تبلیغات متنی |
تعداد صفحات:60
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول
حقوق در دولتها
بخش اول : پیشدادیان
نامگذاری
قانون در این زمان
بخش دوم : هخامنشیان
دادگاههای کیفری و اصول قضایی
توجه به عدالت
بخش سوم : اشکانیان
نظام کیفری دوران اشکانیان
تشکیلات نظام قضایی دوره اشکانی
بخش چهارم : ساسانیان
قضاوت و اصول دادرسی در زمان ساسانیان
دادگاههای زمان ساسانیان
فصل دوم
حقوق در ادیان و متون باستانی
بخش اول : میترا
بخش دوم : مزدسینا
بخش سوم : ماتیکان هزار دادشان
فصل چهارم
حقوق و جایگاه زنان
بخش اول : حقوق عمومی زن
بخش دوم : ازدواج
فصل پنجم
تاریخچهی سازمان قضاوتی ایران
بخش اول : سازمان قضاوتی ایران از دورهی هخامنشیان تا دورهی ساسانیان
بخش دوم : سازمان قضاوتی ایران از دوره ساسانیان تا ظهور اسلام در ایران
فصل ششم
قوانین پیشین
بخش اول : قوانین پیش از بابلیها
بخش دوم : بابلیها و مجموعه قوانین حمورابی
شرح قانون
امتیاز مجموعه حمورابی
قراردادها
بانکداری و حقوق دریایی
آیین دادرسی بابل
روابط خانوادگی
اموال منقول و غیرمنقول
کیفر شگفتآور
نخستین اعلام حقوق بشر
بخش سوم : هیتا
بخش چهارم : در پایان
مقدمه:
اگر چه در زمینه تاریخ حقوق، کتابها، جزوهها و مقالههای فراوانی به قلم استادان و پژوهشگران به رشته تحریر درآمده و عرضه شده است اما زمانی تمامی این تلاشها موجد نتیجه خواهد شد که با ملاحظه راستیها، بدون توجه به زمان و مکان وقوعشان و بدون تعصبات بیمورد و البته با توجه به گذر زمان و وقوع تغییرات در تمامی سطوح، قواعد مذکور را اجرا کنیم و در مقابل، با ملاحظه کجیها و نقطههای تاریک و عوامل فریب و تباهی مردم و کشف همان قواعد زشت در دنیای امروز خود، به اصلاح و حتی پاک نمودن برخی بایدها و نبایدها بپردازیم.
تاریخ هزاران داستان گفته و ناگفته در خود دارد، او همچون کتابی است با میلیونها صفحه که در گوشهای به انتظار افرادی است که به سویش آیند و از گنجینههای پنهان در آن استفاده کنند. او کتابی است بسیار باارزش، برابر با عمر تمامی انسانهای موجود در آن، برابر با دستاوردهای بینظیر اندیشمندانهاش، اما تفاوت فاحش تاریخ با کتب دیگر این است که؛ هزینهای که نویسندگان آن برای به رقم خوردنش پرداخت نمودهاند بسیار بسیار گزافتر از هزینهای است که ما برای مطالعه آن میپردازیم. نویسندگان این کتاب عظیم، عمر، علم، جان و تمام زندگانی خویش را صرف آن کردهاند و چیزی در مقابل آن دریافت ننمودهاند اما ما با مطالعهی آن قادر خواهیم بود که از اشتباهاتشان عبرت بگیریم و هرگز، آزمودهها را نیازماییم. مانند اینکه از فاصلهای دور بر نقشی بنگریم و قوتها و ضعفهای آنرا بشناسیم و در صدد رفع آنها برآئیم.
چرا خود را از این موهبت محروم نماییم؟
در این متن، به وضع قانون و اجرای آن در دورهی پیش از اسلام پرداختهام، چرا که قانون و به طور کلی حقوق در کشور ما سه مرحلهی اصلی را پیموده است:
1- دوران پیش از اسلام
2- دوران اسلامی
3- دوران معاصر
لاعلم لنا الا ما علمتنا انک انت العلیم الحکیم
ما چیزی جز آنچه به ما تعلیم دادهای، نمیدانیم، تو دانا و حکیمی
برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, ایران باستان, حقوق, دولت, دادگاه, اصول قضایی, عدالت, نظام کیفری, ساسانیان, جایگاه زنان, حقوق عمومی زن, ازدواج, هخامنشیان, قوانین, ظهور اسلام, بابل, حمورابی, بانکداری, روابط,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 17:50 موضوع | تعداد بازديد : 237 | لينک ثابت
تعداد صفحات:85
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
فرضیه اصلی
فرضیه های فرعی
متغیرهای تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
فصل دوم – ادبیات و پیشینه پژوهش
نقش زن
جایگاه زن در سازمان خانواده از دیدگاه اسلام
گستره وظایف زن در خانواده از منظر قرآن و روایات
کارکرد زنان در خانواده از دیدگاه اسلام
گستره وظایف زن در خانواده از منظر قرآن و روایات
مکتب فمنیسم
تاریخچه فمینسیم
نظریه های فمنیسم
جنبش غربی فمنیسم و تلاش های جهانی سازی
مرحله جدید جنبش غربی فمنیسم
مقایسه اسلام و فمنیسم
شناخت زن از دیدگاه اسلام و تقابل آن با مکاتب غربی (فمنیسم)
اندیشه فمنیسم خوار کننده ترین مکتب در معرفی شخصیت زن
مقایسه اندیشه اسلامی و اندیشه غربی و پیامدهای هر یک برای شخصیت و جایگاه زن
نقد مولفه های شناخت زن در روانشناسی غرب از نگاه اسلامی
نکات مهم
پیشینه تحقیقات داخلی
پیشینه تحقیقات خارجی
فصل سوم – روش پژوهش
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه تحقیق
شیوه نمونه گیری
ابزار جمع آوری اطلاعات
سوالات مربوط به دیدگاه اسلام در مورد نقش زن
سوالات مربوط به دیدگاه فمینیسم در مورد نقش زن
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده های آماری
مقدمه
توزیع فراوانی سن
هیستوگرام سن
توزیع فراوانی تحصیلات
نمودار میله ای تحصیلات
توزیع فراوانی جنسیت
جنسیت
وضعیت تاهل
دایره ای وضعیت تاهل
توزیع فراوانی گویه های نقش اجتماعی
توزیع فراوانی گویه های نقش اجتماعی زن
هیستوگرام نقش اجتماعی
توزیع فراوانی گویه های نقش مادری
توزیع فراوانی گویه های نقش مادری زن
هیستوگرام نقش مادری
توزیع فراوانی نقش همسری
توزیع فراوانی گویه های نقش همسری زن
هیستوگرام نقش همسری
آمار توصیفی متغیرهای پژوهش
آزمون فرضیات
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
محدودیت های پژوهش حاضر
پیشنهادات تحقیق
پیشنهادات آتی
پی نوشت ها
منابع
پیوست ها
مقدمه:
خانواده یکی از رکن های اصلی جامعه به شمار میرود و دستیابی به جامعه سالم و آشکارا در گرو سلامت خانواده است و تحقق خانواده سالم به برخورداری افراد از سلامت روانی و داشتن رابطه های مطلوب با یکدیگر بستگی دارد. خانواده مدرسه عشق است، مرکز محبت است.
مادر رکن اصلی تربیت و مربی و سازنده عظیم این مدرسه است و پدر عامل اجرایی ضابطه برای کودک است.
زنان بعنوان اساسی ترین عناصر بنیادین جامعه، نقشی بسی تعیین کننده در انگیزش ها، خیزش ها و شکل گیری شخصیت و رفتار جامعه خود دارند.
نقش زن الگو برای اصلاح نگرش های منفی زن به خود و متقابلا نگرش والدین نسبت به دختر، برادران نسبت به خواهر و شوهر نسبت به هر چگونه است.
سنت و تعالیم صدیقه زهرا (س) و زینب کبری (س) الگوی مطلوب زن و زنانگی را توضیح میدهند. با شناخت این سنت و زندگانی میتوان ابعاد مطلوب زن الگو را شناخت. این بانو نگاهی کارشناسانه، تحلیلی و نقادانه به وضعیت فردی و اجتماعی جامعه زمان خود داشته و راهبردهای اصلاح، بازسازی و تعالی را به دست میدهد.
از طرف دیگر فرهنگ غرب فرهنگ برنامه ریزی برای فساد انسان است، فرهنگ دشمنی و بغض با ارزشها و درخشندگی و فضلیت های انسانی است، فرهنگی است که همچون ابزار در اختیار خداوندان زور و زر و امپراطوران قدرت است.
این فرهنگ، برهنگی و اختلاط و امتزاج بی قید و شرط زن و مرد با هم است، که یکی از پایه های اصلی فرهنگ غربی میباشد و از روز اول برای فساد انسانها و خروج انسانیت از دایره فضایل انسانی بنیان گذاری شد.
مکتب پوزیتیویسم:
اندیشه ایست که بر اساس آن چیزهایی را باور دارد که در آزمایشگاه شناخته شود و یا با آزمایش ثابت شود.
و آن چه که در آزمایشگاه و یا با آزمایش اثبات نشود، را غیر واقعی و موهوم میداند. پیشرفت های علمی جدید در غرب مدیون این اندیشه است که بصورت مکتب حاکم بر مراکز علمی تمدنی غرب در آمده است. در این مکتب حقیقت معنی ندارد و آن چه معنی دارد واقعیتی است که به وسیله آزمایش قابل اثبات باشد. حقیقت اعمال، حقیقت انسان، حقیقت مرد، حقیقت زن، حقیقت راستی، حقیقت اسلام و حقایق دیگر عالم، همه و همه از نظر این مکتب، بی معنی است و ساخته و پرداخته ذهن بشر است. پوزیتیویسم در تعریف و معرفی مشخصات و وجود زن، تنها به دستاوردهای آزمایشگاهی خود متکی است. و مکتب فمینیسم که در دفاع از حقوق زنان در غرب پدید آمده است. تمام اطلاعاتش را درباره حقیقت زن از اطلاعات علمی که متکی بر مکتب پوزیتیویسم است به دست می آورد. لذا از حقیقت زن و حقیقت عاطفه و از چیزهایی مثل قلب، روح، وجدان، عشق الهی و ملکوتی و امثال آن بی خبر است.
برچسب ها : اختلاط, اسلام, امتزاج, اندیشه اسلامی, انگیزش, برنامه ریزی, تربیت, جامعه آماری, جایگاه زن, جنسیت, خانواده, دانلود, دیدگاه اسلام, روانشناسی, زنان, سلامت خانواده, سنت, شناخت زن, شکل گیری شخصیت, عشق الهی, فمنیسم, مادر, مربی, معارف, مکتب فمنیسم, نقش اجتماعی, نقش زن, هیستوگرام, وضعیت تاهل, پروژه, پوزیتیویسم, کودک,
امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 15:04 موضوع | تعداد بازديد : 278 | لينک ثابت
درباره وبلاگ
فهرست اصلي
آمار وبلاگ
تعداد آنلاين : 0
بازديد امروز : 1
بازديد ديروز : 0
بازديد هفته : 14
بازديد کل : 40412
کل مطالب :
1343
نظرات :
0
آمار وبلاگ
نوشته هاي پيشين
POWERED BY