تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پایان نامه حقوق مالی زن از منظر قرآن و روایات

تعداد صفحات:195
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول – کلیات
بخش اول – کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
پیشینه تحقیق
ضرورت انجام تحقیق
سوالات تحقیق
سوال اصلی
سوالات فرعی
فرضیه ها
اهداف
مشکلات تحقیق
بخش دوم – تعاریف و اقسام آن
مفهوم شناسی
حق در لغت
حق در اصطلاح
در اصطلاح فقه
در اصطلاح حقوق
تعریف حقوق
اقسام حقوق
حقوق مالی
حقوق غیر مالی
فصل دوم – حقوق زن در گذرگاه تاریخ
مقدمه
زن در تمدنها و شریعت های قبل از اسلام
روم قدیم
یونان
هند
مصر
ایران باستان
عرب جاهلیت
نتیجه
فصل سوم – جایگاه زن در ادیان آسمانی
مقدمه
زن در آیین یهود
زن در آیین مسیح
زن در شریعت اسلام
اصول و مبانی نظام حقوقی اسلام
منابع نظام حقوقی اسلام
دیدگاه اسلام در تساوی یا تشابه
تفاوت زن و مرد از دیدگاه اسلام
دیدگاه های بشری در باره ریشه نابرابری
زیستی – ژنتیکی
کارکرد گرایانه
مناسبت های اقتصادی
مناسبت های فرهنگی
رمز تفاوت های زن و مرد
نتیجه
فصل چهارم – اصول حاکم بر حقوق مالی زن
اصل استقلال مالی و اهلیت تملک زن
حقوق مالی
مهریه
نفقه
ارث
دیه
مالکیت
فصل پنجم – حقوق غیر مالی زن
حقوق غیر مالی زن
ازدواج
جهیزیه
قصاص
طلاق
مصادیق حقوقی غیر مالی
نتیجه گیری
پیشنهاد
فهرست منابع

چکیده:
اسلام بعنوان دینی جامع و کامل، در روابط انسان با همنوعانش مقرراتی را وضع کرده است که از جمله این مقررات، حقوق و تکالیفی است که اعضای یک خانواده به ویژه زن و شوهر بر عهده دارند. از میان اعضای خانواده، زن از جایگاه ویژه ای برخوردار است و لذا برخی از آیات قرآن کریم و بخش وسیعی از روایات اسلامی به حقوق و تکالیف زن بعنوان فرزند، همسر یا مادر اختصاص پیدا کرده است. نظام جمهوری اسلامی ایران به تأسی از قرآن و روایات احیای حقوق مادی و معنوی زن را مورد توجه خود قرار داد. اختصاص اصولی از قانون اساسی به زن و حقوق او مؤید این مطلب است از جمله حقوق زن، حقوق مالی اوست که متأسفانه آن چنان که باید و شاید و در خور شان آنان، مورد توجه قرار نگرفته است در این مقاله برآنیم ضمن بررسی مسأله حقوق زن اعم از مالی و غیر مالی، حقوق مالی او را که شامل ارث، نفقه، مهریه، مالکیت و …است مورد بررسی قرار دهیم تا ضمن تبیین موضوع، دیدگاه قرآن، روایات و فقه اسلامی پیرامون مسأله روشن گردد.

مقدمه:
خداوند تبارک و تعالی در کتاب خویش از میان همه مخلوقات تنها به انسان لقب خلیفه الله داد و فرمود
«و اذ قال ربک للملائکته انی جاعل فی الارض خلیفه …» و بیادآر آنگاه که پروردگار به فرشتگان فرمود: «من در زمین خلیفه ای (از بشر) خواهم گماشت…»(بقره/30)
خداوند انسان را خلیفه خود، مسجود ملائکه و امانت دار الهی میشناسد و قرآن را برای هدایت او فرو فرستاده و به هیچ روی فرقی بین زن و مرد در این جهان قائل نبوده و در تکلیف و انجام عمل صالح و پاداش آن تفاوتی بین زن و مرد نمی شناسد «أَنّی لَآ اُضیعُ عَملَ عامِل مِنّکُم مِن ذکَرٍ أَو أُنثَی»(آل عمران/195).
همین خلیفه خدا یعنی انسان از دو صنف زن و مرد تشکیل شده و هر دو از گوهر واحدی آفریده شده اند در جوهر و ماهیت یکسان و یگانه اند، اما تفاوتی بین آن دو وجود دارد که امری واضح و بدیهی است. این تفاوت از مقتضیات جسمی و سرشت روانی آنان ناشی میشود و تفاوت آن دو هیچ خدشه ای بر خلیفه الله بودن آن ها وارد نمیکند به عبارتی، تفاوت های موجود بین آنها به معنای نقص یکی و کمال دیگری نیست؛ بلکه به معنای رعایت « تناسب» است.
یعنی قانون خلقت، خواسته است با این تفاوت ها، تناسب بیشتری میان زن و مرد که برای زندگی مشترک آفریده شده اند به وجود آورد تا هر کسی در مدار و جایگاه خویش راه کمال را طی کند.
قرآن کریم از زنان بزرگی که در ساختن تاریخ ایفای نقش کرده اند به نیکی یاد کرده است. همسران آدم و ابراهیم و مادران موسی و عیسی نمونه هایی از زنان مورد تکریم و تجلیل در قرآن هستند. چنین نیست که تنها زن برای مرد آفریده شده باشد. قرآن کریم به صراحت می فرماید: همه موجودات برای انسان آفریده شده اند و انسان، اعم از زن و مرد است و هرگز نفرمود که زن برای مرد آفریده شده است. تعبیر قرآن این است: «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُم وَ أَنتُم لِبَاسٌ لَّهُنَّ».(بقره/187)
کوتاه سخن این که، زن و مرد، در انسانیت، شخصیت انسانی و معیارهای فضیلت مساوی اند و از حقوق برابر نیز برخوردار هستند. اما تساوی انسانیت و برابری حقوق به هیچ وجه به معنای تشابه کامل حقوق و وظایف نیست، بلکه مرد، حقوقی متناسب با خویش و زن نیز حقوقی سازگار با خود دارد و تنها از این رهگذر است که وحدت و صمیمیت واقعی میان زن و مرد برقرار میشود و زن و مرد دارای سعادتی مساوی میگردند. اگر زن دارای جسم، جان، خلق و خوی مردانه بود؛ ممکن نبود که بتواند مرد را به خدمت خود درآورد و اگر مرد همان صفات جسمی و روانی زن را داشت محال بود زن او را قهرمان زندگی خود
حساب کند. تردیدی نیست که تفاوت هایی در ساختار طبیعی خلقت زن و مرد وجود دارد و همین تفاوت، خود بالضروره موجب متفاوت بودن وظایف طبیعی و تکالیف و مزایای اجتماعی میگردد در این پژوهش تلاش شده است تا حقوق مالی زن از منظر قرآن و روایات مورد بررسی قرار گیرد، به همین منظور این تحقیق متشکل در 5 فصل که فصل اول شامل کلیات که بخش اوّل آن مربوط به تعاریف و اقسام آن فصل دوم شامل حقوق زن در گذرگاه تاریخ و فصل سوم شامل جایگاه زن در ادیان آسمانی و فصل چهارم شامل اصول حاکم بر حقوق مالی زن و فصل پنجم شامل حقوق غیر مالی زن میباشد. و در خاتمه نتیجه گیری لازم از مباحث انجام شده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پایان نامه, حقوق, مالی, قرآن, روایات, مفهوم شناسی, فقه, حقوق زن, گذرگاه تاریخ, تمدن, شریعت, قبل از اسلام, روم قدیم, یونان, هند, ایران باستان, مصر, عرب جاهلیت, زیستی, ژنتیکی, تملک زن, ازدواج, جهیزیه, قصاص, طلاق, امانت دار, ساختار طبیعی, خلقت, ادیان آسمانی,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 16:04 موضوع | تعداد بازديد : 280 | لينک ثابت


دانلود پروژه اومانیسم

تعداد صفحات:138
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : اومانیسم چیست؟
1-1 تعریف اومانیسم
1-2 تاریخچه اومانیسم
1-3 اومانیسم یعنی
1-4 اگر بخواهیم نگاهی داشته باشیم به تاریخچه اومانیسم باید به چه دوره‌ای برگردیم
1-5 اومانیسم در غرب
1-5-1 اومانیسم در سروده‌های دانته و میلتون
1-6 انواع اومانیسم
فصل دوم :اومانیسم و دین شناسی
2-1 تاثیر اومانیسم بر دین
2-2 تاثیر اسلام و فرهنگ تئوکراتیل بر شکل‌گیری اومانیسم
2-3 دو وجه فرهنگ اومانیسم و بیان نظریه‌های متفاوت نسبت به تعریف دین
2-4 فرهنگ زمینی از دیدگاه دین
2-5 جوهره اصلی تفکر و فرهنگ معاصر غربی
2-6 تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ غرب
2-7 ملاک سودمندی از نظر اومانیست‌ها
2-8 اومانیسم اسلامی در اندیشه شریعتی
2-8-1 شریعتی و ماهیت پویای انسان
2-8-2 انسان جمعی از خدا و خاک
2-8-3 مقایسه‌ی دیدگاه اومانیسم غربی و اومانیسم شریعتی
2-8-4 کاربرد اندیشه‌ی شریعتی در جامعه‌ی امروز
2-9 اومانیسم‌ها و پیامبران و اولیای الهی
2-10 اومانیست ها چگونه وارد مباحث دینی میشدند
2-11 نظر اسلام درباره تفکر اومانیست
2-12 اومانیسم در اسلام با اومانیسم غربی چه تفاوت‌هایی دارد
2-13 اومانیسم در ایران
فصل سوم : اومانیسم در دیدگاه جامعه شناختی
3-1 نظریه آگوست کنت و اومانیسم
3-2 به فردیت رسیدن انسان تحت چه عواملی باعث رشد و تقویت انسان میشود
3-3 نگاه انسان به خود در غرب ( جامعه جدید ) و در قرون وسطی
فصل چهارم : اومانیسم در فلسفه
4-1 معنای فلسفی اومانیسم
4-2 جریان نقد اومانیسم
4-3 اومانیسم مکتب است یا گرایش
4-4 انسانگرایی و اومانیسم در مارکسیسم و پراگماتیسم واگزیستانسیالیسم
4-5 آیا میتوان اومانیسم را یک مکتب فلسفی فرض کرد
4-6 اومانیسم در قرن 19-20 و نظریه نیچه
4-7 تحلیل انسان به خرد در غرب و فلسفه کانت
4-8 دیدگاه سقراط ، افلاطون و ارسطو نسبت به انسان
4-9 اساس و اندیشه مارکس و بیگانگی از دیدگاه مارکس
4-10 مروری بر زندگی و اندیشه‌ هگل
4-11 هگل و نظریه‌ی تجلی روح و کتاب پدیدار شناسی
4-11-1 پدیدار چیست
4-11-2 پدیدار شناسی هوسرل
4-11-3 پدیدار شناسی براساس فلسفه‌ هایدگر
4-11-4 پدیدار شناسی براساس تعریف هگل
4-11-5 هگل و نظریه‌ی او در تجلی روح و تعالی شعور در کتاب پدیدار شناسی
4-11-6 هگل و رابطه‌ بین جسم و چهره فرد با خصایص و ویژگی های روح
4-11-7 هگل و تحلیل و برررسی عقل در حوزه‌ی فلسفه پدیدار شناسی
4-12 نگاهی به نامه‌هایدگر در باب اومانیسم
4-12-1 نظریه هایدگر درباره سرچشمه اومانیسم
4-12-2 نظریه هایدگر درباره‌ نسبت بین متافیزیک و اومانیسم
4-12-3 تفکر آینده در فلسفه‌ هایدگر
فصل پنجم : اومانیسم در دیدگاه روانشناختی
5-1 رفتار انسان منتج و متاثر از افکار اوست
5-2 نظریه‌ کارل یونگ
5-3 نظریه‌ آلفرد آدلر
5-4 نهضت انسان گرا از دید انجمن روانشناسان انسان گرای آمریکا
5-5 شرح حال و بررسی عوامل موثر در اندیشه‌ی کارل راجرز
5-5-1 عقاید عمده‌ی راجرز
5-6 شرح حال و بررسی عوامل موثر در اندیشه‌ی ابراهام مزلو
5-6-1 عقاید عمده‌ی مزلو
5-7 هدف از فکر کردن چیست
5-8 فروید فیلسوف بود یا روانشناس
5-9 برداشت فروید از ماهیت انسان
5-10 بیگانگی و توهم از دیدگاه فروید
5-11 ضمیر ناخودآگاه فروید
5-11-1 احساسات ناخودآگاه
5-12 پیش درآمدی بر خود شیفتگی
نتیجه گیری
گزارش کار عملی
فهرست منابع

اومانیسم واژه ای است که در طول تاریخ ، معانی گوناگونی بخود دیده است . تاریخ پیچیده آن در دنیای غرب دامنه معانی و تعاریفش را گسترده کرده است . با وجود این ، میبایست ضمن تأکید بر تکثر ، پیچیدگی و سیال بودن معانی اومانیسم ،تعریف امروزی آن را ارائه نماییم . ریشه این واژه humble (humilis) از واژه لاتین “humus” به معنای خاک یا زمین است . از این رو “homo” به معنای هستی زمینی و “humanus” به معنای خاکی یا انسان است . این واژه در آغاز در مقابل سایر موجودات خاکی یعنی حیوانات و گیاهان و همچنین مرتبه دیگری از مخلوقات یعنی ساکنان آسمان یا خدایان (divihnus , deusldivus) به کار میر فت . در اواخر دوران باستان و قرون وسطای غرب ، محققان و روحانیان میان “divinitas” به معنی حوزه هایی از معرفت و فعالیت که از کتاب مقدس نشأت می گرفت و اومانیتاس (humanitas) یعنی حوزه هایی که به قضایی عملی زندگی دنیوی مربوط میشد، فرق گذاشتند .از آن جا که این حوزه دوم بخش اعظم مواد خام خود را از نوشته های رومی و بطور فراینده یونان باستان میگرفت ، مترجمان و آموزگاران این آثار که معمولاً ایتالیایی بودند خود را “umanisti” یا «اومانیست ها » نامیدند . بر این اساس “humanity” به آن حوزه از معارف درسی اطلاق میشد که صنایع بیان ، منطق ، ریاضیات و مطالعه آثار نویسندگان یونانی و رومی را در بر می گرفت و«اومانیست » فردی بود که این مموضوعات را ترجمه یا تدریس نموده و یا امکانات تدریس آن ها را فراهم میکرد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, علوم انسانی, علوم اجتماعی, اومانیسم, غرب, میلتون, دانته, دین شناسی, فرهنگ غرب, شریعتی, پیامبران, اسلام, جامعه, فلسفه, سقراط, متافیزیک,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در يکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 16:11 موضوع | تعداد بازديد : 214 | لينک ثابت


دانلود پروژه نقـد مبـانی فـکری انجمن حجتیه

تعداد صفحات:88
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات
فصل دوم
توصیف
عقلائیت و خرد ورزی
نفی اخباری گری
نفی عقل فلسفی
مفهوم عقل در دیدگاه تفکیک
کیفیت پیدایش معرفت
ارزش معلومات
فلسفه ستیزی
نفی فلسفه به صراحت
استدلال بر تباین کلی فلسفه و شریعت
از افراط تا تعدیل (از فلسفه ستیزی تا فلسفه پذیری)
تحلیل
واژه شناسی
معرفت شناسی
پیشفرض ها
پیشفرض های رقیب
لوازم پیشفرض ها
نظام بحث
نقد و بررسی
نقد زبانی
سازگاری درونی
سازگاری برونی
سازگاری با واقع

منابع و مآخذ

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, معارف, انجمن حجتیه, عقلانیت, خردورزی, عقل, فلسفه, معرفت, شریعت, افراط, تعدیل, فلسفی, معرفت شناسی, نظام بحث, ,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 14 آبان 1394 ساعت 23:01 موضوع | تعداد بازديد : 238 | لينک ثابت


دانلود پروژه اتانازی (قتل ترحم آمیز) رشته حقوق

تعداد صفحات:69
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
حیثیت عمومی و خصوصی جرم
اثر رضایت مجنی علیه بر مسئولیت کیفری شریعت اسلامی
رضایت به قتل در حقوق اسلامی
علل اختلاف فقها در اذن به قتل
خودکشی و مسئولیت کیفری در اسلام
فصل دوم
گذشت متضرر از جرم
اتانازی یا مر گ ترحم آمیز
خودکشی به همراهی پزشک
اتانازی کودکان
بحث قساوت و سنگدلی
بحث عدم رضایت
بحث آخرین راه
جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده ای که امید به زنده ماندن در آنها نیست
بررسی پرونده بلاند
مصلحت : پایان درمان
آرزوها، احساسات و عوامل مهم
مسئله تخصیص منابع
مصلحت جامعه
تغییر و تحولات پس از قضیه آقای بلاند
تأثیر قوانین حقوق بشر مصوب 1998
فصل سوم
اتانازی در آمریکا
قضاوت در مورد کیفیت زندگی نوزادان و کودکان
معیار تشخیص مصلحت کودکان
فصل چهارم
مباحث اخلاقی اتانازی
مباحث حقوقی
اتانازی از دیدگاه اسلام
رویکرد اسلام نسبت به خودکشی و اتانازی
نجات زندگی
زندگی و مرگ در دستان خداست
انسان نباید نقش خداوند را ایفا کند
قداست زندگی بشر
جنبه های اقتصادی
نظر علمای شیعه در مورد اتانازی

مقدمه:
در جامعه فعلی از جمله مسائلی که ذهن هر حقوقدان و پزشکی را به خود مشغول میکند مساله قتل ترحم آمیز یا اتانازی است که از دو واژۀ یونانی «eu» به معنای خوب و راحت و «thanatous» یا «tanasia» به معنای گرد گرفته شده است.
این مبحث از جمله مباحث مشترک این دو رشته است که به تازگی بحث هایی در خصوص آن در دانشگاه ها و بین علمای این دو رشته مطرح شده است. و از جمله مباحثی میباشد که قدرت مانور زیادی دارد متاسفانه زیاد در خصوص آن توجه نشد و محدود مجموعه ها و کتاب هایی در خصوص آن منتشر گشته است و مقالات زیادی در این باره در دسترس نیست و با این امید که این مجموعه بتواند مفهوم کلی این عمل را برساند دست به قلم میبرم و خواهشمندم قصور و کاستی های این مجموعه را به دلیل نبود منابع کافی و عدم انجام کارهای تحقیقاتی و مطرح نشدن این امر در جوامع امروزی ببخشید.
در خصوص طرح مسئله اتانازی باید گفت که مرگ خوب یا راحت معنا میدهد. این واژه برای اولین بار توسط فرانسیس بیکن که مرگ بدون رنج را تبلیغ میکرد وارد فرهنگ پزشکی شد اتانازی عمل ایجاد مرگ با روشی نسبتا سریع و بدون درد به دلایل ترحم آمیز در فردی که بیماری لاعلاجی رنج میکشد است. البته اتانازی واژه ای کلی است و برای بهتر طرح کردن موضوع و دقیق تر کردن آن و مخصوصا از جنبه های حقوق این مجموعه گرد آوری شده است که امید آن میرود و مورد توجه شما قرار بگیرد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, حقوق, اتانازی, قتل ترحم آمیز, جرم, مسئولیت کیفری, شریعت اسلام, قتل, فقها, خودکشی, پزشک, قساوت, سنگدلی, دیدگاه اسلام, زندگی, مرگ, حقوقدان,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 16:26 موضوع | تعداد بازديد : 244 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد