تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه بررسی مساله ارتداد

تعداد صفحات:46
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
ارتداد چیست؟
کفار به سه گروه تقسیم میشوند
عوامل ارتداد
انکار اصل دین
انکار یکی ازاحکام ضروری و بدیهی دین اسلام
انکار یکی از احکام قطعی ولی غیرضروری اسلام
انواع مرتد
مرتد فطری
مرتد ملی
زن مرتد
فرزند مرتد
آیا ارتداد جرم است؛ ماهیت حقوقی ارتدادچیست؟
عنصر قانونی
عنصر مادی
عنصر روانی
مجازات ارتداد
مرتد فطری
مرتد ملی
زن مرتد
سب النبی و توهین به مقدسات اسلام
سب النبی
توهین به مقدسات
چیستی مقدسات
مقدسات اسلام
جرم سب النبی درحقوق جزای نظام جمهوری اسلامی ایران
ارتداد و آزادی اندیشه
حکم ارتداد و نحوه برخورد عمل دستگاه ادراکی انسان
عدم اکراه در دین
پذیرش حقیقت
آزادی اندیشه یا آزادی عقیده؟
اعلامیه حقوق بشر و آزادی عقیده
ارتداد و آزادی بیان
ماهیت آزادی
لیبرالیسم و آزادی
اسلام و آزادی
حکم ارتداد و آزادی
مرتد و حقوق خداوند
مرتد و حقوق جامعه
مرتد و حقوق شهروندان
نتیجه
فهرست منابع

مقدمه:
ازجمله آفات روبه رشد و نگران کننده موجود درجامعه ما و بلکه در سطح کلان در همه وسعت دنیا، آفت قداست گریزی، قداست زدایی، قداست ستیزی، مبارزه با ارزش های والای دینی و مذهبی است که ضربات سخت و سنگینی را بر پیکر امنیت و آسایش و آرامش اجتماعی فرود می آورد، و ثبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی را تهدید میکند.
یک نگاه زودگذر به ناهنجاری های اخلاقی اجتماعی( از قبیل آدم ربایی، قتل عمد، سرقت، قاچاق مواد مخدر، روابط نامشروع، کلاه برداری، درگیری ها، و ترویج فساد و بی بند و باری) معضلات اداری سیاسی و اعتقادی (همانند بازیچه قراردادن دین، دهن کجی به ارزش های اسلامی، ارتداد، ترویج باطل و مبارزه با باورهای دین و مکتبی) و بالاخره توهین به مقدسات مذهبی و صدها کج روی های رنج آور دیگر، نمایشی است که هجران و جدایی آدمیان از ارزش های دین و حرکت به سمت و سوی مادی گری را نشان میدهد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, مساله ارتداد, کفار, اصل دین, احکام, مرتد, مرتد فطری, مرتد ملی, جرم, عنصر قانونی, زن مرتد, توهین به مقدسات, اسلام, آزادی اندیشه, اکراه, حقوق بشر, لیبرالیسم, حقوق جامعه, توهین,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 3:06 موضوع | تعداد بازديد : 276 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه تعلیم و تربیت از دیدگاه مولوی در مثنوی

تعداد صفحات:50
نوع فایل:word
رشته زبان و ادبیات فارسی
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
هدف اصلی
اهداف فرعی
پرسشهای مطالعاتی
پرسش (هدف) اصلی
پرسشهای فرعی (جزعی)
حدود مطالعاتی
تعاریف مفهومی اصطلاحات
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
تعلیم و تربیت
معنای مثنوی
شرح حال مولوی
شمس در قونیه
شور و حال مولوی
آثار مولانا
مثنوی معنوی
کتابهای تاثیر گذار در مثنوی
انسان از دیدگاه مولانا در مثنوی
بخش اول : عوامل موثر در تربیت انسان
هم نشینی
پیر و مرشد
دعا
عبادت
مشورت در امور
بخش دوم : موانع تربیتی
شیطان نفس
دنیا پرستی
وهم و خیال
کبر و خودبینی
حرص و طمع
بخش سوم : فضایل اخلاقی
کرامت نفس
درد مندی وآگاهی
سخاوت و بخشندگی
خاموشی
راستگویی
تواضع
بخش چهارم : ویژگی ها خاص تربیتی در مثنوی
عشق و نقش تربیتی آن
بخش پنجم : قصه تمثیل و نقش تربیتی آن
تحقیقات انجام شده در ایران
تحقیقات انجام شده در خارج از ایران
جمع بندی فصل دوم
نظر مولوی در باره تعلیم و تربیت
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق
روشهای جمع‌آوری اطلاعات
فصل چهارم : بحث و نتیجه‌ گیری
خلاصه یافته‌ها
پاسخ به پرسشهای مطالعاتی
پیشنهادها
مشکلات تحقیق
منابع

چکیده:
در این پژوهش کوشیده شده تا اندیشه‌های ذهنی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، عارف و شاعر سده‌ هفتم هجری در باره‌ تعلیم و تربیت مورد بحث و بررسی قرار گیرد. پژوهنده در این مجموعه در نظر دارد تا با ارائه بیت‌هایی از مثنوی مولوی و عرضه مثال‌های روشن به تبین تعلیم و تربیت در طی طریق کمالات انسانی بپردازد و آن ها را یک جا و در باره‌ موضوع تعلیم و تربیت دسته بندی کند.
محقق با مراجعه به کتابخانه‌ها و پژوهشکده‌ها از چندین کتاب مرتبط با موضوع بهره گرفته تا پیشینه موضوع از لحاظ علمی غنای بیشتری یابد.
برای انتخاب روش تحقیق ( کتابخانه‌ای) ابتدا اندیشه‌های فکری مولوی در مثنوی مورد بررسی قرار گرفته و سپس آثار بزرگانی را که در مثنوی مولوی دست به قلم برده‌اند بررسی شده و در آخر مطالب مورد نظر در باب تعلیم و تربیت جمع آوری و طبقه بندی گردیده‌ است.
است از محدودیت ها میتوان به پراکندگی موضوعی ادبیات مثنوی و یک دست نبودن آن ها اشاره کرد. که در نهایت در فصل چهارم به سوالات تحقیق پاسخگویی شده است. از مهم ترین نتایج پژوهش این است که از نظر مولوی هدف از تعلیم و تربیت انسان ها رسیدن به عشق الهی است که حتی ملکوتیان را هم در آن راهی نیست، برای رسیدن به این مقام باید پلکان ترقی را پیمود و مقام قرب الهی رسید.

مقدمه:
ارزش تعلیم و تربیت آدمی و زیان هایی که بر اثر فقدان یا نقصان آن دامن گیر فرد و جامعه تواند شد، از سویی، و احتمال انحراف آن از مسیر صحیح در مدت نسبتا طولانی رشد کودک از سوی دیگر، ایجاب میکند که فعالیتهای مربوط به تعلیم و تربیت به درستی صورت گیرد.
این تحقیق برآن است تا دیدگاه‌های تربیتی مولوی را که مثنوی بطور پراکنده و ضمن داستانها و تمثیلات فراوان آمده‌ بیان نماید و آنها را به طور مدون و قابل استفاده دسته‌بندی کند. از آنجا که در مثنوی تعلیم و تربیت به صورت منظم و طبقه بندی شده، مطرح نشده‌است و مولوی غرض و مقصود خود را در قالب قصه‌ها و تمثیلات به صورت پراکنده بیان میکند. از این رو لازم مینمود رساله یا تحقیقی مستقل که دیدگاه‌های تربیتی مولوی را بصورت منسجم و یک جاگردآوری شده، فراهم شود. نگارنده با احساس این خلا وانگیزه‌ پاسخگویی به چنین نیازی، این موضوع را برای پژوهش انتخاب نموده است.
در این تحقیق به دلیل وسعت موضوع و غنای مثنوی، مبنای کاربرد دفاتر ششگانه‌ مثنوی گذارده وسعی شده تا حد امکان از پرداختن به نظرات دیگران پرهیز شود.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود پایان نامه, ادبیات, مولوی, مثنوی, تعلیم و تربیت, آثار مولانا, شرح حال مولوی, مثنوی معنوی, هم نشینی, تربیت انسان, عبادت, خودبینی, حرص و طمع, سخاوت, بخشندگی, مولانا جلال الدین بلخی, عارف, شاعر, اندیشه فکری مولوی, پلکان ترقی, عشق الهی, دفاتر ششگانه مثنوی, ,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 14:56 موضوع | تعداد بازديد : 249 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه بررسی تطبيقی مفهوم عدالت از ديدگاه فارابی و خواجه نصيرالدين طوسی

تعداد صفحات:102
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول : کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
روش تحقیق
روش گردآوری اطلاعات
ابزار گردآوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
چارچوب نظری تحقیق
سوالات اساسی تحقیق
فرضیه های تحقیق
فصل دوم : مباحث نظری
بخش اول
بررسی سیر تاریخی مفهوم عدالت
مفهوم عدالت از دیدگاه فیلسوفان یونان باستان
مفهوم عدالت از دیدگاه فیلسوفان دوره وسطی
مفهوم عدالت از دیدگاه فیلسوفان مسلمان
عدل در قرآن
بخش دوم
پیشنه تحقیق
فصل سوم
بخش اول
نگاهی کوتاه به زندگی علمی، سیاسی و فرهنگی
نظام رهبری
بخش دوم
عصر و زندگی سیاسی خواجه نصیرالدین طوسی
فصل چهارم
بخش اول
تعاریف فارابی از عدالت
بخش دوم
تعاریف عدالت و مقام آن در فلسفه سیاسی خواجه نصیر
بخش سوم
تفاوت ها و شباهت های مفهوم عدالت از دیدگاه این دو فیلسوف
بخش چهارم
فضیلت از دیدگاه فارابی چیست؟
اقسام فضائل
بخش پنجم
مراتب عدل
اهمیت عدل در بقاء نوع بشری
فصل پنجم
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و مآخذ

چکیده:
پژوهش مفهوم بنیادین عدالت، در تفکر هر اندیشمند سیاسى در خور اهتمامى والاست؛ زیرا بررسى این مقوله، مىتواند ما را با زوایاى متعددى از آراى آن ها آشنا سازد. در حقیقت، مفهوم کانونى عدالت، داراى اهمیتى کم نظیر در عرصه هاى نظرى و عملى سیاست و اجتماع بوده و از جامع ترین غایات دینى و سیاسى به شمار می آید. که در این خصوص دانشمندان و فیلسوفان بسیاری، مباحث گسترده اى را به بررسى مفهوم عدالت اختصاص داده اند. از جمله دانشمندانی که به بررسی مفهوم عدالت پرداخته اند فارابی و خواجه نصیرالدین طوسی میباشند که محقق در این رساله به بررسی عدالت از دیدگاه آن دو و این که عدالت از نگاه ایشان چه شباهت ها و چه تفاوت هایی دارد و این که آیا نظرات این دو فیلسوف بزرگ در مبحث عدالت ریشه در قرآن و اسلام دارد یا برگرفته از اندیشه های فلاسفه یونان است و آیا عدالت جزوی از فضیلت است یا عین آن یا غیر از آن و یا موهوب است یا مکسوب و اهمیت آن در بقای نوع بشری چیست و در نهایت این که چرا این دو اندیشمند علی رغم تاکیدشان بر عدالت در مدینه اساس یک حکومت و جامعه عادلانه را بطور شفاف ترسیم نکردند روش هایی که محقق در تحقیق خود به کار میبرد شامل: مطالعات کتابخانه ای و اسنادی و اینترنتی میباشد. بنابراین مسیر تحقیق به گونه ای پیش رفت که فرضیات فوق با توجه و استناد به مباحث خود اندیشمندان ذکر شده مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود پایان نامه, بررسی تطبیقی, مفهوم عدالت, فارابی, خواجه نصیرالدین طوسی, مفهوم عدالت, فیلسوف, عدل در قرآن, فضیلت, اقسام فضائل, مراتب عدل, اسلام, قرآن, اندیشه های فلاسفه یونان, اندیشمند, مفهوم بنیادین عدالت, نظام رهبری,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 14:57 موضوع | تعداد بازديد : 219 | لينک ثابت


دانلود پروژه ارزیابی نظریه معرفت شناختی پوزیتیویسم

تعداد صفحات:36
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
رویکرد واژه شناختی
رویکرد تاریخی (ماهیت نظریه)
پوزیتیویسم، نسل نخست (لاک، هیوم، کنت)
پوزیتیویسم، نسل دوم (حلقه وین)
پوزیتویسم: نسل سوم (کارل همپل)
تاثیر محیط اجتماعی – سیاسی بر شکل گیری نظریه پوزیتیویسم
اثر بخشی پوزیتیویسم بر مسائل سیاسی و اجتماعی
نقد و نتیجه گیری
فهرست منابع و یادداشت ها

مقدمه:
پوزیتیویسم چیست؟ پوزیتیویسم به مثابه یک رهیافت علمی در علوم اجتماعی معتقد است که امور میبایستی به مثابه واقعیات محض مطالعه شوند و رابطه بین واقعیات مزبور میتواند به وضع قوانین علمی منجر شود.
برای پوزیتیویست‌ها، چنین قوانینی شانی مشحون از حقیقت دارند و واقعیات اجتماعی به همان شیوه واقعیات طبیعی میبایستی مورد مطالعه واقع شوند
هر چند ارائه چنین تعریفی از سوی اسمیت در کتاب علم اجتماعی در تردید، ضامن پرهیز از آشفتگی واژه شناختی در برخورد با نظریه‌ای به گستردگی پوزیتیویسم است؛ اما پرتاب شدگی قابل ملاحظه ایی که در اثر مطالعه تعاریفی از این دست به محقق دست میدهد، وی را بلافاصله به جستجوی ریشه‌های معرفتی نظریه مزبور سوق میدهد تا از احساس غریب پرتاب شدگی فاصله بگیرد.
معمولا کشف ریشه‌های معرفتی یک نظریه – نه تنها به هنگام بررسی پوزیتیویسم بلکه به هنگام تلاش برای حصول شناخت نسبت به هر نظریه‌ایی جستار را در روند سیر تاریخی طی شده از سوی نظریه و فلاسفه و اندیشه پردازان آن حوزه نظری قرار میدهد.
در این راستا، برخی اپیکور (270-341 ق.م) فیلسوف شهیر یونانی را نخستین چهره اثبات گرا تلقی میکنند.
وی در دوران باستان و در عصری که علم عمدتا معنای knowledge را به ذهن متبادر میکرد بر ماهیت تبعی و عرضی امور نظری تاکید کرده و تصریح نمود:
هدف از آن ها باید این باشد که افزار تحقیق و پژوهش غایت زندگی قرار گیرد. خطا در ادراکات حسی واقع نمیشود بلکه غلط و خطا در احکام رخ میدهد. درباره عالم، ما فرضیاتی میسازیم، وکیلن باید در ساختن این فرضیات به تجربه حسی متوسل شویم و به وسیله آن فرض های خود را بیازماییم؛ همین تطبیق دادن فرضیات با تجربه حسی در واقع آزمایش حقیقت است.
اما در عصر نوین، سه نسل متفاوت از فلاسفه پوزیتیویست را میتوان از یکدیگر باز شناخت. هر سه نسل به تبعیت از دوره‌ای که عموما به عنوان عصر روشنگری شناخته میشود، مطرح گشتند؛ عصری که جواز تامل در خصوص زندگی اجتماعی، فراتر از تبیین‌های مذهبی را صادر نمود و انسان ها را به مثابه پیشگامان عمده در عرصه توسعه و تزاید دانش به معنای science تعیین کرد.
نخستین نسل،‌از میان فلاسفه متعدد قرون 18 و 19 چهره‌هایی همچون جان لاک، دیوید هیوم و اگوست کنت را در درون خود دارد. نسل بعدی در اوایل قرن بیستم همگی در حلقه وین گرد آمدند و پوزیتیویسم منطقی را صورت بندی کردند. آخرین نسل، در عصر پس از جنگ جهانی دوم و با آراء کارل همپل شکل و صورتی عمده به خود گرفت.
در جستار حاضر ابتدا تلاش میشود که پس از رویکردی واژه شناختی سیر تاریخی و ماهیت نظری، مکتب پوزیتیویسم از نظر شاخص‌ ترین اندیشمندان هر یک از سه دوره مورد مطالعه واقع شود، سپس ضمن تحلیل و بررسی تاثیر شرایط اجتماعی – سیاسی بر اندیشه پوزیتیویستی تلاش میشود تا ارزیابی این فرضیه مورد توجه قرار گیرد که: پوزیتیویسم متضمن الیتیسم در عرصه سیاسی بوده است.
و در نهایت به نقد اندیشه‌های مکتب پوزیتیویسم پرداخته خواهد شد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پوزیتیویسم, واژه شناختی, ماهیت نظریه, حلقه وین, کارل همپل, علوم اجتماعی, واقعیات اجتماعی, فلاسفه, اندیشه پردازان, زندگی اجتماعی, سیر تاریخی, اندیشمندان, اندیشه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در شنبه 28 آذر 1394 ساعت 16:06 موضوع | تعداد بازديد : 220 | لينک ثابت


دانلود پروژه مقایسه دو دیدگاه اسلام و فمنیسم در مورد زنان

تعداد صفحات:85
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
فرضیه اصلی
فرضیه های فرعی
متغیرهای تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
فصل دوم – ادبیات و پیشینه پژوهش
نقش زن
جایگاه زن در سازمان خانواده از دیدگاه اسلام
گستره وظایف زن در خانواده از منظر قرآن و روایات
کارکرد زنان در خانواده از دیدگاه اسلام
گستره وظایف زن در خانواده از منظر قرآن و روایات
مکتب فمنیسم
تاریخچه فمینسیم
نظریه های فمنیسم
جنبش غربی فمنیسم و تلاش های جهانی سازی
مرحله جدید جنبش غربی فمنیسم
مقایسه اسلام و فمنیسم
شناخت زن از دیدگاه اسلام و تقابل آن با مکاتب غربی (فمنیسم)
اندیشه فمنیسم خوار کننده ترین مکتب در معرفی شخصیت زن
مقایسه اندیشه اسلامی و اندیشه غربی و پیامدهای هر یک برای شخصیت و جایگاه زن
نقد مولفه های شناخت زن در روانشناسی غرب از نگاه اسلامی
نکات مهم
پیشینه تحقیقات داخلی
پیشینه تحقیقات خارجی
فصل سوم – روش پژوهش
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه تحقیق
شیوه نمونه گیری
ابزار جمع آوری اطلاعات
سوالات مربوط به دیدگاه اسلام در مورد نقش زن
سوالات مربوط به دیدگاه فمینیسم در مورد نقش زن
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده های آماری
مقدمه
توزیع فراوانی سن
هیستوگرام سن
توزیع فراوانی تحصیلات
نمودار میله ای تحصیلات
توزیع فراوانی جنسیت
جنسیت
وضعیت تاهل
دایره ای وضعیت تاهل
توزیع فراوانی گویه های نقش اجتماعی
توزیع فراوانی گویه های نقش اجتماعی زن
هیستوگرام نقش اجتماعی
توزیع فراوانی گویه های نقش مادری
توزیع فراوانی گویه های نقش مادری زن
هیستوگرام نقش مادری
توزیع فراوانی نقش همسری
توزیع فراوانی گویه های نقش همسری زن
هیستوگرام نقش همسری
آمار توصیفی متغیرهای پژوهش
آزمون فرضیات
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
محدودیت های پژوهش حاضر
پیشنهادات تحقیق
پیشنهادات آتی
پی نوشت ها
منابع
پیوست ها

مقدمه:
خانواده یکی از رکن های اصلی جامعه به شمار میرود و دستیابی به جامعه سالم و آشکارا در گرو سلامت خانواده است و تحقق خانواده سالم به برخورداری افراد از سلامت روانی و داشتن رابطه های مطلوب با یکدیگر بستگی دارد. خانواده مدرسه عشق است، مرکز محبت است.
مادر رکن اصلی تربیت و مربی و سازنده عظیم این مدرسه است و پدر عامل اجرایی ضابطه برای کودک است.
زنان بعنوان اساسی ترین عناصر بنیادین جامعه، نقشی بسی تعیین کننده در انگیزش ها، خیزش ها و شکل گیری شخصیت و رفتار جامعه خود دارند.
نقش زن الگو برای اصلاح نگرش های منفی زن به خود و متقابلا نگرش والدین نسبت به دختر، برادران نسبت به خواهر و شوهر نسبت به هر چگونه است.
سنت و تعالیم صدیقه زهرا (س) و زینب کبری (س) الگوی مطلوب زن و زنانگی را توضیح میدهند. با شناخت این سنت و زندگانی میتوان ابعاد مطلوب زن الگو را شناخت. این بانو نگاهی کارشناسانه، تحلیلی و نقادانه به وضعیت فردی و اجتماعی جامعه زمان خود داشته و راهبردهای اصلاح، بازسازی و تعالی را به دست میدهد.
از طرف دیگر فرهنگ غرب فرهنگ برنامه ریزی برای فساد انسان است، فرهنگ دشمنی و بغض با ارزشها و درخشندگی و فضلیت های انسانی است، فرهنگی است که همچون ابزار در اختیار خداوندان زور و زر و امپراطوران قدرت است.
این فرهنگ، برهنگی و اختلاط و امتزاج بی قید و شرط زن و مرد با هم است، که یکی از پایه های اصلی فرهنگ غربی میباشد و از روز اول برای فساد انسانها و خروج انسانیت از دایره فضایل انسانی بنیان گذاری شد.
مکتب پوزیتیویسم:
اندیشه ایست که بر اساس آن چیزهایی را باور دارد که در آزمایشگاه شناخته شود و یا با آزمایش ثابت شود.
و آن چه که در آزمایشگاه و یا با آزمایش اثبات نشود، را غیر واقعی و موهوم میداند. پیشرفت های علمی جدید در غرب مدیون این اندیشه است که بصورت مکتب حاکم بر مراکز علمی تمدنی غرب در آمده است. در این مکتب حقیقت معنی ندارد و آن چه معنی دارد واقعیتی است که به وسیله آزمایش قابل اثبات باشد. حقیقت اعمال، حقیقت انسان، حقیقت مرد، حقیقت زن، حقیقت راستی، حقیقت اسلام و حقایق دیگر عالم، همه و همه از نظر این مکتب، بی معنی است و ساخته و پرداخته ذهن بشر است. پوزیتیویسم در تعریف و معرفی مشخصات و وجود زن، تنها به دستاوردهای آزمایشگاهی خود متکی است. و مکتب فمینیسم که در دفاع از حقوق زنان در غرب پدید آمده است. تمام اطلاعاتش را درباره حقیقت زن از اطلاعات علمی که متکی بر مکتب پوزیتیویسم است به دست می آورد. لذا از حقیقت زن و حقیقت عاطفه و از چیزهایی مثل قلب، روح، وجدان، عشق الهی و ملکوتی و امثال آن بی خبر است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اختلاط, اسلام, امتزاج, اندیشه اسلامی, انگیزش, برنامه ریزی, تربیت, جامعه آماری, جایگاه زن, جنسیت, خانواده, دانلود, دیدگاه اسلام, روانشناسی, زنان, سلامت خانواده, سنت, شناخت زن, شکل گیری شخصیت, عشق الهی, فمنیسم, مادر, مربی, معارف, مکتب فمنیسم, نقش اجتماعی, نقش زن, هیستوگرام, وضعیت تاهل, پروژه, پوزیتیویسم, کودک,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 15:04 موضوع | تعداد بازديد : 280 | لينک ثابت


دانلود پروژه اثر بخشی کارایی قرآن از منظر حقوقی

تعداد صفحات:34
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
جایگاه هدف در نظام های حقوقی
خاستگاه هدف حقوق
هدف گیری های حقوق
حقوق اجتماعی دو گرایش عمده را پوشش میدهد
خیر عمومی
حقوق دولتی
هدف شناسی در مکتب حقوقی قرآن
گستره حوزه حقوق
معنی شناسی و هدف گیری حقوق الله
خودیابی حقوق، یا معنی و هدف حقوق شخصی
حقوق اجتماعی
قرآن و هدف اساسی حقوق
پی نوشت ها

چکیده:
قرآن با نگاهی تطبیقی در راستای یاری حق در برابر باطل، جلوه های باطل را در تمام زمان ها به نقد مینیشند. بر این اساس بایستی تجربه بشری در رابطه با حق و هدف حقوق را به مطالعه گرفت. حقوق در اندیشه بشری و غربی نگاه به فرجام زندگی انسان دارد و آخرت باوری را مدنظر قرار نمیدهد، چنان که برای خدا و اخلاق نیز نقشی قائل نیست. در تفکر بشری، عدالت یکی از اهداف حقوق بشر است و این هدف در این اواخر بیشتر به یک دفاع از فرد و آزادی او همت می گمارد. حقوق اجتماعی که نقطه مقابل حقوق فردی است به خیر عمومی و حقوق دولت بعنوان اهداف حقوق می اندیشد. حقوق در قرآن، تأمین عدالت را مهم میداند، در عین حال با توجه به وجود ترکیبی انسان (روح و جسم)، حقیقت دنیا باوری و آخرت نگری و مصالح فرد و جامعه، رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با خودش و رابطه انسان با انسان را محورهای حقوق میشناسد که هر کدام هدفی را دنبال میکند، تحقق هدف در حوزه رابطه انسان با خود و رابطه انسان انسان با خدا، با هدف حقوق در حوزه رابطه انسان با انسان زمینه پیدا میکند. بر این مبنا حقوق در قرآن ماهیت جامعه گرایانه پیدا میکند که نماد عینی آن همانا دوری از ظلم، تعاون، گذشت، دفاع از مظلوم و حمایت از دین خواهد بود. این اهداف وسیله ای است برای دستیابی به تقوا و رستگاری دنیوی و اخروی که با رشد همه جانبه انسان و خداگونگی وی در آمیخته است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اخروی, اندیشه بشری, باطل, تعاون, تقوا, جامعه گرایانه, حق, حقوق, حقوق اجتماعی, حقوق دولتی, حمایت از دین, حوزه حقوق, خودیابی, دانلود, دفاع از مظلوم, دنیوی, رستگاری, روح و جسم, ظلم, عدالت, قرآن, مکتب حقوقی, نظام های حقوقی, هدف شناسی, پروژه, کارایی, گذشت,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 15:12 موضوع | تعداد بازديد : 310 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه بررسی کارکردهای تربیتی هنر قصه از دیدگاه مولوی

تعداد صفحات:79
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول : مقدمات پژوهش
مقدمه
بیان مساله
اهداف پژوهش
هدف کلی
اهداف جزئی
حدود مطالعاتی
تعریف عملیاتی
قصه و داستان
تعریف تربیت
معنی لغوی تربیت
معنای اصطلاحی تربیت
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
ادبیات نظری
مقدمه
نقش و کاربرد قصه در ادب فارسی
تاریخچه قصه
جایگاه قصه
نقش قصه
نگاهی به زندگی مولوی
مولانا و خانواده او
موقعیت خانواده و اجتماع در زمان رشد مولانا
پدر مولانا
جوانی مولانا
اوضاع اجتماع و حکومت در دوره مولانا
مثنوی
پیشینه عملی تحقیق
کتاب
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق
تاریخچه تحلیل محتوا
تعریف تحلیل محتوا
مراحل تحلیل محتوا
محورهای مناسب برای تحلیل محتوا
کاربرد تحلیل محتوا
جامعه آماری
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل
فصل چهارم : بحث و نتیجه‌ گیری
خلاصه یافته ها
آرامش درونی
عبرت آموزی در اثر قصه و داستان
ایجاد بصیرت و شناخت
ارایه الگوهای مناسب
نتیجه
پیشنهادها
محدودیت‌های تحقیق
منابع

چکیده:
هنر و تعلیم و تربیت از آغاز آفرینش انسان با یکدیگر پیوند خورده اند. این دو تاثیر و تاثر عمیق و وثیق بر یکدیگر دارند، به گونه ای که مانایی و پایایی هنر منوط به رعایت تعلیم و تربیت، و آغاز تعلیم و تربیت که کلمه و کلام میباشد، منوط به استفاده از هنر است. یکی از بزرگترین دانشمندان اسلامی که با استفاده از هنر قصه به هدایت، تبلیغ و تربیت افراد می پرداخت جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی است. وی برای این امر دلایلی را مطرح میفرماید که در این مقاله به بیان آن ها میپردازیم.
مولوی معتقد است : قصه و نقل حکایات آموزنده یکی از ابزارهایی است که باعث آرامش خاطر روحی و روانی افراد می شود. شنیدن و گذر بر احوال شخصیت ها و قهرمان های قصه و تطبیق شرایط خود با آنها به ما بینشی میدهد تا ضمن سنجش و ارزیابی رفتار و اندیشه خود به اصلاح و تقویت آنها بپردازیم. مولوی پیام ها و گزاره های مفهومی نهفته در محتوای قصه ها و حکایات را یکی از مهمترین عوامل آگاهی و بینش متربیان میداند و نقش این پیام ها را در تربیت و هدایت انسان ها بسیار مفید میداند، به گونه ای که تامل و تفکر در محتوای قصه ها افراد را از گرفتار شدن در رنج ها و محنت ها میرهاند. روش قصه سرایی و حکایت پردازی یکی از بهترین وسیله های ایجاد الگوهای ذهنی و رفتاری برای مربیان و القای غیر مستقیم مفاهیم به آنان می باشد.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آرامش درونی, آفرینش انسان, ادبیات, ارزیابی, الگوهای مناسب, اندیشه, بصیرت, تربیت, تعلیم, حکایات آموزنده, داستان, دانشمندان اسلامی, دانلود, رفتار, روانی, روحی, شناخت, عبرت آموزی, قصه, قصه سرایی, مربیان, مولانا, مولوی, هدایت انسان, هنر, پایان نامه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 17:30 موضوع | تعداد بازديد : 254 | لينک ثابت


دانلود پروژه نقش اخلاق در روابط زوجین

تعداد صفحات:35
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
حقوقی کردن اخلاق در خانواده
تبیین موضوع حقوقی کردن اخلاق
ضرورت حقوقی کردن اخلاق
ضمانت اجرایی قواعد اخلاقی در خانواده
عوامل سعادت خانواده
فصل اول : احترام متقابل
علل بی احترامی به زن
اندیشه برتری مرد بر زن
خوی استبدادی
فصل دوم : عفو و گذشت
آثار گذشت
ایجاد آرامش روحی
زدودن کینه
فزونی عزت
عوامل پیدایش گذشت
یادآوری آثار گذشت
یادآوری عیوب خود
بزرگواری اخلاقی
فصل سوم : مسئولیت پذیری
جلوه های مسئولیت پذیری
تامین هزینه زندگی
مدیریت خانواده
همسرداری
تربیت اولاد
آثار مسئولیت پذیری
استحکام پیوند خانوادگی
آسایش روحی
عوامل پیدایش روحیه مسئولیت پذیری
اعتماد به نفس
تاثیر پذیری از همسر
مهم ترین آفات سعادت خانواده
فصل اول : بدخلقی
آثار بدخلقی
ضایع شدن شخصیت انسانی
ایجاد ترس و اضطراب
زوال محبت
فصل دوم : بدگمانی
آثار بدگمانی
برانگیختن بدی ها
اختلافات خانوادگی
فصل سوم : بدزبانی
آفت های زبان یا آثار بد زبانی
سرزنش
ناسزاگویی
نام زشت نهادن
عیب جویی
وظایف اخلاقی متقابل همسران
فصل اول : خوش خلقی
آثار خوش اخلاقی
خوش زبانی
خوش بینی
ایجاد انس و محبت
فصل دوم : رفق و مدارا
آثار مدارا
سلامت خانواده
فصل سوم : هدایت و حمایت
هدایت
حمایت
تهاجم فرهنگی
تهاجم فیزیکی
تهاجم ناموسی
تهاجم مالی
جمع بندی و نتیجه گیری
منابع و ماخذ

چکیده:
برای خانواده که اولین مکتب تربیت اجتماع میباشد، اسلام راهنمایی های سودمندی دارد و قوانین و دستورات جالبی وضع شده است، این دستورات حیات بخش، نظم و آرامش خانواده را تامین میکند و محبت و صفا و سعادت و خوشبختی به وجود می آورد.
و مهم ترین قوانین و دستورات موجود در خانواده اخلاق می باشد، که اخلاق هر کس در زندگی او تاثیر مستقیمی دارد ولی این تاثیر در محیط خانواده محسوس تر و نقش آفرین تر است، زیرا مسائل عاطفی در خانواده بر مسائل دیگر غلبه دارد و محیط خانواده بیشتر بر مبنای خصوصیات اخلاقی اعضای آن شکل میگیرد که میتواند موجب سعادت خانواده و یا آفتی بر سعادت خانواده باشد.
موضوع محوری نوشتار اخلاق که پایه و بنیاد هر خانواده را تشکیل می دهد می باشد و ما در این جا چکیده ای از اهم مطالب که در این نوشتار آورده ایم را بیان مینماییم.
سعادت خانواده در پرتو عوامل گوناگونی است که ما آن را در بخش نخست و در سه فصل بیان نموده ایم.
1- احترام متقابل زن و شوهر، که از عوامل مهم سعادت خانواده است که دایره ای وسیع آن تمام شئون زندگی را در بر می گیرد. و استفاده از روش استبدادی در خانواده، منجر به شکستن حرمت همسر و اهانت به شخصیت او میشود و با این بی احترامی به زن، موجب دوری از رحمت خدا میشود.
2- و یکی دیگر از آن عوامل، گذشت و اغماض نسبت به خطاهای همسر است که در حسن روابط خانوادگی تأثیر بسیار دارد. و این عمل باعث افزوده شدن عزّت و احترام انسان نزد او میشود.
3- یکی از اثرات سازنده ی روحیه ی مسئولیت پذیری در خانواده، استحکام پیوند خانوادگی و آسایش روحی است. و با ایجاد حس اعتماد به نفس این روحیه را می توان در خود و دیگران ایجاد کرد.
و این که هر عاملی که موجبات سعادت خانواده را تضعیف کند، از آفات خانواده محسوب میشود، که این عامل هم در بخش دوم و سه فصل میباشد.
1- بدخلقی، یکی از آفات ویرانگر و زیانبار خانواده است که باعث ایجاد ترس و اضطراب در محیط خانواده و سلب آرامش روحی از این محیط می شود.
2- عامل دیگر، بدگمانی است که باعث از بین رفتن سلامت زندگی خانوادگی و ایجاد اختلافات و درگیریهای خانوادگی می شود.
3- بدزبانی یکی دیگر از آن آفات است که به صورتهای مختلفی بروز می کند و آفاتی دیگری چون: سرزنش و ناسزاگویی و … را به دنبال می آورد.
و در بخش پایانی، ما وظایف اخلاقی زوجین را بررسی نموده ایم و این بخش را نیز به سه فصل تقسیم نموده ایم.
در فصل اول، خوش اخلاقی که منشأ هر نیکی و رفتار پسندیده خواهد بود که موجب رشد انس و محبت و همدلی و صمیمیّت در محیط خانواده می شود.
در فصل دوم، رفق و مدارا است که ضرورت رعایت آن بیشتر متوجه مرد است و با این عمل به تدریج در محیط خانواده، صمیمیت و دوستی را ایجاد می کند.
در فصل سوم، هدایت و حمایت ذکر شده که خانواده تحت این دو شرط، احساس آرامش و امنیت نمایند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آرامش روحی, آسایش روحی, احترام متقابل, اختلافات خانوادگی, اخلاق, اضطراب, اندیشه, انس و محبت, بدخلقی, بدزبانی, بدگمانی, تامین هزینه زندگی, تربیت اولاد, ترس, تهاجم فرهنگی, تهاجم فیزیکی, تهاجم مالی, تهاجم ناموسی, حقوق, حمایت, خانواده, خوشبختی, دانلود, دستورات, روابط زوجین, سرزنش, سعادت, شخصیت انسانی, عزت, عفو و گذشت, عوامل سعادت, عیب جویی, قواعد اخلاقی, قوانین, محبت, محیط خانواده, مدارا, مدیریت خانواده, مسائل عاطفی, ناسزاگویی, هدایت, همسرداری, پروژه, کینه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:02 موضوع | تعداد بازديد : 283 | لينک ثابت


دانلود پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی اشتباه در موضوع قرارداد

تعداد صفحات:115
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
طرح تحقیق
موضوع تحقیق
هدف تحقیق
روش تحقیق
فصل اول
کلیات
تعریف و تقسیم بندی اشتباه
تعریف اشتباه و تفاوت آن با واژه های مشابه
تعریف اشتباه
تعریف اشتباه در لغت
تعریف اشتباه در اصطلاح علم حقوق دانان
تفاوت اشتباه با مفاهیم مشابه
تفاوت اشتباه با خطا
تفاوت اشتباه با جهل
تفاوت اشتباه با سهو
تقسیم بندی اشتباه
تقسیم بندی اشتباه به اعتبار متعلق آن
اشتباه موضوعی
اشتباه حکمی(حقوقی)
تقسیم بندی اشتباه به اعتبار کیفیت تحقق آن در ذهن
شبهه مصداقی
شبهه مفهومی
تقسیم اشتباه به اعتبار میزان تأثیر آن در عمل حقوقی
اشتباه مانع
اشتباه معیوب کننده رضا
اشتباه بی اثر
کیفیت تاثیر اشتباه در موضوع با اراده
تحلیل عناصر اراده
مرحله تصور یا ادراک
تدبّر
میل نفس
قصد
قصد و رضا
کدامیک ا زمراحل ارداه تحت اصابت اشتباه قرار می گیرد؟
بررسی اراده باطنی و ظاهری
اراده باطنی و ظاهری در فقه امامیه
دلایل طر فداران اراده باطنی
اراده باطنی و ظاهری در قانون مدنی
بررسی اشتباه در اراده ظاهری
اشتباه در بیان اراده
اشتباه در تعبیر و انتقال اراده
مبنای اشتباه در موضوع مورد معامله
اشتباه ناشی از توهم خود شخص
اشتباه ناشی از تدلیس غیر
مفهوم اشتباه ناشی از تدلیس در موضوع قرارداد
ارکان اشتباه ناشی از تدلیس در موضوع
انجام عملیات (عنصر مادی)
قصد فریب (عنصر معنوی)
تعریف موضوع مورد معامله، اقسام و شرایط آن
تعریف موضوع مورد معامله
موضوع مورد معامله در فقه امامیه
موضوع مورد معامله در حقوق ایران
نظریات مختلف در رابطه با موضوع مورد معامله
نظریه قصد مشترک متعاملین
نظریه عرفی بودن موضوع مورد معامله
نظریه مختلط
نظریه هویت موضوع
اقسام و شرایط موضوع مورد معامله
اقسام موضوع مورد معامله
تقسیم مورد معامله از حیث ماهیت
مال مورد معامله ممکن است عین (یا در حقیقت حق مالکیت عین) باشد
عمل مورد معامله
تحقق تعهد یا سقوط تعهد
تقسیم مورد معامله از جهت وضعیت منطقی ( کلی و جزئی بودن)
تقسیم مورد معامله از حیث خصوصیات نوعی و شخصی ( مثلی یا قیمی بودن)
شرایط موضوع مورد معامله
تاریخچه اشتباه در معامله
اشتباه در معاملات در حقوق رم
دیدگاه مشائیون
دیدگاه رواقیون
اشتباه در معاملات در حقوق فرانسه
اشتباه در معامله در فقه امامیه
اشتباه در معاملات در قانون مدنی ایران
فصل دوم
قلمرو اشتباه در موضوع قرارداد
اشتباه در موضوع
نظریه نوعی
نقد نظریه
نظریه شخصی
بررسی نظریه شخصی محض
تعارض نظریه شخصی محض با اصول ثبوت در قرار دادها
تعارض نظریه شخصی با شرایط اساسی صحت قرارداد
تعارض نظریه شخصی با اصل تنجیز در قرار دادها
نظریه مختلط
نقد نظریه
حقوق اسلام
اشتباه در اوصاف جوهری موضوع
فقه امامیه
فقه اهل سنت
اشتباه در هویت موضوع
حقوق ایران
حقوق فرانسه
اشتباه در وصف موضوع
اشتباه در وصف کیفی موضوع
اشتباه در وصف مذکور موضوع اشتباه در وصف ضمنی موضوع (غیر مذکور)
اشتباه در وصف ضمنی عرفی
اشتباه وصف ضمنی سلامت موضوع
اشتباه در وصف ضمنی تساوی ارزش دو موضوع
اشتباه در وصف ضمنی طرفین
اشتباه در وصف کمّی موضوع
شرایط تاثیر اشتباه در موضوع قرارداد
اشتباه در علت عمده ی عقد یا اشتباه اساسی
اشتباه باید در قلمرو تراضی باشد
نظریه اشتباه مشترک
دلایل پیروان نظریه اشتباه مشترک
نظریه اشتباه مشترک پشتوانه اصل ثبوت در قرار دادهاست
نظریه اشتباه مشترک باعدالت همراه است
دلایل مخالفان نظریه اشتباه مشترک
نظریه اشتباه مشترک با منطق سازگار نیست
نظریه اشتباه مشترک با عدالت همراه نیست
نظریه اشتباه فردی، تعارضی با اصل ثبوت در قرار دادها ندارد
فصل سوم
اشتباه های موجب خیار فسخ
اشتباهات موجب خیار فسخ
مبنای اشتباه های موجب خیار فسخ
توجیه خیار فسخ برمبنای نظریه اشتباه
اشتباه در اوصاف فرعی (فرعی)
فصل چهارم
اثر حقوقی اشتباه در موضوع قرارداد
اثر حقوقی اشتباه در موضوع
اثر حقوقی اشتباه در اوصاف جوهری موضوع در حقوق اسلام و ایران
اثر حقوقی اشتباه در اوصاف جوهری در کل قرارداد
نظر عدم نفوذ
طرح نظر عدم نفوذ
بررسی نظر عدم نفوذ
نظر بطلان
حقوق اسلام
فقه امامیه
حقوق ایران
اثر حقوقی اشتباه در اوصاف جوهری در بعض قرارداد
مقدار موضوع قرارداد کمتر از میزان مقرر است
اجزای موضوع قرار داد از نظر ارزش مساوی هستند
دلیل عرفی ( بر بطلان بعض )
دلیل اداره عقود از جانب شارع (بر بطلان بعض)
اجزای موضوع قرار داد از نظر ارزش متفاوت هستند
مقدار موضوع قرار داد بیشتر از میزان مقرر است
اجزای موضوع قرار داد از نظر ارزش مساوی هستند
اجزای موضوع قرارداد از نظر ارزش متفاوت هستند
اثر حقوقی اشتباه در هویت موضوع
حقوق اسلام
حقوق ایران
حقوق فرانسه
نتیجه
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع عربی

چکیده:
این رساله تحت عنوان بررسی اشتباه در موضوع قرارداد است. ابتدا تعریف اشتباه از لحاظ لغوی و حقوقی و تفاوت آن با واژه های مشابه مثل خطا و سهو و جهل و تعریف موضوع قرارداد و اینکه در مباحث پراکنده مربوط به ایجاب و قبول، شروط و خیارات در کتب فقهی در بررسی قواعد فقهی مانند العقود تابعه للقصود، المؤمنون عند شروطهم، اصاله اللزوم استنباط و در حد گنجایش این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است.

هدف تحقیق:
نویسندگان حقوق در تفسیر اشتباه و تاثیر آن در قراردادها اتفاق نظر ندارند و تعابیر آنان مختلف و گاه متضاد است. وجود همین اختلاف نظرها درباره اشتباه و تاثیر آن در قراردادها و روشن نبودن مفهوم اشتباهات موثر، مثل مفهوم موضوع معامله در قانون گویا نبوده و نیاز به بررسی و دقت دارد و به همین خاطر باید روشن ساخت که آیا منظور اشتباه در هویت موضوع عقد است یا در جنس موضوع یا آن که اوصاف جوهری موضوع را نیز در بر میگیرد و یا اینکه آیا اشتباه موثر عقد را باطل میسازد یا غیر نافذ؟ در قانون مدنی ایران تمییز اشتباه های موثر در صحت عقود، اشتباه های موجب خیار فسخ بسیار دشوار است.
در صورتی که اشتباه قصد و رضا را از بین نبرد و در زمره خیارات نباشد در عقد تاثیری ندارد و یا بحث اشتباه در قانون از جمله اشتباهاتی است که باید آن را در عقد بی تاثیر دانست.
اما اگر اشتباه در قانون به اشتباه های موثر در عقد منتهی شود، نه به واسطه اشتباه در قانون، بلکه به این دلیل که اشتباهی که روی داده به حکم قانون در عقد موثر است، بر صحت عقد تاثیر میگذارد و چنین مسائل و پرسش هایی اساس این نوشتار را تشکیل میدهد. اساسی و بنیادی بودن این گونه مباحث درسیر اندیشه فقهی ـ اجتماعی بیانگر این است که عقود و معاملات از جمله احکامی است که نقش بسزایی در چگونگی روابط انسان ها با یکدیگر ایفا میکند تا از تضییع حقوق جلوگیری شود.

لینک دانلود

 


برچسب ها : اراده باطنی, اشتباه, اعتبار, انتقال اراده, اندیشه, اهل سنت, تدبّر, تدلیس, تعهد, جهل, حقوق اسلام, حقوق دانان, حقوق فرانسه, حقوقی, خطا, دانلود, رواقیون, سهو, شبهه مصداقی, شبهه مفهومی, عدالت, فسخ, فقهی, قانون مدنی, قرارداد, قصد, قصد فریب, مشائیون, معامله, منطق, موضوع مورد معامله, میل نفس, نظریه شخصی, پایان نامه, کیفیت,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:09 موضوع | تعداد بازديد : 256 | لينک ثابت


دانلود پروژه بررسی تطبیقی حقوق ایران و انگلیس

تعداد صفحات:52
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
حقوق و آزادی های فردی
آزادی های عمومی و حقوق شهروندی
لیبرال دمکراسی
ریشه های فکری لیبرالیسم
تمایلات متفاوت در سنت اندیشه ای لیبرالیسم
لیبرالیسم در ایران
منابع و مآخذ

مقدمه:
مطالعه تطبیقی دو سیستم حقوقی ایران و انگلیس در مورد مبانی، شرایط و موانع شناسایی و اجرای احکام خارجی در قلمرو این دو کشور مبین این واقعیت انکار ناپذیر است که در میان مباحث مختلفه حقوق بین‌الملل خصوصی شناسایی و اجرای احکام خارجی از جایگاه و اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

حقوق و آزادی های فردی:
مطالعه تطبیقی دو سیستم حقوقی ایران و انگلیس در مورد مبانی، شرایط و موانع شناسایی و اجرای احکام خارجی در قلمرو این دو کشور مبین این واقعیت انکار ناپذیر است که در میان مباحث مختلفه حقوق بین‌الملل خصوصی شناسایی و اجرای احکام خارجی از جایگاه و اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. در این عصر که عصر ارتباط و گفت‌ و گوی تمدن‌ها و انفجار اطلاعات نام گرفته است مهاجرت و تجارت مفهوم تازه‌ای پیدا کرده و وسایل ارتباط جمعی بطور وسیعی ارتباط کشورها را آسان‌تر و امکان‌ پذیرتر نموده حقوق بین‌الملل خصوصی نیز دچار تحول و توسعه روز افزون گردیده و با تصویب کنوانسیون‌های مختلف روز به روز کشورها اختیار عمل کمتر و محدودتری خواهند داشت و در واقع جهان به سوی نظام وحدت حقوقی پیش میرود.
تمام این موارد همکاری هرچه نزدیکتر کشورها در زمینه‌های مختلف حقوقی و قضایی را از جمله در زمینه اجرای احکام طلب می نماید. گرچه قانون اجرای احکام مدنی مصوب سال ۱۳۵۶ شناسایی و اجرای احکام خارجی را پیش‌ بینی کرده و شرایط مندرج در آن از نظر اصول قضایی تا حدودی مناسب بنظر میرسد اما باید دانست صرف وجود یک قانون مدون جهت اجرای احکام خارجی کفایت نمی نماید بلکه رویه قضایی و دکترین حقوقی که ثمره اجرای قانون در طول زمان است نقش بسیار ارزنده‌ای در اجرای آن دارد و میتواند ضعف‌ها و کمبودهای قانونی را تکمیل و جبران نماید. آن چه بیش از همه جلب توجه مینماید میزان مشارکتی است که رویه قضایی کشورها در تکمیل و توسعه حقوق مربوط به اجرای احکام خارجی دارد.
چنان چه کشورها بخواهند در زمینه تجارت بین‌المللی و جذب سرمایه‌های خارجی و حتی عضویت در سازمان تجارت جهانی (WTO) موفق باشند میبایست سیستم قضایی فعلی خود را به سطح و حد استانداردهای جهانی نزدیکتر کنند. به هر حال امروزه شناسایی بعضی از احکام صادره از دادگاه‌های خارجی مانند احکام مربوط به وضعیت و اهلیت اشخاص به صورت یکی از واقعیات اجتناب‌ناپذیر زندگی بین‌المللی درآمده است و به همین جهت اکثریت کشورها با درک این ضرورت کوشیده‌اند تا از طریق تصویب قوانین و مقررات یا با ایجاد و تثبیت رویه قضایی امکان شناسایی و اجرای احکام خارجی را در قلمروی خود فراهم نمایند.
البته این بدان معنا نیست که کشورها خود را ملزم به شناسایی و اجرای بی قید و شرط احکام خارجی بدانند بلکه هدف این است که با رعایت شرایطی امکان اجرای احکام مدنی خارجی فراهم و بدین‌ وسیله به مسئله شناسایی و اعتبار حقوق مکتسبه افراد توجه شده و راه برای توسعه بیشتر حقوق بین‌الملل خصوصی باز و هموار گردد.
در این مطالعه تطبیقی ملاحظه میگردد که متقاضی شناسایی و اجرای احکام خارجی در ایران میتواند در صورت وجود شرایط لازم و فقدان موانع احصا شده در ماده ۱۶۹ قانون اجرای احکام مدنی با تقدیم درخواست کتبی به مرجع قضایی بدون آن که ملزم به طرح دعوی از طریق تقدیم دادخواست باشد به هدف خود نایل شود. در حقوق انگلیس مطابق قواعد کامن لا خواهان شناسایی و میتواند بر اساس سبب اصلی دعوی موضوع حکم خارجی در انگلیس دعوی جدیدی اقامه نموده و یا این که بر اساس حکم خارجی بعنوان یک سبب مستقل اقامه دعوی نماید لیکن بر این قاعده توسط قوانین موضوعه که در مورد احکام صادره در محدوده‌های جغرافیایی خاص اعمال میگردد استثنائاتی آورده شده است و البته احکام صادره از بعضی کشورها هنوز مطابق قواعد کامن لا در انگلیس شناسایی و اجرا میشوند.
سیاست حقوقی ایران در خصوص موضوع مورد مطالعه بر پایه رفتار متقابل استوار گردیده و احکام صادره از کشورهایی که در مورد احکام صادره از محاکم ایران معامله متقابل نمایند در ایران قابل اجرا است. در انگلستان دکترین تعهد بعنوان مبنای سیاست حقوقی امروز انگلیس در این زمینه مطرح و اعمال میگردد که با وصف مذکور بطور وسیعی موجب شناسایی و اجرای احکام خارجی در قلمروی این کشور گردیده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آزادی های فردی, احكام مدنی, اندیشه, انگليس, ايران, تجارت بين‌المللی, تصويب, جغرافيا, حقوق, دانلود, رويه قضایی, سرمايه‌, سنت, كنوانسيون‌, لیبرالیسم, پروژه,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 12:01 موضوع | تعداد بازديد : 219 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد