تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه خانه سینما رشته معماری

تعداد صفحات:102
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول طرح مسئله
ضرورت پروژه
روش مطالعه وتحقیق
سامان پروژه مطالعاتی
فصل دوم : شناخت
شناخت سینما
سینما چیست ؟
اختراع سینما
فرهنگ ونمایش ونقش آن درایران
تاریخ سینمای ایران
سینمای حال حاضر ایران
نقدینگی
مواد اولیه
نیروی انسانی
معماری وسینما
پیوند (وجه اشتراک معماری وسینما )
نقد
بیانیه
الهام
بررسی چند نمونه خارجی وداخلی
فصل سوم : ضوابط واستانداردها
ظرفیت سالن
شکل واندازه تصویر پردازش
پرده ها وتصویرپردازی
لنزهای پردازش
پوشش تصویر
شیب کف وصندلی ها
شیب کف سالن نمایش تصویر
فاصله گذاری ردیف ها وراهروها
پرده ها
سالن نمایش اصلی
سالن های نمایش فرعی
بخش جنبی خانه فیلم وسینما
فضاهای ورودی
فصل چهارم : مطالعات پایه
مطالعات منطقه ای ومحیطی
موقعیت جغرافیایی استان تهران
موقعیت جغرافیایی شهرتهران
کوهپایه ها وارتفاعات ورودخانه ها
ارتباطات
چگونگی شکل گیری شهر تهران
تاریخچه تهران
مطالعات فرهنگی واجتماعی
مطالعات اقلیمی
دما
بارش
رطوبت نسبی
باد
ساعات آفتابی
روزهای بارانی
معیارها وضوابط استقرار واحدهای ساختمانی درسایت
فصل پنجم : مطالعات کالبدی
تجزیه وتحلیلی سایت
بررسی موقعیت سایت درشهر
دید ومنظر ازدرون به برون سایت
دید ومنظر ازبرون به درون سایت
کاربریها وهمجواریها بلافصل
نظام توده فضا
گزینه منتخب لکه گذاری
موقعيت شهری محل مورد نظر(سايت)
موقعيت قرار گيری سايت در منطقه
دسترسی های سايت در منطقه
کاربری های موجود در محدوده سايت
مشخصات و توانمنديهای موقعيت شهری سايت
تحليل و تجزية تصويری سايت
ديد بنا نسبت به محدودة اطراف سايت
منابع و ماخذ

ضرورت طرح پروژه:
بناهای فرهنگی یک جامعه یکی از نیازهای زندگی امروزه است.جوامع با سرعت بیشتری به پیش میرود و پله های ترقی را طی میکنند که بیشترین سعی و کوشش خود را به استوار ساختن پایه های فرهنگی جامعه نهاده اند و نیازمند این امر ارتقا ساختارهای فکری افراد جامعه است. لذا مساله اصلی بدین گونه طرح گردیده:
رسیدن به فضایی که بتواند زمینه ارتقا ساختارهای فکری بشر در زمینه هنر بوده است فراهم بیاورد و بستر مناسب برای فن آوری و خلاقیت های نوین هنری را فراهم سازد.
تحولات اقتصادی و اجتماعی همواره با دگرگونی هایی در طرز اندیشه و رفتار افراد یک جامعه همراه است.

نظام فرهنگی که بر اساس شکل خاصی از تولید و مجموعه از آداب و رسوم استوار بوده و همزمان با یک تحول جدید به هدف هایی تازه نیامند می شود.اگر نخستین مراحل تحول اجتماعی ایران نیازها، محرک اقتصادی داشت در این مرحله از انعکاس این خواسته ها و تمنیات معنوی و فرهنگی افراد بچشم می خورد.

لینک دانلود

 

 


برچسب ها : دانلود, معماری, هنر, سینما, پروژه, پایان نامه, اختراع سینما, معماری و سینما, نقد, سالن سینما, لنز, راهروها, پرده سینما, جغرافیا, شهر, جامعه, ,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 17:04 موضوع | تعداد بازديد : 193 | لينک ثابت


دانلود پروژه بررسی نقش رسانه ها در تعليم و تربيت

تعداد صفحات:142
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت پژوهش
اهداف پژوهش
سوالات پژوهش
تعریف مفاهیم
تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها
مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان
تعاریف مختلف از رسانه های آموزشی توسط دانشمندان
رسانه های ارتباط جمعی وجامعه
رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی
توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان
رسانه های ارتباط جمعی
انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر
ارتباط جمعی یا عمومی
فصل دوم
تاریخچه رسانه ها
پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون
تاریخچه پیدایش روزنامه ها
سینما، پیدایی و نظور آن
تئاتر و مخاطبان
تئاتر در شرق
تئاتر در قبل از اسلام
تئاتر پس از اسلام
پژوهش در ارتباطات
صدا و سیما و تعلیم و تربیت
نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران
نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت
نقش رسانه های ملی در جهان
خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان
تئوری های وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها
مکتب مارکسیسم کلاسیک
نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها
مطالعات فرهنگی توده
مکتب فرانکفورت
نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام
نظریه دو مرحله ای رسانه ها
نظریه تزریقی رسانه ها
نظریه برجسته سازی رسانه ها
نظریه نیاز جویی رسانه ها
نظریه وابستگی مخاطبان
نظریه موزاییکی رسانه ها
نظریه سیستمی
دیدگاه های پیشگامان رسانه ها
دیدگاه دیویدرایز من
دیدگاه مارشال مک لوهان
وظایف رسانه ها
نقش تفریحی رسانه ها
نقش های خبری رسانه ها
نقش های همگن سازی رسانه ها
نقش آگاه سازی رسانه ها
نقش تعلق اجتماعی رسانه ها
دیدگاه های افراطی رسانه ها
فصل سوم : روش تحقیق
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
تلویزیون
یونسکو و رادیو و تلویزیون
نقش رادیو و تلویزیون در آموزش
تاثیر تلویزیون بر خانواده
استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش
نقش آموزشی تلویزیون
تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها
اینترنت (ویژگی ها، کارکردها،مزایا)
معایب اینترنت
موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت
نقش اینترنت در تعلیم و تربیت
نقش اینترنت در دنیای نوجوانان
نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت
تلفن همراه در مدارس ایران
فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و
پرورش
یادگیری از طریق تلفن همراه
رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه
منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟
از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟
برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه
نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه
ماهواره چیست؟
نحوه کار ماهواره ارتباطی
تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره
موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره
آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی
توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین
سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها
سینما و تلویزیون
سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز
سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی)
نقش تربیتی سینما
مذهب و سینما
فصل پنجم
نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت های پژوهش
خلاصه
منابع و ماخذ
چکیده به زبان لاتین

چکیده:
رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آن ها رو به افزایش نهاده است. این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشات گرفته از کتب معتبر در اسلام است.
با پیشرفت علم و تکنولوژی، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه های مکتوب، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه وجود نهاده است.
بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروز در طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا، این رسانه ها به عنوان مهم ترین رسانه و مهم ترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.
علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه به وجود آورده است که میتوان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن در دنیای امروز اشاره نمود.

مقدمه:
انسان در زندگی اجتماعی و در برخورد با غیر خود نیاز شدیدی به ارتباط دارد و تنها از این طریق است که نیاز های فردی و اجتماعی خود را برآورده میکند. انسان از همان آغاز برای برقراری ارتباط و رساندن پیام خود به دیگران شیوه های گوناگونی را به کاربرده است. از اشارات، کلمات و اشاره های رمزی اولیه گرفته تا استفاده از پیشرفته ترین و در عین حال پیچیده ترین وسایل ارتباطی مدرن امروزی از قبیل رسانه ها و وسایل ارتباطی که درطول تاریخ دارای سرعت بسیار کند و ناچیز بوده اند و در عصر حاضر تحول چشمگیری یافته اند.
پیام هایی که توسط رسانه ها رد و بدل میشود در ابعاد مختلف سیاسی،اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی و… است. مخاطبان این پیام ها افراد و گروه هایی در سطوح مختلف فرهنگی، اقتصادی،و اجتماعی اند که در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی در سراسر جهان پراکنده اند.
چنان چه گفته شد تمام سعی و تلاش رسانه های جمعی، رسیدن به اهداف و مقاصدی است که در عین حال هر کدام به نحوی دارای رنگ و صبغه تربیتی هستند، زیرا این رسانه ها در اموری نظیر رشد شخصیت افراد در ابعاد مختلف، ایجاد ارتباط بین افراد جامعه، کمک به افراد جامعه، کمک به افراد در فرآیند سازگاری با جهان متغیر پیرامون و…دخالت دارند. چرا که به نظر میرسد نظام تعلیم و تربیت بیش از هر زمان دیگری نیاز به تغییرات اساسی و بنیادین دارد. لذا با توجه به تغییر نوع نگرش مخاطبین امر تعلیم و تربیت، خواسته ها و انگیزه های ایشان برای دستیابی به اهداف و آمال، این تغییرات ناگریز با گذشت زمان خود نمایی خواهد کرد.
از طرف دیگر با وجود اندیشه ها و جمجمه های فرهنگی مختلف که از سوی رسانه های غالب جهان بی محابا به حیطه آموزش و تربیت هجوم می آورد به نظر میرسد، باید از همین رسانه ها در جهت تحکیم بنیان های تعلیم و تربیت استفاده کرد تا مهارت های پذیرش حقایق و اتخاذ تصمیمات اجتماعی و خانوادگی معقول و به هنگام را درتفکر و فضای حقیقی جامعه نهادینه ساخت تا با ارتقا سطح فکری و فرهنگی خانواده ها، معضلات و مشکلات ناشی از تأثیرات سو رسانه ها به حداقل رسیده و رفتارها و هنجارهای مثبت بالقوه به فعالیت نزدیک شود و بی شک این امر تنها پوشش کافی اطلاعات و دوری از یک جانبه نگری و تعمبق روشهای نوین سالم و کاربردی،استفاده از رسانه ها در امر تعلیم و تریبت میسر خواهد بود.
لذا در این پژوهش سعی شده است با استفاده از منابع موجود در راستای تنویر و تشریح معانی و معایب رسانه های مختلف ( دیداری – شنیداری – مکتوب، گفتاری، روایی و …) بر روند آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان گام هایی برداشته شود. چرا که گستردگی رسانه ها در دنیای کنونی و تأثیر مستقیم آن بر روند رفتارهای اجتماعی دانش آموزان و فرزندانمان، مطالعه و پژوهش بسیاری را میطلبد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود پروژه, پایان نامه, علوم اجتماعی, نقش رسانه, تعلیم و تربیت, رسانه ارتباط جمعی, توسعه فرهنگی, رادیو, تلویزیون, سینما, صدا و سیما, مکتب مارکسیسم, نظریه سیستمی, سونیسکو, شبکه اینترنت, تلفن همراه, کتب, مجلات, روزنامه, اختراع صنعت چاپ, رسانه های مکتوب, زندگی اجتماعی, پژوهش,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 14:59 موضوع | تعداد بازديد : 250 | لينک ثابت


دانلود پروژه نقد و بررسی سینمای هالیوود و جشنواره کن

تعداد صفحات:70
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
از هالیوود تا کن
فرهنگ و هویت ملی
مفهوم گمراه کننده فرهنگ
شناخت فرهنگ عقب مانده و بیشرفته
فرهنگ اعتراض و توافق برای مخالفت
موافقت نامه عمومی تعرفه و تجارت
تجارت آزاد در آمریکای شمالی
اتحادیه اروپا : یگانگی و گوناگونی
موافقتنامه عمومی تجارت در خدمات
تجارت دو جانبه با ایالات متحده
یونسکو و تنوع فرهنگی
فرهنگ به مثابه یک نهاد
روابط دوستانه و خصمانه آمریکا با یونسکو
فرهنگ معاهده
کانادا
فرانسه و اتحادیه اروپا
پیش نویس و مذاکرات
متن نها یی و عکس العمل ها
بازار و سیاست : آینده تجارت بین الملل در تولیدات فرهنگی
پیوستن دو جنس مخالف و انتخاب
بازار رسا نه ای و سبک هالیوود

از هالیوود تا کن:
شاید هیچ جایی نیروها، تنش‌ها و تقابل جهانی سازی فرهنگی (cultural globalization) بیش تر از جشنواره فیلم کن محسوس و مشخص نباشد. جشنواره بطور سالانه، از سال 1946 (تنها با دو وقفه) در ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا، کنار مدیترانه در شهر کن برگزار میگردید و برخلاف فیلم‌های کمی که به دید عموم گذاشت توانست به رشد چشمگیری دست یابد، به گونه‌ای که هزاران روزنامه نگار و علاقه مند را مفتون و مجذوب خود کند. جشنواره فیلم کن به واسطه تلاش های انجمن فرانسوی برای فعالیت هنرمندانه و با تضمین وزارت های امور خارجه، آموزش و پرورش و مرکز سینمای ملی تاسیس شد. و اکنون در گذر سالها جشنواره خود را چنین معرفی میکند، (یک تریبون چند مخاطبه سالانه برای فیلم بین‌الملل) جایی که همه سبک ها، مدارس و اقشار جایگاه خود را یافته‌اند.)
وجود مولفین خبره، بودجه بالا و آموزش ستاره‌ها موجب شد تا در راستای غنا و فربهی تولیدات هالیوود گام های موثری برداشته شود. ولی در کنار همه اوصاف 2 تن از منتقدین روزنامه نیویورک تایمز، اسکات و دارکیش، نقدهای مشابهی را که نسبت به عملکردهای سالانه هالیوود صورت گرفته است، از دو دیدگاه مورد لحاظ قرار داده‌اند. یکی دیدگاه کسانی که در استعمال لغات صحیح حساسیت ویژه‌ای از خود نشان میدهند و جشنواره فیلم کن را به دستاویز کردن سنت و هنر از طریق جاذبه های مادی ظاهری برای دست‌یابی به سودهای کلان متهم میکنند. دیگری از دیدگاه افکار مادی گراست که از افراط کن در بیان مسائل داخلی و سری درشگفتند. و انگار برای فیلم های سخت گریزی برای کاهش همیشگی مخاطب متخصص کارهای هنری وجود ندارد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اتحادیه اروپا, اعتراض, ایالات متحده, ایتالیا, بازار رسا نه ای, بیش نویس, تجارت, تجارت بین الملل, تعرفه, تقابل, تنش‌, توافق, تولیدات فرهنگی, جشنواره, جشنواره کن, دانلود, روابط دوستانه, روزنامه, سینمای هالیوود, فرانسه, فرهنگ, مذاکرات, موافقت نامه, نیویورک تایمز, هنر, هویت ملی, پروژه, کانادا, یونسکو,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:12 موضوع | تعداد بازديد : 238 | لينک ثابت


دانلود پروژه نوجوانان و رسانه های تصویری

تعداد صفحات:124
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
مقدمات و کلیات
اهمیت و ضرورت طرح پژوهش (طرح مسئله)
هدف پژوهش
بیان ابعاد پژوهش
متغیر‌ها یا واژه‌های کلیدی
فرضیه یا ‌سوالات پژوهشی
تحلیل تئوریک
بیوگرافی (هستی‌شناسی) ‌پارسونز
معرفی مکتب ‌پارسونز
معرفی نظرات ‌پارسونز به صورت اجمالی
نظریه کنش
نظریه نظام‌ها
پیشینه تحقیق
نقش فیلم‌ها در فرهنگ عامه
مطالعه ‌پدیده ‌اوشینیسم در ایران (سال های دور از خانه)
تعریف اصطلاحات و مفاهیم (واژه‌های کلیدی)
فرهنگ‌ پذیری
فرهنگ
آداب و رسوم
وسایل ارتباط جمعی
اجتماعی شدن
ارزش ها
نهادی‌ شدن
رفتار جمعی
فرهنگ های سنتی
افکار عمومی
عقلانی‌سازی
دین (مذهب)
هویت دینی
‌محدوده مطالعاتی
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
فصل دوم
مرور متون مطالعاتی
(ادبیات موضوعی)
مقدمه
مقاله نقش دین در رسانه در ساخت فرهنگ (رابرت ای. ‌وایت)
مقاله فصل مشترک رسانه، فرهنگ و دین (‌لین ‌اسکافیلد ‌کلارک)
مقاله فناوری و نظریه سه ‌وجهی رسانه (‌کلیفورد جی. ‌کریستانز)
مقاله دریافت معنای دین از تلویزیون (‌آلف لیند‌رمن)
مقاله رسانه‌ها و شکل گیری حوزه‌های عمومی دین (استوارت ام. ‌هوور)
مقاله تلویزیون دینی مناسک جبران‌گرا در نمایش بزرگ تر اجتماعی (بابی سی. الکساندر)
نقد و بررسی
فصل سوم
روش تحقیق
نوع روش تحقیق و علت انتخاب آن
فنون گردآوری اطلاعات
جامعه آماری
شیوه نمونه‌گیری و حجم نمونه
فنون تجزیه و تحلیل اطلاعات
چگونگی ارائه نتایج تحقیق
فصل چهارم
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه
مباحث تئوریک
هویت دینی
هویت دینی و شاخص های آن
راه های تقویت هویت دینی
تقویت آگاهی دینی و فرهنگی
احیای تربیت دینی
ارزش ها
تعریف ارزش های اجتماعی
دوگانگی ارزشی
درونی‌کردن ارزش ها
نگاهی به ساخت سریال های مذهبی، مرز باریک تبلیغ و شعار
آخرین گناه، شناخت مذهب در تخیل….!
نتیجه‌گیری کلی
یافته‌های فرعی تحقیق
جمع ‌بندی نتایج تحقیق
محدودیت ها
پیشنهادات
ضمائم
منابع و مأخذ

مقدمه:
قرن بیستم، قرن اختراع پدیده‌های شگفت‌انگیز بشری است و بدون شک یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های این عصر نوظهور صنعت سینما و به دنبال آن تلویزیون است.
پرده سینما به تصاویر جان بخشید و تلویزیون این تصاویر متحرک را به اعماق اجتماع و کانون های خانوادگی انتقال داد. جاذبه دیگر تلویزیون آن چنان بود که جعبه اسرار ‌آمیز و جادویی لقبش داده‌اند و با گذشت زمان این جعبه جادویی همه مرزها را پشت سر نهاد و سراسر جهان را تسخیر کرد به گونه‌ای که امروزه در اقصی نقاط عالم کمتر جایی را میتوان یافت که مردم از چشم دوختن به صفحه تلویزیون لذت نبرند و ساعاتی از زندگی خود را با دیدن برنامه‌ها سپری نکنند. نفوذ تلویزیون در دنیای کنونی امری بدیهی است و نقش آن در آموزش، هدایت، جهت‌دهی و قالب‌ سازی افکار عمومی جامعه انکار‌ناپذیر است، به همین دلیل تلویزیون بعنوان یکی از ابزارهای اصلی در نفوذ افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاثیر رسانه‌های صوتی – تصویری، به ویژه تلویزیون، بر افراد میتواند مثبت یا منفی باشد. نوع تاثیر این رسانه‌ها به نوع برنامه‌ای که از آن ها پخش میشود و به طبیعت افرادی که در معرض آن ها قرار دارند بستگی دارد. اگر محتوای ارائه شده مفید باشد، تاثیر نیکویی بر افراد میگذارد و اگر محتوای آن مضر باشد، تاثیر سوئی بر رفتارها، نگرش ها،ارزش ها، باورها و شخصیت او بر جای خواهد گذاشت. همین طور، در مورد نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش های دینی که تلویزیون در قالب برنامه‌های مختلف، از جمله پخش به صورت فیلم‌ها و سریال ها نمایش میدهد و از این طریق اثرات زیادی را بر روی افکار عمومی خصوصاً نسل جوان می‌گذارند، یعنی اگر نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش هایی که تلویزیون ارائه میکند با نگرش ها، رفتارها، آگاهی‌ها و ارزش های مطلوب دینی جامعه سازگار باشد این برنامه‌ها نیز تاثیر مثبتی بر ارزش های دینی افراد خواهند داشت اما اگر مغایر با نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش های مطلوب دینی جامعه باشند، تاثیری منفی بر جای خواهند گذاشت. تلویزیون به دلیل ‌گستره وسیعی که دارد و به دلیل اینکه به آسانی در دسترس همه است، بیش از رسانه‌های صوتی و تصویری دیگر در این مورد تاثیرگذار است. بنابراین رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون نقش مهمی خواه مثبت یا منفی در درونی‌کردن ارزش های دینی افراد خصوصاً نسل جوان دارد. با این وجود و با توجه به تلاش های صورت گرفته در این راستا، هنوز هم جوانان ما نتوانسته‌اند هنجارهای دینی – مذهبی را برای خود درونی سازند، واقعاً چرا ؟!
با توجه به مطالب بیان شده محقق در ‌سدد برآمده تا با نگارش تحقیق حاضر با عنوان: تاثیر سریال های تلویزیونی ماه رمضان بر بالا رفتن ارزش های دینی در جامعه، بین دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهرستان ‌دزفول در سال 87-1386، گامی هر چند کوچک در راستای علت‌ یابی و حل این مسئله بردارد. تحقیق حاضر شامل چهار فصل است:
فصل اول که مقدمات و کلیات است به عناوینی چون: اهمیت موضوع؛ که در بالا بیان گردیده، طرح مسئله؛ در مورد اینکه: چرا امروزه با توجه به گسترش ابعاد دینی در جامعه و بسط هنجارهای مذهبی، جوانان ما نتوانسته‌اند در زندگی خود هنجارهای دینی – مذهبی را درونی کنند؟، سؤال طرح میکند. هدف پژوهش؛ که شناخت ابعاد دینی و هنجارهای مذهبی در جامعه را در نظر می‌گیرد و ارائه راه کارهایی برای گسترش و تفهیم هنجارهای عقلانی- دینی و ارائه پیشنهاداتی برای انسجام و بهتر درونی‌شدن و عملی‌کردن هنجارهای مذهبی در میان جوانان را ‌الزامی می‌داند. بیان ابعاد پژوهش؛ نیز در دو بعد اجتماعی و فرهنگی ذکر گردیده و آن ها را از جوانب مختلف توضیح داده و ‌متغیرها را نیز بیان نموده. فرضیه یا سؤالات پژوهشی؛ که اثر عواملی چون آداب و رسوم فرهنگی، ‌نحوه جامعه‌پذیری فرد، روابط متقابل اجتماعی افراد نسبت به هم، عضویت در نهادها و گروه های مذهبی، افزایش روابط خانوادگی، را بر روی رشد هویت دینی (مذهبی) افراد بیان می‌کند و بر این اساس در فصل چهارم تحقیق به سنجش این اثرات می‌پردازد که به رد یا تأیید فرضیه می‌انجامد. تحلیل تئوریک؛ هم اندیشه‌های جامعه‌شناس مرتبط با موضوع تحقیق یعنی ‌پارسونز را مورد بحث قرار می‌دهد. به نظر ‌پارسونز افراد در ‌نتیجه یک ‌فراگرد موفق اجتماعی هنجارها و ارزش های یک فرهنگ را ‌ملکه ذهنشان می‌سازند. وقتی هنجارها و ارزش ها این گونه شدند او دیگر ‌درباره درستی یا نادرستی، شایستگی یا ‌ناشایستگی هنجارها و ارزش ها تردیدی روا نمی‌دارند، در این صورت شخص به خودی خود از هنجارها پیروی میکند و بر اثر درون ذهنی‌شدن آن ها به رفتار اجتماعی خود ادامه میدهد. به نظر وی در جامعه ‌اسلوب های گوناگون و متنوعی وجود دارد. ‌اسلوب های جدید که وارد جامعه میشوند پس از مدتی به صورت ‌اسلوب های قدیمی درونی میشوند و در جامعه باقی میمانند. رسانه‌های ارتباط جمعی خصوصاً تلویزیون، یکی از وسایلی است که در درونی‌کردن ارزش های موجود در جامعه در بین افراد نقش مهمی دارد. تلویزیون بعنوان وسیله‌ای اطلاع‌دهنده و مورد توجه عموم افراد جامعه قطعاً با راه های جدیدی که در رابطه با دادن اطلاعات دارد میتواند بیشترین تاثیر را در مورد بهتر درونی‌شدن ارزش ها و هنجارها عهده‌دار گردد. ‌پیشینه تحقیق؛ در این قسمت ابتدا نقش تلویزیون در فرهنگ عامه و بعد از آن نقش فیلم‌ها و سریال ها در فرهنگ عامه و در پایان با آوردن یک نمونه عینی از این فیلم‌ها و سریال ها یعنی ‌پدیده ‌اوشینیسم در ایران را مورد بررسی قرار میدهد. درآخر این فصل اصطلاحات و مفاهیم، با در اختیار داشتن منابع مختلف تعریف شده و ‌محدوده مطالعاتی ( قلمرو زمانی و مکانی) نیز ذکر گردید.
در فصل دوم با عنوان ادبیات موضوعی (مرور متون مطالعاتی)، با استفاده از چندین مقاله، نقش دین در ساخت فرهنگ، فصل مشترک رسانه- فرهنگ و دین، فناوری و نظریه سه ‌وجهی رسانه، دریافت معنای دین از تلویزیون، رسانه‌ها و شکل گیری حوزه‌های عمومی دین، تلویزیون دینی مناسک جبران‌گرا در نمایش بزرگتر اجتماعی، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.
روش تحقیق، فصل سوم پژوهش حاضر را در بر می‌گیرد. در اینجا بیان می‌شود که نوع روش تحقیق پیمایشی است و از طریق تکنیک پرسش نامه اطلاعات جمع‌آوری می‌شود، سپس جامعه آماری مورد نظر میباشد که شامل کل دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان ‌دزفول که 6571 نفر هستند. از ‌شیوه نمونه‌گیری که بصورت تصادفی ساده و با حجم نمونه 125 نفر استفاده شده است. با استفاده از روش آماری x2 (کی‌دو) به تجزیه و تحلیل اطلاعات، شرح داده شده است و در پایان نیز چگونگی ارائه نتایج بیان گردیده است.
فصل چهارم که همان جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات است. با توجه به داده‌های بدست آمده، جداول آماری را با فراوانی و درصد‌گیری و در نتیجه با روش x2 (کی‌دو) و با استفاده از جدول و رسم نمودار میله‌ای به سنجش فرضیه‌ها پرداخته شده است که در این مرحله رد یا تایید شدن فرضیات مشخص میشود. پایان این فصل نتیجه‌گیری و ذکر محدودیت ها و ارائه پیشنهادات میباشد که از داده‌های بدست آمده و تحلیل تئوریک جهت تبیین رد یا اثبات فرضیه‌ها استفاده شده است.
می‌توان گفت که: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون، جامعه در راستای درونی‌کردن ارزش های دینی، به سمت هر چه بهتر و بیشتر درونی‌شدن ارزش ها حرکت کرده و در این امر تا حدودی موفق بوده است. در پایان از خوانندگان محترم این تحقیق به خاطر نقایص و کاستی های آن پوزش می‌طلبم و امیدوارم که به یاری خداوند متعال بتوانم در اثرات بعدی نقایص موجود را رفع نمایم.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آداب و رسوم, اختراع, افکار عمومی, بیوگرافی, تحقیق, تربیت دینی, تلویزیون, دانلود, دین, رسانه, روانشناسی, صنعت سینما, فرهنگ, فرهنگ‌ پذیری, فیلم‌, مذهب, هستی‌شناسی, هویت دینی, وسایل ارتباط جمعی, پارسونز, پروژه, پژوهش,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:40 موضوع | تعداد بازديد : 256 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد