تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه تاثیر مستی ارادی بر مسئولیت کیفری

تعداد صفحات:74
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : بررسی موضوعات عمومی و مبنایی مستی و مسئولیت
تعریف مست و مستی
صفات مستی
عوارض مستی
اسباب مستی
الکل
فرق الکلیسم و مستی ارادی
اندازه می برای مستی
عوارض اعتیاد به الکل
ارتباط مصرف الکل با ارتکاب جرم
مواد مخدر
عوارض اعتیاد به مواد مخدر
ارتباط مصرف مواد مخدر با ارتکاب جرم
نواع مستی
مستی از نظر میزان تاثیر بر دستگاه عصبی
مستی تام
مستی نسبی
مستی بر مبنای قصد شخصی مست
مستی ارادی
مستی ارادی به انگیزه ارتکاب جرم
مستی ارادی بدون انگیزه ارتکاب جرم
مستی غیر ارادی
تعریف مسئولیت
انواع مسئولیت
ارکان مسئولیت کیفری
فصل دوم : وجود یا فقدان مسئوولیت کیفری در مستی ارادی
وجود مسئولیت کیفری در مستی ارادی
الامتناع بالاختیار لاینافی الاختیار
ترجیح منافع عمومی بر عواطف و امیال اشخاص
جرم بودن اسباب مستی ارادی
فقدان مسئولیت کیفری در مستی ارادی
فقدان قصد حین ارتکاب جرم
عدم تامین اهداف مجازات
عدم تاثیر انگیزه در ارتکاب جرم
مستی در قانون مجازات اسلامی و قانون اقدامات تامینی
ماده 53 قانون مجازات اسلامی
ماده 244 قانون مجازات اسلامی
مستی علت مشدده کیفر ( ماده 718 قانون مجازات اسلامی)
ماده 7 قانون اقدامات تامینی
نتیجه گیری و پیشنهاد
فهرست منابع

مقدمه:
در میان احکام تاسیسی اسلام روند تحریم شرب خمر جالب است زیرا به تدریج صورت گرفت. ابتدا بدون ضمانت اجرا مردم را از نوشیدن مسکرات بر حذر داشت. بعد از آن با شیوه بطلان نماز هنگام مستی از موارد ارتکاب و استعمال مسکر کاست و در نهایت آن را عملی شیطانی معرفی کرده و آن ها را از زمره نجاسات به حساب آورد. خداوند در آیه 90 و 91 سوره مائده میفرماید:
“یا ایها الذین آمنوا انما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون انما یزید الشیطان ان یوقع بینکم العداوه و البعضاء فی الخمر و المسیر و یصدکم عن ذکر الله و عن الصلوه فهل انتم منتهون”
“ای اهل ایمان شراب و قمار و بت پرستی و تیرهای گروبندی همه این ها پلید و از عمل شیطان است از آن البته دوری کنید تا رستگار شوید. شیطان قصد آن دارد که به وسیله شراب و قمار میان شما عداوت و کینه برانگیزد و شما را از ذکر خدا و نماز باز دارد پس آیا شما از آن دست بر می دارید؟”
امام صادق (ع) نیز در تحف العقول می فرمایند:
“… از نوشابه ها هر آنچه زیادش عقل را زایل نکند نوشیدنش عیب ندارد. هر آنچه زیادش مستی آورد و عقل را تغییر دهد کم آن نیز حرام است”
هنگامی که بحث مستی پیش آمد، دانشمندان علوم نظری در مقابل آن جبهه گیری کردند از جمله شاعران، فقیهان، عارفان و … . بسته به این که مجرای این اندیشه چیست، دیدگاه و بنابراین نتایج متفاوت خواهد بود. حتی در میان خود این گروه ها نیز مکاتبی به وجود آمد که با سایر مکاتب آن گروه اختلاف عقیده دارند. اگر فقط از جنبه فقهی به این مسئله پرداخته شود با توجه به اینکه نظرات بی شماری در این رشته وجود دارد مجال پرداخت به همه آن ها نیست. بنابراین باید مشخص شود در کدام فرع از رشته حقوق باید به آن پرداخته شود.
آیا در زمره حقوق کیفری یا جرم شناسی باید مورد بررسی قرار گیرد؟
این بحث از آنجا ناشی میشود که بین این دو رشته ارتباط نزدیکی وجود دارد. چرا که قوانین کیفری ثمره بحث جرم شناسان است. این که اصل مجازات باشد یا نه اهداف آن چه باشد و… همه مورد بحث جرم شناسان است. از سوی دیگر موضوع جرم شناسی مجرم است که آن را حقوق کیفری تعیین می کند. بنابراین این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.
در این جا از حقوق کیفری استفاده میشود تا روشن شود که این شخص مجرم و بنابراین مسنحق کیفر است یا نه. بنابراین از اصول مورد قبول حقوق کیفری استفاده خواهد شد.
خود موضوع مسئولیت کیفری یکی از مباحث بسیار مهم و در عین حال اختلافی در حقوق است و ما بدون اثبات آن نمی توانیم حکمی استخراج کرده و به شخص مست تحمیل نماییم. بنابراین بیشتر مباحث حول محور مسئولیت کیفری خواهد بود.
بنا به روش دانشمندان و فقیهان ابتدا موضوعات تعریف خواهند شد و سپس به اصل مسئله یعنی حمل موضوع بر محمول و قابلیت یا عدم قابلیت آن پرداخته خواهد شد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : احكام, ارتكاب, ارتكاب جرم, استعمال, اسلام, الكليسم, انگيزه, اهل ايمان, بت پرستی, حقوق, دانلود, دستگاه عصبی, عقل, عوارض اعتياد, فقيهان, قانون مجازات اسلامی, قمار, كيفر, كينه, مسئوليت كيفری, مستی ارادی, مستی تام, مستی نسبی, مصرف الكل, منافع عمومی, مواد مخدر, نماز, پروژه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:05 موضوع | تعداد بازديد : 273 | لينک ثابت


دانلود پروژه اجتماعی بودن انسان

تعداد صفحات:37
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
وابستگی ما به دیگران
جنبه فطری بودن آن
جنبه تامین نیاز
حاصل حیات اجتماعی
لزوم ضابطه و اخلاق
ضرورت وجود ضوابط
اخلاق و فوائد وجودی آن
تعاریف اخلاق
فرق بین آداب و اخلاق
فرق اخلاق و وظیفه
اهمیت اخلاق در اسلام
خلقیات در اسلام
دسته بندی مسائل اخلاقی
فوائد و آثار اخلاق
اخلاق و ایمان
اخلاق و عزت
اخلاق و سعادت
اخلاق و رشد
توصیه ها به اخلاق
اصول و ضوابط اخلاقی اسلامی
نقاط اشتراک در حیات
اصول حیات مشترک
اصول و ضوابط اخلاقی
اصل وحدت در تبار
اصل احترام به ا نسانیت
اصل دوست داشتن مردم
اصل اصلاح فیمابین
اصل حسن خلق
اصل نرمی و مدارا
اصل وفای به عهد
اصل صداقت و پاکی
اصل مسئولیت پذیری
اصل عدالت و انصاف
اصل خیرخواهی
اصل حرکت به نفع دیگران
اصل تعاون
اصل مساوات و مواسات
اصل تواضع
اصل اهتمام به امور مردم
اصل نظارت اجتماعی
اصل حرمت جمع
اصول دیگر
اصل یاد خدا
ویژگی های اخلاقی یک مسلمان
طبیعت و خوی او
در کلیات اخلاق
سجایای او
از نظر زبان
در رابطه با انسان ها
در برابر اسرار مردم
در اختلافات
خود داری در مشی خصوصی
معاشرت در خانواده
معاشرت زوجین
اساس روابط در خانواده
احترام
معاشرت مرد با زن
دید اسلام به زن
درخواست برای زن
در برابر لغزش ها
معاشرت زن با شوهر
معاشرت والدین با فرزندان
ضرورت تربیت کودک
نیکی به کودک
معاشرت فرزندان با والدین
اطاعت از والدین
نیکی به والدین
معاشرت با خویشان و نزدیکان
حقوق معاشرتی
فوائد صله رحم
در رابطه با دیگران
منابع و مأخذ

مقدمه:
حیات هر انسان لااقل از سه جنبه قابل ملاحظه و بررسی است:
1) از لحاظ جنبه های زیستی که در آن سعی داریم مباحثی چون وراثت و صفات ارثی، جنبه های مربوط به وزن و شکل و قد و حجم و وظایف الاعضاء سلامت و بیماری، زشتی و زیبایی، طول عمر، استخوان بندی، وضع غدد، غرائز و … را مورد بررسی قرار دهیم.
2) از لحاظ جنبه های اجتماعی که در آن بحث از مباحثی چون شخصیت، رفتار اجتماعی، طرز برخوردها و معاشرت ها، حدود و حقوق، طرز فکرها و موضعگیری ها، آموخته ها و مکتسبات از محیط و فرهنگ، کیفیت عمل، نحوه مواجهه با مشکل و … است.
3) از لحاظ جنبه های معنوی و روانی و عاطفی که ارزش حیات و مباحث مربوط به تشکیل شخصیت و رتبت و موقعیت اجتماعی انسان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
با این که برخی از این ابعاد ظاهراً به فردیت فرد مربوط می شدند اگر نیکو بررسی شود دور از تاثیر پذیری از جمع و حیات جمعی و نفوذ افراد و اشخاص دیگر نیستند. در امری چون هوش و استعداد، در بیماری مادرزادی، در سلامت یا بیماری اعصاب و روان، آدمی ساخته و پرداخته نفوذ دیگران و لااقل والدین است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آداب, احترام, اخلاق, اخلاقی اسلامی, استخوان بندی, اسلام, انسان, انصاف, ايمان, تربيت كودک, تعاون, جنبه های اجتماعی, حسن خلق, حقوق معاشرتی, خانواده, خيرخواهی, دانلود پروژه, زوجين, سعادت, صداقت, ضوابط اخلاقی, طبيعت, طول عمر, عدالت, عزت, علوم اجتماعی, فرزندان, مدارا, مسئوليت پذيری, مسائل اخلاقی, مساوات, معاشرت, نظارت اجتماعی, والدين, وفای به عهد, ياد خدا,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:16 موضوع | تعداد بازديد : 259 | لينک ثابت


دانلود پروژه ايثار و شهادت از ديدگاه قرآن و سيره نبوي به ويژه مصاديق آن در جامعه

تعداد صفحات:140
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
پيشگفتار
مقدمه
بيان مسئله
اهداف تحقيق
اهميت تحقيق
سئوالات با فرضيات تحقيق
تعريف واژگان اساسي تحقيق
معناي كلمه شهيد
معنا و مفهوم ايثار
ارزش و اهميت ايثار
تاريخچه ايثار و شهادت
مقدمه
پيشينه تحقيق
پيشينه نظري
مقدمه
روشهاي مورد استفاده در تحقيق
تجربه و آزمايش
مشاهده
پرس و جو
مطالعه
بيان فنون گردآوري اطلاعات و توضيح آن ها
ميداني
كتابخانه اي
مقدمه
زهد و ايثار
رابطه بين جهاد و شهادت
جهاد و تعريف آن
جهاد از نظر قرآن
اقسام جهاد
جهاد ابتدايي
شرايط جهاد ابتدايي
جهاد دفاعي
مقدمه اي بر رسالت تكامل انساني
اصل اول : ايمان به مبدا و معاد
اصل دوم : تزكيه نفس
اصل سوم : حركت مستمر
مفهوم شهادت و شهيد
فرضيه 3 – مفهوم شهادت و مقام شهيد
شهيد و شهادت
فرازي از سخنان و پيام هاي حضرت امام خميني
اشاره
شهادت
ارزش شهادت
شهيد
شاهد
اقسام شهادت
مقام و منزلت شهيد
آيات و روايات در مقام شهيد
روايات
جايگاه شهيد و شهادت در نهج البلاغه و قرآن
سخنان و پيام هاي حضرت امام خميني
مقام شهدا
تعظيم از شهيد در احاديث
قداست شهيد
شهيد در معاني مقدس
منشا قداست
شهادت قداست خود را از ناحيه چه امري دارد؟
مرگ طبيعي
مرگ اخترامي
مرگ هايي كه پاي يك جنايت در كار است
مرگ هايي كه خود آن مرگ ها جنايت است
مرگ هايي كه شهادت است
حق شهيد
بدن شهيد
منطق شهيد
خطبه 1821
ياد ياران شهيد
شوق شهادت در كلام علي (ع)
چرا شهادت؟
مصاديق ايثار و شهادت در جامعه
ايثار در طبيعت
فرضيه 4 – ايثار و رابطه اخلاقي و اجتماعي و سياسي آن در جامعه
آغاز نگرش شيعه به مسئله ايثار و شهادت
بررسي مختصر علمي ايثار و گذشت
آثار عبادي ايثارگري و شهادت طلبي در جامعه
اثر روحيه ايثار و شهادت در تقويت ايمان
تاثير ايثارگري و شهادت طلبي بر عبوديت و سازندگي انسان
احياء فرضيه امر به معروف و نهي از منكر
تقويت روح ايثار در جامعه
آثار اخلاقي فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه
ايثار محور مسائل اخلاقي
تقويت روحيه صبر و استقامت در مومنين
بررسي فلسفي فرهنگ ايثار در اجتماع كنوني و كاربرد آن
آثار سياسي ايثار در جامعه
آثار اجتماعي ايثار در جامعه
راهكارها و نتايج كاربردي
تفاوت منطق مصلحين با شهيدان
فرضيه 5 – آثار فرهنگي ايثار و شهادت در جامعه
رابطه جهاني شدن و فرهنگ شهادت
مقدمه
نتيجه گيري
مشكلات تحقيق
پيشنهادهاي تحقيق
پيشنهادات به محققين
منـابـع و مـاخـذ
پرسشنامه آماري تحقيق
نتيجه گيري

پيشگفتار:
انسان تا وقتي كه در خانه و كاشانه خود زندگي ميكند، و در كوچه بازار براي تهيه امرار معاش زندگي با مردم سر و كار پيدا ميكند، با افكار مختلفي روبرو ميشود، كه اين افكار غالبا در محور ماديات دور ميزند. گرچه جامعه اسلامي ما ايرانيان از يك رشد عقلي و انساني و اسلامي خاصي برخوردار است كه نظريش را در تمام ملت هاي جهان كمتر ميتوان يافت. با وجود اين چون بر اثر نياز به كالاهاي روزمره زندگي تا حدودي ماديات بر افكار مردم اثر گذاشته و هر كسي را به نحوي به خود مشغول ساخته، لذا هر كسي در شعاع محدوده زندگي خود فكر ميكند و سخن ميگويد. در مقابل اين افكار مختلفي كه در كوچه و بازار با آن برخورد ميكنيم به قدمي فراتر مينهيم، و سري به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل ميزنيم و رزمندگان اسلام را كه در مرزهاي مملكت اسلامي مان ايران بر عليه لشكر كافر كمونيستي عراق جنگيدند، آنها را از نزديك زيارت ميكنيم و به روحيه و افكارشان برخورد ميكنيم، مي بينيم در آن ميدان نبرد، در آن صحراي پرآتش و خون، در زير سلاح هاي درون مخرب دشمن، روح وحدت و انسجام و صفا و صميميت در بين حكمفرما بود، و يار و ياور هم بودند براي اسلام و مملكتشان به امر رهبر عزيزمان امام خميني مدظله ( كه به حق فرمان رهبرمان، فرمان ولي عصر امام زمان ارواحنافداه است) عشق مي ورزيدند و جان خويش را نثار ميكردند و براي شهادت در راه خدا از يكديگر سبقت ميگرفتند. به راستي ميتوان گفت زندگي اگر هست همان است كه آنها داشتند و دارند. نه ما زير وقتي كه روح صفا و ايمان در جامعه اي زنده باشد و هر كس ديگري را از ديدگاه محبت و ايمان بنگرد و ذهن خود را از تمام مفاسد اخلاقي و عيوب نفساني پاك گرداند، آن وقت است كه هر چه را ميبيند به آن عشق ميورزد و با هر كه سخن ميگويد از آن لذت ميبرد. رزمندگان ما كه در جبهه هاي جنگ ميجنگيدند، چنين حالتي داشتند، آنها همه نسبت به هم عشق مي ورزيدند و همديگر را دوست ميداشتند. دلهايشان از تمام كينه ها و خود پسندي ها پاك بود و دنيا در نظرشان كوچك و آخرت بزرگ… اما چرا اين گونه بودند؟
براي اين كه وقتي در ميدان جنگ هدف فقط خدا باشد و نابودي حكومت طاغوت و استقرار حكومت قرآن، آن زمان است كه ميدان جنگ آن چنان روحانيت و معنويت خاصي پيدا ميكند كه نور را نسبت و عظمت خدا در آن جا مشاهده ميشود آن وقت است كه سرباز اسلام در جبهه هاي جنگ تصفيه ميشود، خالص ميشود، ساخته ميشود، بنده خاص خدا ميشود، دنيا در نظرش كوچك و آخرت بزرگ جلوه ميكند. دلش از خانه و كاشانه اش كنده ميشود، از زن و فرزندش فراموش ميكند. او چيز ديگري را ميبيند كه همه چيز در مقابل او هيچ است، و او خداست. او جلوه ي خدا را در جبهه هاي جنگ ميبيند نه در خانه و كاشانه خويش لذا مجنون وار ميجنگد تا شربت شهادت را بنوشد و به لقاي محبوبش واصل شود. به خاطر همين است كه جبهه رفته ها دل از جبهه نميكنند، وقتي كه از جبهه برميگردند و به شهر و ديارشان باز مي آيند و چند روزي مي مانند، خسته ميشوند، كسل ميشوند، دلشان ميخواهد زود به جبهه برگردند. چرا چنين است؟ براي آن كه آنها در جبهه عاشق خدا شده اند و جلوه خدا را در آن جا ديده اند. مانند پروانه اي مي مانند كه بايد خود را به شمع بزند و بسوزاند و به حق واصل شود. سخن از عشق است و عاشقي پرواز به سوي ملكوت ، پرواز از اين متن خاكي، پرواز از اين بند و قفس است و پاكي زندگي، پرداز از همه وابستگي هاي مادي، زميني، پرواز به سوي تنها معشوق و تنها معبود، يگانه مقصد و مقصود، كه اگر نبود اجل معين روح الهي انسان حتي چشم بر هم زدني آرام نمي گرفت و پر ميكشيد و به سوي معشوقش پرواز ميكرد.

لينك دانلود


برچسب ها : احاديث, استقامت, اشاره, اقسام جهاد, امر به معروف و نهي, ايثار, ايثارگري, بازار, تحقيق, تزكيه نفس, تقويت ايمان, جهاد, دانلود پروژه, رزمندگان اسلام, زهد, سيره نبوي, شاهد, شهادت, شهادت طلبي, شهيد, علوم ديني, قرآن, مرگ اخترامي, مرگ طبيعي, معاد, معارف, مقام شهدا, منزلت شهيد, نهج البلاغه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 7 خرداد 1396 ساعت 10:29 موضوع | تعداد بازديد : 192 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد