﺎریخی)
نتایج تحلیل سوات
سیستم کوه دریاچه
نقاط قوت
نقاط ضعف
فرصت ها
تهدیدها
سیستم گردشگری پارک آبی غرب
نقاط قوت
نقاط ضعف
فرصت ها
تهدیدها
گزینه گردشگری بر پایه کویر، بیابان و مناطق باتلاقی
نقاط قوت
نقاط ضعف
فرصت ها
تهدیدها
اﻳﺪهﻫﺎ و دﻳﺪﮔﺎهﻫﺎی لازم برای ﭘﺮوژه های مبتنی بر گردشگری در چهار منطقه
نتیجه گیری
راهبردهای توسعه گردشگری محور زاینده رود در منطقه کوه- دریاچه (طبیعت گردی، اکوتوریسم)
منابع طبیعی
منابع تاریخی فرهنگی
منابع و جاذبه های انسان ساخت
راهبردهای توسعه منابع و جاذبه های گردشگری در منطقه پارک های آبی و ساحلی غرب
منابع طبیعی
منابع تاریخی فرهنگی
منابع و جاذبه های انسان ساخت
راهبردهای توسعه منابع گردشگری محور زاینده رود در منطقه منطقه شهری اصفهان
منابع طبیعی
منابع تاریخی فرهنگی
جاذبه های انسان ساخت
راهبردهای توسعه منابع و جاذبه های گردشگری در منطقه کویر و تالاب گاوخونی
منابع طبیعی
منابع فرهنگی تاریخی
منابع انسان ساخت
فهرست منابع

فهرست نقشه ها:
کشیدگی محور طبیعی زاینده رود و تقسیمات شهرستانی (سیاسی)
الگوی کلی گزینه های توسعه گردشگری در محور زاینده رود
الگوی پیشنهادی طرح توسعه گردشگری در محور زاینده رود

مقدمه:
اقتصاد هر سرزمین وابسته به توانمندی های طبیعی، انسانی و برنامه ریزی بمنظور تهیه و بهره برداری از منابع و امکانات در قالب ظرفیت و پذیرش زمان است که با توجه به حفظ و نگهداری محیط زیست و دستیابی به پایداری شرایط و محیط زندگی انسانی و با توجه به چشم اندازهای آتی، برنامه ریزی و دنبال میشود. از سوی دیگر علاوه بر توانمندی اقتصادی که زیربنای توسعه به حساب می آید توسعه فرهنگی – اجتماعی جامعه و ایجاد محیط جذاب، شاداب، پویا و فراهم آوردن امکاناتی که شهروندان در سایه آن احساس راحتی و رفاه جسمی و روانی کنند نیز مورد توجه مدیران، برنامه ریزان و اندیشمندان جامعه است.
کشور ایران با در اختیار داشتن پهنه وسیعی از سرزمین های ویژه چه از نظر منابع طبیعی، نیروی انسانی، فرهنگ و تاریخ کهن، زمینه هایی مناسب را برای فراهم آوردن شرایط باروری، تولید و ارائه خدمات از جنبه های مختلف دارد. در این میان ضمن توجه به توانمندی ها برای به کارگیری از امکانات تولید کشاورزی، صنعت و خدمات و برنامه ریزی برای آن باید توجه داشت که زمینه های دیگری برای به حرکت درآوردن اقتصاد در کشور فراهم و آماده است که تاکنون بهره برداری از آن انجام نشده و یا حداقل بهره برداری از آن صورت میگیرد. صنعت گردشگری که وابسته به منابع و امکانات طبیعی، انسانی، تاریخی و متنوع سرزمین و زیبایی های آن است، به همراه فرهنگ و آداب و رسوم جوامع مختف ساکن در مناطق ایران از جمله منابع با ارزشی است که نه تنها خود میتواند بالفعل گردد بلکه بالفعل بودن آن جنب و جوش ویژه ای در دیگر زمینه های اقتصادی کشور از جمله سایر صنایع و خدمات را ایجاد میکند. با مطالعه شاخص های امکانات و منابع جذب گردشگری در کشورهای مختلف جهان مشاهده میشود ایران از جمله کشورهای غنی و کم نظیر از نظر دسترسی و در اختیار دارنده این منابع است که در صورت استفاده از آن بازگشت و ارزش افزوده ناشی از آن میتواند سهم مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد.
محور طبیعی زاینده رود که از شهر چلگرد در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری شروع و به تالاب گاوخونی در شهر ورزنه در شهرستان اصفهان ختم میشود می تواند یکی از زمینه هایی باشد که با اتکا بر منابع موجود، موجبات فراخوانی محتوی توسعه را فراهم سازد. دراین مقاله کوشش بر آنست تا با استفاده از تکنیک SWOT تحلیل مناسبی از این پهنه، مبتنی بر توسعه فعالیت گردشگری پایدار صورت گیرد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اقتصاد, اﺻﻔﻬﺎن, اﻛﻮﺗﻮرﻳﺴﻢ, باتلاق, برنامه ريزان, بيابان, تاريخ, تاريخ كهن, تالاب گاوخونی, توسعه گردشگری, توليد, جغرافیا, خدمات, دانلود, درياچه, زاينده رود, صنعت, طبيعت گردی, فرهنگ, كشاورزی, كوه, كوير, محيط زيست, مديران, منابع طبيعی, نيروی انسانی, پروژه, گردشگری, ﻃﺒﻴﻌﺖﮔﺮدی,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 13:44 موضوع | تعداد بازديد : 260 | لينک ثابت


دانلود پروژه اجتماعی بودن انسان

تعداد صفحات:37
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
وابستگی ما به دیگران
جنبه فطری بودن آن
جنبه تامین نیاز
حاصل حیات اجتماعی
لزوم ضابطه و اخلاق
ضرورت وجود ضوابط
اخلاق و فوائد وجودی آن
تعاریف اخلاق
فرق بین آداب و اخلاق
فرق اخلاق و وظیفه
اهمیت اخلاق در اسلام
خلقیات در اسلام
دسته بندی مسائل اخلاقی
فوائد و آثار اخلاق
اخلاق و ایمان
اخلاق و عزت
اخلاق و سعادت
اخلاق و رشد
توصیه ها به اخلاق
اصول و ضوابط اخلاقی اسلامی
نقاط اشتراک در حیات
اصول حیات مشترک
اصول و ضوابط اخلاقی
اصل وحدت در تبار
اصل احترام به ا نسانیت
اصل دوست داشتن مردم
اصل اصلاح فیمابین
اصل حسن خلق
اصل نرمی و مدارا
اصل وفای به عهد
اصل صداقت و پاکی
اصل مسئولیت پذیری
اصل عدالت و انصاف
اصل خیرخواهی
اصل حرکت به نفع دیگران
اصل تعاون
اصل مساوات و مواسات
اصل تواضع
اصل اهتمام به امور مردم
اصل نظارت اجتماعی
اصل حرمت جمع
اصول دیگر
اصل یاد خدا
ویژگی های اخلاقی یک مسلمان
طبیعت و خوی او
در کلیات اخلاق
سجایای او
از نظر زبان
در رابطه با انسان ها
در برابر اسرار مردم
در اختلافات
خود داری در مشی خصوصی
معاشرت در خانواده
معاشرت زوجین
اساس روابط در خانواده
احترام
معاشرت مرد با زن
دید اسلام به زن
درخواست برای زن
در برابر لغزش ها
معاشرت زن با شوهر
معاشرت والدین با فرزندان
ضرورت تربیت کودک
نیکی به کودک
معاشرت فرزندان با والدین
اطاعت از والدین
نیکی به والدین
معاشرت با خویشان و نزدیکان
حقوق معاشرتی
فوائد صله رحم
در رابطه با دیگران
منابع و مأخذ

مقدمه:
حیات هر انسان لااقل از سه جنبه قابل ملاحظه و بررسی است:
1) از لحاظ جنبه های زیستی که در آن سعی داریم مباحثی چون وراثت و صفات ارثی، جنبه های مربوط به وزن و شکل و قد و حجم و وظایف الاعضاء سلامت و بیماری، زشتی و زیبایی، طول عمر، استخوان بندی، وضع غدد، غرائز و … را مورد بررسی قرار دهیم.
2) از لحاظ جنبه های اجتماعی که در آن بحث از مباحثی چون شخصیت، رفتار اجتماعی، طرز برخوردها و معاشرت ها، حدود و حقوق، طرز فکرها و موضعگیری ها، آموخته ها و مکتسبات از محیط و فرهنگ، کیفیت عمل، نحوه مواجهه با مشکل و … است.
3) از لحاظ جنبه های معنوی و روانی و عاطفی که ارزش حیات و مباحث مربوط به تشکیل شخصیت و رتبت و موقعیت اجتماعی انسان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
با این که برخی از این ابعاد ظاهراً به فردیت فرد مربوط می شدند اگر نیکو بررسی شود دور از تاثیر پذیری از جمع و حیات جمعی و نفوذ افراد و اشخاص دیگر نیستند. در امری چون هوش و استعداد، در بیماری مادرزادی، در سلامت یا بیماری اعصاب و روان، آدمی ساخته و پرداخته نفوذ دیگران و لااقل والدین است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آداب, احترام, اخلاق, اخلاقی اسلامی, استخوان بندی, اسلام, انسان, انصاف, ايمان, تربيت كودک, تعاون, جنبه های اجتماعی, حسن خلق, حقوق معاشرتی, خانواده, خيرخواهی, دانلود پروژه, زوجين, سعادت, صداقت, ضوابط اخلاقی, طبيعت, طول عمر, عدالت, عزت, علوم اجتماعی, فرزندان, مدارا, مسئوليت پذيری, مسائل اخلاقی, مساوات, معاشرت, نظارت اجتماعی, والدين, وفای به عهد, ياد خدا,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:16 موضوع | تعداد بازديد : 256 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه کیهان شناسی و تغییر نشانگان متریک

تعداد صفحات:104
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
کیهان شناسی
کیهان شناسی پیش نسبیتی
کیهان شناسی نسبیتی
اصل کیهان شناسی
اصل وایل
متریک رابرستون- واکر
مدل فرید من
مشکل افق
مشکل مسطح بودن
مشکل تک قطبی مغناطیسی
مدل تورمی
فصل دوم
بررسی تغییر نشانگان متریک
شرط معمول بر متریک
فرضیات مدل پیشنهادی
ارائه مدل و معادلات دینامیکی
پتانسیل
بحث و تحلیل
نمودارها
فصل سوم
کیهان شناسی کوانتومی
تاریخچه مختصری از گرانش کوانتومی
فرمول بندی هامیلتونی در نسبیت عام
انحنای بیرونی
تابع لپس و بردار جابجایی
معادلات گوس – کودازی
هامیلتونی در نسبیت عام
کوانتش
شرایط مرزی
فصل چهارم
بررسی گذار نشانگان متریک در کیهان شناسی کوانتومی
مسیرهای کلاسیکی
حل
بسته موج همدوس
بدست آوردن ضریب Cl
نمودارها
ضمیمه 1
ضمیمه 2
منابع

چکیده:
در این پایان نامه مدلی مطرح شده است که در آن در یک کیهان شناسی رابرستون – واکر با حضور میدان نرده ای حقیقی خود برهم کنشی و متریک های تبهگن (که در آن نشانگان متریک گذاری از اقلیدسی به لورنتسی دارند) برای معادلات میدان اینشتین حل های کاملاً هموار بدست می آید ضمناً تابع موج حاصل از معادلات ویلر- دویت برای هامیلتونی مدل ذکر شده در یک ابر فضای خرد پیکهایی دارند که بر مسیرهای کلاسیکی منطبق میباشند.

مقدمه:
آن گاه که بشر متفکر، متوجه آسمان و اجرام بی شمار آن شد، آن گاه که جهان اطراف را در نظمی تحیرانگیز یافت و خود را جزء کوچکی از این کل شگفت، با طرح چیستی هستی، وجود و هر آن چه در آن است، اولین گام را در مسیری نهاد که شاید آغاز تمام تحولات فکری و علمی پس از آن باشد.
این سوال که جهان با همه جزئیاتش، چگونه ایجاد شده؟ به سوال اساسی فلسفه معروف است.
پاسخ این سوال که زمانی، صرفاً متفکران علوم عقلانی را به مبارزه میطلبید، در طی طریق مسیر فکری بشر، به ناچار وارد عرصه‌هایی دقیق و علمی تر شد و بی شک امروزه سوال اساسی کیهان شناسی است.
تاریخ تحول علمی و عقلانی، با نقاط عطفی همراه است که شاید مهم ترین آن ها خلق کتاب اصول ریاضی فلسفه طبیعت نیوتن و طرح نظریه‌های مکانیک کوانتمی و نسبیت خاص و عام اینشتین باشد.
نیوتن در کتاب اصول که حاصل و منتج از تمام رصدها، آزمون‌ها و تلاش های علمی اسلاف پیش از او بود، ریاضیات پیچیده حرکت و نظریه گرانشی اش را مطرح کرد و نشان داد که قانون های حاکم بر دینامیک اجرام آسمانی، همان هایی است که کنش‌های جرم های کوچک زمینی را توضیح میدهد. از دید او زمان مفهومی مطلق داشت و برای همه ناظرها یکسان. اما قانون های او، علیرغم میل نیوتن، برای مکان مفهومی نسبی قائل میشدند (قانون اول). زمان و مکان در این دیدگاه هیچ ارتباطی با هم نداشتند.
مدل کیهان شناسی نیوتن که براساس نظریه گرانشی او سازماندهی شده بود، شاید اولین مدل علمی در این زمینه باشد. جهان در این مدل، دارای توزیعی یکنواخت از ماده، در فضایی نامحدود اقلیدسی، ایستا اما ناپایدار بود.
حدود دو قرن بعد، انقلاب دیگری رخ داد. نظریه نسبیت خاص اینشتین در سال 1905، بر مفهوم مطلق بودن زمان خط بطلان کشید. بر این اساس زمان وقوع یک رویداد از دید ناظرهای مختلف، متفاوت بود؛ همان طور که مکان رویداد از دید این ناظرها تفاوت داشت.
فضا (مکان) و زمان که پیش از این دو مفهوم مجرد و جدا از هم بودند بعنوان دو جزء از یک مفهوم کلی، یعنی فضا زمان مطرح شدند. در این نظریه ناظران در چارچوب های لخت درک یکسانی از رویدادهای اطراف داشتند، اما در فضازمانی تخت.
ده سال پس از آن در سال 1915 اینشتین، اعلام کرد که قانون های فیزیکی برای همه مشاهده‌گرها چه لخت و چه غیر لخت یکسان‌اند، و در ناحیه کوچکی از فضازمان نمیتوان بین سقوط آزاد یک جسم در میدان گرانشی و حرکت با شتاب یکنواخت در غیاب میدان گرانشی تفاوتی قائل شد.
همچنین توزیع ماده، تعیین کننده هندسه فضازمانی است که خمیده میباشد. این موضوعات تحت عنوان اصول، هموردایی کلی، هم ارزی و ماخ از مهم ترین اصولی هستند که تفکر نسبیت عام بر پایه‌های آن ها ساخته شده است. از این پس بود که هندسه و ماده لازم و ملزوم هم شدند. این که آیا انرژی ممنتم، فضازمان را تحت تاثیر قرار داده و موجد انحنای آن شده است یا تاثیر انحنای فضازمان روی ماده، خودش را به شکل گرانش نشان میدهد، دیگر دو برداشت از یک معنا بودند.
معادلات میدان اینشتین این ارتباط را در قالب فرمولی نشان داد. حل این معادلات با در نظر گرفتن شرایط خاص مادی و هندسی، منجر به مدل های متعددی در توصیف جهان گردید. به این ترتیب کیهان شناسی نسبیتی – کلاسیکی خلق شد.
یکی از نتایج مهم نظریه نسبیت عام، پیش‌ بینی وجود نقاطی که دارای چگالی زیاد و نتیجتاً انحنای فضازمان بینهایت‌اند، بود. تکینگی های موجود در مدل های استاندارد نسبیتی – کلاسیکی و سیاه چاله‌ها مثال هایی از این نقاط‌اند. قضایای تکینگی در نسبیت عام کلاسیکی به وسیله پنروز و هاوکینگ اثبات شدند.
این تکینگی که در زمان های بسیار اولیه جهان به وقوع میپیوندد، شروع جهان را از نقطه‌ای با ابعاد زیر اتمی نشان میدهد. نسبیت عام نظریه‌ای کلاسیکی است و در توصیف چنین نقاطی عاجز میماند.
پس بررسی چنین نقاطی نظریه‌ای کوانتمی را میطلبد که با گرانش (نسبیت عام) سازگار شده و قادر به تعیین شرایط اولیه حاکم بر حالت های نخستین جهان باشد.
تلاش برای ایجاد یک نظریه کامل و جامع کوانتم گرانشی که در حد، با گرانش کلاسیکی هماهنگ باشد. از دهه 30 میلادی، تقریباً پس از خلق نظریه مکانیک کوانتمی آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.
در این جستجو، یکی از موثرترین پیشنهادات در کوانتمی کردن گرانش، استفاده از روش کوانتش کانونیکی دیراک است، که حالت کوانتمی سیستم توسط تابع موجی که تابعیتی از متریک ها و میدان های مادی است به وسیله اعمال یک اپراتور هامیلتونی که شامل بخش هندسی و مادی است، بدست می آید و منجر به معادله دیفرانسیلی درجه دومی از متریک ها و مشتقات آن ها میشود. حل این معادلات حالت های کوانتمی جهان را نشان میدهد.
روش دیگر استفاده از انتگرال مسیر فاینمن است که در آن تابع حالت سیستم از جمع تاریخی کلیه متریک های اقلیدسی فضای چهار بعدی که مرزی بر فضای سه بعدی لورنتسی دارند، حاصل میگردد.
بدین طریق یک گذار توپولوژیکی در هندسه فضا رخ میدهد. این روش در رفع مشکل تکنیگی و شرایط اولیه تا حدودی موفق بوده است.
روش ذکر شده اخیر همراه با فرضیات دیگر دستمایه این نوشته میباشد که در چهار فصل تنظیم شده است.
در فصل اول، کیهان شناسی نسبیتی، متریک رابرستون – واکر، مدل های استاندارد، موفقیت ها و نقایص و برخی طرح ها در رفع آن ها مطرح شده است.
در فصل دوم مدلی پیشنهاد شده که با یک زمینه کیهان شناسی رابرستون – واکر در حضور میدان های حقیقی نرده‌ای خود برهم کنشی و با متریک های تبهگن و اعمال شرایط خاصی که با انتخاب چارت ویژه‌ای حاصل میگردد برای معادلات میدان اینشتین جواب هایی کاملاً هموار بدست می آوریم. در فصل سوم کیهان شناسی کوانتمی مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.
در فصل چهارم با استفاده از نتایج حاصل از فصل سوم، مدل مطرح شده در فصل دوم، در محدوده کوانتمی حل و تحلیل شده است. در این بررسی توابع موجی که از حل معادله ویلر – دویت بدست می آیند بر مسیرهای کلاسیکی منطبق‌اند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اجرام آسمانی, اينشتين, تغيير نشانگان متريک, توپولوژيك, دانلود پایان نامه, رياضی, طبيعت, فلسفه, فیزیک, قانون های فيزيكی, كوانتش, كوانتوم, كيهان شناسی, كيهان شناسی كوانتومی, معادلات, معادلات ديناميكی, معادله ديفرانسيلی, نظريه های مکانیک کوانتمی, نيوتن, هندسه فضازمانی, پتانسيل, گرانش,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 1:05 موضوع | تعداد بازديد : 270 | لينک ثابت


دانلود پروژه مقايسه مباني فكري و سنت شعري رودكي (پدر شعر فارسي) و نيما يوشيج (پد

تعداد صفحات:252
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه و پيشگفتار
نخستين شناسندگان رودكي
نخستين شناسندگان نيما يوشيج
عقايد و افكار رودكي
عقايد و افكار حكيمانه و اندرزگويي
رقيق القلب و باهوش بودن رودكي
حس بي نيازي
نيكنامي
مذهبي بودن
عقايد و افكار نيما يوشيج
مهرباني و دلسوز بودن
اجتماعي و سياسي بودن نيما
پند و اندرزگويي
پايبندي نيما به زادگاه و طبيعت و مظاهر آن
استواري و پايبندي به عقايد
اصول عقايد نيما در باب نظم و نثر
عقايد مذهبي نيما
معلومات رودكي و بازتاب آن در اشعارش
قرآن و حديث
اشاره به داستان هاي قرآن و اساطير سامي
بهره‌گيري از مضامين شعر عرب و اشاره به سرايندگان آن ها
اشاره به اساطير ايراني و داستان هاي پهلواني
اشارات علمي و فلسفي
معلومات نيما يوشيج و بازتاب آن در اشعار وي
آشنايي و تسلط بر زبان فرانسه
ياد‌گيري زبان عربي
تسلط بر سبك و اوزان اشعار قدما
آشنايي با هنر موسيقي
تدريس زبان فارسي و عربي
توانايي بر نويسندگي و داستان نويسي و نمايشنامه نويسي
آشنايي با نقد ادبي
تسلط بر سبك رمانتيسم و سمبليسم
آشنايي نيما با فقه و اصول و حكمت
رودكي پدر شعر فارسي و علل و دلايل آن
نيما پدر شعر فارسي و علل و دلايل آن
نكات دستوري و صنايع ادبي در اشعار رودكي
ويژگي هاي صرفي
افعال
اسم ها
حروف
استعمال حروف ربط يا اضافه مركب
پيشوندها
استعمال و حذف به قرينه پيشوند «بـ» تاكيدي
استعمال پيشوند‌هاي كهن
استعمال پسوند (ومند) به جاي مند
استعمال فراوان كاف تحبيب، تصغير، تلطيف
ابدال حروف
ساختار نحوي
جمله
ضماير
تكرار كلمه
نكات دستوري
اضافه تشبيهي
كاربرد دو حرف اضافه براي يك متمم
صفت جانشين موصوف
صفت فاعلي
صفت بياني
صفت مفعولي
بدل
قيد شك و ترديد
قيد تنبيه
صوت (شبه جمله تاسف)
ضمير ملكي
پسوند دارندگي و اتصاف
انواع الف
الف ندا
الف زايد
الف تاكيد
الف اطلاق
اسم مصدر
ي مصدري
فعل دعايي
جمله معترضه
اضافه استعاري
واو حاليه
كه حاليه
قيد حالت
كاربرد مي براي تاكيد
استفهام تقريري
حرف ربط براي تسويه
نمونه‌‌هايي از صنايع ادبي در اشعار رودكي
تشبيه
استعاره
استعاره كنائي (از نوع تشخيص)
كنايه
ايهام
تضاد، طباق
غلو
مجاز
ردالمطلع
جناس زايد
طرد و عكس
تمثيل
هجويه
ذو وزنين
حشو
نكات دستوري و صنايع ادبي در شعر نيما
استعاره
كنايه
مجاز
تشبيه
سمبل
صفت‌ مفعولي مركب
كنايه
صفت فاعلي مرخم
تاثير گذاري رودكي و كلام وي بر گويندگان پس از خود
سعدي
مسعود سعد- قطران تبريزي – ابوالمظفر مكي پنجدهي – سنايي – سعدي – اديب‌الممالك
سنايي
كسايي مروزي – رشيد و طواط
دقيقي
سعدي
وزير ابي طيب مصعبي
عنصري بلخي
ابوشكور بلخي – فردوسي
ابوطاهر خسرواني
ابوشكور بلخي
فردوسي
ازرقي هروي
رابعه – عنصري – سنايي غزنوي – قطران تبريزي – امير معزي نيشابوري – رشيد و طواط – ظهير‌الدين فاريابي – فريدالدين عطار نيشابوري – خواجوي كرماني – اوحدي مراغه‌اي
سنايي – ابن‌يمين
تاثيرگذاري نيما و كلام وي بر گويندگان پس از خود
شهريار
دو مرغ بهشتي
ضياء هشترودي
ميرزاده عشقي
اسماعيل شاهرودي
شين پرتو
فروغ فرخ زاد
نصرت رحماني
گستردگي انواع قالب‌هاي شعري در شعر رودكي
گستردگي انواع قالب‌هاي شعري در اشعار نيما يوشيج
رودكي و مديحه‌سرايي در اشعار او
نيما يوشيج و مديحه‌سرايي
ويژگي هاي اشعار رودكي
ويژگي هاي اشعار نيما
مضامين اشعار رودكي
مدح
تغزل
توصيف
خمريات
مرثيه
هجو
زهد و پند
مضامين اشعار نيما يوشيج
طبيعت گرايي
شب
انسان دوستي
نمادگرايي (سمبوليسم)
راز و رمز جانوران در شعر نيما
آواز قفس
پرنده منزوي
توكا
خريت
خروس
داروگ
روباه
سيوليشه
شب‌پره‌ ساحل نزديك
غراب
ققنوس
قو
كاكلي
كبك
كرم ابريشم
كك كي (گاو نر)
گاو
گرگ
لاشخورها
مرغ شكسته‌پر
سبك اشعار رودكي
بررسي سبكي نمونه‌هايي از اشعار رودكي
شعر زندگاني و مرگ
شعر عصا بيار كه وقت عصا و انبان بود
نتيجه‌گيري
سبك اشعار نيما
نمونه‌اي از شعر آزاد نيما شعر مهتاب
نتيجه‌گيري
فهرست منابع و ماخذ

مقدمه و پيشگفتار:
سال هاست كه نام رودكي پيوسته با عنوان پدر شعر فارسي و نام نيما يوشيج علي اسفندياري با عنوان پدر شعر نو فارسي همراه بوده است و گاه خواننده بدون آن كه علت واقعي اين وجه تسميه را بداند آن را به خاطر سپره و بارها ذكر نموده است.
شاعران بزرگواري كه هر كدام در اعتلاي فرهنگ و ادب غني ايراني بسيار كوشيده‌اند و تاثيرگذار بوده‌اند و هركدام تحولات بسيار عظيمي را در زمانه و عصر خويش حاصل كرده‌اند.
افراد بسياري نيز در معرفي آنان و توضيح و گزارش آثارشان گام نهاده‌اند.
در اين تحقيق كوشيده شده است تا بين مباني فكري و سنت شعري اين دو شاعر، مقايسه‌اي انجام دهم و در ضمن به علل و دلايلي كه باعث شده است از ميان خيل عظيم شاعران و گويندگان فارسي از ديرباز تاكنون اين دو را بعنوان پدران‌ شعر فارسي برگزيده‌اند، اشاره نمايم.
به نظر محقق براي يك مقايسه‌ اصولي و صحيح، نخست بايد به بررسي و شناخت جزئيات مطالب مورد قياس پرداخت و سپس نتيجه‌گيري نمود. البته قابل ذكر است كه اگر بخواهيم يك مقايسه‌ نسبتاً اصولي انجام دهيم؛ بايد با توجه به آن كه تعداد ابيات بر جاي مانده از اين دو شاعر بسيار از لحاظ كميت با هم اختلاف دارند و چون تعداد ابيات بر جاي مانده از رودكي كمتر از هزار بيت است ولي در مورد نيما يوشيج اين تعداد چندين برابر ميباشد؛ لذا به ذكر پاره‌اي از آن ها ميپردازيم تا بدين وسيله يك توازن تقريباً منطقي بين شمار ابيات اين دو شاعر از لحاظ ارزيابي برقرار گردد.
لازم به ذكر است كه در تذكره‌ها و كتب تاريخ ادبيات درباره‌ شمار اشعار رودكي سخن بسيار گرفته‌اند: برخي آن را متجاوز از يك ميليون بيت ميدانند و برخي ديگر بر آن‌اند كه 700 هزار بيت بوده، و نيز آورده‌اند كه شعر رودكي در صد دفتر گردآوري شده بوده كه بي گمان اين ارقام مبالغه‌آميز است. آن چه مسلم است آن است كه رودكي پر شعر بوده و اكنون همانطور كه ذكر شد مقدار اندكي از سروده‌هاي او در دست است.
در اين مجموعه تلاش شده است كه با بررسي و تفحص بر روي اكثر آثار و تحقيقاتي كه در باب اين دو شاعر شده است و در كنار هم قرار دادن آن مطالب به نتيجه‌اي كه مورد نظر است، دست يافته شود. در باب رودكي و نيما يوشيج تحقيقات و كتب فراواني به انجام رسيده و تاليف شده است؛ اما آن چه اكنون پس از سال ها ميتواند انگيزه‌اي براي تامل و تاليفي دوباره در شعر و زندگي اين دو شاعر باشد، يكي همان مقايسه‌ مباني فكري و سنت شعري اين دو است و نيز شايد با اين روش پاره‌اي از ابهامات با اين روش از ميان برداشته شود و ديگر آن كه شايد در كنار هم قرار دادن مطالب به صورت مقايسه‌اي راه تازه‌اي را در نقد و تحليل اشعار اين دو گوينده‌ شهير ايراني به همراه داشته باشد.
مجموعه‌ حاضر به هر حال كوششي است براي آشنايي و باز آشنايي كه از منابعي بسيار با ارزش در اين زمينه مدد جسته است.

لينك دانلود

 


برچسب ها : ابوشكور بلخي, ابوطاهر خسرواني, ادبيات, اديب الممالك, استعاره, افكار, انسان دوستي, ايهام, تشبيه, تضاد, تغزل, تمثيل, حديث, حشو, حكمت, داروگ, داستان نويسي, دانلود پروژه, دقيقي, رمانتيسم, رودكي, سعدي, سمبل, سمبليسم, سمبوليسم, سنايي, سنت, شعر, شعر مهتاب, شهريار, طباق, طبيعت, طبيعت گرايي, عقايد, غلو, فردوسي, فروغ فرخ زاد, قرآن, كنايه, مباني فكري, مجاز, مرثيه, نصرت رحماني, نمادگرايي, نمايشنامه, نويسندگي, نيما يوشيج, هجويه, پدر شعر فارسي, پدر شعر نو فارسي,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 12:49 موضوع | تعداد بازديد : 195 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد