تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه بورس رشته مدیریت

تعداد صفحات:60
نوع فایل:word
رشته مدیریت
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
تاریخچه
هدف بورس اوراق بهادار
فصل دوم
آشنایی با سازمان بورس اوراق بهادار و مفاهیم اولیه
ارکان بورس اوراق بهادار
نحوه تصمیم گیری در بورس
تالار اصلی و فرعی در بورس
انواع تابلوها در بورس
قیمت ها در تالار اصلی و فرعی
سقف قیمت ها و کف قیمت ها
بسته شدن نماد شرکت ها در تابلو بورس
انواع ارزش ها
انواع سهام
ریسک و انواع آن
نحوه محاسبه ریسک
قیمت سهام
صرف سهام و کسر سهام
روش سرمایه گذاری دربورس
شاخص و انواع آن
پذیره نویسی سهام
افزایش سرمایه شرکت و روشهای آن
روشهای افزایش سرمایه
حق تقدم
فصل سوم
فرآیند سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار
فرآیند دریافت و اجرای سفارش
سفارش های خرید و فروش
تعیین کد معاملاتی برای مشتریان
نماد شرکت ها در بورس
تسویه حساب با مشتریان
دامنه مجاز تغییر قیمت ها و نحوه محاسبه حجم مبنا و قیمت پایانی روز
حجم مبنا
فصل چهارم
استراتژی های معاملات در بازار سرمایه
روش نموداری (تحلیل تفکیکی)
روش mpt
موج سواران و سفته بازان
محکومان به موفقیت
تحلیل بنیادی (روش فائد امتنال)
مراحل تحلیل بنیادی
عوامل موثر در محاسبه رتبه نقد شوندگی
بررسی نسبت های مالی
نسبت های نقدینگی
نسبت های کارآیی
نسبت های سود آوری
نسبت های سرمایه گذازی و اهرمی
درآمد متعلق به هر سهم
نسبت رشد سود هر سهم
جمع بندی نکات کلیدی
فهرست منابع

مقدمه:
بازار مالی از دو بخش تشکیل شده است:
بازار سرمایه و بازار پول در بازار پول اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سپرده عرضه میشود و اوراق بهاداری که سر رسید آن کمتر از 1 سال است معامله میشود.
بازار سرمایه اوراق بهاداری که سر رسید آن بیشتر از یک سال است معامله میشود و از جمله این اوراق، سهام شرکت های سهامی عام میباشد. از لحاظ مکانی بازار پول در بانک ها و بازار سرمایه در بورس اوراق بهادار نماد پیدا میکند.
حیطه فعالیت بورس اوراق بهادار با معاملات مربوط به انواع اوراق بهادار همانند سهام عادی، سهام ممتاز، اوراق قرضه واوراق مشارکت مرتبط میباشد.بورس اوراق بهادار مکانیزمی را فراهم می کند تااز طریق آن سرمایه های اندک جامعه به سرمایه گذاری های کلان اقتصادی تبدیل شود. این ابزار کارآمد در کشورهای پیشرفته دارای قدمت طولانی و در کشورایران دارای پیشینه کوتاه مدت است.
با توجه به اینکه بازار بورس اوراق بهادار رکن اصلی بازار سرمایه و بازار مالی است توسعه متناسب دو بخش اصلی اقتصاد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخودار است و در صورت هر گونه اخلال در رشد و توسعه بخش های مذکور و یا عدم توسعه متناسب آن ها، رشد و توسعه اقتصادی دچار مشکل خواهد شد کشورهای توسعه یافته همواره دارای بخش مالی قدرتمندی شامل بازار مالی و بازار سرمایه میباشند.
عدم توسعه مناسب بازار سرمایه به عنوان زیر مجموعه مهمی از بخش مالی علاوه بر ایجاد فشار مضاعف بر سیستم پولی کشور، باعث شده واحد های تولیدی و خدماتی از مزایای یک بازار سرمایه فعال و پویا محروم گردند.

 

لینک دانلود

 

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, بورس, مدیریت, اوراق بهادار, سازمان, تالار اصلی بورس, تابلو بورس, نماد, شرکت, ریسک, پذیره نویسی, مشتری, بازار سرمایه, نقدینگی, خزانه, پول,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 17:54 موضوع | تعداد بازديد : 210 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه رابطه رنگ با تیپ شخصیتی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

تعداد صفحات:102
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
گواهی
سپاسگذاری
تقدیم
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
موضوع پژوهش
بیان مسئله
هدف پژوهش
فرضیه پژوهش
اهمیت مساله
متغیرهای تحقیق
تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق
تعریف رنگ
تعریف عملیاتی شخصیت
فصل دوم: ادبیات (پیشینه) تحقیق
بخش اول: رنگ ها
مقدمه
تاریخچه رنگ
منشا و اهمیت رنگ
صفات رنگ
روانشناسی رنگ ها
تاثیرات رنگ ها بر روی احساس و فکر و روان انسان
رنگ های اصلی و کمکی
جنبه های عاطفی شخصیت
رنگ های کمکی
پیشینه پژوهش (آزمایش لوشر)
رنگ قرمز
رنگ زرد
رنگ نارنجی
رنگ آبی
رنگ سبز
رنگ بنفش
رنگ قهوه ای
رنگ خاکستری
رنگ سیاه
تداعی رنگ و نماد گرایی رنگ
بخش دوم- شخصیت و انواع آن
تاریخچه ای از نظریه های شخصیت
ریشه و معنای واژه شخصیت
تعریف شخصیت
انواع شخصیت
سنخ شناسی یونگ
نظریه آیزنیک
جنبه های توصیفی شخصیت از دیدگاه آیزنیک
بعد درون گرایی- برون گرایی
روان نژندان
روان پریشان
عوامل سببی
فصل سوم: طرح پژوهش
جامعه تحقیق
نمونه تحقیق
روش نمونه گیری
ابزار تحقیق
اعتبار (پایایی) ورودی پرسش نامه شخصیت آیزنیک
نحوه طرح و اجرا آزمون
شیوه آماری مورد استفاده
فصل چهارم: بیان و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده های آماری
جدول شماره 2
تفسیر و نتیجه کلی جدول شماره 2
فصل پنجم: خلاصه، بحث و نتیجه گیری
خلاصه تحقیق
توصیه هایی برای پژوهش های بعدی
محدودیت های پژوهش
تحلیل و نتایج کلی تحقیق
فهرست منابع فارسی
پیوست
پرسشنامه آیزنک
جدول تبدیل نمره خام به رتبه درصدی آیزنک

مقدمه:
انسان دارای حسی است به نام بینایی، که این عمل را جز چشم های او چیز دیگر میسر نمی گردند. جهان هستی را به وسیله این دو عضو کوچک پیچیده و حساس میتوانیم ببینیم جهانی که تمام اجزا و اشیاء آن مشخصه ای به نام رنگ دارند.
هنگامی که چشمان، بسته‌اند، جز سیاهی و تاریکی چیزی وجود ندارد ولی به محض گشودن آن ها دنیا پراز رنگ های مختلف تصویر وارونه پرده حساس اتاق تاریک چشمانمان می گردد و عمل دیدن انجام میپذیرد در واقع اگر رنگ های مختلف تصویر نداشت. چرا که همان گونه که صدا اعصاب شنوایی را تحریک می کند و عمل شنیدن به وقوع می پیوندد و به دنبال آن عکس العمل در فرد به وجود می آید، رنگ نیز پس از تأثیر و تحریک اعصاب گیرنده خود موجب دیدن و مهمتر از آن سبب ایجاد دخالت انگیختگی در فرد میشود.
روانشناسی و فیزیولوژی رنگ ها و نحوه تأثیر آن ها در حالت های رفتاری و روانی افراد از مباحث بسیار مهمی اند که در زمینه رنگ ها قابل طرح و بررسی اند.
هر رنگی به مقتضای خاصیت خود به نوعی در روان انسان اثر می گذارد. که بی ربط به رفتارهای اجتماعی روانی او نیست. انتخاب رنگ اتاق، کتاب، میز، لباس و … همیشه مورد توجه آدمی بوده و کسی می خواهد رنگ دیوارهای اتاقش کرم باشد یا دیگری سبز کم رنگ و …
این ها همه گویایی تأثیر رنگ در انسان اند. به طوری که هر فردی بنا به مسایل درونی خود به رنگی انس دارد و آن را می پسندد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پایان نامه, پروژه, دانشگاه آزاد اسلامی, تیپ, شخصیت, تعریف رنگ, روانشناسی, آزمایش لوشر, نماد, آیزنیک, روان پریشان, داده های آماری, تجزیه و تحلیل, بینایی, اعصاب, فیزیولوژی, تاثیر رنگ, انتخاب رنگ,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 17:14 موضوع | تعداد بازديد : 228 | لينک ثابت


دانلود پروژه معرفی نماد بته جقه در ایران و پاکستان و هندوستان

تعداد صفحات:53
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
جقه
جغه
جیغه
معنی لغوی بوته
هخامنشی
اشکانی
ساسانیان
سقوط ساسانی و ظهور اسلام
افشار و زند
قاجاریه
پهلوی تا انقلاب معاصر
بررسی نگاره بته جقه در هنرهای سنتی منطقه کرمان
چکیده
استفاده در هنرهای سنتی و معماری منطقه کرمان است
بته جقه در کرمان
آئین زرتشتی
صنایع هنری با عناصر تزئینی مشترک
خردورزی و خلاقیت هنرمندان
نتیجه گیری
بته کشمیری
بته ترمه
بته کج (کج بته)
بته جقه برگی
بوته در دوره های گوناگون
هخامنشی
ساسانیان
سقوط ساسانی و ظهور اسلام
پانوشت ها

مقدمه:
بته‌جـقه یکی از نقشهای تزئینی ایرانی است. این نقش از سرو ایرانی که از نمادهای زرتشتی بوده سرچشمه گرفته و بعدها در شرق رواج زیادی گرفته و طغراهای سلطان‌های عثمانی هم در همین نقش طراحی شده است.
در آمریکا این نقش را “Paisley” (نام شهری در اسکاتلند) یا “Persian pickles” به معنی ” خیار شور ایرانی” می‌نامند.
عده‌ای این نقش را سرو که نشانه آزادگی ایرانیان است میدادند که از سر فروتنی سر خود را خم نموده است. عده‌ای دیگر آن را بعنوان سرو میدانند که در دوران مزدکیان نشانه آزادگی آنان بوده و پس از شکست مزدک سر خود را از شرمساری به زیر انداخته است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود پروژه, پایان نامه, هنر, بته جقه, ایران, پاکستان, هندوستان, هخامنشی, اشکانی, ساسانیان, ظهور اسلام, چهلوی, قاجاریه, انقلاب معاصر, کرمان, هنرهای سنتی, معماری, آیین زرتشتی, بته ترمه, بته کشمیری, بته جقه برگی, نمادهای زرتشتی, نشانه آزادگی ایرانیان,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 15:24 موضوع | تعداد بازديد : 213 | لينک ثابت


دانلود پروژه مقايسه مباني فكري و سنت شعري رودكي (پدر شعر فارسي) و نيما يوشيج (پد

تعداد صفحات:252
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه و پيشگفتار
نخستين شناسندگان رودكي
نخستين شناسندگان نيما يوشيج
عقايد و افكار رودكي
عقايد و افكار حكيمانه و اندرزگويي
رقيق القلب و باهوش بودن رودكي
حس بي نيازي
نيكنامي
مذهبي بودن
عقايد و افكار نيما يوشيج
مهرباني و دلسوز بودن
اجتماعي و سياسي بودن نيما
پند و اندرزگويي
پايبندي نيما به زادگاه و طبيعت و مظاهر آن
استواري و پايبندي به عقايد
اصول عقايد نيما در باب نظم و نثر
عقايد مذهبي نيما
معلومات رودكي و بازتاب آن در اشعارش
قرآن و حديث
اشاره به داستان هاي قرآن و اساطير سامي
بهره‌گيري از مضامين شعر عرب و اشاره به سرايندگان آن ها
اشاره به اساطير ايراني و داستان هاي پهلواني
اشارات علمي و فلسفي
معلومات نيما يوشيج و بازتاب آن در اشعار وي
آشنايي و تسلط بر زبان فرانسه
ياد‌گيري زبان عربي
تسلط بر سبك و اوزان اشعار قدما
آشنايي با هنر موسيقي
تدريس زبان فارسي و عربي
توانايي بر نويسندگي و داستان نويسي و نمايشنامه نويسي
آشنايي با نقد ادبي
تسلط بر سبك رمانتيسم و سمبليسم
آشنايي نيما با فقه و اصول و حكمت
رودكي پدر شعر فارسي و علل و دلايل آن
نيما پدر شعر فارسي و علل و دلايل آن
نكات دستوري و صنايع ادبي در اشعار رودكي
ويژگي هاي صرفي
افعال
اسم ها
حروف
استعمال حروف ربط يا اضافه مركب
پيشوندها
استعمال و حذف به قرينه پيشوند «بـ» تاكيدي
استعمال پيشوند‌هاي كهن
استعمال پسوند (ومند) به جاي مند
استعمال فراوان كاف تحبيب، تصغير، تلطيف
ابدال حروف
ساختار نحوي
جمله
ضماير
تكرار كلمه
نكات دستوري
اضافه تشبيهي
كاربرد دو حرف اضافه براي يك متمم
صفت جانشين موصوف
صفت فاعلي
صفت بياني
صفت مفعولي
بدل
قيد شك و ترديد
قيد تنبيه
صوت (شبه جمله تاسف)
ضمير ملكي
پسوند دارندگي و اتصاف
انواع الف
الف ندا
الف زايد
الف تاكيد
الف اطلاق
اسم مصدر
ي مصدري
فعل دعايي
جمله معترضه
اضافه استعاري
واو حاليه
كه حاليه
قيد حالت
كاربرد مي براي تاكيد
استفهام تقريري
حرف ربط براي تسويه
نمونه‌‌هايي از صنايع ادبي در اشعار رودكي
تشبيه
استعاره
استعاره كنائي (از نوع تشخيص)
كنايه
ايهام
تضاد، طباق
غلو
مجاز
ردالمطلع
جناس زايد
طرد و عكس
تمثيل
هجويه
ذو وزنين
حشو
نكات دستوري و صنايع ادبي در شعر نيما
استعاره
كنايه
مجاز
تشبيه
سمبل
صفت‌ مفعولي مركب
كنايه
صفت فاعلي مرخم
تاثير گذاري رودكي و كلام وي بر گويندگان پس از خود
سعدي
مسعود سعد- قطران تبريزي – ابوالمظفر مكي پنجدهي – سنايي – سعدي – اديب‌الممالك
سنايي
كسايي مروزي – رشيد و طواط
دقيقي
سعدي
وزير ابي طيب مصعبي
عنصري بلخي
ابوشكور بلخي – فردوسي
ابوطاهر خسرواني
ابوشكور بلخي
فردوسي
ازرقي هروي
رابعه – عنصري – سنايي غزنوي – قطران تبريزي – امير معزي نيشابوري – رشيد و طواط – ظهير‌الدين فاريابي – فريدالدين عطار نيشابوري – خواجوي كرماني – اوحدي مراغه‌اي
سنايي – ابن‌يمين
تاثيرگذاري نيما و كلام وي بر گويندگان پس از خود
شهريار
دو مرغ بهشتي
ضياء هشترودي
ميرزاده عشقي
اسماعيل شاهرودي
شين پرتو
فروغ فرخ زاد
نصرت رحماني
گستردگي انواع قالب‌هاي شعري در شعر رودكي
گستردگي انواع قالب‌هاي شعري در اشعار نيما يوشيج
رودكي و مديحه‌سرايي در اشعار او
نيما يوشيج و مديحه‌سرايي
ويژگي هاي اشعار رودكي
ويژگي هاي اشعار نيما
مضامين اشعار رودكي
مدح
تغزل
توصيف
خمريات
مرثيه
هجو
زهد و پند
مضامين اشعار نيما يوشيج
طبيعت گرايي
شب
انسان دوستي
نمادگرايي (سمبوليسم)
راز و رمز جانوران در شعر نيما
آواز قفس
پرنده منزوي
توكا
خريت
خروس
داروگ
روباه
سيوليشه
شب‌پره‌ ساحل نزديك
غراب
ققنوس
قو
كاكلي
كبك
كرم ابريشم
كك كي (گاو نر)
گاو
گرگ
لاشخورها
مرغ شكسته‌پر
سبك اشعار رودكي
بررسي سبكي نمونه‌هايي از اشعار رودكي
شعر زندگاني و مرگ
شعر عصا بيار كه وقت عصا و انبان بود
نتيجه‌گيري
سبك اشعار نيما
نمونه‌اي از شعر آزاد نيما شعر مهتاب
نتيجه‌گيري
فهرست منابع و ماخذ

مقدمه و پيشگفتار:
سال هاست كه نام رودكي پيوسته با عنوان پدر شعر فارسي و نام نيما يوشيج علي اسفندياري با عنوان پدر شعر نو فارسي همراه بوده است و گاه خواننده بدون آن كه علت واقعي اين وجه تسميه را بداند آن را به خاطر سپره و بارها ذكر نموده است.
شاعران بزرگواري كه هر كدام در اعتلاي فرهنگ و ادب غني ايراني بسيار كوشيده‌اند و تاثيرگذار بوده‌اند و هركدام تحولات بسيار عظيمي را در زمانه و عصر خويش حاصل كرده‌اند.
افراد بسياري نيز در معرفي آنان و توضيح و گزارش آثارشان گام نهاده‌اند.
در اين تحقيق كوشيده شده است تا بين مباني فكري و سنت شعري اين دو شاعر، مقايسه‌اي انجام دهم و در ضمن به علل و دلايلي كه باعث شده است از ميان خيل عظيم شاعران و گويندگان فارسي از ديرباز تاكنون اين دو را بعنوان پدران‌ شعر فارسي برگزيده‌اند، اشاره نمايم.
به نظر محقق براي يك مقايسه‌ اصولي و صحيح، نخست بايد به بررسي و شناخت جزئيات مطالب مورد قياس پرداخت و سپس نتيجه‌گيري نمود. البته قابل ذكر است كه اگر بخواهيم يك مقايسه‌ نسبتاً اصولي انجام دهيم؛ بايد با توجه به آن كه تعداد ابيات بر جاي مانده از اين دو شاعر بسيار از لحاظ كميت با هم اختلاف دارند و چون تعداد ابيات بر جاي مانده از رودكي كمتر از هزار بيت است ولي در مورد نيما يوشيج اين تعداد چندين برابر ميباشد؛ لذا به ذكر پاره‌اي از آن ها ميپردازيم تا بدين وسيله يك توازن تقريباً منطقي بين شمار ابيات اين دو شاعر از لحاظ ارزيابي برقرار گردد.
لازم به ذكر است كه در تذكره‌ها و كتب تاريخ ادبيات درباره‌ شمار اشعار رودكي سخن بسيار گرفته‌اند: برخي آن را متجاوز از يك ميليون بيت ميدانند و برخي ديگر بر آن‌اند كه 700 هزار بيت بوده، و نيز آورده‌اند كه شعر رودكي در صد دفتر گردآوري شده بوده كه بي گمان اين ارقام مبالغه‌آميز است. آن چه مسلم است آن است كه رودكي پر شعر بوده و اكنون همانطور كه ذكر شد مقدار اندكي از سروده‌هاي او در دست است.
در اين مجموعه تلاش شده است كه با بررسي و تفحص بر روي اكثر آثار و تحقيقاتي كه در باب اين دو شاعر شده است و در كنار هم قرار دادن آن مطالب به نتيجه‌اي كه مورد نظر است، دست يافته شود. در باب رودكي و نيما يوشيج تحقيقات و كتب فراواني به انجام رسيده و تاليف شده است؛ اما آن چه اكنون پس از سال ها ميتواند انگيزه‌اي براي تامل و تاليفي دوباره در شعر و زندگي اين دو شاعر باشد، يكي همان مقايسه‌ مباني فكري و سنت شعري اين دو است و نيز شايد با اين روش پاره‌اي از ابهامات با اين روش از ميان برداشته شود و ديگر آن كه شايد در كنار هم قرار دادن مطالب به صورت مقايسه‌اي راه تازه‌اي را در نقد و تحليل اشعار اين دو گوينده‌ شهير ايراني به همراه داشته باشد.
مجموعه‌ حاضر به هر حال كوششي است براي آشنايي و باز آشنايي كه از منابعي بسيار با ارزش در اين زمينه مدد جسته است.

لينك دانلود

 


برچسب ها : ابوشكور بلخي, ابوطاهر خسرواني, ادبيات, اديب الممالك, استعاره, افكار, انسان دوستي, ايهام, تشبيه, تضاد, تغزل, تمثيل, حديث, حشو, حكمت, داروگ, داستان نويسي, دانلود پروژه, دقيقي, رمانتيسم, رودكي, سعدي, سمبل, سمبليسم, سمبوليسم, سنايي, سنت, شعر, شعر مهتاب, شهريار, طباق, طبيعت, طبيعت گرايي, عقايد, غلو, فردوسي, فروغ فرخ زاد, قرآن, كنايه, مباني فكري, مجاز, مرثيه, نصرت رحماني, نمادگرايي, نمايشنامه, نويسندگي, نيما يوشيج, هجويه, پدر شعر فارسي, پدر شعر نو فارسي,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 12:49 موضوع | تعداد بازديد : 195 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد