تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

دانلود پروژه خروج صغیر از حجر

تعداد صفحات:60
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
حجر و انواع آن
مبحث اول
تعریف اهلیت و انواع آن
اهلیت تمتع
اهلیت استیفاء
مبحث دوم
تعریف حجر و انواع آن
اسباب و علل حجر
استدلال بر حل تعارض مواد 212 و 213
مبحث سوم
صغیر و حدود حجر آن
بلوغ و علائم آن
فصل دوم
خروج صغیر از حجر و آثار مترتب بر آن
مبحث اول
پایان حجر صغیر و آثار مترتب بر زوال حجر صغیر
قسمت اول : اثر عام زوال مجد
قسمت دوم : اثر خاص زوال حجر
مبحث دوم
تحول شرایط لازم از نظر فقه اسلام
تحول شرایط لازم از نظر حقوق موضوعه
مبحث سوم
بررسی و نقد ماده 1210
رای استفتائات
رای و حد رویه
نتیجه
منابع

مقدمه:
موضوعی که در این مجموعه تلاش به بررسی اجمالی آن شده است خروج صغیر از حجر است این که چه زمانی صغیر از حجر خارج میشود و خود واجد اهلیت برای انجام امور خود میباشد موضوع مورد بحث این مجموعه است. میدانیم که حجر حالتی است که در آن شخص توانایی انجام و اجرای حقوق خود را ندارد (اهلیت استیفاء) ولی راجع به اهلیت تمتع باید گفت همه‌ اشخاص از آن بهره مند هستند. ماده 956 اهلیت برای دارا بودن حقوق بازنده متولد شدن انسان شروع و با مرگ او تمام میشود. همچنین ماده 958 در این رابطه مقرر میدارد: «حمل از حقوق مدنی متمتع میگردد، مشروط بر اینکه زنده متولد شود». حتی مجنون و حمل (مشروط بر اینکه زنده متولد شود 957) پس آنچه مهم است. وجود یا فقدان اهلیت استیفاء است که سبب میشود شخص را از انجام امور باز دارد یا به او اجازه‌ انجام اموری را دهد. میدانیم که محجورین بر سه قسم هستند صغیر، مجنون، سفیه در این مجموعه تنها بحث بر سر یکی از محجورین میباشد و آن هم صغیر است. صغیر هم خود بر 2 قسم است: ممیز و غیر ممیز. راجع به صغیر غیر ممیز باید گفت، از آنجا که عقود و معاملات به قصد انشاء محقق میگردد. (ماده 191) صغیر غیر ممیز فاقد چنین قصدی است. در نتیجه معاملاتش باطل است. چه معاملات صرفاً نافع و چه صرفاً مضرر و چه محتمل وی راجع به صغیر ممیز و معاملات او جای تأمل دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد. این که صغیر ممیز در چه زمانی از حجر خارج میشود و اهلیت انجام امور خود را دارد موضوع بحث این مجموعه میباشد که نویسنده تمام هم و غم خود را معطوف به پاسخگویی به آن نموده است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, صغیر, حجر, تمتع, استیفا, استدلال, زوال, فقه, بلوغ, حقوق, حد رویه, اهلیت, حقوق مدنی, معاملات, اهلیت, ,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 14 آبان 1394 ساعت 23:55 موضوع | تعداد بازديد : 224 | لينک ثابت


دانلود پروژه اقـالـه

تعداد صفحات:61
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
اقاله در لغت
اصطلاح و کاربرد اقاله
بررسی ماهیت اقاله
مقایسه اقاله و حق فسخ
مبنای اقاله
فایده و آثار حقوقی بحث
اقاله؛ عقد یا فسخ عقد
قلمرو اقاله
عقود و موارد اقاله ناپذیر
شرایط صحت اقاله
قصد و رضای طرفین
اهلیت دو طرف
معلوم و معین بودن موضوع اقاله
تلف عوضین در اقاله
تغییر عوضین
آیا افزودن یا کاستن از عوضین اقاله را بی اثر میکند
تلف عوضین معامله
خاستگاه نزاع
آثار اقاله
آثار اقاله در عقد تملیکی
عقد عهدی
نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ

مقدمه:
هنگامی که دو طرف برای برآوردن نیازها و تأمین منافع خود با یکدیگر عقدی را منعقد میسازند، این عقد و پیمان از آثار شرعی برخوردار میشود و برابر با قاعده و اصل اولی در عقود پابرجا و وفای به آن ضروری خواهد شد, زیرا هر کدام از دو طرف عقد به هنگام بستن عقد منظور و هدفی را دنبال میکرده‌اند که برای برآورده شدن آن به انعقاد عقد روی آورده‌اند؛ این هدف و حق نباید ضایع گردد. حال اگر هر کدام پس از انعقاد عقد دریابند که به هدف مورد نظر خود دست نمی یابند و یا به هر دلیلی از انعقاد عقد پشیمان شوند, آنگاه نیز با توافق یکدیگر عقد را میتوانند برهم بزنند. به گفته دیگر، همان گونه که اراده دو طرف در پدید آمدن عقد تأثیر میگذارد و بی این دو اراده عقدی برقرار نخواهد شد, همین دو اراده نیز در سرنوشت عقد تأثیر میگذارد؛ پابرجا بودن و یا از میان رفتن عقد، بنابر اراده دو طرف است. پس اگر به انحلال و زوال عقد و آثار آن تصمیم بگیرند، عقد از بین میرود و در پی آن، آثار عقد نیز زایل میگردد؛ به این عمل حقوقی اقاله یا تفاسخ گویند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, اقاله, ماهیت, حقوق, فسخ, عقد, اهلیت, خاستگاه, تملیک, عقد عهدی, منافع, تامین, عقود, اراده, انعقاد,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 2:57 موضوع | تعداد بازديد : 221 | لينک ثابت


دانلود پروژه وقف

تعداد صفحات:76
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
پیش گفتار
خلاصه‌ای بر وقف
فصل اول
گفتار 1 – معانی وقف
گفتار 2 – خصوصیت‌های وقف
توضیح حبس مال و فک ملک
عین باید تاب پایداری در برابر انتفاع را داشته باشد
حبس عین باید دائمی باشد
مال موقوف، خود شخصیت حقوقی مییابد
گفتار 3 – انعقاد وقف
وجود تراضی
قلمرو تراضی
گفتار 4 – اقسام وقف
وقف خاص
وقف عام
فصل دوم
گفتار 1 – عقد وقف
دوام
سکوت قانون مدنی در مورد تبخیر در عقد وقف
گفتار 2 – قبض موقوفه
گفتار 3 – مورد وقف
مال موقوفه باید عین باشد
مال موقوفه باید معلوم باشد
لزوم قابلیت تعیین
لزوم قابلیت بقا در برابر انتفاع
مال موقوف باید ملک واقف باشد
قابلیت قبض
فصل سوم
گفتار 1 – شرایط وقف
مالک بودن
اهلیت داشتن
گفتار 2 – موقوف علیه و شرایط آن
موجود باشد
اهلیت تملک داشته باشد
معین باشد
واقف خود را موقوف علیه یا در زمره آنها قرار نداده باشد
وقف بر مقاصد غیر مشروع باطل است
فصل چهارم
گفتار 1 – مدیران وقف
متولی و ناظر
عزل و نصب
گفتار 2 – موارد انغرال
گفتار 3 – اجرت متولی
گفتار 4 – صلاحیت متولیان
گفتار 5 – حالت اطلاق
گفتار 6 – حالت ترتیب
گفتار 7 – شرایط و اهلیت متولی
گفتار 8 – مسئولیت متولی
گفتار 9 – اراده وقف بدون متولی
گفتار 10 – تولیت مجهولی
گفتار 11 – وظایف و اختیارات سازمان اوقاف
گفتار 12 – اجاره اموال موقوف و موارد فروش وقف
گفتار 13 – سرنوشت وقف پس از فروش مال
بیم سفک دما
بیم خرابی
گفتار 14 – تقسیم عین موقوفه
تقسیم ملک از وقف
افراز وقف از وقف
سخن پایانی – هدف از وقف
منابع

پیش گفتار:
انسان زندگی جاودانه و ابدی ندارد. به همین جهت مایل است پس از مرگ، یادگارهایی از خود به جای گذارد. این یادبودها میتوانند خیرات و مبرات، عمل صالح هبه و وقف باشند.
وقف در لغت به معنی ایستادن و حبس کردن است و در اصطلاح حقوقی عبارت از آن است که شخص به منظور یک هدف انسانی و اخلاقی و با نیت مشروع، تمام و یا قسمتی از مال یا اموال خود را برای جلوگیری از نقل و انتقال حبس کند تا دیگران از منافع آن مال استفاده نمایند. مثلا شخصی تمام یا قسمتی از اموال خود را وقف می نماید تا از منافع آن برای دختران بی بضاعت جهیزیه تهیه گردد.
وقف ریشه در تاریخ دینی و مذهبی ما دارد و از عقودی است که ضمن جلوگیری از مال‌اندوزی و تکاثر، موجب تعادل و توازن ثروت در جوامع بشری میشود. نیاکان ما اعتقاد وافری به وقف مال و اموال داشته‌اند و وقف نامه‌هایی که از گذشته‌ها به جای مانده حکایت از این اعتقاد راسخ دارد ولی متأسفانه این رسم بسیار با ارزش به تدریج و در طول زمان به فراموشی سپرده شده است.
پیامبر اسلام می فرمایند: 3 سه چیز نام انسان جاودانه میسازد:
1) فرزند صالح
2) علمی که دیگران از آن بهره مند گردند.
3) صدقه جاریه (وقف)
امیدواریم با آشنایی با مبانی حقوقی «عقد وقف» شاهد رواج روزافزون این عمل خیر باشیم تا همگان از منافع آن بهره مند گردند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, وقف, حبس مال, فک ملک, مال موقوف, تراضی, وقف خاص, وقف عام, قانون مدنی, مال موقوفه, اهلیت تملک, مقاصد غیر مشروع, مدیر, متولی, زندگی, مرگ, خیرات, مبرات, عمل صالح,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 3:06 موضوع | تعداد بازديد : 232 | لينک ثابت


دانلود پروژه اشخاص حقیقی و حقوقی

تعداد صفحات:31
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
اشخاص حقیقى
اهلیت تمتع
اهلیت استیفاء
سایر حقوق مربوط به اهلیت
قواعد حاکم بر تعهد تجاری در حقوق ایران
اجرای تعهد تجاری
مقررات خاص دعاوی تجاری
تعهدات براتی
محو تعهد تجاری
مهلت های تجاری
اشخاص حقوقى
تابعیت شخص حقوقى
اقامتگاه شخص حقوقى
انواع اشخاص حقوقى
اشخاص حقوقى عمومى
اعمال حاکمیت
اعمال تصدى
حقوق و وظایف و اقامتگاه و تابعیت شخص حقوقى
منابع

اشخاص حقیقى:
اشخاص حقیقى یا طبیعى در حقیقت همان انسان ها میباشند که با متولد شدن داراى حقوقى میگردند و تا در قید حیات هستند آن را دارا میباشند که به آن اهلیت نیز میگویند که در قانون مدنی موادى در خصوص اهلیت وجود دارد همچنان که ماده ۹۵۶ قانون مدنی میگوید: اهلیت براى دارا بودن حقوق با زنده متولد شدن انسان شروع و با مرگ او تمام میگردد و در ماده ۹۵۷ در مورد اهلیت حمل چنین میگوید: حمل از حقوق مدنی متمتع میگردد مشروط بر این که زنده متولد شود بنابراین لازمه به وجود آمدن، زندگى کردن، داشتن حقوق و تکالیفى است که قانون آن را به رسمیت شناخته و اعمال و اجرا حقوق مزبور را در قانون مدنی به داشتن اهلیت مدنی یعنى اهلیت تمتع و استیفا تعبیر نموده اند که اقتضا دارد درباره هر یک توضیحات مختصرى داده شود.
اهلیت تمتع
عبارت است از قابلیت و صلاحیتى در شخص که به اعتبار آن میتواند داراى حق یا حقوقى باشد خواه نوزاد باشد خواه جوان، یا پیر، یا مرد یا زن، یا سفیه یا مجنون از این حقوق بهره مند میباشد که به آن برخوردارى از حقوق میگویند و کلیه افراد زنده حتی حمل داراى چنین قابلیتى هستند.

لینک دانلود

 


برچسب ها : دانلود, پروژه, پایان نامه, حقوقی, حقیقی, اشخاص, اهلیت, حقوق, تعهد, اقامتگاه, قانون مدنی, صلاحیت,

امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 14:08 موضوع | تعداد بازديد : 185 | لينک ثابت


دانلود پروژه حقوق زنان در سیره و آموزه های نبوی (حقوق اجتماعی و سیاسی در سیره و

تعداد صفحات:37
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
حقوق و حیات اجتماعی زن در دنیای قدیم
وضعیت و حقوق زنان در جامعه عرب
تفاوت حقوق زن و مرد در اسلام
جهاد
شهادت
زینت
ستر (پوشش) حجاب
دیه
نکاح با غیر مسلمان
نفقه
طلاق
حقوق زن در اسلام (حقوق عمومی)
همسانی زن و مرد از حیث ارزش وجودی
برابری دختر و پسر
اهلیت
مالکیت
ارث
تحصیل
اشتغال
قضاوت
شهادت
آزادی عقیده و بیان
مشارکت سیاسی
حقوق اختصاصی زن در اسلام
آزادی زن در انتخاب همسر
مهریه
نفقه
حضانت و رضاع
حقوق معاشرت با زن
طلاق
حقوق زن در نظام جمهوری اسلامی
نتیجه گیری
قضاوت زن
سهم ارث زنان
حجاب زنان
مساله اجازه پدر
جهاد زنان
منابع و ماخذ

مقدمه:
انسان از گذشته های دور تا به امروز در پی شناسایی حقوق خویش و در جهت تامین و تضمین آن، همواره قربانی داده است انسان همان موجودی است که آفرینش وی در زیباترین شکل ممکن صورت پذیرفته و خداوند خود را نسبت به چنین آفرینش تحسین نموده و بر همین اساس جایگاه شایسته و اعمال امروز او مورد تاکید قرار گرفته است. و در قرآن آمده است که تنها انسان است که تاج کرامت بر سر او نهاده شده است و برای چنین انسانی برخورداری از حقوق ویژه امری طبیعی است و رابطه مستقیمی بین استعدادها و توانایی ها او با دامنه حقوقی وی دارد از نظر قرآن جنسیت مهم نیست آن چه که ملاک برتری است جنسیت نمی باشد بلکه در نزد خداوند تقوا است زن و مرد اگر چه از نظر جنسیت متفاوت اند ولی از نظر انسانیت برابر هستند. علت تفاوت حقوق بین زن و مرد نظیر قضاوت، ارث، شهادت، تعده، زوجات، طلاق، ولایت و اموری از این قبیل را باید در تفاوت های وجودی میان زن و مرد جست و جو کرد. از نظر اسلام تفاوت های فراوانی میان زن و مرد از لحاظ جسمی، روانی، احساسی سبب گردیده است اسلام بر پایه فطرت انسانی، حقوق خویش را وضع نموده است با عنایت به این تفاوت های فراوانی میان زن و مرد از لحاظ جسمی، روانی، احساسی سبب گردیده است اسلام بر پایه فطرت انسانی، حقوق خویش را وضع نموده است با عنایت به این تفاوت های حقوقی برای زن و حقوقی برای مرد قائل شده است که سر جمع برابری و تساوی میان آن ها و نفی تبعیض جنسی است.

لینک دانلود

 


برچسب ها : آزادی بیان, آموزه های نبوی, احساس, ارث, اسلام, اشتغال, اهلیت, تحصیل, جهاد, جهاد زنان, حجاب, حضانت, حقوق, حقوق اجتماعی, حقوق زنان, حقوق سیاسی, حیات اجتماعی زن, دانلود, دیه, زینت, شهادت, طلاق, قضاوت, مالکیت, مشارکت سیاسی, مهریه, نظام جمهوری اسلامی, نفقه, نکاح, پروژه,

امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6

نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:00 موضوع | تعداد بازديد : 300 | لينک ثابت



صفحه قبل 1 صفحه بعد