تبلیغات متنی |
تعداد صفحات:131
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت موضوع
اهداف موضوع
هدف کلی
هدف جزیی
تاریخچه موضوع
تاریخچه ماهواره
تاریخچه ماهواره در ایران
تاریخچه هویت
فصل دوم – ادبیات تحقیق
مقدمه
نگاهی به ماهواره از دید جامعه شناس دکتر علیخواه
آینده ماهواره را چگونه می بینید؟
جایگاه رسانه ها در زندگی امروز
سرکوب ماهواره (جادوی رسانه ها)
دولت ها و ماهواره
طبقه بندی دولت ها در مورد ماهواره
علل منع استفاده از ماهواره
نتایج منع استفاده از ماهواره
راهکار و پیشنهادی در مورد استفاده از ماهواره
ماهواره و نقش آن در تحولات ایران
مخاطب شناسی ماهواره
برنامهها چه تاثیری بر مخاطبان میگذارند؟
ماهواره و مخاطب ایرانی
تاثیر برنامه های ماهواره ای درسطح جامعه
تاثیرات ماهواره بر نوجوانان
بررسی تاثیرات ماهواره بر جوانان
دیدگاه تفریطی
دیدگاه بینابین
تاثیرات برنامه های ماهواره ای در سطح فردی
مهم ترین حوزه تاثیر برنامه های تلویزیون ماهواره ای در سطح فردی
کارکردها و کاربردهای ماهواره
نقش و کارکرد ماهواره ها در هویت یابی یا بحران هویت
رسانه های جدید چقدر در ایجاد بحران هویت فرهنگی نقش دارند؟
استفاده از ماهواره با ترس یا تدبیر
رسانه ها و هنجارهای اجتماعی
ماهواره و هویت یابی
رسالت رسانه های خودی در هویت یابی و حفظ هویت
استراتژی رسانه های غربی در ایجاد بحران هویت
جهانی شدن ارتباطات
فرهنگ واقعیت مجازی
ارتباطات جهانی شده و تهدیدات فرهنگی
جهانی شدن رسانه ها و فرسایش هویت های ملی
ماهواره – رسانه جدید، فرهنگ متاثر
مدل عملی تحقیق
متغیرها
فصل سوم – روش شناسی
مقدمه
فرضیه های تحقیق
بین میزان استفاده از ماهواره و هویت ملی رابطه وجود دارد
بین میزان استفاده از ماهواره و هویت دینی رابطه وجود دارد
بین میزان استفاده از ماهواره و هویت اجتماعی رابطه وجود دارد
بین میزان استفاده از ماهواره و هویت فردی رابطه وجود دارد
تعریف متغیرها و مفاهیم موضوع
ماهواره
هویت ملی
هویت دینی
هویت اجتماعی
هویت فردی
روش تحقیق
جامعه آماری و حجم نمونه
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل
مقدمه
جداول یک بعدی
جداول دو بعدی
فصل پنجم – خلاصه و نتیجه گیری
مقدمه
خلاصه تحقیق
نتیجه گیری
پیوست ها
پرسشنامه
منابع و مآخذ
چکیده:
تحقیقی که ملاحظه می فرمایید در رابطه با بررسی و شناخت تاثیرات برنامه های ماهواره بر هویت افراد جامعه است. ماهواره یک سیستم بسیار پیشرفته است که توسط آن میتوان صدا، تصویر و اطلاعات را در عرض چند دقیقه از هر نقطه جهان بفرستد و بگیرد. رابطه با این تحقیق از 228 نفر از مردم شهرستان نوش آباد و کاشان بااستفاده از تکنیک پرسش نامه نظراتی جمع آوری شد که نمونه گیری به صورت تصادفی بوده است. برای بررسی اعتبار و روایی متغیرهای پرسش نامه از آمون کرونباخ استفاده شده است.
برچسب ها : آزمون کرونباخ, ارتباطات, بحران هویت, تدبير, ترس, تلويزيون, تهديدات فرهنگی, جامعه, حفظ هویت, دانلود, دولت, رسانه, روش شناسی, علوم اجتماعی, مخاطب ايرانی, مخاطب شناسی, مخاطبان, نوجوانان, هنجارهای اجتماعی, هويت فرهنگی, هویت اجتماعی, هویت افراد, هویت دینی, هویت فردی, هویت ملی, هویت یابی, پروژه,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 15:04 موضوع | تعداد بازديد : 247 | لينک ثابت
تعداد صفحات:21
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
جهان بینی در ایران باستان
ویژگی های شاه آرمانی
قدرت موثر یا زور
آیین یا قرارداد اجتماعی
فره ایزدی یا شوکت
تداوم اندیشه ایرانی در دوره اسلامی
فلسفه سیاسی
سیاست نامه
حکمت اشراق
نتیجهگیری و جمع بندی
فهرست منابع
مقدمه:
اندیشه ایرانیان باستان را مانند اندیشه دیگر مردمان دنیای قدیم، میتوان از اسطورههای حماسهها، کتاب ها و باورهای دینی و نیز سنگ نبشتههای آنان دریافت. انسان های دنیای کهن، اندیشههایشان را در قالب اسطورهها، آیینها و سرودهای دینی بیان کردهاند، از این رو به قول مردم دکتر حمید عنایت یکی از علل دشواری تحقیق در اندیشههای سیاسی در ایران آمیختگی آن ها با عقاید و تعالیم دینی و اخلاقی و جهان شناسی و تاریخی است. در حالیکه در مغرب زمین و از زمان افلاطون سنت بر آن بوده است که رسالهها و کتاب های جداگانه در موضوع سیاست و کشورداری بنویسند، در فرهنگ ایرانی تفکرات مربوط به جامعه و حکومت چه در دوره پیش از اسلام و چه پس از اسلام در ضمن ملاحظات عامتری درباره این و دنیا مندرج است. بدین جهت آگاهی از چگونگی اندیشههای سیاسی مستلزم آن است که کم و بیش همه متون و منابعی که به نحوی خود کار بینش و نگرش ایرانی در زندگی فردی و اجتماعی است از اندرز نامهها گرفته تا کتب ملل و نحل و شرح حال ها به دقت مطالعه شود.
این مقاله به دنبال بررسی نظریه شاهی آرمانی در ایران باستان و به عبارتی اندیشه سیاسی ایرانشهری و تداوم آن در دوره اسلامی میباشد؟ سوال اساسی این میباشد که مدل رهبری سیاسی ارائه شده در اندیشه سیاسی ایرانشهری کدم میباشد؟ و این تئوری ارائه شده در دوره بعد از اسلام به چه شکل هایی متجلی شد؟ فرضیهای که مورد سنجش قرار میگیرد این است: مدل رهبری سیاسی در اندیشه ایرانشهری
Persian utopia تئوری شاهی آرمانی بوده است، بعد از ظهور اسلام این تئوری در قالب های مختلف از قبیل فلسفه سیاسی، سیاست نامه و حکمت اشراق و … تداوم پیدا کرد، اما این قالب های تفکر هر کدام به فراخور موقعیت و شرایط سیاسی خاص خود، وجوهی از آن برداشته و در قالب تفکر خاص خود ادامه دادند.
مفهوم بنیادین اندیشه سیاسی ایرانشهری شاه آرمانی دارای فره ایزدی است که شاه آرمانی دارای فره ایزدی عین شریعت است و نه هجری آن، اندیشه شاه آرمانی دارای حره ایزدی در کهنترین منابع اندیشه ایرانشهری آمده است و با همین مفهوم بنیادین، اندیشه سیاسی مسیحی سدههای میانه و به ویژه روم شرقی پیوند مییابد که در آن نیز شاه موجودی نامیرا و خدا گونه است. شاه آرمانی نیز از آن جا که دارای فره ایزدی است. در نوشتههای ایرانشهری بعنوان انسانی خداگونه، نماینده و برگزیده خدا بر روی زمین فهمیده میشود.
برچسب ها : آيين, اخلاقی, اسطوره, انديشه, انديشه ايرانی, انديشههای سياسی, ايران باستان, باورهای دينی, جهان بينی, جهان شناسی, حكمت اشراق, دانلود, دنيای كهن, دوره اسلامی, روم شرقی, سرودهای دينی, سياست نامه, سیاست, علوم سیاسی, فرهنگ ايرانی, فلسفه, قرارداد اجتماعی, مفهوم بنيادين, پروژه,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:00 موضوع | تعداد بازديد : 240 | لينک ثابت
تعداد صفحات:30
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
زیلو چیست؟
تاریخچه مختصری از زیلو
نخ و رنگ
نقوش زیلو بر حسب مج
مواد اولیه بافت زیلو
هنر زیلو بافی در یزد
میبد مرکز بافت زیلو
نکاتی در مورد زیلو
ریشه لغوی زیلو
زیلو و تاریخچه آن در میبد
انواع زیلوها
معایب و محاسن زیلو
مواد اولیه
ابزار زیلو بافی
شیوه بافت زیلو
انواع زیلوها از لحاظ نقش
معرفی چند نمونه زیلوهای قدیمی و نفیس
نقش و رنگ در کاربرد زیلو
بازار فروش
مشکلات زیلو بافی
استادان بافنده
پیشنهادات برای گسترش زیلو بافی
منابع و ماخذ
مقدمه:
بافندگی و نساجی از بومیی ترین هنرهای ایرانی است و سابقهای دیرینه و هزاران ساله دارد، از فرش نامدار دوره هخامنشی، پازیرک گرفته تا پارچههای فاخر عهد ساسانی یا بافتههای دوره سلجوقی و انواع پارچهها و فرشهای بی همتای عصر صفوی که الحق اوج درخشان و عصر طلایی نساجی و بافندگی در ایران است، همه و همه نشاندهنده حیات ارزشمند و دیرینه و رواج این هنر در زندگی ایرانیان است.
استان یزد همواره از مراکز مهم بافندگی بوده و در کنار هنر و معماری بی نظیر و زیبا و چشمنوازش، در بافندگی بافتههای داری و غیر داری نظیر قالیبافی، شعربافی، زری بافی، شالبافی، ترمه، مخمل، و بهویژه زیلو نیز درخشیده است. زیلو زیراندازی ساده و بی تکلف و بادوام و خنک و بهداشتی است. تار و پودش از پنبه تشکیل یافته است. بی پیرایه است و از خلوص پرمعنایی برخوردار است. ساده و باوقار است؛ زیرا تنوع رنگی محدودی دارد و آرایههای آن نقشهای ساده هندسی بیش نیست. نقوش زیلو ارتباط عمیقی با فرهنگ مردم دارد. این سادگی و صداقت همگام و سازگار با بناها و روحیه قانع مردم این خطه است.
زیلوبافی یکی از هنرهای درخور توجه ایرانیان بوده است و از ظواهر امر چنین بر می آید که قدمتی بس طولانی در تاریخ هنر و فرهنگ ایران زمین دارد. این که چرا سرزمین ایران مهد تولید زیباترین و ارزشمندترین آثار فرشبافی جهان شده است، محل بحث و گفتگوهای بسیار بوده، اما آن چه در این آثار رخ می نماید نشان از ذوق سرشار ایرانیان دارد که سعی در هر چه زیباتر کردن محیط زندگی خود داشتهاند و تا حد امکان در تنوع و گونهگونی در پی این زیبایی بودهاند.
زیلو نیز یکی از این هنرهای باارزش بوده که نشان از دقت نظر و نگاه ظریف و زیباپسند ایرانیان دارد. این را که این هنر نخست از کدام نقطه از ایران بزرگ برخاسته، به درستی نمیتوان مشخص کرد؛ چرا که تاریخی دقیق وجود ندارد و منابع مکتوب نیز دارای آن چنان اطلاعاتی نیستند که بتوان از روی آن ها سوابق تاریخی این فرش را بررسی کرد. در منابع تاریخی موجود نیز مشخصاً به زیلو پرداخته نشده و تنها هر کجا نامی از بنایی، خاصه مساجد، بوده است، در توصیف موقعیت و دارایی های آن مسجد نامی از زیلو نیز به میان آمده است؛ با توجه به این که این نوشتارها نیز اطلاعات کمی از زیلوهای بعد از اسلام به دست میدهند و مطلبی درباره ویژگیهای این هنر در قبل از اسلام ندارند.
زیلوی یزد اگرچه با کتیبههایش هویتی انکار ناپذیر دارد و هر مسجد و مکان دینی در سراسر ایران نشانی و فرشی به یادگار از این خطه دارد، جای تاسف است که امروز درگذر زمانه، آن هم در مراکز اصلی تولید و بافت آن، یعنی شهر میبد و اردکان، این هنر مهجور مانده و در میان فرشها و زیراندازهای ماشینی گرفتار و رو به نابودی است.
میبد را باید یکی از مراکز مهم تولید زیلو دانست و بی شک در گسترش و رونق این فرش، میبد سهم بسزایی داشته است؛ چرا که شاهکارهای موجود هنر زیلو بافی متعلق به استاد کاران و بافندگان میبدی است. نکته درخور توجه آنکه با همه ویژگی ها و اهمیتی که این فرش داشته، پژوهشی درخور تامل در این هنر نشده است؛ درحالیکه هر یک از ابعاد مختلف این هنر ظرفیت پژوهشی مستقل دارد.
برچسب ها : استاد, بازار فروش, بافت, بافنده, بافندگی, تار و پود, ترمه, دانلود, دوره سلجوقی, دوره هخامنشی, رنگ, زیلو, زیلو بافی, شعربافی, عصر صفوی, فرش, قالیبافی, مخمل, مسجد, منابع تاريخی, میبد, نخ, نساجی, هنرهای ايرانی, پارچه, پروژه,
امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 18:15 موضوع | تعداد بازديد : 267 | لينک ثابت
تعداد صفحات:33
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
مفهوم شناسی
امنیت
امنیت اجتماعی
دولت
دولت حداکثری یا گسترده
نظام سیاسی
قانون اساسی
چارچوب نظری
دولت از دیدگاه اندیشمندان مسلمان
وظایف دولت
حوزه حقوقی و قضایی
حوزه اقتصادی
حوزه فرهنگی و اجتماعی
حوزه سیاسی و اداری
حوزه نظامی و دفاعی
نتیجه گیری
منابع
چکیده:
تامین امنیت اجتماعی از وظایف مهم نظامی سیاسی و دولت به حساب می آید. حوزه و گستره امنیت اجتماعی، بستگی به تصویری دارد که نظام سیاسی از دولت و ساختار و هدف خود میدهد. از آن جا که محور اصلی در این نوشتار، قانون اساسی جمهوری اسلامی است در این زمینه به بررسی جایگاه امنیت اجتماعی با عطف توجه به تعریف آن و تبیین دولت، در قانون اساسی پرداخته شده است. با توجه به اندیشه سیاسی اسلام و لزوم هدایت و به سعادت رساندن مردم، انقلاب و ایدئولوژی انقلاب اسلامی، حوزه های امنیت اجتماعی در ابعاد قضایی، اقتصادی، سیاسی و اداری فرهنگی، اجتماعی و نظامی قابل ترسیم است که بیانگر جامعیت نظری و گستردگی و حداکثری دولت در نظام اسلامی است.
برچسب ها : اجتماع, اقتصاد, امنيت, امنيت اجتماعی, انديشمندان مسلمان, انقلاب, ايدئولوژی, جمهوری اسلامی ايران, حقوق, دانلود, دولت, سیاست, فرهنگ, قانون اساسی, نظام اسلامی, نظام سياسی, پروژه,
امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 11:11 موضوع | تعداد بازديد : 245 | لينک ثابت
تعداد صفحات:52
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
حقوق و آزادی های فردی
آزادی های عمومی و حقوق شهروندی
لیبرال دمکراسی
ریشه های فکری لیبرالیسم
تمایلات متفاوت در سنت اندیشه ای لیبرالیسم
لیبرالیسم در ایران
منابع و مآخذ
مقدمه:
مطالعه تطبیقی دو سیستم حقوقی ایران و انگلیس در مورد مبانی، شرایط و موانع شناسایی و اجرای احکام خارجی در قلمرو این دو کشور مبین این واقعیت انکار ناپذیر است که در میان مباحث مختلفه حقوق بینالملل خصوصی شناسایی و اجرای احکام خارجی از جایگاه و اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است.
حقوق و آزادی های فردی:
مطالعه تطبیقی دو سیستم حقوقی ایران و انگلیس در مورد مبانی، شرایط و موانع شناسایی و اجرای احکام خارجی در قلمرو این دو کشور مبین این واقعیت انکار ناپذیر است که در میان مباحث مختلفه حقوق بینالملل خصوصی شناسایی و اجرای احکام خارجی از جایگاه و اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است. در این عصر که عصر ارتباط و گفت و گوی تمدنها و انفجار اطلاعات نام گرفته است مهاجرت و تجارت مفهوم تازهای پیدا کرده و وسایل ارتباط جمعی بطور وسیعی ارتباط کشورها را آسانتر و امکان پذیرتر نموده حقوق بینالملل خصوصی نیز دچار تحول و توسعه روز افزون گردیده و با تصویب کنوانسیونهای مختلف روز به روز کشورها اختیار عمل کمتر و محدودتری خواهند داشت و در واقع جهان به سوی نظام وحدت حقوقی پیش میرود.
تمام این موارد همکاری هرچه نزدیکتر کشورها در زمینههای مختلف حقوقی و قضایی را از جمله در زمینه اجرای احکام طلب می نماید. گرچه قانون اجرای احکام مدنی مصوب سال ۱۳۵۶ شناسایی و اجرای احکام خارجی را پیش بینی کرده و شرایط مندرج در آن از نظر اصول قضایی تا حدودی مناسب بنظر میرسد اما باید دانست صرف وجود یک قانون مدون جهت اجرای احکام خارجی کفایت نمی نماید بلکه رویه قضایی و دکترین حقوقی که ثمره اجرای قانون در طول زمان است نقش بسیار ارزندهای در اجرای آن دارد و میتواند ضعفها و کمبودهای قانونی را تکمیل و جبران نماید. آن چه بیش از همه جلب توجه مینماید میزان مشارکتی است که رویه قضایی کشورها در تکمیل و توسعه حقوق مربوط به اجرای احکام خارجی دارد.
چنان چه کشورها بخواهند در زمینه تجارت بینالمللی و جذب سرمایههای خارجی و حتی عضویت در سازمان تجارت جهانی (WTO) موفق باشند میبایست سیستم قضایی فعلی خود را به سطح و حد استانداردهای جهانی نزدیکتر کنند. به هر حال امروزه شناسایی بعضی از احکام صادره از دادگاههای خارجی مانند احکام مربوط به وضعیت و اهلیت اشخاص به صورت یکی از واقعیات اجتنابناپذیر زندگی بینالمللی درآمده است و به همین جهت اکثریت کشورها با درک این ضرورت کوشیدهاند تا از طریق تصویب قوانین و مقررات یا با ایجاد و تثبیت رویه قضایی امکان شناسایی و اجرای احکام خارجی را در قلمروی خود فراهم نمایند.
البته این بدان معنا نیست که کشورها خود را ملزم به شناسایی و اجرای بی قید و شرط احکام خارجی بدانند بلکه هدف این است که با رعایت شرایطی امکان اجرای احکام مدنی خارجی فراهم و بدین وسیله به مسئله شناسایی و اعتبار حقوق مکتسبه افراد توجه شده و راه برای توسعه بیشتر حقوق بینالملل خصوصی باز و هموار گردد.
در این مطالعه تطبیقی ملاحظه میگردد که متقاضی شناسایی و اجرای احکام خارجی در ایران میتواند در صورت وجود شرایط لازم و فقدان موانع احصا شده در ماده ۱۶۹ قانون اجرای احکام مدنی با تقدیم درخواست کتبی به مرجع قضایی بدون آن که ملزم به طرح دعوی از طریق تقدیم دادخواست باشد به هدف خود نایل شود. در حقوق انگلیس مطابق قواعد کامن لا خواهان شناسایی و میتواند بر اساس سبب اصلی دعوی موضوع حکم خارجی در انگلیس دعوی جدیدی اقامه نموده و یا این که بر اساس حکم خارجی بعنوان یک سبب مستقل اقامه دعوی نماید لیکن بر این قاعده توسط قوانین موضوعه که در مورد احکام صادره در محدودههای جغرافیایی خاص اعمال میگردد استثنائاتی آورده شده است و البته احکام صادره از بعضی کشورها هنوز مطابق قواعد کامن لا در انگلیس شناسایی و اجرا میشوند.
سیاست حقوقی ایران در خصوص موضوع مورد مطالعه بر پایه رفتار متقابل استوار گردیده و احکام صادره از کشورهایی که در مورد احکام صادره از محاکم ایران معامله متقابل نمایند در ایران قابل اجرا است. در انگلستان دکترین تعهد بعنوان مبنای سیاست حقوقی امروز انگلیس در این زمینه مطرح و اعمال میگردد که با وصف مذکور بطور وسیعی موجب شناسایی و اجرای احکام خارجی در قلمروی این کشور گردیده است.
برچسب ها : آزادی های فردی, احكام مدنی, اندیشه, انگليس, ايران, تجارت بينالمللی, تصويب, جغرافيا, حقوق, دانلود, رويه قضایی, سرمايه, سنت, كنوانسيون, لیبرالیسم, پروژه,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 12:01 موضوع | تعداد بازديد : 219 | لينک ثابت
تعداد صفحات:30
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
دوره امویان
نقاشی دیواری در دوره عباسی
دوره سلجوقیان
دوره ساسانیان
دوره صفویه
دوره هخامنشی
دوره تیموریان
سیری در نقاشی های دیواری غارهای دوشه
غار آلتامیر و غار لاسکو
دوره مصر
دوره هنر
دوره چین
دختر نوشیروان
نقاشی های بزرگ دیواری ساسانی
شادروان استاد احمد علی کهزاد
کشف کتیبه خط کوفی و نقاشی دیواری ایلخانی در فیروزکوه
نقاشی های دیواری صفوی
برچسب ها : احمد علی کهزاد, امويان, ايران, تيموريان, جهان, خط كوفی, دانلود, دوره عباسی, ساسانيان, سلجوقيان, صفويه, غار آلتامير, غار لاسکو, فيروزكوه, كتيبه , مصر, نقاشی, نقاشی ديواری, هخامنشی, هنر, پروژه, چين,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 13:44 موضوع | تعداد بازديد : 225 | لينک ثابت
تعداد صفحات:20
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه
محتوای مقصد و منظور فرهنگی انقلاب
عاشورا، پیامی به بانوان
پیام های عاشورا
مشارکت زنان در جهاد
زن در باستان
ام الفارسیه
رابعه اصفهانی
ورکانیه
عقیلی
عفیفه
تاج النساء
بانوان اصفهان از قرن پنجم تا هفتم
ام محمد اصفهانی (آمنه)
ام سلمه حسن آبادی (آمنه)
ام النجم اصفهانی
تقیه
ام الفتوح لبنانی
سخن آخر
چکیده
منابع و مآخذ
پیشگفتار:
انقلاب اسلامی ایران، تنها یک جهاد و مبارزه سیاسی برای تغییر یک حکومت یا رژیم طغیانگر و ظالم و مستبد نــبود، بلکه نهضت بیداری یک ملت در برابر صف خودکامگی، استعمار و از خودبیگانگی بود.
حرکت بیداری برای مقابله با استعمار و برکندن مبانی فرهنگی، اعتقادی و آئینی یک ملت بود. حـماسهای برای احیاء آئـین و فکر و اندیشه دینی، اعتقادی و باورهای دیرین و پا بر جای یک ملت بزرگ بود. یک حماسه عظیم بود که با همــت و غیـرت مردمی بپاخاسته، برای صیانت از ارزش های دین باورانه خود بسیج شدند.
اینچنین حرکتی توانست، با دست آویزی به اصول و آرمانهــا و ارزشهای مکتبی خود، تحـولات بسـیار گســتردهای را در سنگرهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین اقتصادی و منطـقهای مارا در جهان به دنبال داشته است. باید از بهترین تعبیر نهضتهای اسلامی برای این عملکردها و پیامدهای عظیم و امیدبخــش به دنـبال آن از کلمه تجـدید حیات اسـتفاده کنیم و این چنین در یک نگاه فرهنگی میتوانیم این را حیات طیبه یک ملت بخوانیم.
و اگر در بحثها و گفتمان انقلاب یا همین حیات طیبه خوب نگاه افکنیم اینگونه میبینیم که:
- آرمانها و آئین و اصول فرهنگ اسلامی تکیه گاه و سنگر رهایی بخش برای دستیابی به پیروزی ملت و انقلاب بود.
- بهرهبری از فرامین و تعالیم اسلام و ائمه هدی
- ایجاد و املای عدالت اجتماعی به ویژه عزت بخشیدن به قشر عظیم زنان و رد زمینههای تبعیض در قوانین جامعه
- پرهیز از وابستگی و قطع هر گونه ریشههای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی
- گزینه خود باوری به آن چه استعداد و توانایی به حساب آید
- سخت کوشی، همبستگی و جهاد برای استقلال برای رسیدن به تکامل
- ضرورت توجه به خطر از خودبیگانگی فرهنگی
- توسعه تعلیم و تربیت عمومی و عالی در همه نقاط کشور و به حداقل رساندن گزینه بی سوادی
و خود این اهداف و وجود سرشار گزینههای بالا باعث شکل و حجم بخشی به هدفهای فرهنگی در این راستا است.
برچسب ها : آئين, اجتماعی, ارزش های مكتبی, استعمار, اسلام, ام الفارسيه, انقلاب اسلامی ايران, باستان, بانوان , تاج النساء, تعليم و تربيت, تـاریـــخ, تمــــدن ایــرانی, جهاد, حكومت, دانلود پروژه, رابعه اصفهانی, رژيم طغيانگر, سياسی, ظالم و مستبد, عاشورا, علوم اجتماعی, فرهنگ اسلامی, فرهنگی, قوانين جامعه, مبارزه سياسی, مشاركت زنان , نقش تـاریـــخی زن, همبستگی, ورکانيه,
امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:11 موضوع | تعداد بازديد : 256 | لينک ثابت
تعداد صفحات:23
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
چکیده
بیان مسئله
شرایط کشور ما در زمان تهاجم عراق به ایران
ادبیات تحقیق
مبانی نظری
روش های جمع آوری اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات
ابزار گردآوری اطلاعات
جمع بندی و نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع ماخذ
مقدمه:
جنگ بی تردید یکی از شگفت انگیزترینم پدیده های اجتماعی است و بسیاری از مواقع ناخواسته در عرصه حیات بشری آفریننده تاریخ و دگرگون کننده آن بوده است.
پس جنگ یکی از متغیرهای مهم تحول حیات اجتماعی است.
در طول تاریخ جنگ های متعددی که ناشی از عوامل مختلفی بوده روی داده است و پیامدهای گوناگونی بر جای گذاشته اند. تضادهای قومی، نژادی، عقیدتی، سیاسی، اقتصادی و غیره جنگ ها را پدید آورده اند و باعث تلفات و صدمات سنگین انسانی، اجتماعی، روانی و اقتصادی شده اند.
هر جنگلی هم دارای کارکردها و پیامدهای مثبت و هم منفی است.
با نگاهی گذرا به گذشته کشور ایران میتوان پی برد که ایران در طول تاریخ خواد اغلب با پدیده اجتماعی موجه بوده است. که تبعات مثبت و منفی فراوانی در ابعاد مختلف در پی داشته است. از میان جنگ های حادث شده، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آخرین جنگ ایران بود.
حال سوال اصلی این است که این جنگ تحمیلی عراق علیه ایران چه کارکردها و پیامدهای مثبتی را داشته است؟
چکیده:
این مقاله میکوشد تا کارکردها و پیامدهای مثبت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را بررسی نماید.
بررسی ها نشان میدهند که در جنگ عراق علیه ایران، تنها با دولت صدام رو به رو نبودیم بلکه با جهان روبرو شدیم. تجهیزات و امکاناتی که در اختیار عراق بود، جو سیاسی ای که در جهان به نفع او عمل میکرد و ارزهای نفتی ای که در اختیار او قرار میگرفت همه حاکی از این مسئله بود.
هشت سال دفاع مقدس، هشت ها بعد و روزنه برای دیدن و نگریستن دارد. این تاریخ تنها یک تاریخ جنگ نیست و گاهی چنان است که از تعریف جنگ فاصله ای باور نکردنی میگیرد و در هیچ یک از قالب های مربوط به جنگ در نمی گنجد.
انگار با بازخوانی این رویداد، حس غریبی به ما دست میدهد که منجر به امید به فردا میشود.
برچسب ها : اقتصاد, ايران, تاريخ, تحقيق, جامعه شناختی, جنگ, جنگ تحميلی, دانلود پروژه, دفاع مقدس, سياست, عراق, علوم اجتماعی, پژوهش,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:36 موضوع | تعداد بازديد : 183 | لينک ثابت
تعداد صفحات:38
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بیان موضوع
چند تعریف برای شهرهای جدید
سابقه احداث شهرهای جدید
عوامل لزوم احداث شهرهای جدید
گونه شناسی و طبقه بندی شهرهای جدید
شهرهای جدید مستقل
شهرهای جدید اقماری
شهرهای جدید پیوسته
نتایج حاصل از تجارب فوق
خلاصه
پیوست 1
شهرهای موازی
واحد توسعه
شهرهای جدید مهاجرنشین
شهرهای جدید سرریز پذیر
پایتخت های جدید
شهرهای جدید صنعتی
پیوست 2
سابقه ایجاد شهرهای جدید در ایران
دوره اول – در فاصله دو جنگ جهانی
دوره دوم – پس از جنگ جهانی دوم تا اواسط دهه 1340
دوره سوم – از نیمه دوم دهه 1340 تا پیروزی انقلاب اسلامی (1357)
دوره چهارم – سال های پس از انقلاب اسلامی (1357 تا کنون)
دلایل ایجاد شهرهای جدید پس از انقلاب اسلامی
بررسی مسائل مربوط به شهرهای جدید پس از انقلاب اسلامی
اهداف عمده شهرهای جدید پس از انقلاب اسلامی
نتیجه گیری
منابع
چکیده:
این مقاله سعی بر آن دارد تا به بررسی علل تشکیل شهرهای جدید در جهان بپردازد.
بر همین اساس ابتدا به سابقه تاریخی ایجاد شهرهای جدید پرداخته شده و چند تعریف از شهرهای جدید ارائه گردیده است. در ادامه سابقه احداث شهرهای جدید به طور مختصر بیان گردیده و سپس عوامل لزوم شهرهای جدید به صورت کلی بیان میگردد. شهرهای جدید بر اساس وسعت، فاصله جمعیت نوع و سطح فعالیت ها در چندین الگوی کلی که شامل شهرهای جدید مستقل، شهرهای جدید اقماری و شهرهای جدید پیوسته میباشد طبقه بندی شده که به بررسی اجمالی آن ها پرداخته شده و در پایان نتیجه گیری خواهد شد.
بر اساس سه الگوی فوق در مناطق مختلف دنیا الگوهای دیگری از شهرهای جدید احداث شده اند که در پیوست شماره 1 به طور مفصل توضیح داده خواهد شد.
در پیوست شماره 2 سابقه ایجاد شهرهای جدید در ایران در چهار دوره مورد مطالعه قرار میگیرد و سپس اهداف عمده شهرهای جدید پس از انقلاب اسلامی توضیح داده شده و در پایان این قسمت نیز نتیجه گیری در مورد شهرهای جدید ایران انجام خواهد گرفت.
برچسب ها : انقلاب اسلامی, ايران, تحقیق, جغرافیا, جنگ جهانی, جهان, دانلود پروژه, شهر, شهرهای جديد, صنعت, مقاله, مهاجرنشين, پژوهش,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت 14:37 موضوع | تعداد بازديد : 229 | لينک ثابت
تعداد صفحات:168
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – تاريخچه حقوق اساسي ايران
جغرافياي طبيعي ايران
نگاهي اجمالي بر تاريخ سياسي – مذهبي ايران
ايران در ادوار پيش از اسلام (ايران باستان)
حكومت هخامنشي
دوره سلوكيها و اشكانيان
دوره ساسانيان
ايران در ادوار بعد از ظهور اسلام (ايران اسلامي)
ايران در دوران خلافت امويان و اوايل خلافت عباسيان
ايران از نيمه قرن 8 ميلادي تا حمله مغولها
ايران از حمله مغولها تا جلوس صفويه بر سريد سلطنت
ايران از صفويه به بعد (ايران شيعه)
اول – ايران از صفويه تا انقلاب مشروطيت
دوران صفويهها
حكمرانان زند
قاجاريه
وضع عمومي ايران در اواخر قرن 13 هجري
اختيارات پادشاه
صدر اعظم يا وزير اعظم
قوانين
مجازاتها
نهضت مشروطيت
دوم – ايران از انقلاب مشروطيت تا انقلاب اسلامي
نگاهيجمعي و كلي بر مطالب آمده در قانوناساسي مشروطيت و متمم آن در وظايف مجلس – حدود و حقوق آن
در اظهار مطالب به مجلس شوراي ملي
عنوان مطلب از طرف مجلس
در شرايط تشكيل مجلس سنا
حقوق ملت ايران
قواي مملكت
حقوق اعضاي مجلسي
حقوق سلطنت ايران
راجع به وزراء
اقتدارات محاكمات
تجديد نظرات و تغييرات قانون اساسي مشروطيت
عدم تجانس اصول قانون اساسي مشروطيت
اجمالي از اثرات مثبت انقلاب مشروطيت
خاندان پهلوي و دين اسلام
سوم – ايران از انقلاب اسلامي به بعد
تولد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
كرنولوژي سقوط پادشاهي پهلوي
تدوين قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
فصل دوم- شكل و محتواي نظامي جمهوري اسلامي ايران
كلمه جمهوري بيانگر شكل حكومت است
حكومت يك تن
حكومت عدهاي معدود
حكومت عدهاي بيشمار
تقسيم بندي شكل حكومت از نظر ارسطو
نقدي بر تقسيم بندي شكل حكومت
نتيجه
كلمه اسلامي مبين محتواي نظام است
فصل سوم- مباني اعتقادي نظام جمهوري اسلامي ايران
ويژگي بنيادي نظام جمهوري اسلامي ايران
ايمان به خداي يكتا – (توحيد)
ايمان به وحي الهي – (نبوت)
ايمان به معاد و نقش سازنده آن در سير تكاملي انسان بسوي خدا – (معاد)
ايمان به عدل خدا در خلقت و قانونگذاري – (عدل)
ايمان به امامت و رهبري مستمر- (امامت)
كرامت انسان و ارزش والاي انسان
فصل چهارم – حاكميت مذهبي در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
حاكميت مطلق از آن خداوند است
نتيجه فصل
فصل پنجم – حاكميت ملي در جمهوري اسلامي ايران
اول- مفهوم
حاكميت اقتداراتي مطلق و عالي است
اراده عمومي در كشورهاي غربي
مفهوم حاكميت در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
نتيجه
دوم- اعمال حاكميت ملي
رفراندم تاييد استقرار جمهوري اسلامي ايران
انتخابات مجلس بررسي نهايي قانون اساسي
رفراندم براي تاييد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
اعمال حاكميت ملي، از زمان تدوين قانون اساسي
اول – راه انتخابات
انتخابات رياست جمهوري
انتخابات اولين دوره رياست جمهوري
انتخابات دومين دوره رياست جمهوري
انتخابات سومين دوره رياست جمهوري
انتخابات اولين دوره مجلس شوراي اسلامي
انتخابات مجلس خبرگان
دوم – راه رفراندم
فصل ششم – تفكيك قوا در جمهوري اسلامي ايران
نگرش اسلام به تقسيم امور و وظايف عمومي
نتيجه
فصل هفتم – حقوق و آزاديهايي فردي در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران- حقوق ملت
كليات
تساوي حقوق افراد
مصونيت جان، مال، حقوق، مسكن و شغل اشخاص از تعرض
منع تفتيش عقايد، وجود آزادي نشريات و مطبوعات
منع بازرسي و نرساندن نامهها و غيره
آزادي احزاب و اجتماعات
حق داشتن شغل، برخورداري از تامين اجتماعي و غيره
منع دستگيري و توقيف افراد
حق دادخواهي، حق داشتن وكيل
منع هرگونه شكنجه براي گرفتن اقرار
علني بودن محاكمات
فصل هشتم – رهبري در جمهوري اسلامي ايران
اول – كليات
مقدمه
تولد دولت اسلامي
تشيع چگونه پيدا شد؟
شيعه چگونه بوجود آمد؟
مفهوم قدرت از ديدگاه شيعه
دوم – رهبري در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
برچسب ها : اشكانيان, امامت, انقلاب اسلامي, انقلاب مشروطيت, ايران باستان, توحيد, حاكميت ملي, حقوق, حقوق اساسي, خاندان پهلوي, خلافت امويان, دانلود پروژه, دين اسلام, رياست جمهوري, ساسانيان, صدر اعظم, صفويه, عدل, قاجاريه, مجازات , مجلس خبرگان, مجلس شوراي ملي, معاد, نبوت, نهضت مشروطيت, وزير اعظم, پادشاه,
امتياز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در چهارشنبه 9 فروردين 1396 ساعت 13:58 موضوع | تعداد بازديد : 191 | لينک ثابت
تعداد صفحات:56
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
چگونگي رسميت يافتن و لازم الاجرا شدن معاهدات در حقوق كنوني ايران
نخست كلمه معاهده
تعريف معاهده در حقوق بين الملل، حقوق ايران و فقه اسلامي
در حقوق بين الملل
توافق بين المللي
معاهده بين المللي
آزادي در نحوه كتبي بودن معاهده
انعقاد معاهده بين تابعان حقوق بين الملل
معاهده مشمول حقوق بين الملل
دو يا چند جانبه بودن معاهده
تعريف معاهده در حقوق ايران
در حقوق بين الملل اسلامي
انواع معاهدات در حقوق ايران
معاهدات رسمي
عهدنامه
مقاوله نامه (كنوانسيون)
موافقت نامه
پيمان هاي مربوط به اتحاديه هاي بين المللي
اساسنامه
منشور
ميثاق
تفاهم نامه هاي بين المللي
انواع تفاهم نامه هاي بين المللي
تفاوت معاهده و تفاهم نامه
مراحل تنظيم معاهدات رسمي در حقوق ايران
امضاي مقدماتي معاهده
چه كسي صلاحيت امضاي مقدماتي معاهده را دارد؟
معاهده اي كه توسط نمايندگان دو كشور به امضاء رسيده است تا چه حدودي الزام آور ميباشد؟
تصويب معاهدات بين المللي
اعتبار و اهميت تصويب معاهده براساس حقوق بين الملل معاصر
چگونگي تصويب معاهده در مجلس شوراي اسلامي
روش هاي تصويب معاهده در مجلس
تاييد معاهده توسط شوراي نگهبان
امضاء نهايي معاهدات توسط رئيس جمهور
انتشار معاهده در روزنامه رسمي
مبادله اسناد تصويب معاهدات
نحوه مبادله اسناد تصويب معاهده
زمان لازم الاجرا شدن معاهده
در معاهدات دو جانبه
لازم الاجرا شدن معاهده از زمان التزام قطعي به مندرجات آن
مقررات شكلي كنوانسيون ها پس از تدوين نهايي بلافاصله لازم الاجرا هستند
منــابع و مـاخـذ
نخست كلمه معاهده:
معاهده به معناي عهد و سوگند و پيمان و شرط. با يكديگر عهد كردن. پيمان نمودن با كسي و سوگند خوردن. با كسي عهد كردن اسم نوعي از عقد صلح بين مسلمانان و غير مسلمانان است كه پيش از جنگ و يا بعنوان ختم جنگ منعقد ميشد و نتيجه آن صلح موقت است. (به عكس عقد ذمه) و در متن عقد بايد مدت آن معلوم گردد و عقد مذكور استقلال سياسي خصم را از بين نميبرد و طرف اين عقد ممكن است ذمي يا غير ذمي باشد و پس از انعقاد عقد، طرف را معاهد ناميده اند، به جاي معاهده لغت مهادنه هم به كار رفته است در ترمينولوژي حقوقي تاليف دكتر جعفري لنگرودي به معني عهد (در مقابل نذر) است و همچنين در اصطلاح حقوق بين المللي به معني قرارداد بين المللي است. معاهده معادل Traite در زبان فرانسوي و Treaty در زبان انگليسي ميباشد.
برچسب ها : اساسنامه, اسلام, تفاهم نامه, جمهوري اسلامي ايران, حقوق, حقوق بين الملل, دانلود پروژه, رئيس جمهور, رسميت, روزنامه رسمي, سوگند, شرط, شوراي نگهبان, عهد, عهدنامه, فقه, كنوانسيون, معاهدات, معاهدات رسمي, مقاوله نامه, منشور, موافقت نامه, ميثاق, پيمان,
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6نوشته شده توسط ketabpich در پنجشنبه 10 فروردين 1396 ساعت 13:24 موضوع | تعداد بازديد : 214 | لينک ثابت
درباره وبلاگ
فهرست اصلي
آمار وبلاگ
تعداد آنلاين : 0
بازديد امروز : 11
بازديد ديروز : 2
بازديد هفته : 13
بازديد کل : 40411
کل مطالب :
1343
نظرات :
0
آمار وبلاگ
نوشته هاي پيشين
POWERED BY