تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پایان نامه باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی

تعداد صفحات:129
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات
بیان مسئله
انگیزه انتخاب موضوع
قلمرو تحقیق
روش تحقیق
پیشینه تحقیق
فصل دوم:
بررسی وتحقیق پیرامون معانی و مفهوم،ملاک،عوامل و موانع و تاریخچه فطرت
بخش اول:
معانی فطرت
فطرت درلغت
مقایسه واژه های طبیعت، غریزه، فطرت
طبیعت
غریزه
فطرت
تفاوت ها
فطرت دراصطلاحات منطق و فلسفه
نتیجه گیری
مفهوم فطرت درقرآن
مفهوم فطرت در روایات
مفهوم فطرت درفلسفه اسلامی
بخش دوم:
ملاک، تعریف و تقسیم امور فطری
تشخیص امورفطری ازامور غیر فطری
تعریف وویژگی های امور فطری
تعریف امورفطری
ویژگی های امور فطری
اثبات فطریات درانسان
تقسیم امور فطری
بینش های فطری
گرایش های فطری
بخش سوم:
عوامل و موانع شکوفایی فطرت
عوامل شکوفایی فطرت
آموزه های الهی بوسیله انبیا
تزکیه نفس و ریاضت و تقوا
موانع شکوفایی فطرت
غفلت
وسوسه های شیطانی
عقل متعارف
دنیاگرایی
خطا در تطبیق
بخش چهارم:
تاریخچه
فطرت وادیان
فطرت درمیان فلاسفه قبل و بعد یونان باستان
فطرت درکلام سقراط وافلاطون
نظریه افلاطون
تفاوت فطرت و نظریه استذکاری افلاطون
افلاطون و معرفت فطری
مفهوم، نظریه و برهان فطرت از نظر فلاسفه و متکلمین اسلامی
مفهوم واصطلاح فطرت از نظرابن سینا
مفهوم فطرت مذهبی از نظرصدرالمتhلهین
مفهوم فطرت در نظر فیلسوف اسلامی ملاهادی سبزواری
مفهوم فطرت ازنظرعلامه طباطبایی
مفهوم و برهان فطرت ازنظر حکیم شاه آبادی
مفهوم فطرت
تقریرهای مرحوم شاه آبادی درمورد برهان فطرت
فطرت افتقار
فطرت خضوع
فطرت امید
برهان فطرت حب کمال
فطرت مذهبی و برهان فطرت از نظر امام خمینی
فطرت مذهبی
برهان فطرت
مفهوم، نظریه و برهان فطرت از نظر شهید مطهری
مفهوم فطرت مذهبی
نظریه فطرت
شهید مطهری، نظام فکری و خاستگاه نظریه فطرت
اهمیت فطرت و نظریه فطرت در نظر شهید مطهری
تعریف و تبیین فطرت از نظر شهید مطهری
لوازم وتوابع نظریه فطرت
بی مهری به فطرت و نظریه فطرت
برهان فطرت در نظر شهید مطهری
مفهوم و برهان فطرت در بیان فیلسوف معاصر جوادی آملی
مفهوم فطرت
برهان فطرت
برهان فطرت در نظراستاد مصباح یزدی
مفهوم فطرت مذهبی در نظر حکیم فیض کاشانی
فصل سوم:
معنی و مفهوم باور و مصادیق باورهای فطری
بخش اول:
معنی و مفهوم باور، راه های رسیدن به آن و توجیه باور
باور در لغت
مفهوم باور
راه های رسیدن به باور
توجیه باور
بخش دوم:
باورهای دینی و نظریه فطرت در دیدگاه اسلام
معرفت شناسی دینی
تبیین باورهای دینی
پایه بودن باورهای دینی ومنشا آن ها
نظریه فطرت در دیدگاه اسلام
باورهای فطری از نظر منطق دانان مسلمان
نتیجه گیری
بخش سوم:
مصادیق باورهای فطری
تشخیص احکام و باورهای فطری
اشاره اجمالی به احکام فطریات
فطری بودن اصل وجود مبدا متعال
فطری بودن اصل وجود معاد و رستاخیز
فطری بودن اصل نبوّت ورُسل
فصل چهارم:
باورهای فطری خداشناسی و توحید، معاد و نبوت
بخش اول:
بررسی معنا و مفهوم، نظرات و ادلّه فلاسفه و حکمای اسلامی در اثبات خداشناسی فطری
اهمیت وانگیزه خداشناسی فطری
فطرت خداشناسی ومعانی واصطلاحات آن
فطرت وخداجویی
فطرت وخداشناسی
فطرت وخداپرستی
تاریخچه بحث «فطرت خداشناسی
سخنان دانشمندان ،فلاسفه ومتکلمان غربی درباره گرایش به خدا
گرایش فطری به خدا از نظر دانشمندان وفلاسفه اسلامی
گرایش فطری به خدا درکلام وحی
آیاتی که بصورت صریح درمورد فطرت خداگرایی می باشند
آیاتی که بصورت غیرمستقیم دلالت برفطرت خداگرایی دارند
دیدگاههای مختلف درباره مفهوم خداشناسی فطری
دیدگاه متکلمان وفلاسفه مسلمان
دیدگاه عرفا درباره مفهوم خداشناسی فطری
نتیجه بحث
توحید فطری
خداشناسی وتوحید
نقش فطرت درتوحید وخداشناسی
معرفت فطری تعریف خدا
امکان شناخت خدا وخداشناسی فطری
مروری برراههای خداشناسی
امکان شناخت خدااز طریق عقل
نظر حکمای اسلامی
دیدگاه قرآن راجع به شناخت خدا
دلایل خداشناسی از نظر تعداد
دسته بندی دلایل اثبات وجود خدا
بررسی ادله اثبات خدااز طریق امور فطری
اثبات خدا از راه شوق وعشق فطری به وجود مطلق
اثبات خدا از طریق امید فطری به او درحوادث خطرناک
اثبات فطری بودن شناخت خدا از راه عمومیت اعتقاد به خدا درهمه ملتها اجماع عام
اثبات خدا از طریق مکاشافات وتجربه های دینی
نتیجه گیری بحث
بخش دوم :باورفطری معاد
معناومفهوم وآثاراعتقاد به معاد درحیات انسان
معنای لغوی و اصطلاحی معاد
واژه معاد درقرآن وروایات
معنای عام وخاص معاد
ارتباط معاد شناسی وانسان شناسی
نقش معادباوری درحیات انسان
هدف از معاد شناسی
آثار اعتقاد به معاد
جایگاه فطری معاد
جایگاه معاد
ریشه های معاد دراعماق فطرت
پیمودن بی راهه ها
انحراف از فطرت وسرگردانی دربیراهه ها
خرافات مضحک واسف انگیز
معاد درتجلیگاه فطرت
فطرت نخستین رهنمودن راه
عشق به بقاء
رستاخیز درمیان اقوام پیشین
رستاخیز کوچک وبزرگ
بررسی براهین وادلّه اثبات باور فطری معاد
دلایل امکان باور فطری معاد
دلائل وقوع باور فطری معاد
برهان فطرت دراثبات باور فطری معاد
بیان اقوالی ازفلاسفه ومتکلمین اسلامی دراثبات باور فطری معاد
نتیجه گیری
بخش سوم : باور فطری نبوّت
معانی نبوّت
معنای لغوی نبوّت
حقیقت نبوّت
نبوّت از نظر قرآن وروایات
انواع نبوّت
اثبات نبوّت عامّه از نظر فلاسفه وحکما
نبوّت خاصّه
نبوّت وفطرت
نبوّت مکمل فطرت
هماهنگی فطرت وشریعت
فطرت رمز جامعیت وجاودانگی شریعت
فلسفه بعثت نبوّت
نمایاندن راه رستگاری
غفلت زدایی وبیدارگری
بازخواست پیمان فطری
یادآوری نعمتهای الهی
هموارساختن راه تفکر
پشتیبانی از فضائل اخلاقی
برقراری عدالت اجتماعی
لزوم نبوّت ازنظررهبری فطری
نیاز امور فطری به رهبری
لزوم نبوّت ازنظروضع قوانین
انسان خواهان زندگی دستجمعی است
انسان یک موجود مرزنشناس است
لزوم نبوّت فطری از نظر تعلیم وتربیّت
بیان اقوالی ازفلاسفه ومتکلمین اسلامی در اثبات باورفطری نبوت
ابوعلی سینا
سهروردی
ملاصدرا
دیدگاه متکلمان اسلامی
نتیجه بحث
فهرست آیات

منابع ومآخذ

 

لینک دانلود

 

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, فلاسفه, فطرت, غریزه, طبیعت, منطق, عوامل و موانع, شگوفایی, انبیا, تقوا, غلفت, یونان, سقراط, خضوع, حب کمال,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 18:07 موضوع | تعداد بازديد : 227 | لينک ثابت


دانلود پروژه اومانیسم

تعداد صفحات:138
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : اومانیسم چیست؟
1-1 تعریف اومانیسم
1-2 تاریخچه اومانیسم
1-3 اومانیسم یعنی
1-4 اگر بخواهیم نگاهی داشته باشیم به تاریخچه اومانیسم باید به چه دوره‌ای برگردیم
1-5 اومانیسم در غرب
1-5-1 اومانیسم در سروده‌های دانته و میلتون
1-6 انواع اومانیسم
فصل دوم :اومانیسم و دین شناسی
2-1 تاثیر اومانیسم بر دین
2-2 تاثیر اسلام و فرهنگ تئوکراتیل بر شکل‌گیری اومانیسم
2-3 دو وجه فرهنگ اومانیسم و بیان نظریه‌های متفاوت نسبت به تعریف دین
2-4 فرهنگ زمینی از دیدگاه دین
2-5 جوهره اصلی تفکر و فرهنگ معاصر غربی
2-6 تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ غرب
2-7 ملاک سودمندی از نظر اومانیست‌ها
2-8 اومانیسم اسلامی در اندیشه شریعتی
2-8-1 شریعتی و ماهیت پویای انسان
2-8-2 انسان جمعی از خدا و خاک
2-8-3 مقایسه‌ی دیدگاه اومانیسم غربی و اومانیسم شریعتی
2-8-4 کاربرد اندیشه‌ی شریعتی در جامعه‌ی امروز
2-9 اومانیسم‌ها و پیامبران و اولیای الهی
2-10 اومانیست ها چگونه وارد مباحث دینی میشدند
2-11 نظر اسلام درباره تفکر اومانیست
2-12 اومانیسم در اسلام با اومانیسم غربی چه تفاوت‌هایی دارد
2-13 اومانیسم در ایران
فصل سوم : اومانیسم در دیدگاه جامعه شناختی
3-1 نظریه آگوست کنت و اومانیسم
3-2 به فردیت رسیدن انسان تحت چه عواملی باعث رشد و تقویت انسان میشود
3-3 نگاه انسان به خود در غرب ( جامعه جدید ) و در قرون وسطی
فصل چهارم : اومانیسم در فلسفه
4-1 معنای فلسفی اومانیسم
4-2 جریان نقد اومانیسم
4-3 اومانیسم مکتب است یا گرایش
4-4 انسانگرایی و اومانیسم در مارکسیسم و پراگماتیسم واگزیستانسیالیسم
4-5 آیا میتوان اومانیسم را یک مکتب فلسفی فرض کرد
4-6 اومانیسم در قرن 19-20 و نظریه نیچه
4-7 تحلیل انسان به خرد در غرب و فلسفه کانت
4-8 دیدگاه سقراط ، افلاطون و ارسطو نسبت به انسان
4-9 اساس و اندیشه مارکس و بیگانگی از دیدگاه مارکس
4-10 مروری بر زندگی و اندیشه‌ هگل
4-11 هگل و نظریه‌ی تجلی روح و کتاب پدیدار شناسی
4-11-1 پدیدار چیست
4-11-2 پدیدار شناسی هوسرل
4-11-3 پدیدار شناسی براساس فلسفه‌ هایدگر
4-11-4 پدیدار شناسی براساس تعریف هگل
4-11-5 هگل و نظریه‌ی او در تجلی روح و تعالی شعور در کتاب پدیدار شناسی
4-11-6 هگل و رابطه‌ بین جسم و چهره فرد با خصایص و ویژگی های روح
4-11-7 هگل و تحلیل و برررسی عقل در حوزه‌ی فلسفه پدیدار شناسی
4-12 نگاهی به نامه‌هایدگر در باب اومانیسم
4-12-1 نظریه هایدگر درباره سرچشمه اومانیسم
4-12-2 نظریه هایدگر درباره‌ نسبت بین متافیزیک و اومانیسم
4-12-3 تفکر آینده در فلسفه‌ هایدگر
فصل پنجم : اومانیسم در دیدگاه روانشناختی
5-1 رفتار انسان منتج و متاثر از افکار اوست
5-2 نظریه‌ کارل یونگ
5-3 نظریه‌ آلفرد آدلر
5-4 نهضت انسان گرا از دید انجمن روانشناسان انسان گرای آمریکا
5-5 شرح حال و بررسی عوامل موثر در اندیشه‌ی کارل راجرز
5-5-1 عقاید عمده‌ی راجرز
5-6 شرح حال و بررسی عوامل موثر در اندیشه‌ی ابراهام مزلو
5-6-1 عقاید عمده‌ی مزلو
5-7 هدف از فکر کردن چیست
5-8 فروید فیلسوف بود یا روانشناس
5-9 برداشت فروید از ماهیت انسان
5-10 بیگانگی و توهم از دیدگاه فروید
5-11 ضمیر ناخودآگاه فروید
5-11-1 احساسات ناخودآگاه
5-12 پیش درآمدی بر خود شیفتگی
نتیجه گیری
گزارش کار عملی
فهرست منابع

اومانیسم واژه ای است که در طول تاریخ ، معانی گوناگونی بخود دیده است . تاریخ پیچیده آن در دنیای غرب دامنه معانی و تعاریفش را گسترده کرده است . با وجود این ، میبایست ضمن تأکید بر تکثر ، پیچیدگی و سیال بودن معانی اومانیسم ،تعریف امروزی آن را ارائه نماییم . ریشه این واژه humble (humilis) از واژه لاتین “humus” به معنای خاک یا زمین است . از این رو “homo” به معنای هستی زمینی و “humanus” به معنای خاکی یا انسان است . این واژه در آغاز در مقابل سایر موجودات خاکی یعنی حیوانات و گیاهان و همچنین مرتبه دیگری از مخلوقات یعنی ساکنان آسمان یا خدایان (divihnus , deusldivus) به کار میر فت . در اواخر دوران باستان و قرون وسطای غرب ، محققان و روحانیان میان “divinitas” به معنی حوزه هایی از معرفت و فعالیت که از کتاب مقدس نشأت می گرفت و اومانیتاس (humanitas) یعنی حوزه هایی که به قضایی عملی زندگی دنیوی مربوط میشد، فرق گذاشتند .از آن جا که این حوزه دوم بخش اعظم مواد خام خود را از نوشته های رومی و بطور فراینده یونان باستان میگرفت ، مترجمان و آموزگاران این آثار که معمولاً ایتالیایی بودند خود را “umanisti” یا «اومانیست ها » نامیدند . بر این اساس “humanity” به آن حوزه از معارف درسی اطلاق میشد که صنایع بیان ، منطق ، ریاضیات و مطالعه آثار نویسندگان یونانی و رومی را در بر می گرفت و«اومانیست » فردی بود که این مموضوعات را ترجمه یا تدریس نموده و یا امکانات تدریس آن ها را فراهم میکرد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, علوم انسانی, علوم اجتماعی, اومانیسم, غرب, میلتون, دانته, دین شناسی, فرهنگ غرب, شریعتی, پیامبران, اسلام, جامعه, فلسفه, سقراط, متافیزیک,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 16:11 موضوع | تعداد بازديد : 219 | لينک ثابت


دانلود پروژه انسان کامل از دیدگاه مولوی و راجرز

تعداد صفحات:75
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان کلی مسئله
هدف ضرورت تحقیق
فصل دوم
مقدمه
انسان کامل در سیر تاریخ
ریشه گرایش به انسان کامل
نگاهی به ویژگی های انسان کامل
انسان کامل از دیدگاه مولوی
عظمت انسان
انسان میان دو بینهایت
ارزیابی خود
موانع رشد و کمال
راه و روش های نیل به کمال
انسان از دیدگاه مولوی
ویژگی های انسان کامل
حواس جسمانی و حس نهانی انسان
آدم شناسی از هر علم و فنی دشوارتر است
حل مشکل
خودشناسی، کلید رمز غیرشناسی است
آدمی دید است، باقی گوشت و پوست
نتیجه اخلاقی
راه لذت و الم از درون است نه از بیرون
دفع توهم و جواب شبهه احتمالی
حس و اندیشه انسانی اسیر عقل، و عقل اسیر روح است
درمان دردهای درونی بشر
فصل سوم
انسان با کنش کامل
زندگی راجرز
نگرش راجرز به شخصیت
انگیزش شخصیت سالم : فعلیت بخشیدن
خود و تحقق خود
ویژگی های افراد کامل
آگاهی از تمام تجربیات
تازگی درک در مورد تمام تجربیات
اعتماد کردن به رفتار و احساس های خویش
آزادی انتخاب بدون بازداری ها
خلاقیت و خودانگیختگی
نیاز مستمر به رشد
اظهار نظر شخصی
عملکرد کامل فرد
توجه بی قید و شرط
شرایط با ارزش بودن
اصول کلی نظریه راجرز
نظر راجرز در مورد انسان
همسانی و همخوانی خویشتن
تحقیق در همسان و همخوانی خویشتن
نیاز به توجه مثبت
دیدگاه یک درمان گر از زندگی خوب
انسان کارآمد
یک مشاهده منفی
یک مشاهده مثبت
ویژگی های فرآیند
باز بودن فرآیند نسبت به تجربه
افزایش زندگی هستی گرایانه
یک اعتماد فزاینده نسبت به ارگانیسم
فرآیند کارآمدی کامل تر
پاره ای پیامدها
چشم انداز نو درباره آزادی در برابر جبر علمی
آفرینندگی بعنوان یک عنصر زندگی خوب
پایه اطمینان بخش طبیعت انسان
پرباری عظیم زندگی
فرآیند آفرینندگی
انگیزش برای آفرینندگی
شرایط درونی آفرینندگی سازنده
فصل چهارم
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
نظریه مولوی
نظریه راجرز
محدودیت ها
پیشنهادات
فهرست منابع

مقدمه:
اینکه انسان نمونه و ایده آل باید دارای چه خصوصیات و ویژگی هایی باشد تا به عنوان یک الگو برای همه انسان ها مطرح شود، در همه ادیان الهی و عمومی مکاتب بشری مورد توجه قرار گرفته است. اساساً هر مذهب و مکتبی که داعیه انسان سازی و انسان شناسی دارد باید انسانی را با ویژگی ها و صفات خاصی به عنوان یک الگو معرفی کند و اگر مکتبی نتواند از عهده چنین مهمی برآید، هیچگاه نمیتوان از آن مکتب به عنوان یک مکتب عاری از عیب و نقص یاد کرد. هر مکتبی نه تنها باید انسان ایده آل خود را معرفی نماید، بلکه باید جامعه نمونه خود را نیز معرفی کند.
توجه به انسان و شناسایی وی مسئله ای است که از قدیم الایام مورد توجه مذاهب و مکاتب و فرهنگ های گوناگون بوده است و کمتر سیستم فکری و فلسفی را میتوان سراغ گرفت که به گونه ای به شناسایی انسان پرداخته باشد. جمله معروف خودت را بشناس که از سقراط نقل شده، اما با تعابیر دیگر در تفکرات و اندیشه های قبل از سقراط وجود داشته، نمایشگر این مسئله است که آدمی نسبت به خود و حقیقت وجودی خود همواره بی اعتنا نبوده است و اگر هم بر بعضی از مکاتب فکری ایراد گرفته میشود که به انسان توجه نکرده اند، این نه به آن معناس که آن مکاتب اصلاً توجهی به انسان نداشته اند، بلکه مراد آنست که از اندیشیدن در باره انسان آن گونه که شایسته مقام آدمی بوده است، خودداری کرده اند.
از مکاتب و مذاهب هند گرفته تا فلسفه یونان و رم، از تفکرات اندیشمندان قرون وسطایی مسیحی گرفته تا اندیشه های اصیل اسلامی، از رنسانس گرفته تا عصر حاضر، همواره شناسایی انسان و توجه به ابعاد وجودی وی مورد نظر بوده است. اگر چه توجهی که اسلام یا مذاهب هندی به انسان دارند، هیچگاه نمیتوان با نیجه فیلسوفان یونانی به انسان یکی دانست، اما این قدر هست که بتوان گفت شناسایی انسان مورد توجه همه سیستم های فکری و عقیدتی بوده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آدم شناسی, احساس, اخلاق, اديان الهی, ارگانيسم, اعتماد, انديشه های اصيل اسلامی, انسان كارآمد, انسان کامل, تاريخ, حس نهانی, حواس جسمانی, خلاقيت, خودشناسی, دانلود, راجرز, روح, سقراط, طبيعت, عظمت انسان, عقل, علم, فلسفه, كمال, مكتب, مولوی, همخوانی, همسانی, پروژه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:08 موضوع | تعداد بازديد : 227 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد