تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه ارزیابی نظریه معرفت شناختی پوزیتیویسم

تعداد صفحات:36
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
رویکرد واژه شناختی
رویکرد تاریخی (ماهیت نظریه)
پوزیتیویسم، نسل نخست (لاک، هیوم، کنت)
پوزیتیویسم، نسل دوم (حلقه وین)
پوزیتویسم: نسل سوم (کارل همپل)
تاثیر محیط اجتماعی – سیاسی بر شکل گیری نظریه پوزیتیویسم
اثر بخشی پوزیتیویسم بر مسائل سیاسی و اجتماعی
نقد و نتیجه گیری
فهرست منابع و یادداشت ها

مقدمه:
پوزیتیویسم چیست؟ پوزیتیویسم به مثابه یک رهیافت علمی در علوم اجتماعی معتقد است که امور میبایستی به مثابه واقعیات محض مطالعه شوند و رابطه بین واقعیات مزبور میتواند به وضع قوانین علمی منجر شود.
برای پوزیتیویست‌ها، چنین قوانینی شانی مشحون از حقیقت دارند و واقعیات اجتماعی به همان شیوه واقعیات طبیعی میبایستی مورد مطالعه واقع شوند
هر چند ارائه چنین تعریفی از سوی اسمیت در کتاب علم اجتماعی در تردید، ضامن پرهیز از آشفتگی واژه شناختی در برخورد با نظریه‌ای به گستردگی پوزیتیویسم است؛ اما پرتاب شدگی قابل ملاحظه ایی که در اثر مطالعه تعاریفی از این دست به محقق دست میدهد، وی را بلافاصله به جستجوی ریشه‌های معرفتی نظریه مزبور سوق میدهد تا از احساس غریب پرتاب شدگی فاصله بگیرد.
معمولا کشف ریشه‌های معرفتی یک نظریه – نه تنها به هنگام بررسی پوزیتیویسم بلکه به هنگام تلاش برای حصول شناخت نسبت به هر نظریه‌ایی جستار را در روند سیر تاریخی طی شده از سوی نظریه و فلاسفه و اندیشه پردازان آن حوزه نظری قرار میدهد.
در این راستا، برخی اپیکور (270-341 ق.م) فیلسوف شهیر یونانی را نخستین چهره اثبات گرا تلقی میکنند.
وی در دوران باستان و در عصری که علم عمدتا معنای knowledge را به ذهن متبادر میکرد بر ماهیت تبعی و عرضی امور نظری تاکید کرده و تصریح نمود:
هدف از آن ها باید این باشد که افزار تحقیق و پژوهش غایت زندگی قرار گیرد. خطا در ادراکات حسی واقع نمیشود بلکه غلط و خطا در احکام رخ میدهد. درباره عالم، ما فرضیاتی میسازیم، وکیلن باید در ساختن این فرضیات به تجربه حسی متوسل شویم و به وسیله آن فرض های خود را بیازماییم؛ همین تطبیق دادن فرضیات با تجربه حسی در واقع آزمایش حقیقت است.
اما در عصر نوین، سه نسل متفاوت از فلاسفه پوزیتیویست را میتوان از یکدیگر باز شناخت. هر سه نسل به تبعیت از دوره‌ای که عموما به عنوان عصر روشنگری شناخته میشود، مطرح گشتند؛ عصری که جواز تامل در خصوص زندگی اجتماعی، فراتر از تبیین‌های مذهبی را صادر نمود و انسان ها را به مثابه پیشگامان عمده در عرصه توسعه و تزاید دانش به معنای science تعیین کرد.
نخستین نسل،‌از میان فلاسفه متعدد قرون 18 و 19 چهره‌هایی همچون جان لاک، دیوید هیوم و اگوست کنت را در درون خود دارد. نسل بعدی در اوایل قرن بیستم همگی در حلقه وین گرد آمدند و پوزیتیویسم منطقی را صورت بندی کردند. آخرین نسل، در عصر پس از جنگ جهانی دوم و با آراء کارل همپل شکل و صورتی عمده به خود گرفت.
در جستار حاضر ابتدا تلاش میشود که پس از رویکردی واژه شناختی سیر تاریخی و ماهیت نظری، مکتب پوزیتیویسم از نظر شاخص‌ ترین اندیشمندان هر یک از سه دوره مورد مطالعه واقع شود، سپس ضمن تحلیل و بررسی تاثیر شرایط اجتماعی – سیاسی بر اندیشه پوزیتیویستی تلاش میشود تا ارزیابی این فرضیه مورد توجه قرار گیرد که: پوزیتیویسم متضمن الیتیسم در عرصه سیاسی بوده است.
و در نهایت به نقد اندیشه‌های مکتب پوزیتیویسم پرداخته خواهد شد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پوزیتیویسم, واژه شناختی, ماهیت نظریه, حلقه وین, کارل همپل, علوم اجتماعی, واقعیات اجتماعی, فلاسفه, اندیشه پردازان, زندگی اجتماعی, سیر تاریخی, اندیشمندان, اندیشه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 16:06 موضوع | تعداد بازديد : 217 | لينک ثابت


دانلود پروژه مقایسه دو دیدگاه اسلام و فمنیسم در مورد زنان

تعداد صفحات:85
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
فرضیه اصلی
فرضیه های فرعی
متغیرهای تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
فصل دوم – ادبیات و پیشینه پژوهش
نقش زن
جایگاه زن در سازمان خانواده از دیدگاه اسلام
گستره وظایف زن در خانواده از منظر قرآن و روایات
کارکرد زنان در خانواده از دیدگاه اسلام
گستره وظایف زن در خانواده از منظر قرآن و روایات
مکتب فمنیسم
تاریخچه فمینسیم
نظریه های فمنیسم
جنبش غربی فمنیسم و تلاش های جهانی سازی
مرحله جدید جنبش غربی فمنیسم
مقایسه اسلام و فمنیسم
شناخت زن از دیدگاه اسلام و تقابل آن با مکاتب غربی (فمنیسم)
اندیشه فمنیسم خوار کننده ترین مکتب در معرفی شخصیت زن
مقایسه اندیشه اسلامی و اندیشه غربی و پیامدهای هر یک برای شخصیت و جایگاه زن
نقد مولفه های شناخت زن در روانشناسی غرب از نگاه اسلامی
نکات مهم
پیشینه تحقیقات داخلی
پیشینه تحقیقات خارجی
فصل سوم – روش پژوهش
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه تحقیق
شیوه نمونه گیری
ابزار جمع آوری اطلاعات
سوالات مربوط به دیدگاه اسلام در مورد نقش زن
سوالات مربوط به دیدگاه فمینیسم در مورد نقش زن
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده های آماری
مقدمه
توزیع فراوانی سن
هیستوگرام سن
توزیع فراوانی تحصیلات
نمودار میله ای تحصیلات
توزیع فراوانی جنسیت
جنسیت
وضعیت تاهل
دایره ای وضعیت تاهل
توزیع فراوانی گویه های نقش اجتماعی
توزیع فراوانی گویه های نقش اجتماعی زن
هیستوگرام نقش اجتماعی
توزیع فراوانی گویه های نقش مادری
توزیع فراوانی گویه های نقش مادری زن
هیستوگرام نقش مادری
توزیع فراوانی نقش همسری
توزیع فراوانی گویه های نقش همسری زن
هیستوگرام نقش همسری
آمار توصیفی متغیرهای پژوهش
آزمون فرضیات
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
محدودیت های پژوهش حاضر
پیشنهادات تحقیق
پیشنهادات آتی
پی نوشت ها
منابع
پیوست ها

مقدمه:
خانواده یکی از رکن های اصلی جامعه به شمار میرود و دستیابی به جامعه سالم و آشکارا در گرو سلامت خانواده است و تحقق خانواده سالم به برخورداری افراد از سلامت روانی و داشتن رابطه های مطلوب با یکدیگر بستگی دارد. خانواده مدرسه عشق است، مرکز محبت است.
مادر رکن اصلی تربیت و مربی و سازنده عظیم این مدرسه است و پدر عامل اجرایی ضابطه برای کودک است.
زنان بعنوان اساسی ترین عناصر بنیادین جامعه، نقشی بسی تعیین کننده در انگیزش ها، خیزش ها و شکل گیری شخصیت و رفتار جامعه خود دارند.
نقش زن الگو برای اصلاح نگرش های منفی زن به خود و متقابلا نگرش والدین نسبت به دختر، برادران نسبت به خواهر و شوهر نسبت به هر چگونه است.
سنت و تعالیم صدیقه زهرا (س) و زینب کبری (س) الگوی مطلوب زن و زنانگی را توضیح میدهند. با شناخت این سنت و زندگانی میتوان ابعاد مطلوب زن الگو را شناخت. این بانو نگاهی کارشناسانه، تحلیلی و نقادانه به وضعیت فردی و اجتماعی جامعه زمان خود داشته و راهبردهای اصلاح، بازسازی و تعالی را به دست میدهد.
از طرف دیگر فرهنگ غرب فرهنگ برنامه ریزی برای فساد انسان است، فرهنگ دشمنی و بغض با ارزشها و درخشندگی و فضلیت های انسانی است، فرهنگی است که همچون ابزار در اختیار خداوندان زور و زر و امپراطوران قدرت است.
این فرهنگ، برهنگی و اختلاط و امتزاج بی قید و شرط زن و مرد با هم است، که یکی از پایه های اصلی فرهنگ غربی میباشد و از روز اول برای فساد انسانها و خروج انسانیت از دایره فضایل انسانی بنیان گذاری شد.
مکتب پوزیتیویسم:
اندیشه ایست که بر اساس آن چیزهایی را باور دارد که در آزمایشگاه شناخته شود و یا با آزمایش ثابت شود.
و آن چه که در آزمایشگاه و یا با آزمایش اثبات نشود، را غیر واقعی و موهوم میداند. پیشرفت های علمی جدید در غرب مدیون این اندیشه است که بصورت مکتب حاکم بر مراکز علمی تمدنی غرب در آمده است. در این مکتب حقیقت معنی ندارد و آن چه معنی دارد واقعیتی است که به وسیله آزمایش قابل اثبات باشد. حقیقت اعمال، حقیقت انسان، حقیقت مرد، حقیقت زن، حقیقت راستی، حقیقت اسلام و حقایق دیگر عالم، همه و همه از نظر این مکتب، بی معنی است و ساخته و پرداخته ذهن بشر است. پوزیتیویسم در تعریف و معرفی مشخصات و وجود زن، تنها به دستاوردهای آزمایشگاهی خود متکی است. و مکتب فمینیسم که در دفاع از حقوق زنان در غرب پدید آمده است. تمام اطلاعاتش را درباره حقیقت زن از اطلاعات علمی که متکی بر مکتب پوزیتیویسم است به دست می آورد. لذا از حقیقت زن و حقیقت عاطفه و از چیزهایی مثل قلب، روح، وجدان، عشق الهی و ملکوتی و امثال آن بی خبر است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اختلاط, اسلام, امتزاج, اندیشه اسلامی, انگیزش, برنامه ریزی, تربیت, جامعه آماری, جایگاه زن, جنسیت, خانواده, دانلود, دیدگاه اسلام, روانشناسی, زنان, سلامت خانواده, سنت, شناخت زن, شکل گیری شخصیت, عشق الهی, فمنیسم, مادر, مربی, معارف, مکتب فمنیسم, نقش اجتماعی, نقش زن, هیستوگرام, وضعیت تاهل, پروژه, پوزیتیویسم, کودک,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 15:04 موضوع | تعداد بازديد : 278 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد