تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

پروژه مخابرات سیار

آپلود عکس , آپلود دائمی عکس

تعداد صفحات:94

نوع فایل:word

فهرست:

مقدمه

اصول مشترک سیستمهای رادیوئی سیار

استفاده از شبکه های سلولی در مخابرات سیالر

نسلهای مخابرات سیار

جهان بی سیم

تاریخچه شبکه های بی سیم

مشخصه های بی سیم

بررسی انواع شبکه های بی سیم

شبکه های شخصی بی سیم

شبکه های محلی بی سیم

شبکه های شهری بی سیم

خانواده استاندارد 802 IEEE

شبکه های محلی مادون قرمز

انواع وسایل بی سیم

بلوتوث

آنتن

WIMAX

منابع

مقدمه  

مخابرات بی سیم در سال 1897 با اختراع تلگراف بی سیم توسط مارکنی آغاز شد و اکنون پس از گذشت بیش از یک قرن، سومین نسل از سیستم های مخابرات بی سیم یعنی سیستم های مخابرات فردی (PCS) پا به عرصه ظهور گذاشته است، اکنون فناوری های مخابرات شیار تا بدانجا پیش رفته است که کاربران اینچنین سیستم هایی با استفاده از ترمینال دستی کوچک (handset) می توانند با هر کس در هر زمان و هر مکان، انواع اطلاعات (صوت ، تصویر و دیتا) را مبادله کنند، این مقاله نگاهی اجمالی اما فنی به تاریخ و تکنیک های مهم مخابرات سیار دارد. ایجاد امکانات ارتباطی با کمترین محدودیت های مکانی و زمانی از نیازهای بشر است که از دیرباز بدان توجه می شود. در ابتدا، سیستم های مخابراتی جهت انتقال صوت و علائم الکتریکی از سیم های هادی ارتباط استفاده می کردند. با پیشرفت تکنولوژی و به کارگیری امواج الکترومغناطیسی، امکان ایجاد ارتباط بی سیم فراهم شد و قدم اول در غلبه بر مشکل ایجاد ارتباط در مکان هایی که امکان کابل گذاری وجود نداشت، یا مسافت آنها بالا بود و افت سیگنال ها مانع از برقراری ارتباط می شد، برداشته شد.

روند رو به رشد تکنولوژی و صنعت مخابرات منجر به کاربرد موج برهای نوری و سیستم های نوری شد و بدین وسیله امکان انتقال اطلاعات با پهنای باند بالا در نقاط دور فراهم شد. سیستم های مخابراتی متداول از بسترهای هدایتی سیمی به منظور حمل اطلاعات استفاده می کنند و این امر مستلزم آن است که میان مبدأ و مقصد کابل گذاری صورت گیرد. هزینه بسیار بالای پیاده سازی کابل ها، افت سیگنال در درون آنها بخصوص در مسافت های بالا، سخت بودن یا عدم امکان کابل کشی در برخی نقاط و انعطاف پذیری کم (عدم تحرک و جابه جایی) در ارائه سرویس های مختلف از جمله مسائلی است که کاربرد سیستم های مخابراتی بی سیم را موجه و در برخی موارد الزامی می کند . از جمله راه حل های پوشش کاربران در شبکه هایی که از ضعف عدم امکانات ایجاد بسترهای مخابراتی مانند خطوط دوسیمه، رنج می برند و نیاز به پیاده سازی سریع لینک های مخابراتی با هزینه مناسب دارند، استفاده از شبکه بی سیم است.

                                         جهت دانلود کليک نماييد

 


برچسب ها : پروژه, پایان نامه, دانلود, مخابرات, سیستم, شبکه, مادون قرمز, تلگراف, اختراع, تکنولوژی, سیگنال, هزینه,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 14:30 موضوع | تعداد بازديد : 209 | لينک ثابت


دانلود پروژه خانه سینما رشته معماری

تعداد صفحات:102
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول طرح مسئله
ضرورت پروژه
روش مطالعه وتحقیق
سامان پروژه مطالعاتی
فصل دوم : شناخت
شناخت سینما
سینما چیست ؟
اختراع سینما
فرهنگ ونمایش ونقش آن درایران
تاریخ سینمای ایران
سینمای حال حاضر ایران
نقدینگی
مواد اولیه
نیروی انسانی
معماری وسینما
پیوند (وجه اشتراک معماری وسینما )
نقد
بیانیه
الهام
بررسی چند نمونه خارجی وداخلی
فصل سوم : ضوابط واستانداردها
ظرفیت سالن
شکل واندازه تصویر پردازش
پرده ها وتصویرپردازی
لنزهای پردازش
پوشش تصویر
شیب کف وصندلی ها
شیب کف سالن نمایش تصویر
فاصله گذاری ردیف ها وراهروها
پرده ها
سالن نمایش اصلی
سالن های نمایش فرعی
بخش جنبی خانه فیلم وسینما
فضاهای ورودی
فصل چهارم : مطالعات پایه
مطالعات منطقه ای ومحیطی
موقعیت جغرافیایی استان تهران
موقعیت جغرافیایی شهرتهران
کوهپایه ها وارتفاعات ورودخانه ها
ارتباطات
چگونگی شکل گیری شهر تهران
تاریخچه تهران
مطالعات فرهنگی واجتماعی
مطالعات اقلیمی
دما
بارش
رطوبت نسبی
باد
ساعات آفتابی
روزهای بارانی
معیارها وضوابط استقرار واحدهای ساختمانی درسایت
فصل پنجم : مطالعات کالبدی
تجزیه وتحلیلی سایت
بررسی موقعیت سایت درشهر
دید ومنظر ازدرون به برون سایت
دید ومنظر ازبرون به درون سایت
کاربریها وهمجواریها بلافصل
نظام توده فضا
گزینه منتخب لکه گذاری
موقعيت شهری محل مورد نظر(سايت)
موقعيت قرار گيری سايت در منطقه
دسترسی های سايت در منطقه
کاربری های موجود در محدوده سايت
مشخصات و توانمنديهای موقعيت شهری سايت
تحليل و تجزية تصويری سايت
ديد بنا نسبت به محدودة اطراف سايت
منابع و ماخذ

ضرورت طرح پروژه:
بناهای فرهنگی یک جامعه یکی از نیازهای زندگی امروزه است.جوامع با سرعت بیشتری به پیش میرود و پله های ترقی را طی میکنند که بیشترین سعی و کوشش خود را به استوار ساختن پایه های فرهنگی جامعه نهاده اند و نیازمند این امر ارتقا ساختارهای فکری افراد جامعه است. لذا مساله اصلی بدین گونه طرح گردیده:
رسیدن به فضایی که بتواند زمینه ارتقا ساختارهای فکری بشر در زمینه هنر بوده است فراهم بیاورد و بستر مناسب برای فن آوری و خلاقیت های نوین هنری را فراهم سازد.
تحولات اقتصادی و اجتماعی همواره با دگرگونی هایی در طرز اندیشه و رفتار افراد یک جامعه همراه است.

نظام فرهنگی که بر اساس شکل خاصی از تولید و مجموعه از آداب و رسوم استوار بوده و همزمان با یک تحول جدید به هدف هایی تازه نیامند می شود.اگر نخستین مراحل تحول اجتماعی ایران نیازها، محرک اقتصادی داشت در این مرحله از انعکاس این خواسته ها و تمنیات معنوی و فرهنگی افراد بچشم می خورد.

لینک دانلود

 

 


برچسب ها : دانلود, معماری, هنر, سینما, پروژه, پایان نامه, اختراع سینما, معماری و سینما, نقد, سالن سینما, لنز, راهروها, پرده سینما, جغرافیا, شهر, جامعه, ,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 17:04 موضوع | تعداد بازديد : 193 | لينک ثابت


دانلود گزارش کارآموزی برق منطقه ای و نیروگاه برق

تعداد صفحات:52
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
تاریخچه صنعت برق ایران
نیروگاه ها ( Power Stations)
نیروگاه های ذغال- سوختی (Coal-Fired Power Stations)
نیروگاه های نفت- سوختی (Oil-Fired Power Stations)
نیروگاه های هسته ای (Nuclear Power Stations)
نیروگاه های برق- آبی (Hydroelectric Power Stations)
تاثیر خواص تولید و انتقال
تبدیل انرژی با استفاده از آب
توربین های گازی
نیروگاه های تولیدکننده برق
ساختار نیروگاه های اتمی جهان
سیستم های توزیع
پدیده کرونا
انرژی الکتریکی
انواع نیروگاه های برق
برقگیر
خطوط انتقال و توزیع ( برق منطقه ای)
تجهیزات سویچگر
اصول کار ترانسفورماتور
انواع زمین کردن
ولتاژهای کمکی
اینترلاک ها
کابل و کابل کشی
شین و شین بندی
نیروگاه سیکل ترکیبی(چرخه سیکل ترکیبی)

مقدمه:
در سال 1871 میلادی (1250 هجری شمسی) ماشین گرام اختراع شد. این اختراع گامی اساسی در راه ایجاد صنعت برق تجاری بود، زیرا پس از آن تبدیل انرژی مکانیکی (و هر نوع انرژی دیگری که بتوان از آن کار مکانیکی به دست آورد ) به انرژی برقی ممکن گردید.
یازده سال پس ازآن، درسال 1882 میلادی ( 1261 هجری شمسی ) توماس ادیسون نخستین موسسه برق تجاری خود را برای تامین روشنایی در یکی از خیابان های نیویورک افتتاح کرد
بیان دو واقعه مهم بالا برای درک رابطه زمانی بین تاریخ پیدایش صنعت برق در جهان و در ایران خالی از فایده نیست. چنان که خواهد آمد، اولین مولد برق در ایران، سه سال بعد از موسسه برق توماس ادیسون به کار افتاد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, گزارش کارآموزی, برق, نیروگاه برق, صنعت برق, ادیسون, تولید و انتقال, توربین, گاز, ترانسفورماتور, سویچگر, ولتاژ, سکیل ترکیبی, ماشین گرام, اختراع, مولد برق,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 14 آبان 1394 ساعت 23:14 موضوع | تعداد بازديد : 282 | لينک ثابت


دانلود پروژه خوشنویسی

تعداد صفحات:80
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
نگاهی به خطوط ششگانه (اقلام ستّه)
اختراع نوشتن
تاریخچه پیدایش خط و الفبا
سلطانعلی مشهدی
یاقوت مستعصمی
خط شکسته نستعلیق
میرعماد حسنی
تاریخچه خط 2
تاریخچه خط 1
خوشنویسی
مکتب سقاخانه و تاثیر آن بر نوآوری در خطاطی
مدرنیست ها و اقلام قدی
خط ناخنیگونه‌ای
تاریخچه انجمن
تکامل خوشنویسی در ایران
سیر تکامل خوسنویسی در ایران
مدخلی بر اطلس چهارده قرن هنراسلامی
قاعده ی نسبت
فهرست و خلاصه قواعد کلی خط
چگونگی گتراشیدن قلم
تراشیدن قلم
چهار مرحله تراش قلم
کوبیسم (cubism)
سمبولیسم (Symbolism)
منابع

پیشگفتار:
انجمن خوشنویسان ایران از سال 1329 با همت استادان بزرگواری چون زنده یاد سید حسین میرخانی و دیگر استادان والامقام نظیر شادروانان علی اکبر کاوه، ابراهیم بوذری و سید حسن میرخانی، با اهتمام زنده یاد دکتر مهدی بیانی محقق و استاد دانشگاه و تنی چند از عالی همتان فرهنگ خواه، با همکاری وزارت فرهنگ و هنر وقت تاسیس و راه اندازی شد و نام کلاس های آزاد خوشنویسی زینت بخش این خانه عشق و دلدادگی گردید. این نهاد اصیل و مردمی بنیاد نامه رسمی خود را با نام انجمن خوشنویسان ایران در تاریخ 19 شهریور ماه 1346 اخذ و فعالیت های درخشان و تاثیر گذار خود را پی گرفت. انجمن خوشنویسان ایران به تدریج و در آغاز دهه سوم حیات پربار خود دوره رونق و گسترش را تجربه کرد و در مواجهه با رویکرد وسیع و پرشور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان اقدام به تاسیس فراگیر شعب در سراسر کشور نمود که این روند همچنان ادامه دارد.
سر گذشت پیدایش خط در دوران قبل از اسلام بحث دیگری دارد، ولیکن در دوره اسلامی و مقارن قرنهای اول و دوم هجری برپایه خطی موسوم به نبطی و حجازی، خط کوفی شکل گرفت ودر دوره های بعد به ترتیب و تدریج خطوط سته ، ثلث، نسخ، ریحان، رقاع، محقق، و توقیع، و سپس، خط تعلیق به دست هنرمندان ایرانی ابداع شد، تا نوبت به قرن هشتم و ظهور خط نستعلیق رسید، این قلم از تلفیق خط نسخ و تعلیق و نوعی خط تحریر که در بین مردم ایران رایج بود و به وجود آمد و اندکی بعد، در قرن دهم خط شکسته نستعلیق پدیدار شد. خطوط رایج در ایران اسلامی عبارتند از ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق، این خطوط از مواریث گرانقدر ملت با فرهنگ ایران به شمار آمده و در موزه های بزرگ دنیا چون جواهرات بی نظیر نگهداری می شوند که موجب افتخار و نشانه ظرافت طبع ملت کمال طلب و هنردوست و هنر آفرین ایران است.
هنر خوشنویسی و نستعلیق ویژگی هنر ناب را در ساختار هندسی خود دارد و با نمود بارز خود در منزلت و جایگاهی قرار گرفته است که نهضت امپرسیونیزم و آبستره می خواهد به آن برسد و ساختار هندسی و ریاضی هنر خوشنویسی و وجود تناسبهای ایزدی و طلایی در این هنر ویزگی ها و امتیازات خاصی به این هنر بخشیده است، میدان و محتوای هنر خوشنویسی که مبتنی بر دستاوردهای ملی و دینی است از طرفی در ذهن و قلب مردم جاری است و مردم با آن آشنایی بصری وسیع دارند و این نگرش قداست خاصی برای این هنر ایجاد کرده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, خوشنویسی, اختراع, الفبا, خط شکسته, سقاخانه, هنر اسلامی, تراشیدن قلم, سمبولیسم, کوبیسم, انجمن خوشنویسان ایران, خط, هنر, نستعلیق, موزه, ,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 14 آبان 1394 ساعت 23:21 موضوع | تعداد بازديد : 225 | لينک ثابت


دانلود پروژه آشنایی با دیودها

تعداد صفحات:61
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
ولتاژ معکوس
دسته بندی دیودها
اختراع دیود پلاستیکی
دیود چیست؟
بایاس دیود
بایاس مستقیم
بایاس معکوس
ناحیه تخلیه
تست دیود
انواع دیود ها
دیود اتصال نقطه ای
دیود زنر
دیود نوردهنده LED
دیود خازنی ( واراکتور )
فتو دیود
دیودهای سیگنال
استفاده از دیود زنر برای تهیه ولتاژ ثابت دیودهای زنر
دیود تونل
چطور یک دیود نور تولید میکند؟
تابلو روان
بلوک دیاگرام یک تابلو دیجیتال
اجزای تصویر
جاروب ساده
اثر فلیکر
جاروب یک در میان
بررسی اولین مدار عملی تابلو روان – برنامه نویسی
بررسی جاروب ستونی مدار عملی تابلو روان – برنامه نویسی
انیمیشن در تابلو روان
بررسی ساخت انیمیشن در تابلو روان
متن کامل برنامه حرکت به سمت چپ در تابلو روان با جاروب ستونی
تبلیغات
تبلیغات سایت
منابع

مقدمه:
دیودها جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور میدهند و در جهت دیگر در مقابل عبور جریان از خود مقاومت بالایی نشان میدهند. این خاصیت آن ها باعث شده بود تا در سال های اولیه ساخت این وسیله الکترونیکی، به آن دریچه یا Valve هم اطلاق شود. از لحاظ الکتریکی یک دیود هنگامی عبور جریان را از خود ممکن میسازد که شما با برقرار کردن ولتاژ در جهت درست (+ به آند و – به کاتد) آن را آماده کار کنید. مقدار ولتاژی که باعث میشود تا دیود شروع به هدایت جریان الکتریکی نماید ولتاژ آستانه یا (forward voltage drop) نامیده میشود که چیزی حدود ۰.۶ تا ۰.۶ ولت میباشد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, برق, دیود, ولتاژ, اختراع, دیود پلاستیکی, بایاس, ناحیه تخلیه, واراکتور, سیگنال, تابلو روان, جاروب, فلیکر, برنامه نویسی, جریان الکتریکی, عبور جریان, الکترونیک, ولت, آند, کاتد,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 3:06 موضوع | تعداد بازديد : 210 | لينک ثابت


دانلود پروژه بررسی نقش رسانه ها در تعليم و تربيت

تعداد صفحات:142
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت پژوهش
اهداف پژوهش
سوالات پژوهش
تعریف مفاهیم
تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها
مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان
تعاریف مختلف از رسانه های آموزشی توسط دانشمندان
رسانه های ارتباط جمعی وجامعه
رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی
توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان
رسانه های ارتباط جمعی
انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر
ارتباط جمعی یا عمومی
فصل دوم
تاریخچه رسانه ها
پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون
تاریخچه پیدایش روزنامه ها
سینما، پیدایی و نظور آن
تئاتر و مخاطبان
تئاتر در شرق
تئاتر در قبل از اسلام
تئاتر پس از اسلام
پژوهش در ارتباطات
صدا و سیما و تعلیم و تربیت
نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران
نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت
نقش رسانه های ملی در جهان
خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان
تئوری های وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها
مکتب مارکسیسم کلاسیک
نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها
مطالعات فرهنگی توده
مکتب فرانکفورت
نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام
نظریه دو مرحله ای رسانه ها
نظریه تزریقی رسانه ها
نظریه برجسته سازی رسانه ها
نظریه نیاز جویی رسانه ها
نظریه وابستگی مخاطبان
نظریه موزاییکی رسانه ها
نظریه سیستمی
دیدگاه های پیشگامان رسانه ها
دیدگاه دیویدرایز من
دیدگاه مارشال مک لوهان
وظایف رسانه ها
نقش تفریحی رسانه ها
نقش های خبری رسانه ها
نقش های همگن سازی رسانه ها
نقش آگاه سازی رسانه ها
نقش تعلق اجتماعی رسانه ها
دیدگاه های افراطی رسانه ها
فصل سوم : روش تحقیق
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
تلویزیون
یونسکو و رادیو و تلویزیون
نقش رادیو و تلویزیون در آموزش
تاثیر تلویزیون بر خانواده
استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش
نقش آموزشی تلویزیون
تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها
اینترنت (ویژگی ها، کارکردها،مزایا)
معایب اینترنت
موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت
نقش اینترنت در تعلیم و تربیت
نقش اینترنت در دنیای نوجوانان
نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت
تلفن همراه در مدارس ایران
فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و
پرورش
یادگیری از طریق تلفن همراه
رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه
منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟
از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟
برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه
نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه
ماهواره چیست؟
نحوه کار ماهواره ارتباطی
تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره
موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره
آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی
توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین
سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها
سینما و تلویزیون
سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز
سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی)
نقش تربیتی سینما
مذهب و سینما
فصل پنجم
نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت های پژوهش
خلاصه
منابع و ماخذ
چکیده به زبان لاتین

چکیده:
رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آن ها رو به افزایش نهاده است. این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشات گرفته از کتب معتبر در اسلام است.
با پیشرفت علم و تکنولوژی، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه های مکتوب، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه وجود نهاده است.
بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروز در طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا، این رسانه ها به عنوان مهم ترین رسانه و مهم ترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.
علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه به وجود آورده است که میتوان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن در دنیای امروز اشاره نمود.

مقدمه:
انسان در زندگی اجتماعی و در برخورد با غیر خود نیاز شدیدی به ارتباط دارد و تنها از این طریق است که نیاز های فردی و اجتماعی خود را برآورده میکند. انسان از همان آغاز برای برقراری ارتباط و رساندن پیام خود به دیگران شیوه های گوناگونی را به کاربرده است. از اشارات، کلمات و اشاره های رمزی اولیه گرفته تا استفاده از پیشرفته ترین و در عین حال پیچیده ترین وسایل ارتباطی مدرن امروزی از قبیل رسانه ها و وسایل ارتباطی که درطول تاریخ دارای سرعت بسیار کند و ناچیز بوده اند و در عصر حاضر تحول چشمگیری یافته اند.
پیام هایی که توسط رسانه ها رد و بدل میشود در ابعاد مختلف سیاسی،اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی و… است. مخاطبان این پیام ها افراد و گروه هایی در سطوح مختلف فرهنگی، اقتصادی،و اجتماعی اند که در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی در سراسر جهان پراکنده اند.
چنان چه گفته شد تمام سعی و تلاش رسانه های جمعی، رسیدن به اهداف و مقاصدی است که در عین حال هر کدام به نحوی دارای رنگ و صبغه تربیتی هستند، زیرا این رسانه ها در اموری نظیر رشد شخصیت افراد در ابعاد مختلف، ایجاد ارتباط بین افراد جامعه، کمک به افراد جامعه، کمک به افراد در فرآیند سازگاری با جهان متغیر پیرامون و…دخالت دارند. چرا که به نظر میرسد نظام تعلیم و تربیت بیش از هر زمان دیگری نیاز به تغییرات اساسی و بنیادین دارد. لذا با توجه به تغییر نوع نگرش مخاطبین امر تعلیم و تربیت، خواسته ها و انگیزه های ایشان برای دستیابی به اهداف و آمال، این تغییرات ناگریز با گذشت زمان خود نمایی خواهد کرد.
از طرف دیگر با وجود اندیشه ها و جمجمه های فرهنگی مختلف که از سوی رسانه های غالب جهان بی محابا به حیطه آموزش و تربیت هجوم می آورد به نظر میرسد، باید از همین رسانه ها در جهت تحکیم بنیان های تعلیم و تربیت استفاده کرد تا مهارت های پذیرش حقایق و اتخاذ تصمیمات اجتماعی و خانوادگی معقول و به هنگام را درتفکر و فضای حقیقی جامعه نهادینه ساخت تا با ارتقا سطح فکری و فرهنگی خانواده ها، معضلات و مشکلات ناشی از تأثیرات سو رسانه ها به حداقل رسیده و رفتارها و هنجارهای مثبت بالقوه به فعالیت نزدیک شود و بی شک این امر تنها پوشش کافی اطلاعات و دوری از یک جانبه نگری و تعمبق روشهای نوین سالم و کاربردی،استفاده از رسانه ها در امر تعلیم و تریبت میسر خواهد بود.
لذا در این پژوهش سعی شده است با استفاده از منابع موجود در راستای تنویر و تشریح معانی و معایب رسانه های مختلف ( دیداری – شنیداری – مکتوب، گفتاری، روایی و …) بر روند آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان گام هایی برداشته شود. چرا که گستردگی رسانه ها در دنیای کنونی و تأثیر مستقیم آن بر روند رفتارهای اجتماعی دانش آموزان و فرزندانمان، مطالعه و پژوهش بسیاری را میطلبد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود پروژه, پایان نامه, علوم اجتماعی, نقش رسانه, تعلیم و تربیت, رسانه ارتباط جمعی, توسعه فرهنگی, رادیو, تلویزیون, سینما, صدا و سیما, مکتب مارکسیسم, نظریه سیستمی, سونیسکو, شبکه اینترنت, تلفن همراه, کتب, مجلات, روزنامه, اختراع صنعت چاپ, رسانه های مکتوب, زندگی اجتماعی, پژوهش,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 14:59 موضوع | تعداد بازديد : 248 | لينک ثابت


دانلود پروژه نوجوانان و رسانه های تصویری

تعداد صفحات:124
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
مقدمات و کلیات
اهمیت و ضرورت طرح پژوهش (طرح مسئله)
هدف پژوهش
بیان ابعاد پژوهش
متغیر‌ها یا واژه‌های کلیدی
فرضیه یا ‌سوالات پژوهشی
تحلیل تئوریک
بیوگرافی (هستی‌شناسی) ‌پارسونز
معرفی مکتب ‌پارسونز
معرفی نظرات ‌پارسونز به صورت اجمالی
نظریه کنش
نظریه نظام‌ها
پیشینه تحقیق
نقش فیلم‌ها در فرهنگ عامه
مطالعه ‌پدیده ‌اوشینیسم در ایران (سال های دور از خانه)
تعریف اصطلاحات و مفاهیم (واژه‌های کلیدی)
فرهنگ‌ پذیری
فرهنگ
آداب و رسوم
وسایل ارتباط جمعی
اجتماعی شدن
ارزش ها
نهادی‌ شدن
رفتار جمعی
فرهنگ های سنتی
افکار عمومی
عقلانی‌سازی
دین (مذهب)
هویت دینی
‌محدوده مطالعاتی
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
فصل دوم
مرور متون مطالعاتی
(ادبیات موضوعی)
مقدمه
مقاله نقش دین در رسانه در ساخت فرهنگ (رابرت ای. ‌وایت)
مقاله فصل مشترک رسانه، فرهنگ و دین (‌لین ‌اسکافیلد ‌کلارک)
مقاله فناوری و نظریه سه ‌وجهی رسانه (‌کلیفورد جی. ‌کریستانز)
مقاله دریافت معنای دین از تلویزیون (‌آلف لیند‌رمن)
مقاله رسانه‌ها و شکل گیری حوزه‌های عمومی دین (استوارت ام. ‌هوور)
مقاله تلویزیون دینی مناسک جبران‌گرا در نمایش بزرگ تر اجتماعی (بابی سی. الکساندر)
نقد و بررسی
فصل سوم
روش تحقیق
نوع روش تحقیق و علت انتخاب آن
فنون گردآوری اطلاعات
جامعه آماری
شیوه نمونه‌گیری و حجم نمونه
فنون تجزیه و تحلیل اطلاعات
چگونگی ارائه نتایج تحقیق
فصل چهارم
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه
مباحث تئوریک
هویت دینی
هویت دینی و شاخص های آن
راه های تقویت هویت دینی
تقویت آگاهی دینی و فرهنگی
احیای تربیت دینی
ارزش ها
تعریف ارزش های اجتماعی
دوگانگی ارزشی
درونی‌کردن ارزش ها
نگاهی به ساخت سریال های مذهبی، مرز باریک تبلیغ و شعار
آخرین گناه، شناخت مذهب در تخیل….!
نتیجه‌گیری کلی
یافته‌های فرعی تحقیق
جمع ‌بندی نتایج تحقیق
محدودیت ها
پیشنهادات
ضمائم
منابع و مأخذ

مقدمه:
قرن بیستم، قرن اختراع پدیده‌های شگفت‌انگیز بشری است و بدون شک یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های این عصر نوظهور صنعت سینما و به دنبال آن تلویزیون است.
پرده سینما به تصاویر جان بخشید و تلویزیون این تصاویر متحرک را به اعماق اجتماع و کانون های خانوادگی انتقال داد. جاذبه دیگر تلویزیون آن چنان بود که جعبه اسرار ‌آمیز و جادویی لقبش داده‌اند و با گذشت زمان این جعبه جادویی همه مرزها را پشت سر نهاد و سراسر جهان را تسخیر کرد به گونه‌ای که امروزه در اقصی نقاط عالم کمتر جایی را میتوان یافت که مردم از چشم دوختن به صفحه تلویزیون لذت نبرند و ساعاتی از زندگی خود را با دیدن برنامه‌ها سپری نکنند. نفوذ تلویزیون در دنیای کنونی امری بدیهی است و نقش آن در آموزش، هدایت، جهت‌دهی و قالب‌ سازی افکار عمومی جامعه انکار‌ناپذیر است، به همین دلیل تلویزیون بعنوان یکی از ابزارهای اصلی در نفوذ افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاثیر رسانه‌های صوتی – تصویری، به ویژه تلویزیون، بر افراد میتواند مثبت یا منفی باشد. نوع تاثیر این رسانه‌ها به نوع برنامه‌ای که از آن ها پخش میشود و به طبیعت افرادی که در معرض آن ها قرار دارند بستگی دارد. اگر محتوای ارائه شده مفید باشد، تاثیر نیکویی بر افراد میگذارد و اگر محتوای آن مضر باشد، تاثیر سوئی بر رفتارها، نگرش ها،ارزش ها، باورها و شخصیت او بر جای خواهد گذاشت. همین طور، در مورد نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش های دینی که تلویزیون در قالب برنامه‌های مختلف، از جمله پخش به صورت فیلم‌ها و سریال ها نمایش میدهد و از این طریق اثرات زیادی را بر روی افکار عمومی خصوصاً نسل جوان می‌گذارند، یعنی اگر نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش هایی که تلویزیون ارائه میکند با نگرش ها، رفتارها، آگاهی‌ها و ارزش های مطلوب دینی جامعه سازگار باشد این برنامه‌ها نیز تاثیر مثبتی بر ارزش های دینی افراد خواهند داشت اما اگر مغایر با نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش های مطلوب دینی جامعه باشند، تاثیری منفی بر جای خواهند گذاشت. تلویزیون به دلیل ‌گستره وسیعی که دارد و به دلیل اینکه به آسانی در دسترس همه است، بیش از رسانه‌های صوتی و تصویری دیگر در این مورد تاثیرگذار است. بنابراین رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون نقش مهمی خواه مثبت یا منفی در درونی‌کردن ارزش های دینی افراد خصوصاً نسل جوان دارد. با این وجود و با توجه به تلاش های صورت گرفته در این راستا، هنوز هم جوانان ما نتوانسته‌اند هنجارهای دینی – مذهبی را برای خود درونی سازند، واقعاً چرا ؟!
با توجه به مطالب بیان شده محقق در ‌سدد برآمده تا با نگارش تحقیق حاضر با عنوان: تاثیر سریال های تلویزیونی ماه رمضان بر بالا رفتن ارزش های دینی در جامعه، بین دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهرستان ‌دزفول در سال 87-1386، گامی هر چند کوچک در راستای علت‌ یابی و حل این مسئله بردارد. تحقیق حاضر شامل چهار فصل است:
فصل اول که مقدمات و کلیات است به عناوینی چون: اهمیت موضوع؛ که در بالا بیان گردیده، طرح مسئله؛ در مورد اینکه: چرا امروزه با توجه به گسترش ابعاد دینی در جامعه و بسط هنجارهای مذهبی، جوانان ما نتوانسته‌اند در زندگی خود هنجارهای دینی – مذهبی را درونی کنند؟، سؤال طرح میکند. هدف پژوهش؛ که شناخت ابعاد دینی و هنجارهای مذهبی در جامعه را در نظر می‌گیرد و ارائه راه کارهایی برای گسترش و تفهیم هنجارهای عقلانی- دینی و ارائه پیشنهاداتی برای انسجام و بهتر درونی‌شدن و عملی‌کردن هنجارهای مذهبی در میان جوانان را ‌الزامی می‌داند. بیان ابعاد پژوهش؛ نیز در دو بعد اجتماعی و فرهنگی ذکر گردیده و آن ها را از جوانب مختلف توضیح داده و ‌متغیرها را نیز بیان نموده. فرضیه یا سؤالات پژوهشی؛ که اثر عواملی چون آداب و رسوم فرهنگی، ‌نحوه جامعه‌پذیری فرد، روابط متقابل اجتماعی افراد نسبت به هم، عضویت در نهادها و گروه های مذهبی، افزایش روابط خانوادگی، را بر روی رشد هویت دینی (مذهبی) افراد بیان می‌کند و بر این اساس در فصل چهارم تحقیق به سنجش این اثرات می‌پردازد که به رد یا تأیید فرضیه می‌انجامد. تحلیل تئوریک؛ هم اندیشه‌های جامعه‌شناس مرتبط با موضوع تحقیق یعنی ‌پارسونز را مورد بحث قرار می‌دهد. به نظر ‌پارسونز افراد در ‌نتیجه یک ‌فراگرد موفق اجتماعی هنجارها و ارزش های یک فرهنگ را ‌ملکه ذهنشان می‌سازند. وقتی هنجارها و ارزش ها این گونه شدند او دیگر ‌درباره درستی یا نادرستی، شایستگی یا ‌ناشایستگی هنجارها و ارزش ها تردیدی روا نمی‌دارند، در این صورت شخص به خودی خود از هنجارها پیروی میکند و بر اثر درون ذهنی‌شدن آن ها به رفتار اجتماعی خود ادامه میدهد. به نظر وی در جامعه ‌اسلوب های گوناگون و متنوعی وجود دارد. ‌اسلوب های جدید که وارد جامعه میشوند پس از مدتی به صورت ‌اسلوب های قدیمی درونی میشوند و در جامعه باقی میمانند. رسانه‌های ارتباط جمعی خصوصاً تلویزیون، یکی از وسایلی است که در درونی‌کردن ارزش های موجود در جامعه در بین افراد نقش مهمی دارد. تلویزیون بعنوان وسیله‌ای اطلاع‌دهنده و مورد توجه عموم افراد جامعه قطعاً با راه های جدیدی که در رابطه با دادن اطلاعات دارد میتواند بیشترین تاثیر را در مورد بهتر درونی‌شدن ارزش ها و هنجارها عهده‌دار گردد. ‌پیشینه تحقیق؛ در این قسمت ابتدا نقش تلویزیون در فرهنگ عامه و بعد از آن نقش فیلم‌ها و سریال ها در فرهنگ عامه و در پایان با آوردن یک نمونه عینی از این فیلم‌ها و سریال ها یعنی ‌پدیده ‌اوشینیسم در ایران را مورد بررسی قرار میدهد. درآخر این فصل اصطلاحات و مفاهیم، با در اختیار داشتن منابع مختلف تعریف شده و ‌محدوده مطالعاتی ( قلمرو زمانی و مکانی) نیز ذکر گردید.
در فصل دوم با عنوان ادبیات موضوعی (مرور متون مطالعاتی)، با استفاده از چندین مقاله، نقش دین در ساخت فرهنگ، فصل مشترک رسانه- فرهنگ و دین، فناوری و نظریه سه ‌وجهی رسانه، دریافت معنای دین از تلویزیون، رسانه‌ها و شکل گیری حوزه‌های عمومی دین، تلویزیون دینی مناسک جبران‌گرا در نمایش بزرگتر اجتماعی، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.
روش تحقیق، فصل سوم پژوهش حاضر را در بر می‌گیرد. در اینجا بیان می‌شود که نوع روش تحقیق پیمایشی است و از طریق تکنیک پرسش نامه اطلاعات جمع‌آوری می‌شود، سپس جامعه آماری مورد نظر میباشد که شامل کل دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان ‌دزفول که 6571 نفر هستند. از ‌شیوه نمونه‌گیری که بصورت تصادفی ساده و با حجم نمونه 125 نفر استفاده شده است. با استفاده از روش آماری x2 (کی‌دو) به تجزیه و تحلیل اطلاعات، شرح داده شده است و در پایان نیز چگونگی ارائه نتایج بیان گردیده است.
فصل چهارم که همان جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات است. با توجه به داده‌های بدست آمده، جداول آماری را با فراوانی و درصد‌گیری و در نتیجه با روش x2 (کی‌دو) و با استفاده از جدول و رسم نمودار میله‌ای به سنجش فرضیه‌ها پرداخته شده است که در این مرحله رد یا تایید شدن فرضیات مشخص میشود. پایان این فصل نتیجه‌گیری و ذکر محدودیت ها و ارائه پیشنهادات میباشد که از داده‌های بدست آمده و تحلیل تئوریک جهت تبیین رد یا اثبات فرضیه‌ها استفاده شده است.
می‌توان گفت که: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون، جامعه در راستای درونی‌کردن ارزش های دینی، به سمت هر چه بهتر و بیشتر درونی‌شدن ارزش ها حرکت کرده و در این امر تا حدودی موفق بوده است. در پایان از خوانندگان محترم این تحقیق به خاطر نقایص و کاستی های آن پوزش می‌طلبم و امیدوارم که به یاری خداوند متعال بتوانم در اثرات بعدی نقایص موجود را رفع نمایم.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آداب و رسوم, اختراع, افکار عمومی, بیوگرافی, تحقیق, تربیت دینی, تلویزیون, دانلود, دین, رسانه, روانشناسی, صنعت سینما, فرهنگ, فرهنگ‌ پذیری, فیلم‌, مذهب, هستی‌شناسی, هویت دینی, وسایل ارتباط جمعی, پارسونز, پروژه, پژوهش,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:40 موضوع | تعداد بازديد : 255 | لينک ثابت


دانلود پروژه مجتمع فولاد اهواز

تعداد صفحات:30
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
کارخانه های فولاد سازی و نورد در رابطه با بخش خصوصی
آشنایی با مجتمع فولاد اهواز
واحدهای عمده در مجتمع فولاد اهواز
سیستم انباشت و برداشت در مجتمع فولاد اهواز
واحد گندله سازی در مجتمع فولاد اهواز
واحد احیای مستقیم شماره یک در مجمع فولاد اهواز
واحد احیای مستقیم شماره دو در مجتمع فولاد اهواز
واحد احیای مستقیم شماره سه در مجمع فولاد اهواز
واحدهای ذوب و پالایش آهن اسفنجی و ریخته گری مجتمع فولاد اهواز
واحد ذوب شماره یک
واحد ذوب شماره دو
واحد تولید اکسیژن، ازت، آهک
کارخانه نورد سنگین کاویان
بخش تامین آب برای مجتمع فولاد اهواز
مواد مصرفی و تولیدات مجتمع فولاد اهواز
سنگ آهک لازم برای مجتمع فولاد اهواز
گاز طبیعی و برق لازم مجتمع فولاد اهواز
کانه آهن لازم برای مجتمع فولاد اهواز
فولاد سازی در جهان
نتیجه گیری
فهرست منابع

مقدمه:
رشد تکاملی علوم و فنون در جهان، حاصل مجموعه ای از کشفیات و اختراعاتی است که زنجیروار به یکدیگر مرتبط هستند.
کشفیات و اختراعات و نیز سیر تکاملی علوم و فنون، مدیون کار و کوشش و تحول هوش و استعداد انسان در طول حیات اوست.
متالوژها، همواره کوشیده اند تا مکانیسم مبادلات اجسام در فرآیندهای احیا، ذوب، پالایش سنگ های معدنی و دیگر روش های فیزیکی – شیمیایی را فهمیده و آن ها را تشریح کنند.
انسان های اولیه به علت شرایط محیط زندگی و سطح دانش خود، همواره اشباح را در نظر داشتند و مسائل متالوژی را به روشی که در زندگی روزمره به آن عادت داشتند بررسی میکردند. از جمله بومیان، نقش خدای آتش را در ذوب و احیا سنگ ها و تولیدات فلزات، مستقیما دخیل می دانستند.
آثار باستانی و بررسی های دانشمندان نشان می دهد که فلزات از عصر حجر و دوران باستان کشف و شناخته شده می باشند.
آهن جزوه هفت فلزی است که در دوران باستان شناخته شده است. این هفت فلز عبارتند از طلا، نقره، مس، آهن، سرب، قلع و جیوه.
باستان شناسان قدیمی ترین محل ابداع و تولید آهن از سنگ آهن را در ناحیه ای از آسیای صغیر، در کنار رودخانه هیل در قفقاز که به دریای سیاه میریزد میدانند. در آن محل کاندهای آهن و مس غنی وجود داشته و به روایتی “چلیبیها”، اولین بار روش تولید آهن از سنگ آن را اختراع کردند.
سرباره های آهن دار و نیز چون سفید متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد، در تپه گیان کشف شده اند چون در سه باره، کوره های تولید مس و سرب مکشوفه در کرانه های کویر ایران، آهن اسفنجی دیده شده است، لذا دور از واقعیت نیست که احتمالا اولین بار، آهن در ایران به عنوان یک ماده جنبی واحدهای مذکور، تولید شده باشد.
تولید آهن از سنگ آن به روایتی حدود 2000 سال پیش از میلاد در مصر انجام گرفته است. یونانیان و ساکنان قفقاز حدود 1000 سال پیش از میلاد و چینی ها حدود 500 سال پیش از میلاد آهن را بکار می برده اند.
از نوشته های مصریان استنباط میشود که ساکنان ارمنستان بزرگ ترین مصرف کنندگان آهن در آن زمان بوده اند.
تقسیم بندی فلزات از نقطه نظر تاریخ کشف آن ها، طبق آثار باستان شناسان، پژوهش های محققین، به شرح زیر میباشد:
از 87 فلز مکشوفه:
7 فلز در دوران باستان
2 فلز در قرون وسطی
15 فلز در قرن هجدهم
43 فلز در قرم نوزدهم
20 فلز در هشت دهه قرن بیستم میلادی کشف شده اند.
ملاحظه میشود که حدود سه چهارم فلزات کشف شده (یعنی 63 تای آن ها)، از قرن نوزدهم میلادی به بعد، یعن در 180 سال گذشته، کشف شده اند. بدیهی است که کاهش تعداد فلزات مکشوفه در قرن بیستم نسبت به قرن نوزدهم میلادی، به علت محدودیت کل فلزات بوده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آثار باستانی, آهن, آهک, ابداع, اختراعات, ازت, استعداد, اكسيژن, انباشت, انسان, باستان, باستان شناسان, بخش خصوصی, برداشت, برق, توليد, توليدات, توليدات فلزات, جيوه, دانلود, ريخته گری, سرب, سطح دانش, سنگ های معدنی, سيستم, شيميايی, طلا, علوم و فنون, فرآيند, فلزات, فولاد اهواز, فولاد سازی, فيزيک, قرن بيستم, قلع, كارخانه, كانه آهن, كشفيات, متالوژ, متالوژی, مدیریت, مس, مكانيسم, مواد مصرفی, نقره, نورد, هوش, واحد ذوب, پالايش, پالايش آهن, پروژه, گاز طبيعی, گندله سازی,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 13:54 موضوع | تعداد بازديد : 238 | لينک ثابت


دانلود كارآموزي پشتيباني فني سوئيچ مخابرات

تعداد صفحات:34
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : آشنايي با مكان كارآموزي
تاريخچه
نمودار سازماني
شرخ مختصري از فرآيند خدمات
فصل دوم : ارزيابي بخش هاي مرتبط به رشته الكترونيك
موقعيت رشته كارآموز
شرح وظايف رشته كارآموز
امور جاري
برنامه هاي آينده سازمان
تكنيك هايي كه توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتي به كار ميرود
فصل سوم : آموخته ها
سالن دستگاه
سيستم كارين-2000
واحد پشتيباني فني مراكز شهري
توپولوژي شبكه
مركز ترانزيت
تماس هاي شهري
تماس هاي بين شهري
كد منطقه
مركز مخابراتي
اتاق كابل ارتباط از مشترك تا مركز
مسير برقراري ارتباط از مشترك تا مركز
فيبر نوري
چگونگي شماره گيري
آشنايي با سخت افزار سوئيچ
انواع كارت ها
مكانيسم Loud sharing و Hot standby
وضايف اصلي كارت Line
آنتن
نتيجه گيري
فهرست منابع

مقدمه:
انسان از ابتداي خلقت خويش همواره به ارتباط با هم نوع نياز داشته و اين نياز در گذر سالها و قرنها بيشتر شده به صورتي كه تبديل به يك ضرورت انكار پذير در زندگي انسانها شده است و همين نياز باعث شده انسان به دستاوردهاي بزرگي مانند پست، تلگراف، تلفن و اينترنت دست يابد و مطمئناً دستاوردهاي بهتري نيز در آينده براساس همين نيازها به وجود خواهد آمد و در حقيقت جهان پهناور امروز به واسطه همين ارتباطات ايجاد شده به دهكده جهاني تبديل شده است.
مخابرات سهم عظيم و به جرات ميتوان گفت بزرگ ترين سهم را در برقراري ارتباط بين انسانها به عهده دارد، كه به تنهايي شامل بخش ها و قسمت هاي مختلفي ميباشد.
در اين گزارش كه حال گذراندن يك دوره 240 ساعته در مركز مخابرات آبپخش ميباشد بطور مختصر توضيحاتي در رابطه با چگونگي عملكرد اين شركت ارائه شده است.

تاريخچه:
ايجاد ارتباطات مخابراتي در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس اين ارتباطات گسترش يافت تا اين كه به شكل امروزي درآمده است. در ابتداي كار ارتباطات كاناليزه نبوده و امنيت نداشت.
و از زماني كه شبكه مخابراتي گسترش يافت نياز به بخشي جهت ايجاد ارتباط با ساير قسمت ها بود و ديگر اين امكان وجود نداشت كه هر مشترك به صورت مستقيم با ساير مشتركين در ارتباط باشد. از اين رو از تكنولوژي به نام سوييچ استفاده شد.
سوييچ در لغت به معني كليك زدن ميباشد. اما در عمل به معني دستگاهي است كه عمليات پردازش، محاسبه شارژينگ و كليه كارهاي مرتبط با آن را انجام ميدهد.
اداره پشتيباني فني در ارتباط با سوييچ است. وقتي دو مشترك به صورت مستقيم با يكديگر ارتباط برقرار ميكنند سوييچ هيچ گونه جايگاهي ندارد.
سوييچ را نصب مي كنيم و اين سوييچ مشخص مي نمايد كه كدام مشترك ميتواند با ديگر مشترك از همان مركز يا از ساير مراكز در ارتباط باشد.

لينك دانلود

 


برچسب ها : آنتن, اختراع تلفن, ارتباطات, الكترونيك, برق, توپولوژي شبكه, تكنولوژي, دانلود كارآموزي, دستگاه, سازمان, سخت افزار, سوئيچ مخابرات, شارژينگ, شبكه, فيبر نوري, مخابرات, مركز ترانزيت, مركز مخابراتي, نمودار سازماني, پشتيباني فني, كابل, گراهانبل,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 12:47 موضوع | تعداد بازديد : 262 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد