تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پایان نامه امتحان الهی

تعداد صفحات:101
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
گفتار اول: مباحث مقدماتی
گفتار دوم : مفهوم شناسی
مفهوم ابتلاء از نظر لفظی
معنای ابتلاء الهی از نظر اصطلاحی
فصل دوم: آثار و فوائد ابتلاء
مقدمه
1. پرورش روح ، تربیت و تکامل انسان
2. تنبّه و آگاهی
3. بازشناسی مومنان از منافقان
4. پاکیزگی از آلودگیها
5. ترفیع درجه و رسیدن به مقامات بالاتر
6. رسیدن به نعمت
7. ظهور افعال، مقیاس‏داوری
8. کیفر و مجازات
9. تنبیه و تأدیب
فصل سوم: اقسام و موارد امتحان
مقدمه
تقسیم بندی آزمایش های الهى
الف) آزمایش های درونی
ب) آزمایش های بیرونى
یک تقسیم بندی دیگر
دو نکته مهم
فصل چهارم: نمونه های امتحان الهی
مقدمه
گفتار اول : نمونه های قرآنی امتحان الهی از پیامبران الهی (ع)
حضرت آدم (ع)
حضرت ابراهیم (ع)
حضرت یونس (ع)
حضرت ایوب (ع)
حضرت موسی(ع)
حضرت داوود (ع)
حضرت سلیمان (ع)
حضرت یوسف (ع)
حضرت رسول اکرم (ص)
گفتار دوم: نمونه های غیر قرآنی امتحان الهی از ائمه اطهار(ع)
گفتار سوم: نمونه های غیر قرآنی امتحان الهی از علمای راستین
مقدمه
پست و مقام و ریاست
آیه‏الله سید حسین کوه‏کمری (ره )
شیخ انصاری و سعید العلماء
بذل جان
بذل مال
گفتار چهارم: نمونه های قرآنی امتحان الهی از مردودشدگان
قارون
بلعم باعورا
فرعون
فصل پنجم: عوامل پیروزی
مقدمه
صبر و استقامت
استقامت یا خشونت
زمینه هاى استقامت
موارد استقامت
آثار و نتایج استقامت
صبر
1. یاد خدا
2. به یاد داشتن نعمت ها
جمع بندی

منابع و مآخذ

"لینک دانلود"

 

 


برچسب ها : پایان نامه, پروژه, معارف, امتخان الهی, مفهوم شناسی, مومنان, نعمت, آزمایش الهی, قرآن, پیامبر, علما,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 16:03 موضوع | تعداد بازديد : 211 | لينک ثابت


دانلود پروژه عاشورا و قیام امام حسین

تعداد صفحات:18
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فلسفه قیام امام حسین(ع)از دیدگاه دکتر سید جعفر شهیدی
روش مؤلف در تاریخ نگاری
محرک تاریخ در قیام امام حسین(ع) از دیدگاه مؤلف
مقدمات قیام امام حسین(ع) از دیدگاه مؤلف
علت ماندگار بودن قیام امام حسین (ع)
دلایل تأثیرگذاری و ماندگاری نهضت امام حسین (ع) در طول تاریخ چیست؟
نتیجه گیری
منابع

چکیده
پیامبر گرامی اسلام (ص)رحلت کردند و جسد مبارکش هنوز تغییر و تکفین و تدفین نشده بود که گروهی از دنیاپرستان و مقام دوستان و عاشقان سنه چاک ریاست و زعامت , در محلّی به نام سقیفهء بنی ساعده جمع شدند و برخلاف دستور قرآن و نص صریح رسول خدا شخصی را به عنوان خلیفه مسلمانان برگزیدند. نتیجه این شد که اسلام عزیز از مسیر اصلی خود منحرف شود و این انحراف ادامه پیدا کرد, که تا عصر زمام داری معاویه بن ابی سفیان به اوج رسید.
در این عصر از عدالت و انصاف و ارزش های اسلامی خبری نبود. دون صفتان و معاندان و مخالفان اسلام همه پست های کلیدی را اشغال کردند. باوفاترین صحابه رسول خدا و یاران علی مورد ضرب و شتم و کتک قرار گرفتند.
در منابر و خطبه های نماز جمعه به دومین شخصیت عالم انسانی، امیرمؤمنان سبّ و لعن می نمودند.سنّت های رسول خدا به دست فراموشی سپرده شده و یا عمداً آن را زیر پا می گذاشتند و…
بعد از مرگ معاویه پسرش یزید به عنوان امیرمؤمنان و خلیفهالمسلمین بر اریکهء خلافت تکیه زد، کسی که پای بند چیزی جز شهوات و تمایلات حیوانی نیست و عیناً شراب می خورد و با میمون ها بازی می کند و …

 

لینک دانلود

 

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, معارف, تاریخ, امام حسین, عاشورا, قیام, شراب, یزید, معاویه, پیامبر, نهضت,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 17:16 موضوع | تعداد بازديد : 255 | لينک ثابت


دانلود پروژه بررسی معجزات سه تن از انبیاء ( ع )

تعداد صفحات:158
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
کلیات
اهمیت موضوع
پیشینه موضوع
سؤالات تحقیق
فرضیه
تعریف موضوع
روش تحقیق
چکیده
فصل اول:
بحث لغوی اعجاز، معجزه درلغت، ماهیت معجزه
معجزه چیست ؟
آیامعجزه ممکن است ؟
آیا معجزه واقع شده است ؟
معجزه چگونه دلالت بر صدق آورنده آن دارد؟
شرایط معجزه
چگونه معجزه گواه بر صدق ادعای پیامبران می باشد؟
معنی لغوی اعجاز
عجز
معجزه در لغت
گفتار علمای غرب راجع به معجزه
معجزه در اصطلاح
معجزه در اصطلاح علوم دینی
فاعل معجزه کیست ؟
اعجاز و ماهیت آن
اعجاز قرآن
اعجاز قرآن فقط از نظر اسلوب کلام یا جهتی دیگر از جهات ، به تنهایی نیست
عمومیت اعجاز قرآن برای تمامی افراد انس و جن
یک پندار غلط
نفی شبهات وارد بر اعجاز
نخستین آیه نفی اعجاز
دومین آیه نفی اعجاز
سومین آیه نفی اعجاز
فصل دوم : معجزات حضرت موسی (ع)
معجزات حضرت موسی ( ع )
معجزات نه گانه حضرت موسی (ع)
کوه « حریب » جایگاه اولین ارتباط عمیق موسی (ع) با خدا
اثبات معجزه حضرت موسی (ع)
یدبیضا
معجزه سوم
دریا شکافته شد
موسی به طور سینا میرود
موسی همان پیامبری است که قومش از وی درخواست کرده اند خدا را ببینند
فصل سوم : معجزات حضرت عیسی (ع
نبوت حضرت عیسی (ع)
انواع معجزات حضرت عیسی (ع)
بیان معجزات حضرت عیسی (ع) در کتاب مسیحیت شناسی
آیات 49الی 52 نساء( راجع به معجزات حضرت عیسی (ع)
اثبات معجزه دوران نوزادی ( سخن گفتن ) حضرت عیسی (ع)از منظر آیات قرآن کریم
فصل چهارم :بررسی معجزات پیامبر اکرم(ص)
انواع معجزات پیامبر(ص)
اعجاز قرآن
قرآن معجزه ادبی
قرآن معجزه جاودانی
قرآن معجزه انسان ساز
اثبات اعجاز قرآن از دیدگاه قرآن کریم
قرآن معجزه جاودانی پیامبر اسلام(ص)
نظر شهید مطهری در رابطه با اعجاز قرآن
شق القمر
ذکر شق القمر در قرآن و اخبار
حرکت درخت
معراج پیامبر (ص)
اثبات مسئله معراج و سیر شبانه پیامبر (ص)
غیب گویی
غیب گویی از دیدگاه آیات قرآن کریم
یک پیشگویی عجیب
اعجاز قرآن از دریچه علم غیب
حنانه
معجزه ای دیگر
معجزات روایی پیامبر (ص)(8،9،10،11)
بررسی چند نکته:
آیا پیامبر (ص)باید مطابق خواسته مردم معجزه بیاورد؟
چرا پیامبر (ص)مطابق خواسته های مردم اعجاز نکردند؟
آیا معجزه دلیل و برهان بر صحت نبوت و رسالت است ؟
چرا قرآن معجزه را « آیه » خوانده است؟
نتیجه گیری

فهرست منابع و مؤاخذ

 

لینک دانلود

 

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, معجزه, اعجاز, پیامبر, عجز, علوم دینی, معارف, قرآن, انس و جن, آیه, حضرت موسی, حضرت عیسی,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 18:08 موضوع | تعداد بازديد : 195 | لينک ثابت


دانلود پروژه اومانیسم

تعداد صفحات:138
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : اومانیسم چیست؟
1-1 تعریف اومانیسم
1-2 تاریخچه اومانیسم
1-3 اومانیسم یعنی
1-4 اگر بخواهیم نگاهی داشته باشیم به تاریخچه اومانیسم باید به چه دوره‌ای برگردیم
1-5 اومانیسم در غرب
1-5-1 اومانیسم در سروده‌های دانته و میلتون
1-6 انواع اومانیسم
فصل دوم :اومانیسم و دین شناسی
2-1 تاثیر اومانیسم بر دین
2-2 تاثیر اسلام و فرهنگ تئوکراتیل بر شکل‌گیری اومانیسم
2-3 دو وجه فرهنگ اومانیسم و بیان نظریه‌های متفاوت نسبت به تعریف دین
2-4 فرهنگ زمینی از دیدگاه دین
2-5 جوهره اصلی تفکر و فرهنگ معاصر غربی
2-6 تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ غرب
2-7 ملاک سودمندی از نظر اومانیست‌ها
2-8 اومانیسم اسلامی در اندیشه شریعتی
2-8-1 شریعتی و ماهیت پویای انسان
2-8-2 انسان جمعی از خدا و خاک
2-8-3 مقایسه‌ی دیدگاه اومانیسم غربی و اومانیسم شریعتی
2-8-4 کاربرد اندیشه‌ی شریعتی در جامعه‌ی امروز
2-9 اومانیسم‌ها و پیامبران و اولیای الهی
2-10 اومانیست ها چگونه وارد مباحث دینی میشدند
2-11 نظر اسلام درباره تفکر اومانیست
2-12 اومانیسم در اسلام با اومانیسم غربی چه تفاوت‌هایی دارد
2-13 اومانیسم در ایران
فصل سوم : اومانیسم در دیدگاه جامعه شناختی
3-1 نظریه آگوست کنت و اومانیسم
3-2 به فردیت رسیدن انسان تحت چه عواملی باعث رشد و تقویت انسان میشود
3-3 نگاه انسان به خود در غرب ( جامعه جدید ) و در قرون وسطی
فصل چهارم : اومانیسم در فلسفه
4-1 معنای فلسفی اومانیسم
4-2 جریان نقد اومانیسم
4-3 اومانیسم مکتب است یا گرایش
4-4 انسانگرایی و اومانیسم در مارکسیسم و پراگماتیسم واگزیستانسیالیسم
4-5 آیا میتوان اومانیسم را یک مکتب فلسفی فرض کرد
4-6 اومانیسم در قرن 19-20 و نظریه نیچه
4-7 تحلیل انسان به خرد در غرب و فلسفه کانت
4-8 دیدگاه سقراط ، افلاطون و ارسطو نسبت به انسان
4-9 اساس و اندیشه مارکس و بیگانگی از دیدگاه مارکس
4-10 مروری بر زندگی و اندیشه‌ هگل
4-11 هگل و نظریه‌ی تجلی روح و کتاب پدیدار شناسی
4-11-1 پدیدار چیست
4-11-2 پدیدار شناسی هوسرل
4-11-3 پدیدار شناسی براساس فلسفه‌ هایدگر
4-11-4 پدیدار شناسی براساس تعریف هگل
4-11-5 هگل و نظریه‌ی او در تجلی روح و تعالی شعور در کتاب پدیدار شناسی
4-11-6 هگل و رابطه‌ بین جسم و چهره فرد با خصایص و ویژگی های روح
4-11-7 هگل و تحلیل و برررسی عقل در حوزه‌ی فلسفه پدیدار شناسی
4-12 نگاهی به نامه‌هایدگر در باب اومانیسم
4-12-1 نظریه هایدگر درباره سرچشمه اومانیسم
4-12-2 نظریه هایدگر درباره‌ نسبت بین متافیزیک و اومانیسم
4-12-3 تفکر آینده در فلسفه‌ هایدگر
فصل پنجم : اومانیسم در دیدگاه روانشناختی
5-1 رفتار انسان منتج و متاثر از افکار اوست
5-2 نظریه‌ کارل یونگ
5-3 نظریه‌ آلفرد آدلر
5-4 نهضت انسان گرا از دید انجمن روانشناسان انسان گرای آمریکا
5-5 شرح حال و بررسی عوامل موثر در اندیشه‌ی کارل راجرز
5-5-1 عقاید عمده‌ی راجرز
5-6 شرح حال و بررسی عوامل موثر در اندیشه‌ی ابراهام مزلو
5-6-1 عقاید عمده‌ی مزلو
5-7 هدف از فکر کردن چیست
5-8 فروید فیلسوف بود یا روانشناس
5-9 برداشت فروید از ماهیت انسان
5-10 بیگانگی و توهم از دیدگاه فروید
5-11 ضمیر ناخودآگاه فروید
5-11-1 احساسات ناخودآگاه
5-12 پیش درآمدی بر خود شیفتگی
نتیجه گیری
گزارش کار عملی
فهرست منابع

اومانیسم واژه ای است که در طول تاریخ ، معانی گوناگونی بخود دیده است . تاریخ پیچیده آن در دنیای غرب دامنه معانی و تعاریفش را گسترده کرده است . با وجود این ، میبایست ضمن تأکید بر تکثر ، پیچیدگی و سیال بودن معانی اومانیسم ،تعریف امروزی آن را ارائه نماییم . ریشه این واژه humble (humilis) از واژه لاتین “humus” به معنای خاک یا زمین است . از این رو “homo” به معنای هستی زمینی و “humanus” به معنای خاکی یا انسان است . این واژه در آغاز در مقابل سایر موجودات خاکی یعنی حیوانات و گیاهان و همچنین مرتبه دیگری از مخلوقات یعنی ساکنان آسمان یا خدایان (divihnus , deusldivus) به کار میر فت . در اواخر دوران باستان و قرون وسطای غرب ، محققان و روحانیان میان “divinitas” به معنی حوزه هایی از معرفت و فعالیت که از کتاب مقدس نشأت می گرفت و اومانیتاس (humanitas) یعنی حوزه هایی که به قضایی عملی زندگی دنیوی مربوط میشد، فرق گذاشتند .از آن جا که این حوزه دوم بخش اعظم مواد خام خود را از نوشته های رومی و بطور فراینده یونان باستان میگرفت ، مترجمان و آموزگاران این آثار که معمولاً ایتالیایی بودند خود را “umanisti” یا «اومانیست ها » نامیدند . بر این اساس “humanity” به آن حوزه از معارف درسی اطلاق میشد که صنایع بیان ، منطق ، ریاضیات و مطالعه آثار نویسندگان یونانی و رومی را در بر می گرفت و«اومانیست » فردی بود که این مموضوعات را ترجمه یا تدریس نموده و یا امکانات تدریس آن ها را فراهم میکرد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, علوم انسانی, علوم اجتماعی, اومانیسم, غرب, میلتون, دانته, دین شناسی, فرهنگ غرب, شریعتی, پیامبران, اسلام, جامعه, فلسفه, سقراط, متافیزیک,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 16:11 موضوع | تعداد بازديد : 220 | لينک ثابت


دانلود پروژه امانت‌های الهی در قرآن

تعداد صفحات:166
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
کلیات طرح تحقیق
بیان مسأله
اهمیت مسأله
سوأل تحقیق
فرضیه
حدود مسأله
محدودیت مسأله
کلید واژه ها
امامت
امانت
امین
خیانت
عهد
میثاق
ودیعه
ولایت
فصل اول : کلیاتی در زمینه آیات امانت در قرآن
آیه عرض امانت
معنای عرض امانت
معنای اباء و امتناع از پذیرش امانت
معنای حمل امانت
مراد از انسان حامل امانت کیست؟
معنای ظلوم وجهول
نتیجه قبول امانت
آیه امانات
مراد از اهل امانات چه کسانی هستند؟!
شأن نزول مشهور آیه
مقدم نمودن اداء امانات بر عدالت
مفهوم عام امانات
اقسام امانات
مخاطب در آیه چه کسانی هستند؟!
آیه منع از خیانت درا مانات
امانتداران
پیامبران امین
فرشته امین
کارگزاران امین
مؤمنان و نمازگزاران امانتدار
فصل دوم : بررسی مقایسه‌ای دیدگاه‌های مفسران شیعی واهل سنت در تفسیر امانت
اتصاف به اسماء حسنی
اختیار و اراده
استعداد
اسرار
اصل ادای امانت
اعضاء و جوارح
اوامر و نواهی
اهل و خانواده
ایمان
اوصاف پیامبر آخر الزمان – صلوات الله علیه و آله
تسلیم در برابر پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم-
تسلیم اسماء
تعهد و قبول مسئولیت
تکلیف
توحید
حدود و شرع
دلائل خداشناسی
دلایل و عجایب صنع
دین و شریعت
روح
زن
شغل و منصب
طاعت
عقل
علم
عهد و پیمان
فرایض
فیض الهی
قرآن
لا اله الا الله
لطیفه سیال انسانی
محبت و عشق
معرفت
نماز، روزه غسل حج، جهاد، زکات
وجود و هستی
ودایع و امانات مردم
وظایف و واجبات دین
وفاء به عهود
ولایت الهیه، امامت و ولایت ائمه – علیهم السلام-
فصل سوم : اهمیت امانتداری در روایات و احادیث
رعایت اصل ادای امانت تحت هر شرایطی
رابطه میان امانت و ایمان
آثار امانتداری
آثار بی توجهی به ادای امانت
امانتداری میزانی برای سنجش افراد
فصل چهارم: نتیجه گیری
منابع و ماخذ

مقدمه:
سپاس و ستایش ایزد منان را، که همه کس و همه چیز را، مالک اوست و هر آنچه از ناحیه عنایت او بر هستی جاری گشته، اماناتی است که باید، حافظ و امین بر آن ها بود.
هنگام عرضه امانت حضرت باری- تعالی – خطاب به جمیع خلایق فرمود:
«إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمانَهَ عَلیَ السَّمواتِ و الْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أنْ یَحْمِلْنَها و أشْفَقْنَ مِنْها…»
پس از عرض امانت، همگان از جهت خوف از پذیرش آن ناتوان ماندند، چرا که حمل آن تنها سزاوار انسان بود: «وَحَمَلَهَا الاْنسان…»
و این شانه‌های انسان بود که بار امانت را حمل کرد؛ او که ناز پرورده درگاه الهی بود، آن زمانی که به قدرت لایزال الهی از عدم به وجود آمد، طنین قدسی ندا در داد « فَتَبارَکَ اللهُ أَحْسَنَ الخَالِقین»
خلق شده در زیباترین صورت ها: «وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الاْنسانَ فِی أَحْسَنِ تَقْویمٍ»
و جان گرفته از نفخه ملکوتی : «وَ نَفَخَ فِیه مِنْ رُّوحِه»
ملائک صف به صف بر آستانش به حضور آمدند و نور مطلق مهر «إِنّی جاعلٌ فِی الأرْضِ خَلیفه»
بر پیشانی اش نهاد، و در محضر آموزگار هستی علم اسماء آموخت: « وَعَلَّمَ ءآدَم الأسْمَاء کُلَّهَا»
و ملائک را برآن اسماء مطلع ساخت؛ و عرشیان و قدسیان به فرمان حضرتش به پیشگاه انسان به سجده افتادند:
«وَ إذْ قُلْنَا لِلْمَلائِکَه اسْجدُوا لآدم…» و کریم او را به کرامت خویش نوازش داد: «وَ لَقَدْ کَرَمْنَا بنی ءَآدم…. »
به پاس این الطاف الهی، آن هنگام که عرض امانت بر خلایق کردند، بار امانت به دوش کشید که «نظر وی برعرض حق بود نه بر امانت، لذت عرض، ثقل امانت را فراموش گردانید، لاجرم لطف ربانی به زبان عنایت فرمود: « که برداشتن از تو و نگاه داشتن از من، چون توبه طوع بار مرا برداشتی من هم از میان همه تو را برداشتم.»
رضای حضرت دوست تنها بر حمل امانت استوار نشد، بلکه امر بر ادای آن به سوی اهلش نمود و خطاب آمد:
«إِنَّ الله یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ الی أَهلِهَا…»
و آنان که به درجه ایمان کامل رسیده اند و مصلین حقیقی هستند، هم بر حمل امانت و هم بر ادای آن فائق آمدند و لذا به آنان گفته شد:
«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤمِنُونَ … وَ الذَّینَ هُمْ لِأمانَاتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ».
«إلاَّ الْمُصَلّینَ… وَالَّذینَ هُمْ لأمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ راعون»
و اما سر نهفته در آیات امانت این است که، حضرت باری- تعالی- سخن از عرضه امانت، ادای امانات و رعایت امانات نموده ولی امانت خاصی را نام نبرده و شاید از همین جاست که گفته‌اند: «امانت مفهومی گسترده و وسیع دارد.» و مفسران و اندیشمندان علوم اسلامی به استناد روایات پیامبر اکرم- صلی الله علیه و آله- و ائمه – علیهم السلام- و صحابه برای مفهوم وسیع امانت مصادیق بیشماری را ذکر کرده‌اند، البته در برخی از وجوه امانت میان مفسران اهل سنت و شیعه اشتراک وجود دارد و در برخی تعابیر همچون- امانت امامت و ولایت- میان مفسران فریقین اختلاف نظر دیده میشود، و مادر این پژوهش به بررسی نقاط اشتراک و اختلاف مفسران اهل سنت و شیعه درتفسیر امانت میپردازیم.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, معارف, امانت الهی, قرآن, امامت, امانت, امین, خیانت, عهد, میثاق, ودیعه, ولایت, امتناع, پیامبران, نماز, تکلیف, توحید, عهد وپیمان, زکات, جهاد, غسل, روزه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 16:27 موضوع | تعداد بازديد : 222 | لينک ثابت


دانلود پروژه تبلیغات و تغییر نگرش ها

تعداد صفحات:50
نوع فایل:word
رشته روابط عمومی
فهرست مطالب:
مقدمه
چکیده
تبلیغات
عوامل تاثیر گذار در پذیرش پیام
منبع پیام
ماهیت پیام
شخصیت پیامگیر و ویژگی های آن
محیط یا شرایط دریافت پیام
وظایف کارگزاران تبلیغ ( منبع تبلیغ )
برانگیختن احساس نیاز مردم نسبت به تغییر
ایجاد ارتباط با مخاطب
تعیین نیاز مخاطب
ایجاد انگیزه تغییر در مخاطب
تبدیل نگرش به رفتار
پدیدار ساختن تغییر
دستیابی به داوری جدید
نگرش ها و چگونگی تکوین آن ها
تعاریف نگرش
ویژگی های نگرش
ابعاد نگرش ها
تکوین نگرش ها
نظریه های تغییر نگرش
الگوهای یادگیری تغییر نگرش
نظریه محرک – پاسخ
نظریه هاولند
نظریه مشوق ها و تعارض ها
الگوهای شناختی تغییر نگرش
مفروضات الگو درباره ماهیت آدمی
نظریه تعادل
ساخت های شناختی متعادل و نامتعادل
نظریه توافق
مردم کسانی را که شبیه خودشان باشند، دوست دارند
نظریه همسازی شناختی
نظریه ناهماهنگی (ناهمسازی) شناختی
کاربردهای نظریه همسازی شناختی
نظریه قضاوت اجتماعی
مفاهیم بنیادی نظریه قضاوت اجتماعی
گستره پذیرش، گسترده طرد و گستره عدم التزام
خلاصه نظریه های تغییر نگرش ها
جمع بندی
منابع

مقدمه:
انسان امروز زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی میکند. تعداد آگهی های تلویزیونی که فرد در زندگی میبیند به حدی زیاد است که باور آن حتی برای خودمان، که زیر فشار چنین حجم غریبی هستیم، مشکل است. آگهی تلویزیونی نه تنها نحوه استفاده ما را از دیگر رسانه های ارتباطی تحت کنترل دارد، بلکه بر نحوه حیات، منش، رفتار و جهان بینی تاثیر میگذارد. تبلیغات منحصر به تلویزیون نمیشود بلکه رسانه های دیگر را نیز در بر میگیرد. رادیو، روزنامه، مجله، تبلیغات شهری، اینترنت و… از جمله رسانه های مهم تبلیغاتی محسوب میشود. به نظر میرسد که هر یک از ما در طی شبانه روز خواسته یا ناخواسته در معرض تبلیغات فراوانی هستیم. بنابراین شناخت علمی تبلیغات قطعاً ضروری و لازم به نظر میرسد و وظیفه کارگزار تبلیغ که یکی از ارکان تبلیغ میباشد شناخت کافی از افکار عمومی میباشد و افکار عمومی به عنوان یک پدیده روانی ـ اجتماعی بر نگرش ها استوار است که سوق دادن آن در یک جهت معین کوشش های بسیاری را می طلبد. کارگزاران تبلیغ هرگاه لازم بدانند که افکار عمومی را به حمایت از نظریه معینی یا سازمان و موسسه ای ترغیب کنند در بیشتر موارد با اعمال نفوذ در احساسات مردم به این کار مبادرت میورزند. درواقع از طریق تبلیغات تلاش میشود که تا حد امکان نیروی اندیشه و وجدان فرد را کمتر به کار اندازند و برعکس در او واکنش های انعکاسی شرطی پدید آورد.

چکیده:
منبع پیام، ماهیت پیام، ویژگیهای پیام گیر و محیط پیام یا شرایط دریافت پیام از عوامل تاثیر گذار در پذیرش پیام میباشند. کار اصلی کارگزار تبلیغ یا منبع پیام برقراری ارتباط با فرد، گروه یا عموم میباشد در این راه کارگزار تبلیغ باید پس از ارتباط و تعیین نیاز مخاطب او را به تغییر تشویق کند و نگرش فرد را به رفتار تبدیل کند. نگرش نظامی بادوام است که شامل یک عنصر شناختی با یک عنصر احساسی و یک تمایل به عمل است. نگرش دارای سه ویژگی است. هر نگرشی شامل یک شی، شخصی، رویداد یا موقعیت است ( موضوع نگرش) دوم آن که نگرش ها معمولاً ارزشیابانه اند، سوم آن که نگرش ها معمولاً دارای ثبات و دوام قابل توجهی اند. بر طبق تحقیقات، آن چه نیازهای شخصی را برآورده میکند، کسب اطلاعات درباره موضوع یا شی یا فرد خاص، تعلق گروهی و شخصیت فرد از عوامل تکوین نگرش ها هستند. نظریه محرک، پاسخ و نظریه هاولند از جمله الگوهای یادگیری تغییر نگرش ها هستند. این نظریه ها بیشتر بر این نکته تاکید می ورزند که نگرش ها وقتی تغییر میکنند که تقویت های ارائه شده برای نشان دادن رفتار تازه بیشتر از تقویت های موجود در پاسخ قدیمی باشد. نظری تعادل، توافق، قضاوت اجتماعی و همسازی شناختی از جمله نظریات الگوهای شناختی تغییر نگرش هستند که بر اساس این فرض وضع شده اند که انسان به پذیرنده منفعل اطلاعات نیست، بلکه به عنوان موجودی دارای شناخت اطلاعات رسیده را مورد ارزیابی، تجزیه و تحلیل و تغییر و تفسیر قرار می دهد. در این فرآیند نقش تفکر، حافظه، بینش و عواملی از این قبیل اساسی و مهم است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, تبلیغات, تغییر نگرش, پیام, پیامگیر, قضاوت اجتماعی, گستره پذیرش, آگهی, تلویزیون, رسانه, رادیو, روزنامه, مجله, تبلیغات شهری, اینترنت, افکار عمومی, تفکر, حافظه, نظریه هاولند, توافق, تعادل, نگرش فردی,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 17:20 موضوع | تعداد بازديد : 244 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد