تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه سنت های الهی و سنت های بشری

تعداد صفحات:20
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
رابطه سنت‏ های الهی با اعمال انسان
ویژگیهای مشترک سنت‌های الهی در جامعه و تاریخ
عدم تنافی سنت ها با اصلِ علیت
عدم تنافی سنت ها با اراده انسان
عام و جهانی بودن سنت ها
استمرار
حتمى بودن سنن الهى
تبدیل ناپذیرى
تحویل ناپذیرى
علل عدم تبدیل و تحویل سنن الهى در قرآن
جهل
تغییر سمت و سوى منابع
ضعف و ناتوانى
دنیوى بودن سنت ها
سرنوشت مشترک
زمان معین
الهى بودن سنت ها
تاثیر و تاثر سنن الهى بر یکدیگر
مرجع

انسان‏ ها در زندگی اجتماعی و فردی خود، قوانین و مقرراتی را وضع می‏ کنند که سنن اجتماعی، قومی و یا ملی نامیده می ‏شود آداب و رسوم خاص هر قوم و ملّت، سنّت ویژه آن‏ هاست. هم‏چنین قوانین بین المللی که در سطح گسترده‏ای، به‏ وسیله کشورها و سازمان‏ های جهانی وضع می‏ شود، نوعی سنن و آداب اجتماعی هستند، مانند احترام به حسن هم‏جواری، دخالت نکردن در امور داخلی کشورها و… ولی این سنن با سنت‏ های الهی از دو نظر فرق دارند:
1) در کلیت، ثبات و راه کارها و فرایند حاکم بر چگونگی وضع آن‏ ها؛
2) در غایت و هدف
سنت‏ های الهی قابل تغییر و تبدیل نیستند و ثبات و دوام دارند، به گونه‏ ای که آیه شریفه «و لن تجد لسنهِ اللّه‏ تبدیلاً؛ و سنّت خدای متعال را دگرگون نخواهی یافت» به آن تصریح دارد ولی در مقررات و سنت‏ هایی که به دست انسان ایجاد می‏ شوند، ثبات و دوام کمتری به چشم می‏ خورد و همواره در حال دگرگونی و تغییراند. علل عمده تغییر، دگرگونی و بی‏ ثباتی در قوانین بشری را می‏ توان چنین برشمرد:
1) جهالت: ناآگاهی و جهل انسان‏ ها و مکاتب بشری به همه نیازهای مادی و معنوی انسان و زوایای حیات آدمی، باعث شده است که انسان‏ ها توانایی ایجاد قوانین دقیق، بی‏ عیب و جامع را نداشته باشند؛ زیرا مکتب‏ های بشری از تبیین همه ابعاد انسان عاجزند و تنها برخی از زوایای وجود او را مورد توجه قرار داده‏ اند. به همین دلیل، از فهرست کردن همه نیازهای مادی و معنوی ناتوانند. از این‏ رو، به وظایف و تکالیف انسان نسبت به خود، هم‏نوعان و اجتماع، محیط و جهانی که در آن زندگی می‏ کند و مهم‏ تر از همه، وظایفی که نسبت به خالق خود بر عهده دارد، به صورت همه جانبه توجه نشده است و اگر در برخی از مکاتب، به بعضی از بخش‏ های یاد شده توجه شده است، اما حتی از ایجاد ارتباط سنجیده و متناسب بین آن‏ ها ناتوان است. به همین دلیل، با گذشت زمان، نقص قوانین انسانی آشکار خواهد شد که قوانین و سننی که از این طریق و توسط مکاتب بشری سرنوشت انسان را در عرصه تاریخ رقم می‏ زنند، در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و… پاسخگوی همه جنبه‏ های مادی و معنوی، آخرتی و این جهانی نیستند و سرانجام، همواره دست به تغییر آن مقررات و قوانین می‏ زنند. نمونه آشکار این قوانین را می‏ توان در مکتب «اومانیسم» یا «انسان محوری» جست‏جو کرد. در این مکتب، انسان از زوایای تنگ و تاریک محاسبات این جهانی و نظام حاکم بر روابط مادی و رفاه دنیوی بررسی شده و از ضروری‏ ترین نیازهای روحی و معنوی آدمی غفلت شده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, معارف, سنت الهی, اعمال انسان, جامعه, تاریخ, اصل علیت, سنن الهی, قرآن, ضعف, ناتوانی, زندگی اجتماعی, قوانین, مقررات, آداب, رسوم, جهالت, مکاتب بشری, نیاز مادی, نیاز معنوی,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 3:05 موضوع | تعداد بازديد : 241 | لينک ثابت


دانلود پروژه بررسی نقش رسانه ها در تعليم و تربيت

تعداد صفحات:142
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت پژوهش
اهداف پژوهش
سوالات پژوهش
تعریف مفاهیم
تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها
مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان
تعاریف مختلف از رسانه های آموزشی توسط دانشمندان
رسانه های ارتباط جمعی وجامعه
رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی
توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان
رسانه های ارتباط جمعی
انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر
ارتباط جمعی یا عمومی
فصل دوم
تاریخچه رسانه ها
پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون
تاریخچه پیدایش روزنامه ها
سینما، پیدایی و نظور آن
تئاتر و مخاطبان
تئاتر در شرق
تئاتر در قبل از اسلام
تئاتر پس از اسلام
پژوهش در ارتباطات
صدا و سیما و تعلیم و تربیت
نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران
نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت
نقش رسانه های ملی در جهان
خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان
تئوری های وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها
مکتب مارکسیسم کلاسیک
نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها
مطالعات فرهنگی توده
مکتب فرانکفورت
نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام
نظریه دو مرحله ای رسانه ها
نظریه تزریقی رسانه ها
نظریه برجسته سازی رسانه ها
نظریه نیاز جویی رسانه ها
نظریه وابستگی مخاطبان
نظریه موزاییکی رسانه ها
نظریه سیستمی
دیدگاه های پیشگامان رسانه ها
دیدگاه دیویدرایز من
دیدگاه مارشال مک لوهان
وظایف رسانه ها
نقش تفریحی رسانه ها
نقش های خبری رسانه ها
نقش های همگن سازی رسانه ها
نقش آگاه سازی رسانه ها
نقش تعلق اجتماعی رسانه ها
دیدگاه های افراطی رسانه ها
فصل سوم : روش تحقیق
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
تلویزیون
یونسکو و رادیو و تلویزیون
نقش رادیو و تلویزیون در آموزش
تاثیر تلویزیون بر خانواده
استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش
نقش آموزشی تلویزیون
تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها
اینترنت (ویژگی ها، کارکردها،مزایا)
معایب اینترنت
موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت
نقش اینترنت در تعلیم و تربیت
نقش اینترنت در دنیای نوجوانان
نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت
تلفن همراه در مدارس ایران
فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و
پرورش
یادگیری از طریق تلفن همراه
رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه
منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟
از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟
برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه
نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه
ماهواره چیست؟
نحوه کار ماهواره ارتباطی
تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره
موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره
آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی
توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین
سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها
سینما و تلویزیون
سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز
سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی)
نقش تربیتی سینما
مذهب و سینما
فصل پنجم
نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت های پژوهش
خلاصه
منابع و ماخذ
چکیده به زبان لاتین

چکیده:
رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آن ها رو به افزایش نهاده است. این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشات گرفته از کتب معتبر در اسلام است.
با پیشرفت علم و تکنولوژی، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه های مکتوب، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه وجود نهاده است.
بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروز در طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا، این رسانه ها به عنوان مهم ترین رسانه و مهم ترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.
علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه به وجود آورده است که میتوان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن در دنیای امروز اشاره نمود.

مقدمه:
انسان در زندگی اجتماعی و در برخورد با غیر خود نیاز شدیدی به ارتباط دارد و تنها از این طریق است که نیاز های فردی و اجتماعی خود را برآورده میکند. انسان از همان آغاز برای برقراری ارتباط و رساندن پیام خود به دیگران شیوه های گوناگونی را به کاربرده است. از اشارات، کلمات و اشاره های رمزی اولیه گرفته تا استفاده از پیشرفته ترین و در عین حال پیچیده ترین وسایل ارتباطی مدرن امروزی از قبیل رسانه ها و وسایل ارتباطی که درطول تاریخ دارای سرعت بسیار کند و ناچیز بوده اند و در عصر حاضر تحول چشمگیری یافته اند.
پیام هایی که توسط رسانه ها رد و بدل میشود در ابعاد مختلف سیاسی،اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی و… است. مخاطبان این پیام ها افراد و گروه هایی در سطوح مختلف فرهنگی، اقتصادی،و اجتماعی اند که در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی در سراسر جهان پراکنده اند.
چنان چه گفته شد تمام سعی و تلاش رسانه های جمعی، رسیدن به اهداف و مقاصدی است که در عین حال هر کدام به نحوی دارای رنگ و صبغه تربیتی هستند، زیرا این رسانه ها در اموری نظیر رشد شخصیت افراد در ابعاد مختلف، ایجاد ارتباط بین افراد جامعه، کمک به افراد جامعه، کمک به افراد در فرآیند سازگاری با جهان متغیر پیرامون و…دخالت دارند. چرا که به نظر میرسد نظام تعلیم و تربیت بیش از هر زمان دیگری نیاز به تغییرات اساسی و بنیادین دارد. لذا با توجه به تغییر نوع نگرش مخاطبین امر تعلیم و تربیت، خواسته ها و انگیزه های ایشان برای دستیابی به اهداف و آمال، این تغییرات ناگریز با گذشت زمان خود نمایی خواهد کرد.
از طرف دیگر با وجود اندیشه ها و جمجمه های فرهنگی مختلف که از سوی رسانه های غالب جهان بی محابا به حیطه آموزش و تربیت هجوم می آورد به نظر میرسد، باید از همین رسانه ها در جهت تحکیم بنیان های تعلیم و تربیت استفاده کرد تا مهارت های پذیرش حقایق و اتخاذ تصمیمات اجتماعی و خانوادگی معقول و به هنگام را درتفکر و فضای حقیقی جامعه نهادینه ساخت تا با ارتقا سطح فکری و فرهنگی خانواده ها، معضلات و مشکلات ناشی از تأثیرات سو رسانه ها به حداقل رسیده و رفتارها و هنجارهای مثبت بالقوه به فعالیت نزدیک شود و بی شک این امر تنها پوشش کافی اطلاعات و دوری از یک جانبه نگری و تعمبق روشهای نوین سالم و کاربردی،استفاده از رسانه ها در امر تعلیم و تریبت میسر خواهد بود.
لذا در این پژوهش سعی شده است با استفاده از منابع موجود در راستای تنویر و تشریح معانی و معایب رسانه های مختلف ( دیداری – شنیداری – مکتوب، گفتاری، روایی و …) بر روند آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان گام هایی برداشته شود. چرا که گستردگی رسانه ها در دنیای کنونی و تأثیر مستقیم آن بر روند رفتارهای اجتماعی دانش آموزان و فرزندانمان، مطالعه و پژوهش بسیاری را میطلبد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود پروژه, پایان نامه, علوم اجتماعی, نقش رسانه, تعلیم و تربیت, رسانه ارتباط جمعی, توسعه فرهنگی, رادیو, تلویزیون, سینما, صدا و سیما, مکتب مارکسیسم, نظریه سیستمی, سونیسکو, شبکه اینترنت, تلفن همراه, کتب, مجلات, روزنامه, اختراع صنعت چاپ, رسانه های مکتوب, زندگی اجتماعی, پژوهش,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 14:59 موضوع | تعداد بازديد : 252 | لينک ثابت


دانلود پروژه ارزیابی نظریه معرفت شناختی پوزیتیویسم

تعداد صفحات:36
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
رویکرد واژه شناختی
رویکرد تاریخی (ماهیت نظریه)
پوزیتیویسم، نسل نخست (لاک، هیوم، کنت)
پوزیتیویسم، نسل دوم (حلقه وین)
پوزیتویسم: نسل سوم (کارل همپل)
تاثیر محیط اجتماعی – سیاسی بر شکل گیری نظریه پوزیتیویسم
اثر بخشی پوزیتیویسم بر مسائل سیاسی و اجتماعی
نقد و نتیجه گیری
فهرست منابع و یادداشت ها

مقدمه:
پوزیتیویسم چیست؟ پوزیتیویسم به مثابه یک رهیافت علمی در علوم اجتماعی معتقد است که امور میبایستی به مثابه واقعیات محض مطالعه شوند و رابطه بین واقعیات مزبور میتواند به وضع قوانین علمی منجر شود.
برای پوزیتیویست‌ها، چنین قوانینی شانی مشحون از حقیقت دارند و واقعیات اجتماعی به همان شیوه واقعیات طبیعی میبایستی مورد مطالعه واقع شوند
هر چند ارائه چنین تعریفی از سوی اسمیت در کتاب علم اجتماعی در تردید، ضامن پرهیز از آشفتگی واژه شناختی در برخورد با نظریه‌ای به گستردگی پوزیتیویسم است؛ اما پرتاب شدگی قابل ملاحظه ایی که در اثر مطالعه تعاریفی از این دست به محقق دست میدهد، وی را بلافاصله به جستجوی ریشه‌های معرفتی نظریه مزبور سوق میدهد تا از احساس غریب پرتاب شدگی فاصله بگیرد.
معمولا کشف ریشه‌های معرفتی یک نظریه – نه تنها به هنگام بررسی پوزیتیویسم بلکه به هنگام تلاش برای حصول شناخت نسبت به هر نظریه‌ایی جستار را در روند سیر تاریخی طی شده از سوی نظریه و فلاسفه و اندیشه پردازان آن حوزه نظری قرار میدهد.
در این راستا، برخی اپیکور (270-341 ق.م) فیلسوف شهیر یونانی را نخستین چهره اثبات گرا تلقی میکنند.
وی در دوران باستان و در عصری که علم عمدتا معنای knowledge را به ذهن متبادر میکرد بر ماهیت تبعی و عرضی امور نظری تاکید کرده و تصریح نمود:
هدف از آن ها باید این باشد که افزار تحقیق و پژوهش غایت زندگی قرار گیرد. خطا در ادراکات حسی واقع نمیشود بلکه غلط و خطا در احکام رخ میدهد. درباره عالم، ما فرضیاتی میسازیم، وکیلن باید در ساختن این فرضیات به تجربه حسی متوسل شویم و به وسیله آن فرض های خود را بیازماییم؛ همین تطبیق دادن فرضیات با تجربه حسی در واقع آزمایش حقیقت است.
اما در عصر نوین، سه نسل متفاوت از فلاسفه پوزیتیویست را میتوان از یکدیگر باز شناخت. هر سه نسل به تبعیت از دوره‌ای که عموما به عنوان عصر روشنگری شناخته میشود، مطرح گشتند؛ عصری که جواز تامل در خصوص زندگی اجتماعی، فراتر از تبیین‌های مذهبی را صادر نمود و انسان ها را به مثابه پیشگامان عمده در عرصه توسعه و تزاید دانش به معنای science تعیین کرد.
نخستین نسل،‌از میان فلاسفه متعدد قرون 18 و 19 چهره‌هایی همچون جان لاک، دیوید هیوم و اگوست کنت را در درون خود دارد. نسل بعدی در اوایل قرن بیستم همگی در حلقه وین گرد آمدند و پوزیتیویسم منطقی را صورت بندی کردند. آخرین نسل، در عصر پس از جنگ جهانی دوم و با آراء کارل همپل شکل و صورتی عمده به خود گرفت.
در جستار حاضر ابتدا تلاش میشود که پس از رویکردی واژه شناختی سیر تاریخی و ماهیت نظری، مکتب پوزیتیویسم از نظر شاخص‌ ترین اندیشمندان هر یک از سه دوره مورد مطالعه واقع شود، سپس ضمن تحلیل و بررسی تاثیر شرایط اجتماعی – سیاسی بر اندیشه پوزیتیویستی تلاش میشود تا ارزیابی این فرضیه مورد توجه قرار گیرد که: پوزیتیویسم متضمن الیتیسم در عرصه سیاسی بوده است.
و در نهایت به نقد اندیشه‌های مکتب پوزیتیویسم پرداخته خواهد شد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پوزیتیویسم, واژه شناختی, ماهیت نظریه, حلقه وین, کارل همپل, علوم اجتماعی, واقعیات اجتماعی, فلاسفه, اندیشه پردازان, زندگی اجتماعی, سیر تاریخی, اندیشمندان, اندیشه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 16:06 موضوع | تعداد بازديد : 217 | لينک ثابت


دانلود پروژه ماهیت شناسی در اعمال حقوقی

تعداد صفحات:55
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
اختصارات
مقدمه – اصطلاح شناسی
تعهد بعنوان مرکز مطالعه
ارکان تعهد
رابطه بین تعهد و حق دینی
اسباب ایجاد تعهد
تعریف عقد
تعریف پیشنهادی دکترین
معنی و تعریف قرارداد
معنی و تعریف معامله
معنی و تعریف ایقاع (عمل یک طرفه)
اهمیت ایقاعات در زندگی اجتماعی
تشخیص ایقاع از عقد
بخش اول – ماهیت حقوقی جعاله عقد است یا ایقاع؟
بخش دوم – ماهیت حقوقی وصیت تملیکی عقد است یا ایقاع؟
بخش سوم – ماهیت حقوقی وقف عقد است یا ایقاع؟
بخش چهارم – ماهیت اقاله
منابع

چکیده:
تعهد در معنی اسم مفعولی عبارت است از وظیفه حقوقی که قانوناً بر عهده شخص متعهد، ثابت میشود که در صورت خودداری از انجام آن به تقاضای متعهدله و به وسیله مرجع قضایی، ملزم به انجام آن خواهد شد.
رابطه تعهد و دین مستقیم است
عقد عبارتست از توافق اداره ها برای ایجاد ماهیت دارای اثر
ایقاع را نمی توان در حقوق ما از اسباب ایجاد تعهد شمرد
اقرار دلیلی است برای اثبات حق و از اعمال حقوقی نمی باشد
طلاق خلع یک ایقاع است جعاله، وصیت تملیکی، وقف و اقاله عقد می باشند

لینک دانلود

 


برچسب ها : ارکان تعهد, اصطلاح شناسی, اعمال حقوقی, اقاله, ايقاع, تعهد, حقوق, دانلود, زندگی اجتماعی, ماهيت شناسی, مرجع قضایی, وصیت تملیکی, وظیفه حقوقی, وقف, پروژه,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:02 موضوع | تعداد بازديد : 177 | لينک ثابت


دانلود پروژه فرهنگ و دموکراسی

تعداد صفحات:27
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف فرهنگ
تعریف فرهنگ سیاسی
تعریف فرهنگ سیاسی از دیدگاه گابریل آلموند و لوسین پای
فرهنگ سیاسی و توسعه سیاسی
رابطه فرهنگ سیاسی با مدنیت توسعه
انواع فرهنگ سیاسی
اهمیت و ارزیابی فرهنگ سیاسی
جایگاه فرهنگ در نظام بین الملل
دموکراسی چیست؟
اصول اساسی دموکراسی
دموکراسی کهن
دموکراسی جدید
ارکان دموکراسی از دیدگاه بزرگ ترین حقوقدانان معاصر
مفهوم دموکراسی از دیدگاه اندیشمندان
آینده نگری فوکویاما در باره اسلام پس از جنگ سرد
برخورد تمدن ها (نظریه هانتینگتن)
نظریه لیبرال
پیوند ناگسستی دموکراسی و حقوق بشر
مواردی که باعث تفاوت و عدم پیوند فرهنگ و دموکراسی در جوامع میشود
هند الگوی موفق دموکراسی
نتیجه

مقدمه:
هرگاه که بشر جامعه ای تشکیل داده، فرهنگ نیز به وجود آمده. فرهنگ سازه ای است اجتماعی، چنان پیچ در پیچ و چند بعدی که ارائه تعریفی جامع از آن دشوار است. سبک های ادبی – هنری یک جامعه تشکیل دهنده بخشی از فرهنگ آن جامعه است. همچنین در یک جامعه، پیدایش فرهنگ سیاسی، مرکب از رفتار و عقایدی که زندگی اجتماعی را شکل میبخشد و مردم نگرش هایی را در مورد چگونگی اداره جامعه ایجاد میکند، نیز محتمل است. از آن جایی که در غرب معنی و مفهوم فرهنگ بیشتر فرهنگ مادی تلقی میگردد، بنابراین برای واژه فرهنگ تعاریف بسیار گوناگونی وجود دارد. بطور مثال فرهنگ گاهی بعنوان یک کمک کننده در زندگی انسان و عامل پذیرفته شدن به طرد او از جامعه و گروه میباشد. گاهی بعنوان عاملی میان فرد یا محیط پیرامون وی رابطه برقرار میکند و شناختی از محیط به انسان میدهد.
فرهنگ آن جنبه از زندگی است که میان فرد و محیط پیرامون رابطه برقرار میسازد و این امکان را برای فرد فراهم میکند تا درباره پدیده های محیط اطراف خود شناخت پیدا کرده و آن ها را ارزیابی نموده و به نحوی بروی آن پدیده ها و یافته ها کار کند تا به نتیجه مطلوب برسد.
فرهنگ از مرز ایدئولوژی فراتر رفته و در واقع خمیرمایه هویت بخش افراد یک جامعه است. آگاهی از وجود زبان، نژاد، پیشینه، مذهب، عادات، رسوم، نهادها، و یک موطن واحد و مشترک ایجادگر یک فرهنگ مستقل است.
همان طور که مستحضرید فرهنگ ها سطوح مختلفی دارند، مانند فرهنگ روستایی، شهری، ملی و یا فرهنگ های خانوادگی، قومی یا قبیله ای و یا نژادی.
معمولاً هویت فرهنگ به یک ملت یا کشور محدود نمیشود. تمدن گسترده ترین سازه هویت فرهنگی است که در سایه آن، انسان های مختلف به مجموعه رسوم و سنن زیباشناختی، فلسفی و تاریخی و اجتماعی که تقریباً از دیگر رسوم متمایز است احساس تعلق میکند.
در دنیای معاصر تمدن های بارز و مشخصی وجود دارند که عبارتند از تمدن اسلامی، غربی، هندی و چینی.
در این پروژه ضمن پرداختن به فرهنگ سعی شده ضمن تعریف، دموکراسی مقابل آن ها را نیز به صورت مختصر و مجمل بیان نمائیم.
بر همین اساس ابتدا تعریفی از دموکراسی ارائه میشود و قبل از آن پرداختن به این موضوع را لازم میدانم که افراد و نخبگان، اندیشمندان و صاحب نظران هر یک تعریف خاص خود را از دموکراسی دارند که بیشتر متاثر از تاثیرات محیطی، جغرافیایی، تاریخی و فرهنگ آن هاست، و لذا اگرچه همه اندیشمندان بزرگ اصول اولیه دموکراسی را به رسمیت شناخته اند و به آن معتقدند ولی هرکدام با توجه به موارد فوق تعاریف خاص خود را ارائه میدهند. مثلاً آقای دکتر علیرضا پارسا در مقاله مفصلی که به پیوند ناگسستنی دموکراسی و حقوق بشر دارد، دموکراسی را استوار بر دو اصل: کنترل مردم به تصمیمات مجلس، و برابری در اعمال این کنترل میداند و بقیه موارد و حتی اصول دموکراسی را برای تحقق این دو پایه استوار میداند.
البته این صرفاً برداشت و تصور ایشان از دموکراسی است و هرکس دیگری میتواند اصول و پایه های دیگر برای دموکراسی معرفی نماید. در هر صورت آن چه مسلم است این است که، مفهوم دموکراسی برای اکثریت افراد جامعه بشری پذیرفته است و هر جامعه ای سعی دارد به وسیله نخبگان و روشنفکران خود، برای جامعه و فرهنگ خودش و همخوان و همساز نماید. اگر مشابهاتی در بین فرهنگ، مذهب، باورهای اجتماعی و … آن ها وجود دارد، با تکامل و تطبیق آن ها با دموکراسی، سعی در بومی کردن، مفهوم آن مینماید و در غیر این صورت دموکراسی را بعنوان ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر که برای تمام جوامع بشری وجود داشته و خواهد داشت به جامعه خواستار آن عرضه میدارد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : انديشمندان, ايدئولوژی, توسعه سياسی, جوامع بشری, حقوقدانان, دانلود پروژه, دموكراسی, رسوم, زبان, زندگی اجتماعی, عادات, علوم سیاسی, فرهنگ, فرهنگ سياسی, مذهب, نظريه ليبرال, نژاد, پيشينه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:40 موضوع | تعداد بازديد : 213 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد