تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه امانت‌های الهی در قرآن

تعداد صفحات:166
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
کلیات طرح تحقیق
بیان مسأله
اهمیت مسأله
سوأل تحقیق
فرضیه
حدود مسأله
محدودیت مسأله
کلید واژه ها
امامت
امانت
امین
خیانت
عهد
میثاق
ودیعه
ولایت
فصل اول : کلیاتی در زمینه آیات امانت در قرآن
آیه عرض امانت
معنای عرض امانت
معنای اباء و امتناع از پذیرش امانت
معنای حمل امانت
مراد از انسان حامل امانت کیست؟
معنای ظلوم وجهول
نتیجه قبول امانت
آیه امانات
مراد از اهل امانات چه کسانی هستند؟!
شأن نزول مشهور آیه
مقدم نمودن اداء امانات بر عدالت
مفهوم عام امانات
اقسام امانات
مخاطب در آیه چه کسانی هستند؟!
آیه منع از خیانت درا مانات
امانتداران
پیامبران امین
فرشته امین
کارگزاران امین
مؤمنان و نمازگزاران امانتدار
فصل دوم : بررسی مقایسه‌ای دیدگاه‌های مفسران شیعی واهل سنت در تفسیر امانت
اتصاف به اسماء حسنی
اختیار و اراده
استعداد
اسرار
اصل ادای امانت
اعضاء و جوارح
اوامر و نواهی
اهل و خانواده
ایمان
اوصاف پیامبر آخر الزمان – صلوات الله علیه و آله
تسلیم در برابر پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم-
تسلیم اسماء
تعهد و قبول مسئولیت
تکلیف
توحید
حدود و شرع
دلائل خداشناسی
دلایل و عجایب صنع
دین و شریعت
روح
زن
شغل و منصب
طاعت
عقل
علم
عهد و پیمان
فرایض
فیض الهی
قرآن
لا اله الا الله
لطیفه سیال انسانی
محبت و عشق
معرفت
نماز، روزه غسل حج، جهاد، زکات
وجود و هستی
ودایع و امانات مردم
وظایف و واجبات دین
وفاء به عهود
ولایت الهیه، امامت و ولایت ائمه – علیهم السلام-
فصل سوم : اهمیت امانتداری در روایات و احادیث
رعایت اصل ادای امانت تحت هر شرایطی
رابطه میان امانت و ایمان
آثار امانتداری
آثار بی توجهی به ادای امانت
امانتداری میزانی برای سنجش افراد
فصل چهارم: نتیجه گیری
منابع و ماخذ

مقدمه:
سپاس و ستایش ایزد منان را، که همه کس و همه چیز را، مالک اوست و هر آنچه از ناحیه عنایت او بر هستی جاری گشته، اماناتی است که باید، حافظ و امین بر آن ها بود.
هنگام عرضه امانت حضرت باری- تعالی – خطاب به جمیع خلایق فرمود:
«إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمانَهَ عَلیَ السَّمواتِ و الْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أنْ یَحْمِلْنَها و أشْفَقْنَ مِنْها…»
پس از عرض امانت، همگان از جهت خوف از پذیرش آن ناتوان ماندند، چرا که حمل آن تنها سزاوار انسان بود: «وَحَمَلَهَا الاْنسان…»
و این شانه‌های انسان بود که بار امانت را حمل کرد؛ او که ناز پرورده درگاه الهی بود، آن زمانی که به قدرت لایزال الهی از عدم به وجود آمد، طنین قدسی ندا در داد « فَتَبارَکَ اللهُ أَحْسَنَ الخَالِقین»
خلق شده در زیباترین صورت ها: «وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الاْنسانَ فِی أَحْسَنِ تَقْویمٍ»
و جان گرفته از نفخه ملکوتی : «وَ نَفَخَ فِیه مِنْ رُّوحِه»
ملائک صف به صف بر آستانش به حضور آمدند و نور مطلق مهر «إِنّی جاعلٌ فِی الأرْضِ خَلیفه»
بر پیشانی اش نهاد، و در محضر آموزگار هستی علم اسماء آموخت: « وَعَلَّمَ ءآدَم الأسْمَاء کُلَّهَا»
و ملائک را برآن اسماء مطلع ساخت؛ و عرشیان و قدسیان به فرمان حضرتش به پیشگاه انسان به سجده افتادند:
«وَ إذْ قُلْنَا لِلْمَلائِکَه اسْجدُوا لآدم…» و کریم او را به کرامت خویش نوازش داد: «وَ لَقَدْ کَرَمْنَا بنی ءَآدم…. »
به پاس این الطاف الهی، آن هنگام که عرض امانت بر خلایق کردند، بار امانت به دوش کشید که «نظر وی برعرض حق بود نه بر امانت، لذت عرض، ثقل امانت را فراموش گردانید، لاجرم لطف ربانی به زبان عنایت فرمود: « که برداشتن از تو و نگاه داشتن از من، چون توبه طوع بار مرا برداشتی من هم از میان همه تو را برداشتم.»
رضای حضرت دوست تنها بر حمل امانت استوار نشد، بلکه امر بر ادای آن به سوی اهلش نمود و خطاب آمد:
«إِنَّ الله یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ الی أَهلِهَا…»
و آنان که به درجه ایمان کامل رسیده اند و مصلین حقیقی هستند، هم بر حمل امانت و هم بر ادای آن فائق آمدند و لذا به آنان گفته شد:
«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤمِنُونَ … وَ الذَّینَ هُمْ لِأمانَاتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ».
«إلاَّ الْمُصَلّینَ… وَالَّذینَ هُمْ لأمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ راعون»
و اما سر نهفته در آیات امانت این است که، حضرت باری- تعالی- سخن از عرضه امانت، ادای امانات و رعایت امانات نموده ولی امانت خاصی را نام نبرده و شاید از همین جاست که گفته‌اند: «امانت مفهومی گسترده و وسیع دارد.» و مفسران و اندیشمندان علوم اسلامی به استناد روایات پیامبر اکرم- صلی الله علیه و آله- و ائمه – علیهم السلام- و صحابه برای مفهوم وسیع امانت مصادیق بیشماری را ذکر کرده‌اند، البته در برخی از وجوه امانت میان مفسران اهل سنت و شیعه اشتراک وجود دارد و در برخی تعابیر همچون- امانت امامت و ولایت- میان مفسران فریقین اختلاف نظر دیده میشود، و مادر این پژوهش به بررسی نقاط اشتراک و اختلاف مفسران اهل سنت و شیعه درتفسیر امانت میپردازیم.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, معارف, امانت الهی, قرآن, امامت, امانت, امین, خیانت, عهد, میثاق, ودیعه, ولایت, امتناع, پیامبران, نماز, تکلیف, توحید, عهد وپیمان, زکات, جهاد, غسل, روزه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 16:27 موضوع | تعداد بازديد : 222 | لينک ثابت


دانلود پروژه وصیت و انواع آن

تعداد صفحات:32
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
بخش اول : تعاریف و کلیات
معنای وصیت
مشروعیت وصیت
اقسام وصیت
وصیت تمکیلی
وصیت عهدی
ارکان وصیت
آیا وصیت عقد است یا ایقاع
لزوم وجواز در وصیت
وصیت در قانون مدنی ایران و سایر کشورها
بخش دوم : ترجمه و تحقیق
انواع وصیت
وصیت تمکیلی
وصیت عهدی
وصیت در قرآن

بخش اول : تعاریف و کلیات
1- معنای وصیت
تصرفاتی که هر شخص مستقیماً یا مع الواسطه برای بعد از فوتش در اموال خود مینماید، به زبان حقوقی «وصیت» نامیده میشود. وصیت یک نوع اجازه خاصی است که به موجب آن اشخاص میتوانند اراده خود را در زمانی که حیات ندارند، به موقع اجرا گذارنده خواه به صورت عهدی و خواه به صورت تکمیلی

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, وصیت, مشروعیت, وصیت عهدی, وصیت تمکیلی, ایقاع, عقد, قانون مدنی, وصیت در قرآن, حیات, مرگ, اموال, ,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 17:07 موضوع | تعداد بازديد : 221 | لينک ثابت


دانلود پروژه پیش بینی ضرر در مسئولیت قرار دادی و قهری

تعداد صفحات:59
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
کلیات
مفهوم مسئولیت مدنی و اقسام آن از نظر منشأ
موضوع مسئولیت مدنی
ارکان مسئولیت مدنی
قلمرو و مبنای قاعده پیش بینی پذیری ضرر
قلمرو و جایگاه قاعده
جایگاه قاعده در مسئولیت قرار دادی
گسترش قلمرو قاعده در الزامات خارج از قرار داد
مبنای قاعده پیش بینی پذیری ضرر
مبنای قاعده در مسئولیت قرار دادی
مبنای قاعده در الزامات خارج از قرار داد
اجرای قاعده پیش بینی ضرر
اجرای قاعده پیش بینی ضرر در هر دو مسئولیت
ضابطه تشخیص ضرر قابل پیش بینی
استثنائات قاعده
نتیجه
فهرست منابع

پیشگفتار:
مسئولیت مدنی در حقوق تعهدات عنوانی است برای بیان الزام قانونی جبران ضررهای ناروا خواه این ضرر از عهد شکنی و نقص پیمان باشد یا از تخطی از تکلیف عمومی عدم اضرار به غیر بر این اساس مسئولیت مدنی دو شاخه مهم دارد: مسئولیت قرار دادی و الزامات خارج از قرار داد. هدف از مسئولیت جبران ضرر ناروا میباشد و ضرر ناروا ضرری است که در مبانی نظری مسئولیت از آن سخن میرود و معیار آن منطبق بر مبنای مسئولیت است. جبران ضرر ناروا منوط به وجود شرایطی است از جمله این شرایط شرط «قابلیت پیش بینی ضرر» میباشد که هم در مسئولیت قرار دادی و هم در مسئولیت قهری (الزامات خارج از قرار داد) مورد بحث است.
به عنوان مثال در حقوق فرانسه مسئولیت قرار دادی قلمرو مرسوم قاعده پیش بینی ضرر است و اجرای آن در مسئولیت قهری تلویحاً پذیرفته شده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پایان نامه, پروژه, پیش بینی, ضرر, مسئولیت, قرارداد, مسئولیت مدنی, تعهدات, قانون, مبانی نظری, تکلیف عمومی, عهد شکنی, نقص پیمان, مسئولیت قهری,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 17:10 موضوع | تعداد بازديد : 204 | لينک ثابت


دانلود پروژه اقـالـه

تعداد صفحات:61
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
اقاله در لغت
اصطلاح و کاربرد اقاله
بررسی ماهیت اقاله
مقایسه اقاله و حق فسخ
مبنای اقاله
فایده و آثار حقوقی بحث
اقاله؛ عقد یا فسخ عقد
قلمرو اقاله
عقود و موارد اقاله ناپذیر
شرایط صحت اقاله
قصد و رضای طرفین
اهلیت دو طرف
معلوم و معین بودن موضوع اقاله
تلف عوضین در اقاله
تغییر عوضین
آیا افزودن یا کاستن از عوضین اقاله را بی اثر میکند
تلف عوضین معامله
خاستگاه نزاع
آثار اقاله
آثار اقاله در عقد تملیکی
عقد عهدی
نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ

مقدمه:
هنگامی که دو طرف برای برآوردن نیازها و تأمین منافع خود با یکدیگر عقدی را منعقد میسازند، این عقد و پیمان از آثار شرعی برخوردار میشود و برابر با قاعده و اصل اولی در عقود پابرجا و وفای به آن ضروری خواهد شد, زیرا هر کدام از دو طرف عقد به هنگام بستن عقد منظور و هدفی را دنبال میکرده‌اند که برای برآورده شدن آن به انعقاد عقد روی آورده‌اند؛ این هدف و حق نباید ضایع گردد. حال اگر هر کدام پس از انعقاد عقد دریابند که به هدف مورد نظر خود دست نمی یابند و یا به هر دلیلی از انعقاد عقد پشیمان شوند, آنگاه نیز با توافق یکدیگر عقد را میتوانند برهم بزنند. به گفته دیگر، همان گونه که اراده دو طرف در پدید آمدن عقد تأثیر میگذارد و بی این دو اراده عقدی برقرار نخواهد شد, همین دو اراده نیز در سرنوشت عقد تأثیر میگذارد؛ پابرجا بودن و یا از میان رفتن عقد، بنابر اراده دو طرف است. پس اگر به انحلال و زوال عقد و آثار آن تصمیم بگیرند، عقد از بین میرود و در پی آن، آثار عقد نیز زایل میگردد؛ به این عمل حقوقی اقاله یا تفاسخ گویند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, اقاله, ماهیت, حقوق, فسخ, عقد, اهلیت, خاستگاه, تملیک, عقد عهدی, منافع, تامین, عقود, اراده, انعقاد,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 2:57 موضوع | تعداد بازديد : 221 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه بررسی جلوه‌های تربیتی در اشعار حافظ

تعداد صفحات:51
نوع فایل:word
رشته زبان و ادبیات فارسی
فهرست مطالب:
فصل اول : مقدمات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
پرسشهای مطالعاتی
حدود مطالعاتی
متغییر های تحقیق
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
پیشینه تحقیق
حافظ کیست؟
مقابله با تزویر و ریا
مقابله با تذویر و ریا
امید به عفو و رحمت الهی
نماز و نیایش
اعتقاد به روز قیامت و داوری
دستگیری از دیگران
صداقت و راستگویی
دوری از هم صحبت بد
آزادگی و وارستگی
تسلیم و رضا
ارزش استفاده از وقت
ارزش دوست و دوستی
وفا به عهد
تاثیر دعا کردن
بر حذر داشتن از ظلم و ستم
بلندنظری و وسعت دید در طریق معرفت
ادب
مراعات حال دیگران
پند پذیری و نصیحت
ناپایداری جهان
غرور و خودبینی
قرآن و اشعار حافظ
معانی اخبار احادیث در اشعار حافظ
جمع بندی فصل دوم
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
فصل چهارم : بحث و نتیجه گیری
خلاصه یافته‌ها
پاسخ به پرسشهای مطالعاتی
بحث و نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ

چکیده:
پژوهش ارائه شده تحت عنوان جلوه های تربیتی در اشعار حافظ میباشد. جمع آوری اطلاعات در این پژوهش همانطور که در فصل سوم اشاره شده است به روش کتابخانه‌ای میباشد در این تحقیق بیشتر حول اشعار حافظ و مسائل تربیتی و اخلاقی اشعار حافظ از جمله: اندیشه‌ها یا خلاقی حافظ، تأثیر قران و اخبار و احادیث در اشعار حافظ مورد بررسی قرار گرفته است.
این تحقیق در چهار فصل تنظیم شده است و پرسشهای در مورد عرفان حافظ جامعه نگری و آئین و طریقت حافظ مطرح شده است و در فصل آخر به آن پاسخ داده شده است.

مقدمه:
مقوله تربیت از ابتدایی ترین و اساسی ترین نیازهای زندگی بشری است و نه تنها تربیت لازمه جدایی ناپذیر زندگی، بلکه متن آن بوده است و زندگی، از گهواره تا گور جلوه ای از آن است. انسان تنها در پرتو تربیت صحیح است که بعنوان موجودی هدفمند و اندیشمند به اهداف و آرمانهای خود دست می‌یابد و قله رفیع سعادت مطلوب خویش را فتح مینماید؛ از این رهگذر برای انسان مسلمان تربیت اسلامی ضرورتی مضاعف دارد زیرا انسانی که گردنبند مروارید دین و بندگی خالق متعال را برگردن آویخته جز در پرتو صحیح اسلامی به مدال افتخار عبودیت و تسلیم نائل نمی‌آید، از سوی دیگر چنین انسان مسلمانی برای پیمودن راه سعادت و بندگی احتیاج به الگوهای مطمئن دارد تا هم راه صحیح بندگی و سعادت را طی کند و سریعتر به مقصد برسد. از این رو معصومین علیهم السلام که از گوهر عصمت و مصونیت از خطا و اشتباه برخوردارند بهترین الگوهای تربیتی بوده و هستند و همچنین بزرگانی که از پیروان ائمه معصومین بوده و هستند؛ میتوانند الگوی مناسبی باشند.
ادبیات هر ملت بازتاب فرهنگ و تمدن آن ملت است. خلق کنندگان ادبیات، یعنی شاعران و نویسندگان، همواره در میان مردم می زیسته اند و روش زندگی آنان مطابق با زندگی مردم بوده است. آنها همچنین از آداب و رسومی پیروی میکرده اند که در جامعه مرسوم بوده است و خود را ملزم به اطاعت از این آداب و رسوم و قوانین که فرهنگ و تمدن جامعه را تشکیل میدهد؛ میدانسته اند. شاعران بعنوان عضوی روشن فکر جامعه نه تنها تأثیر زیادی بر جامعه ای که در آن می‌زیسته اند. گذاشته‌اند؛ بلکه تأثیر زیادی نیز پذیرفته‌اند و این اثر گذاری و اثر پذیری را میتوان در لابه لای اشعارشان دریافت. بدون شک خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی گوهر تابناک و ستاره درخشان آسمان ادب ایران و گل پر طراوت و زیبای باغ شاعران جهان است، انسانی روشن فکر، وارسته و ادیب و آزاده بود که نه تنها از عقاید و افکار مردم زمان خود اطلاع کامل داشت بلکه مردی بود که از میراث ادبی نیاکان، اجداد، ملیت خود مطلع بوده و بدان افتخار میکرده. او حافظ قرآن بود و به اسلام عشق میورزید. مسلمانی پاک و اهل طریقی منزه و پرهیزکار بود که تمام ذرات جسم و جان و همچنین زندگی اش را وقف انسانیت کرده بود.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود پایان نامه, اشعار حافظ, ادبیات فارسی, جلوه های تربیتی, تزویر, رحمت الهی, عفو, ریا, صداقت, راستگویی, ظلم و ستم, وفا به عهد, غرور و خودبینی, جمع آوری اطلاعات, احادیث, جامعه نگری, طریقت, اساس, زندگی بشر, پیمودن راه سعادت, شاعر, نویسندگان, منزه, پرهیزکار, وارسته, ادیب, انسانیت, ذرات جسم و جان,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 14:56 موضوع | تعداد بازديد : 267 | لينک ثابت


دانلود پروژه وصیت

تعداد صفحات:35
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بخش اول – تعاریف و کلیات
معنای وصیت
مشروعیت وصیت
اقسام وصیت
وصیت تملیکی
وصیت عهدی
ارکان وصیت
آیا وصیت عقد است یا ایقاع
لزوم وجواز در وصیت
وصیت در قانون مدنی ایران و سایر کشورها
بخش دوم – ترجمه و تحقیق
انواع وصیت
وصیت تمکیلی
وصیت عهدی
وصیت در قرآن
منابع و مآخذ

مقدمه:
از مهمترین مسائلی که جامعه بشری در دنیای قدیم و تا عصر حاضر نیازمند آن بوده و هست. رعایت متقابل اصول و حقوق اجتماعی و به طور کل اجرای عدالت است که اسلام نیز بر آن تکیه کرده و حکم وصیت یکی از آن حقوق میباشد که در قالب واژه وصی و مشتقاتش در قرآن کریم در موارد مختلف بیان فرموده است که هر واژه به مقتضی بیان حقی از حقوق اجتماعی است بنابراین وصیت امری مهم است تا جایی که خداوند میفرماید شرع و آیینی که برای شما مسلمین قرار داده شده همان حقایقی است که بر نوح و دیگر پیامبران سفارش نمودیم در اسلام وصیت شروع است با توجه به کتاب و سنت و اجماع و عقل در مذهب شیعه و در اهل تسنن با اختلافاتی و همین طور راجع به اقلیت‌های دینی طبق قانون اساسی در اصول 12 و 13 به موضوع وصیت طبق فقه خودشان پرداخته است. واژه وصیت در بین علماء مورد اختلاف نظر است. در جمع بندی نظرات واژه وصیت به معنای وصل، عهد است که معنای وصل در قانون اساسی ایران سازگار ولی در اکثر آیات قرآن معنای عهد مورد نظر میباشد وصیت اقسام و ارکان دارد که بدون آن ها وصیت محقق نمیشود. از نظر اکثر حقوقدانان وصیت عقد است نه ایقاع. از دیگر معانی وصیت که در قرآن بکار رفته امر به اطاعت والدین، پند و اندرز اخلاقی، وصیت راجع به ارث فرزندان و همسر …. پس وصیت اجازه خاصی است که به موجب آن اشخاص میتوانند حتی اراده خود را در زمانی که حیات ندارند به اجرا گذارند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اسلام, اطاعت والدين, اهل تسنن, ايقاع, جامعه بشری, حقوق, حقوق اجتماعی, حقوقدانان, دانلود پروژه, عدالت, قانون اساسی, قرآن, قرآن كريم, مذهب شيعه, مشروعيت, وصيت تمليکی, وصيت عقد, وصيت عهدی, وصیت, پند و اندرز اخلاقی,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:08 موضوع | تعداد بازديد : 217 | لينک ثابت


دانلود پروژه اجتماعی بودن انسان

تعداد صفحات:37
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
وابستگی ما به دیگران
جنبه فطری بودن آن
جنبه تامین نیاز
حاصل حیات اجتماعی
لزوم ضابطه و اخلاق
ضرورت وجود ضوابط
اخلاق و فوائد وجودی آن
تعاریف اخلاق
فرق بین آداب و اخلاق
فرق اخلاق و وظیفه
اهمیت اخلاق در اسلام
خلقیات در اسلام
دسته بندی مسائل اخلاقی
فوائد و آثار اخلاق
اخلاق و ایمان
اخلاق و عزت
اخلاق و سعادت
اخلاق و رشد
توصیه ها به اخلاق
اصول و ضوابط اخلاقی اسلامی
نقاط اشتراک در حیات
اصول حیات مشترک
اصول و ضوابط اخلاقی
اصل وحدت در تبار
اصل احترام به ا نسانیت
اصل دوست داشتن مردم
اصل اصلاح فیمابین
اصل حسن خلق
اصل نرمی و مدارا
اصل وفای به عهد
اصل صداقت و پاکی
اصل مسئولیت پذیری
اصل عدالت و انصاف
اصل خیرخواهی
اصل حرکت به نفع دیگران
اصل تعاون
اصل مساوات و مواسات
اصل تواضع
اصل اهتمام به امور مردم
اصل نظارت اجتماعی
اصل حرمت جمع
اصول دیگر
اصل یاد خدا
ویژگی های اخلاقی یک مسلمان
طبیعت و خوی او
در کلیات اخلاق
سجایای او
از نظر زبان
در رابطه با انسان ها
در برابر اسرار مردم
در اختلافات
خود داری در مشی خصوصی
معاشرت در خانواده
معاشرت زوجین
اساس روابط در خانواده
احترام
معاشرت مرد با زن
دید اسلام به زن
درخواست برای زن
در برابر لغزش ها
معاشرت زن با شوهر
معاشرت والدین با فرزندان
ضرورت تربیت کودک
نیکی به کودک
معاشرت فرزندان با والدین
اطاعت از والدین
نیکی به والدین
معاشرت با خویشان و نزدیکان
حقوق معاشرتی
فوائد صله رحم
در رابطه با دیگران
منابع و مأخذ

مقدمه:
حیات هر انسان لااقل از سه جنبه قابل ملاحظه و بررسی است:
1) از لحاظ جنبه های زیستی که در آن سعی داریم مباحثی چون وراثت و صفات ارثی، جنبه های مربوط به وزن و شکل و قد و حجم و وظایف الاعضاء سلامت و بیماری، زشتی و زیبایی، طول عمر، استخوان بندی، وضع غدد، غرائز و … را مورد بررسی قرار دهیم.
2) از لحاظ جنبه های اجتماعی که در آن بحث از مباحثی چون شخصیت، رفتار اجتماعی، طرز برخوردها و معاشرت ها، حدود و حقوق، طرز فکرها و موضعگیری ها، آموخته ها و مکتسبات از محیط و فرهنگ، کیفیت عمل، نحوه مواجهه با مشکل و … است.
3) از لحاظ جنبه های معنوی و روانی و عاطفی که ارزش حیات و مباحث مربوط به تشکیل شخصیت و رتبت و موقعیت اجتماعی انسان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
با این که برخی از این ابعاد ظاهراً به فردیت فرد مربوط می شدند اگر نیکو بررسی شود دور از تاثیر پذیری از جمع و حیات جمعی و نفوذ افراد و اشخاص دیگر نیستند. در امری چون هوش و استعداد، در بیماری مادرزادی، در سلامت یا بیماری اعصاب و روان، آدمی ساخته و پرداخته نفوذ دیگران و لااقل والدین است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آداب, احترام, اخلاق, اخلاقی اسلامی, استخوان بندی, اسلام, انسان, انصاف, ايمان, تربيت كودک, تعاون, جنبه های اجتماعی, حسن خلق, حقوق معاشرتی, خانواده, خيرخواهی, دانلود پروژه, زوجين, سعادت, صداقت, ضوابط اخلاقی, طبيعت, طول عمر, عدالت, عزت, علوم اجتماعی, فرزندان, مدارا, مسئوليت پذيری, مسائل اخلاقی, مساوات, معاشرت, نظارت اجتماعی, والدين, وفای به عهد, ياد خدا,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:16 موضوع | تعداد بازديد : 259 | لينک ثابت


دانلود پروژه چگونگي رسميت و لازم الاجرا شدن معاهدات در حقوق كنوني جمهوري اسلامي

تعداد صفحات:56
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
چگونگي رسميت يافتن و لازم الاجرا شدن معاهدات در حقوق كنوني ايران
نخست كلمه معاهده
تعريف معاهده در حقوق بين الملل، حقوق ايران و فقه اسلامي
در حقوق بين الملل
توافق بين المللي
معاهده بين المللي
آزادي در نحوه كتبي بودن معاهده
انعقاد معاهده بين تابعان حقوق بين الملل
معاهده مشمول حقوق بين الملل
دو يا چند جانبه بودن معاهده
تعريف معاهده در حقوق ايران
در حقوق بين الملل اسلامي
انواع معاهدات در حقوق ايران
معاهدات رسمي
عهدنامه
مقاوله نامه (كنوانسيون)
موافقت نامه
پيمان هاي مربوط به اتحاديه هاي بين المللي
اساسنامه
منشور
ميثاق
تفاهم نامه هاي بين المللي
انواع تفاهم نامه هاي بين المللي
تفاوت معاهده و تفاهم نامه
مراحل تنظيم معاهدات رسمي در حقوق ايران
امضاي مقدماتي معاهده
چه كسي صلاحيت امضاي مقدماتي معاهده را دارد؟
معاهده اي كه توسط نمايندگان دو كشور به امضاء رسيده است تا چه حدودي الزام آور ميباشد؟
تصويب معاهدات بين المللي
اعتبار و اهميت تصويب معاهده براساس حقوق بين الملل معاصر
چگونگي تصويب معاهده در مجلس شوراي اسلامي
روش هاي تصويب معاهده در مجلس
تاييد معاهده توسط شوراي نگهبان
امضاء نهايي معاهدات توسط رئيس جمهور
انتشار معاهده در روزنامه رسمي
مبادله اسناد تصويب معاهدات
نحوه مبادله اسناد تصويب معاهده
زمان لازم الاجرا شدن معاهده
در معاهدات دو جانبه
لازم الاجرا شدن معاهده از زمان التزام قطعي به مندرجات آن
مقررات شكلي كنوانسيون ها پس از تدوين نهايي بلافاصله لازم الاجرا هستند
منــابع و مـاخـذ

نخست كلمه معاهده:
معاهده به معناي عهد و سوگند و پيمان و شرط. با يكديگر عهد كردن. پيمان نمودن با كسي و سوگند خوردن. با كسي عهد كردن اسم نوعي از عقد صلح بين مسلمانان و غير مسلمانان است كه پيش از جنگ و يا بعنوان ختم جنگ منعقد ميشد و نتيجه آن صلح موقت است. (به عكس عقد ذمه) و در متن عقد بايد مدت آن معلوم گردد و عقد مذكور استقلال سياسي خصم را از بين نميبرد و طرف اين عقد ممكن است ذمي يا غير ذمي باشد و پس از انعقاد عقد، طرف را معاهد ناميده اند، به جاي معاهده لغت مهادنه هم به كار رفته است در ترمينولوژي حقوقي تاليف دكتر جعفري لنگرودي به معني عهد (در مقابل نذر) است و همچنين در اصطلاح حقوق بين المللي به معني قرارداد بين المللي است. معاهده معادل Traite در زبان فرانسوي و Treaty در زبان انگليسي ميباشد.

لينك دانلود

 


برچسب ها : اساسنامه, اسلام, تفاهم نامه, جمهوري اسلامي ايران, حقوق, حقوق بين الملل, دانلود پروژه, رئيس جمهور, رسميت, روزنامه رسمي, سوگند, شرط, شوراي نگهبان, عهد, عهدنامه, فقه, كنوانسيون, معاهدات, معاهدات رسمي, مقاوله نامه, منشور, موافقت نامه, ميثاق, پيمان,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 10 فروردين 1396 ساعت 13:24 موضوع | تعداد بازديد : 215 | لينک ثابت


دانلود پروژه اعتراضات امور ثبتي در دادگاه

تعداد صفحات:23
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تصويب قانون ثبت اسناد و املاك
تعريف ثبت اسناد و املاك
ثبت
سند يا اسناد
ملك يا املاك
هدف از ثبت املاك و اسناد
اعتراض به ثبت
اعتراض به اصل درخواست ثبت (اعتراض به ثبت)
كساني كه حق اعتراض به ثبت را دارند
مهلت اعتراض بر ثبت
نحوه تقديم اعتراض
اقدامات اداره ثبت پس از وصول اعتراض بر ثبت
اعتراض به حدود ملك مورد درخواست ثبت
مهلت اعتراض بر حدود
نحوه تقديم اعتراض بر حدود
اقدامات اداره ثبت
مواردي كه اعتراض به دادگاه فرستاده نميشود
تجديد دادخواست اعتراض بر حدود
اثر انقضا مدت اعتراض
سقوط حق اعتراض
اعتراض نسبت به حقوق ارتفاقي
فوت يا جنون و حجر معترض ثبتي
منابع و ماخذ

مقدمه:
قبل از شروع به بحث مورد نظر كلياتي را در مورد ثبت بعنوان مقدمه در اول مبحث بيان ميكنيم كه مختصري از تاريخچه ثبت در ايران ميباشد.
در ايران دوره ساسانيان و زمان قباد يكي از پادشاهان اين سلسله كه شهرهاي كازرون، فارس و گنجه در قفقاز توسط او ساخته شد براي شهر نقشه كشي به عمل آمد و محل خانه ها و املاك مشخص شدند.
در زمان انوشيروان يكي از وظايف فرمانروايان اين بوده كه صورت تغيرات حاصل در املاك را ثبت ميكردند. دفاتر ديگري نيز از قبيل دفتر مميزي املاك و مساحي آن وجود داشته كه در اخذ ماليات موثر بوده است.
در قرون وسطا نيز ثبت املاك در برخي از ممالك اروپايي از جنبه مالياتي مورد عمل قرار ميگرفت. شارلماني در فرانسه دستور تجديد نظر در مميزي املاك را صادر نمود و همچنين در انگلستان به موجب اسنادي كه به دست آمده است مساحي و نقشه برداري و تقويم اراضي متداول بوده است. اين اقدامات مربوط به حدود سال 1080 ميلادي ميشود كه بيشتر براي وضعيت املاك به منظور اخذ ماليات بوده است.
در كشور ايران مميزي املاك به منظور وصول ماليات سابقه طولاني دارد و هر چند سال يك بار براي تعيين ميزان مالياتي كه هر ده يا قريه و زمين بايستي به دولت پرداخت كند مميزي املاك تجديد ميشد.
بعد از ظهور اسلام اولين مدركي كه صراحتا به تنظيم سند و تنظيم كننده و شرايط مربوط به آن اشاره دارد قرآن كريم است كه در سوره قره آيه 282 مي فرمايد:
(اي كساني كه ايمان داريد اگر وامي را به يكديگر تا سر آمد معيني داديد آنرا بنويسيد و بايد نويسنده اي ميان شما به عدالت بنويسد)
قرآن كريم نحوه انجام معاملات و طرز تنظيم آن و شرايط تنظيم كننده سند و شهود معامله و اصحاب معامله و وثيقه و امثال آن را به تفضيل مورد بحث قرار داده است. فقهاي اسلام نيز در كتب فقهي مباحث زيادي در باب معاملات دارند.
در دوره خلافت امويان و حكومت مغول دفاتري از نظر وصول ماليات نسبت به ثبت املاك و باغات و نخلستان ها وجود داشته است.
در عهد صفويه يك نفر قاضي شرع به حل و فصل دعاوي ميپرداخت و وظيفه تنظيم اسناد معاملات مردم را نيز به عهده داشت. وي اسناد معاملات را مهر كرده و در دفتر مخصوص ثبت ميكرد.

لينك دانلود

 


برچسب ها : اداره ثبت, اراضي, اسلام, اسناد, اعتراض به ثبت, اعتراضات, املاك, امور ثبتي, امويان, باغات, حقوق, دادگاه, دانلود پروژه, ساسانيان, سند, عهد صفويه, فارس, قفقاز, ماليات, معاملات, ملك, نخلستان, نقشه كشي, پادشاهان, كازرون, گنجه,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 12:44 موضوع | تعداد بازديد : 208 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد